Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 11 Okt 2013 09:35

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Liadan schreef:Ik zou haar ook thuislaten. Dan hebben jullie alle tijd en aandacht voor R.. Door de herstvakantie zal het wel druk zijn en dan moet je haar lang vasthouden in de wachtrijen. Het weer is wisselvallig en koud. Ik denk dat ze het bij oma leuker zal hebben. En omdat jullie er regelmatig heen gaan kan je haar ook een volgende keer pas meenemen, dan is ze weer wat ouder en kan ze misschien al zelf rondlopen.


+1
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Okt 2013 09:37

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Ik vind voor beiden wel wat te zeggen. Haar meenemen lijkt me echt totaal geen punt, haar bij oma brengen ook niet.
Ik zou als ik toch makkelijk oppas zou kunnen krijgen L. dan toch thuislaten denk ik. Maar ik weet niet of ik überhaupt de moeite zou doen om oma te vragen terwijl hij net zo goed mee kan.
Maar ben het wel met de meesten hier eens dat ze er waarschijnlijk nog niet zo veel plezier aan beleefd en ze het misschien wel leuker heeft bij oma.

Aan de andere kant ben ik er altijd wel voorstander van om kindjes aan dat soort dingen te laten wennen, maar goed L. is ook gewoon best makkelijk, dus dat is niet zo'n probleem. Hij is daarna wel heel moe dan, maar dan slaapt hij gewoon extra goed en laat ik daar nou net geen problemen mee hebben ;-).
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 11 Okt 2013 09:47

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Ik zou haar ook thuis laten, dan kan ze gewoon haar eigen ritme volgen en hebben jullie meer je handen vrij.
Ik neem de jongste ook best veel mee, maar naar zoiets zou ik hem thuis laten.
December 2009
juli 2012
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 11 Okt 2013 10:05

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Ik zou haar zelf thuislaten. Wat Liadan aangeeft zouden mijn belangrijkste punten zijn. In de kou in een rij staat wachten lijkt me geen pretje. Even geen rekening houden met flesjes moeten opwarmen, verschoonruimtes moeten zoeken, etc. Daarbij, zo'n kleintje krijgt er toch niks van mee.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 11 Okt 2013 10:19

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Ik zou haar ook thuis laten. Ze is nog zo klein, ze heeft er waarschijnlijk niks aan. Daarbij is het voor jouw zoon des te leuk om weer eens alleen met zijn ouders op pad te gaan.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem112

Bericht 11 Okt 2013 12:08

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Meenemen! Hebben wij ook gedaan toen de jongste nog maar 5 maanden was.

Droomvlucht is helaas wel dicht voorlopig..
<<

Anoniem112

Bericht 11 Okt 2013 12:10

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Sorry spuit 11 (had nog niet alles gelezen..)
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 12 Okt 2013 07:34

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Thuislaten? Ik zou haar gewoon meenemen. Onze T. had het rond die leeftijd al zo naar zijn zin. Vooral het sprookjesshow theater was een grote hit en de Efteling muziekband. Het is herfstvakantie dus de animatie zal volop draaien. En dan het sprookjesbos nog. (maar goed hier praat een mama die 2 jaar lang een abbo heeft gehad)
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2013 15:30

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

En hebben jullie haar nog mee genomen? Was het gezellig?

Wij zijn vandaag geweest. Zoon is gewoon mee geweest. Was echt een leuke dag! :)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 19 Okt 2013 17:38

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Ik ben ook benieuwd. Was het bij jullie ook zo rustig printje en jans? Ik ben donderdag geweest met de kinderen, het was erg rustig :) . (ik was alleen vergeten dat het pas om 11 uur open ging, dus wij stonden heel enthousiast iets voor 10-en al binnen).
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 20 Okt 2013 11:01

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Thuislaten! Kinderen hebben rust en regelmaat nodig. In de kinderwagen slapen is toch minder dan in het eigen bed. En ik zou het zelf erg irritant vinden om haar te oeten wakkermaken als jullie een attractie in willen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 20 Okt 2013 11:11

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

teletascha schreef:Thuislaten! Kinderen hebben rust en regelmaat nodig. In de kinderwagen slapen is toch minder dan in het eigen bed. En ik zou het zelf erg irritant vinden om haar te oeten wakkermaken als jullie een attractie in willen.


Beetje kort door de bocht.. Ja kinderen hebben rust en regelmaat nodig, maar een keer een dagje weg met de hele familie zie ik het probleem niet zo van in.
<<

Anoniem166

Bericht 20 Okt 2013 11:23

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Teletascha, ik vind dat ook wel een beetje stellig. Niet ieder kind is hetzelfde. En het maakt ook nog verschil of je af en toe zo'n hele dag weggaat of dat je dagelijks een chaotisch leven hebt.

Printje, hebben jullie N. nog meegenomen en hoe wat het?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 20 Okt 2013 12:41

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

teletascha schreef:Thuislaten! Kinderen hebben rust en regelmaat nodig. In de kinderwagen slapen is toch minder dan in het eigen bed. En ik zou het zelf erg irritant vinden om haar te oeten wakkermaken als jullie een attractie in willen.



Waarom zou je het kind wakker moeten maken als je een attractie in gaat? Ligt er toch aan welke? Ik bedoel er kan toch iemand bij de kinderwagen blijven?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Okt 2013 12:46

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

teletascha schreef:Thuislaten! Kinderen hebben rust en regelmaat nodig. In de kinderwagen slapen is toch minder dan in het eigen bed. En ik zou het zelf erg irritant vinden om haar te oeten wakkermaken als jullie een attractie in willen.


Nooit meer van je schema afwijken als je kinderen hebt? Dat is toch ook niet leuk.

Wij nemen R overal mee naar toe, maar hij slaapt heerlijk in de kinderwagen. En als hij een keer wat minder slaapt, so be it, haalt hij wel weer in.
R. 2013
D. 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Okt 2013 14:38

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Ik zou d'r thuis laten.
#teammaple🍁
<<

Anoniem16

Bericht 20 Okt 2013 18:56

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

teletascha schreef:Thuislaten! Kinderen hebben rust en regelmaat nodig. In de kinderwagen slapen is toch minder dan in het eigen bed. En ik zou het zelf erg irritant vinden om haar te oeten wakkermaken als jullie een attractie in willen.



Welnee, ik ben sowieso vrijwel niet van rust en regelmaat. En al helemaal niet als ik weg wil met ze.


Maar we zijn niet gegaan helaas..de vooruitzichten waar slecht maar achteraf hadden we prima kunnen gaan, en hadden dan N ook gewoon meegenomen.
<<

Anoniem16

Bericht 20 Okt 2013 18:57

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Caroow schreef:
teletascha schreef:Thuislaten! Kinderen hebben rust en regelmaat nodig. In de kinderwagen slapen is toch minder dan in het eigen bed. En ik zou het zelf erg irritant vinden om haar te oeten wakkermaken als jullie een attractie in willen.


Nooit meer van je schema afwijken als je kinderen hebt? Dat is toch ook niet leuk.

Wij nemen R overal mee naar toe, maar hij slaapt heerlijk in de kinderwagen. En als hij een keer wat minder slaapt, so be it, haalt hij wel weer in.


Zo denk ik er ook over Caroow. Ik ga echt niet altijd thuisblijven dan kom je nergens meer. Worden ze alleen maar makkelijk van als ze overal slapen en mee gaan.
<<

Anoniem57

Bericht 20 Okt 2013 19:24

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Printje schreef:
Caroow schreef:
teletascha schreef:Thuislaten! Kinderen hebben rust en regelmaat nodig. In de kinderwagen slapen is toch minder dan in het eigen bed. En ik zou het zelf erg irritant vinden om haar te oeten wakkermaken als jullie een attractie in willen.


Nooit meer van je schema afwijken als je kinderen hebt? Dat is toch ook niet leuk.

Wij nemen R overal mee naar toe, maar hij slaapt heerlijk in de kinderwagen. En als hij een keer wat minder slaapt, so be it, haalt hij wel weer in.


Zo denk ik er ook over Caroow. Ik ga echt niet altijd thuisblijven dan kom je nergens meer. Worden ze alleen maar makkelijk van als ze overal slapen en mee gaan.


Ik vind idd dat je kinderen eraan moet laten wennen, en dat ze er niks van krijgen. Maar ik ben het dan weer niet eens dat ze daar makkelijk van worden, dat is echt lariekoek in mijn ogen, dat is puur het karakter, niet iets wat je erin kan krijgen.
<<

Anoniem16

Bericht 20 Okt 2013 19:26

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Ik denk dat, wanneer je ze vanaf kleins af aan ook gewoon overal mee naar toe neemt, ze daarin wel makkelijker zijn omdat je het karakter van je kind vaak deels kunt 'beïnvloeden'. Je kunt het karakter van een kind (deels) nog vormen en wanneer je vanaf het begin gewoon dingen blijft doen raakt je kind daaraan gewend en weet het ook niet beter.
<<

Anoniem57

Bericht 20 Okt 2013 19:29

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Ja, maar als je een kind hebt dat gewoon niet slaapt in een wandelwagen of een draagdoek of wat, dan stop je op een gegeven moment wel met ze overal naartoe nemen. Ik vind dat eerlijk gezegd echt een opmerking van ouders met makkelijke kinderen, maar goed die weten dan ook weer niet beter.
<<

Anoniem16

Bericht 20 Okt 2013 19:32

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

R was ook echt niet altijd makkelijk in het begin maar ik ging er echt niet altijd om thuisblijven. Natuurlijk wel vaker maar ik ging hem er niet van afhouden zeg maar. R sliep nooit in de wagen, of maar heel erg weinig, maar wanneer we een dagje weg wilden gingen we wel gewoon. Hierdoor ging het wel steeds beter met hem, kon hij er beter tegen etc.

maar je hebt wel gelijk dat mijn kinderen, over het algemeen genomen, erg makkelijk zijn. Dat is deels karakter, wat ik ook herken van man en mezelf, maar ook deels hoe wij ze opvoeden.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 20 Okt 2013 19:49

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Parel schreef:Ja, maar als je een kind hebt dat gewoon niet slaapt in een wandelwagen of een draagdoek of wat, dan stop je op een gegeven moment wel met ze overal naartoe nemen. Ik vind dat eerlijk gezegd echt een opmerking van ouders met makkelijke kinderen, maar goed die weten dan ook weer niet beter.


+1
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:38

Bericht 20 Okt 2013 20:12

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Parel schreef:Ja, maar als je een kind hebt dat gewoon niet slaapt in een wandelwagen of een draagdoek of wat, dan stop je op een gegeven moment wel met ze overal naartoe nemen. Ik vind dat eerlijk gezegd echt een opmerking van ouders met makkelijke kinderen, maar goed die weten dan ook weer niet beter.


Helaas had ik zo'n meisje wat absoluut niet tegen drukte en verandering kon en dan probeer je dit soort activiteiten echt wel te beperken. Hier waren de gevolgen van een dagje uit echt niet leuk.
2009
2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 21 Okt 2013 00:09

Re: Denk ik te makkelijk.. man te moeilijk..

Wij hebben het geluk dat Ravi overdag overal slaapt en hij is ook vrijwel nooit anders door te veel prikkels.
R. 2013
D. 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers