Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Energie/waterverbruik

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 08 Okt 2016 15:46

Energie/waterverbruik

Houden jullie dit bij en heb je inzicht in je eigen verbruik? Ik heb dat zelf eigenlijk nooit bijgehouden maar denk dat ik dat vanaf nu wel ga doen. Wel interessant om te zien hoe mijn eigen verbruik loopt.
Ik vond mijn energieverbruik echter wel aan de hoge kant, gas dan wel weer laag.

Mijn lijstje:

Vanaf 30/06/2016 (dag dat ik de sleutel kreeg van mijn huis) tot en met heden 08-10-2016 heb ik 434 kwh elektriciteit verbruikt, 32 m2 gas en 8m3 water. De eerste kleine maand heb ik niet in mijn huis gewoond want toen was ik nog bezig met klussen etc. Vanaf 25 juli woon ik hier echt.

Ik woon alleen in een tussenwoning met een verdieping. Tot nu toe nog geen verwarming aangehad in huis. Ik heb geen droger en vaatwasser. Ik was ongeveer 2 keer per week. Ik heb een elektrische deken maar die heb ik nog amper aangehad. Mijn televisie staat bijna altijd aan als ik thuis ben, vooral de radiofunctie. Verder heb ik geen vaste computer, alleen een laptop die niet continu aan het stroom zit. Ik gebruik qua elektrische keukenapparatuur de airfryer regelmatig, de oven een hele enkele keer. De waterkoker niet dagelijks maar nu het koude weer eraan komt denk ik wel wat vaker. Ik heb 's avonds meestal 1 lamp aan, verder voornamelijk kaarsen. Stekkers laat ik eigenlijk altijd in het stopcontact zitten, maar volgens mij slurpt dat toch meer dan ik denk.

Iemand nog handige tips om te delen en interesse om verbruiksgegevens te delen?
<<

Anoniem288

Bericht 08 Okt 2016 17:28

Re: Energie/waterverbruik

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 08 Okt 2016 18:36

Re: Energie/waterverbruik

We hebben geen eigen watermeter en verbruik wordt door de VvE betaald. Wel betalen we een vast bedrag per maand, omdat ze schoon water leveren.

Ik woon nu zeven jaar in mijn woning en elk jaar heb ik praktisch hetzelfde verbruikt. Zelfs nu ik samenwoon verbruiken we nagenoeg hetzelfde en kregen we dit jaar geld terug. Over een jaar verbruiken we 813m3 gas en 1933 kWh electra.

Op dit moment, nu we een zachte herfst hebben, staat de verwarming uit tussen 23.00u en 18.00u. Wanneer het buiten vriest staat de verwarming 's nachts en overdag op 18 graden en gaat de verwarming om 18.00u omhoog. We branden veel kaarsen, wat toch al een graad aan temperatuur in huis scheelt en verder? Niet zoveel speciaals. We zijn warmbloedig dus slapen niet met een elektrische deken. We hebben een PS3, een printer, allerlei andere gadgets, maar ik heb niet het idee dat ze zwaar wegen voor de energierekening.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 08 Okt 2016 18:51

Re: Energie/waterverbruik

Mijn waterverbruik houd ik niet echt structureel bij.
Van stroom verbruik ik gemiddeld 3 kWh per dag.
Warmte gaat via de stadsverwarming. Ik verbruik zo'n 0,004 gigajoule per dag.

Ik kijk alleen tv in het weekend. Toestel staat verder altijd uit.
De vaatwasser draait 1x per week, net als de wasmachine.
Koken doe ik op een inductiekookplaat. Mijn oven gebruik ik maar heel af en toe.

Douchen doe ik dagelijks (ongeveer 5 minuten).

De verwarming heeft vorig jaar 1 dag aan gestaan.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 09 Okt 2016 05:50

Re: Energie/waterverbruik

Water hou ik niet bij, dat kost zo weinig.. Laat de kraan niet onnodig lopen natuurlijk, maar de meterstanden hou ik niet bij.

Gas en stroom wekelijks in de app van oxxio, leuk om de grafieken te zien. Zoals het nu staat krijgen we €700 terug volgende maand :D
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem304

Bericht 09 Okt 2016 07:48

Re: Energie/waterverbruik

Fedora apparaten zoals een PS3 zijn enorme stroomslurpers. Als iemand een dag zit te gamen zie je de meter gewoon lopen haha.

Anyway. Ons stroomverbruik gaat nog steeds maandelijks omlaag ten opzichte van vorige jaren. Ons gasverbruik wisselt, maar we hebben nu sinds de zomer eindelijk dubbel glas en niet meer enkel dus we gaan het verschil wel merken hoop ik.

Ons waterverbruik het laatste jaar was 66m3, het jaar ervoor 60m3. De meter zit diep in de kelder dus ik check het bijna nooit. Stroom en gas verbruik hou ik dagelijks bij.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 09 Okt 2016 11:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Okt 2016 07:50

Re: Energie/waterverbruik

Winegum je kookt ook op gas ofniet?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Okt 2016 09:40

Re: Energie/waterverbruik

Ik houd het niet echt bij allemaal. Ik kijk alleen heel af en toe even naar de tussentijdse overzichten van de Nuon, maar ook pas sinds een paar maanden.
Qua energie hadden we dit jaar een leuke meevaller. We zijn vorig jaar verhuisd en we wisten totaal niet wat we zouden gaan verbruiken. Dus maar gewoon netjes betaald wat de Nuon voorstelde, en dan maar zien hoe we uitkwamen. We hadden wel het idee dat we wat hoog zaten, maar liever iets teveel betalen en dan terugkrijgen aan het eind van het jaar dan bij moeten betalen. Nu kregen we laatst de jaarrekening, kregen we 800 euro terug! Leuk spaarpotje dus zo. Ons maandbedrag werd bijna gehalveerd, maar we hebben hem zelf wel iets omhoog gezet weer voor de zekerheid.
<<

Anoniem286

Bericht 09 Okt 2016 11:45

Re: Energie/waterverbruik

Ik hou het wel bij maar ons energieverbruik is hoog, we hebben geen gas. Het ligt ook een het type systeem wat we hier in huis hebben 4577 was het vorig jaar, het jaar daarvoor nog 5421. Hopelijk zitten we dit jaar wel weer wat lager.
Waterverbruik is nagenoeg elk jaar gelijk, nu hadden we 111m3.
<<

Anoniem221

Bericht 09 Okt 2016 14:27

Re: Energie/waterverbruik

Cotton, I know. Daarom vond ik het ook grappig dat ik dit jaar wel iets meer aan electra heb verbruikt, maar het echt meeviel qua verbruik. Ik heb toch vier weken nog stop zitten gamen. Ik ben er niet goed in, maar wil er wel goed in zijn en dan gaan de dagen zo voorbij. :P Ben blij dat het slechts een tijdelijke verslaving was, want het was behoorlijk zonde van mijn tijd haha.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 09 Okt 2016 14:39

Re: Energie/waterverbruik

Water heb ik geen idee van

Afgelopen jaar hebben wij 2250 energie verbruikt en 800 gas.
Afbeelding
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 10 Okt 2016 12:25

Re: Energie/waterverbruik

Wij hebben dit jaar voor het eerst moeten bij betalen. We betalen 92 euro voorschot per maand en moesten 78 euro bij betalen.

Wij kijken elke dag series op de TV. In het weekend staat dat ding zoveel aan.
We hebben een vaste computer waarop we downloaden en hebben een laptop die we 1x per week opladen
We gebruiken onze oven zeker 4x per week (ik denk nog wel vaker)
We gebruiken de waterkoker een keer of 3 a 4 per dag
De stekkers van de TV, het modem en de Wii zitten altijd in het stopcontact (niet slim?)
Ik heb een elektrische deken, maar die heb ik nu nog niet aan gehad
We hebben een vaatwasser, die staat 2x per week aan
De wasmachine draait 4x per week
We laden beide onze telefoons op en hebben een elektrische tandenborstel
Ohja, en 1x een wekker haha.
Ons grootverbruik zit hem in het douchen denk ik. Mijn man doucht iedere dag zeker 15 minuten en ik ook wel 10. Ik heb de temperatuur ook vaak tegen de 40 graden. In het weekend sta ik ook wel langer onder de douche en als het diep winter is soms 2x per dag :silent:

Klinkt niet heel zuinig of wel..?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 12 Okt 2016 19:11

Re: Energie/waterverbruik

Cotton schreef:Winegum je kookt ook op gas ofniet?

Ja klopt.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers