Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alle forenzen verzamelen!

<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 08 Okt 2016 20:40

Re: Alle forenzen verzamelen!

Niet voor mn werk maar wel voor mn studie ben ik 2uur onderweg. (4uur op een dag) vaak langer trouwens omdat ik niet zo van overstappen houd, reis ik meestal iets om. (Dan hoef ik maar 1keer over te stappen ipv 4x).
Het went
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 08 Okt 2016 21:19

Re: Alle forenzen verzamelen!

Poeh, wat zijn sommigen van jullie lang onderweg!
Ik ben officieel ook een forens, maar de plaats waar ik werk ligt tegen mijn woonplaats aan. Met 20 autominuten ben ik er.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Okt 2016 22:24

Re: Alle forenzen verzamelen!

Oreo schreef:
ThinkPink schreef:Ik werk sindskort ook verder weg. Het valt tot nu toe nog mee maar wat is die A4 een klote weg zeg! ALTIJD file, ELKE dag :palm: niet dat het echt stilstaat maar op sommige stukken stroopt het. Ik zou er met 35 minuten naartoe kunnen rijden (ja alleen op vrijdagochtend lukt dat) maar meestal ben ik 45/50 min. onderweg. Van de week ook, ongeluk op de A12 en ze rijden allemaal lekker om over de A4 en N11 en dan stroopt het lekker. Heb er 1 uur en 15 min. over gedaan. En dan is de winter nog niet eens begonnen met donker weer en regen :shock:
Ga maar eens op zoek of ik de A4 ook kan ontwijken door binnendoor te gaan, zonder dat het heel veel extra tijd kost, dat zou een hoop ergernis schelen.

Ik werk trouwens 40 uur. Als ik volgend jaar een vast contract krijg, ga ik kijken of ik 32 of 36 uur kan gaan werken. Vind 40 uur eigenlijk teveel, zeker met het huishouden. Maar goed, daar heb ik in een ander topic al over gepost :lol:

En ik bedacht me dat het binnenkort weer een week herfstvakantie is! Hopelijk scheelt dat net zoveel verkeer als in de zomervakantie. Wat een heerlijkheid was dat zeg. Kon dat maar elke dag zo zijn :smile:




Van waar naar waar reis jij? Ik pak 4x pw vanuit DH se A4. Ik kom er vanaf de A12 en pak afrit AadR (N11). Ehb daarvoor een 'sluiproute' als de A4 dicht is (via a12). Anders kan je ook 'parallel' aan de A4 via Sto.mp.wijk. Maar dat is alleen richting A'dam


Ik rij ook iedere dag op de A4 en ik heb hier helemaal geen last van. Ik rijd 's morgens vanaf Hoofddorp richting Den Haag en 's middags dus andersom. Op de heenweg is het alleen een beetje rommelig bij Leiderdorp en op de terugweg is het even druk als je vanaf de A12 op de A4 invoegt, maar verder rijdt het altijd prima door. De andere kant op (dus 's morgens richting Amsterdam en 's middags richting Rotterdam) is het wel altijd heel druk helaas.

♥♥
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Okt 2016 07:28

Re: Alle forenzen verzamelen!

Volgens mij is het meervoud forensen, net als kaars-kaarsen.

Ikzelf forens een half uur per dag. Kwartier heen en terug. Over een drukke provinciale weg waar je 100 mag.
04-2014
10-2015
<<

anoniem213

Bericht 09 Okt 2016 08:23

Re: Alle forenzen verzamelen!

Het mag allebei, Milou. http://woordenlijst.org/#/?q=forens
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:22

Bericht 09 Okt 2016 09:21

Re: Alle forenzen verzamelen!

Ik kom bij Bodegraven de N11 op en ter hoogte van Zoeterwoude-Rijndijk op de A4. Ik moet dus heen richting Amsterdam. 's Morgens ben ik meestal aardig vroeg en valt het (bijna) altijd wel mee. Maar terug is het altijd raak. Vaak bij Hoogmade/Limesaquaduct.
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Okt 2016 11:02

Re: Alle forenzen verzamelen!

June schreef:Het mag allebei, Milou. http://woordenlijst.org/#/?q=forens


Ja dit dus, en ik vind dit ook logischer, net als grens-grenzen.
❤ 7 juni 2018
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Okt 2016 15:26

Re: Alle forenzen verzamelen!

Ik ken het alleen als forensen en vind het ook mooier staan.

Maar goed, lekker boeiend eigenlijk.
04-2014
10-2015
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 09 Okt 2016 15:39

Re: Alle forenzen verzamelen!

Mijn vorige baan was maar 10 minuten fietsen. Sinds december vorig jaar ben ik ook aan het forenzen, als het verkeer meezit is het enkele reis ongeveer 35 minuten. In het begin vond ik het vreselijk, maar ondertussen weet ik eigenlijk niet beter.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Okt 2016 15:54

Re: Alle forenzen verzamelen!

Mijn vorige baan was idd ook tien minuten fietsen, dus het is ff een omschakeling!

Ik ga vannacht en morgen in m'n zusjes huis slapen en die woont twee minuten fietsen van m'n werk, dus dat is wel ff lekker ter compensatie :)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem316

Bericht 10 Okt 2016 09:47

Re: Alle forenzen verzamelen!

In de vakanties doe ik er een half uur over, anders zo'n 45 minuten. Ik vind het heerlijk want dan ben ik de werkdag 'kwijt' als ik thuis kom.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Okt 2016 10:54

Re: Alle forenzen verzamelen!

Ik heb er ook geen moeite mee. Ben ongeveer 45 onderweg, trein en metro. Ik vind het wel oke, in de ochtend nog wakker worden en middag beetje tot rust komen. Ik ga rond half 7-7 uur van huis en ben rond 5 of 6 uur thuis. Sporten doe ik nog gewoon in de avond. Vind ik ook juist lekker na een drukke werkdag.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 Okt 2016 10:55

Re: Alle forenzen verzamelen!

Ik doe er ongeveer 30-45 minuten over.
Ik kan kiezen tussen de fiets en het OV. Het OV kost meer tijd dus ik pak lekker de fiets. Afhankelijk van de drukte (scholieren) en de stoplichten doe ik er dus 30 tot 45 minuten over. Ik fiets wel elektrisch dus ik ga gelukkig wel snel. het is ongeveer 11 km fietsen namelijk.

Met het OV moet ik eerst 10 minuten fietsen, dan de tram, overstappen op een andere tram en dan nog een stukje lopen. Kan ik beter gelijk doorfietsen bedacht ik me.
Daarnaast krijg ik fietsvergoeding dus ideaal :)

Ik vind het heerlijk zo voor en na het werk. Even mijn hoofd leeg maken.
Met de auto kan ik soms en dan ben ik ongeveer 25 minuten onderweg als het rustig is. Anders ook langer. Ik werk in Den Haag en moet langs de drukste punten van de stad.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem192

Bericht 12 Okt 2016 11:34

Re: Alle forenzen verzamelen!

Ik was bij de vorige locatie 1,5 uur enkele reis onderweg en moest dus om 6 uur al met de bus om vervolgens met randstadrail en metro en lopen om half 8 op werk aan te komen. En in de middag ook weer 1,5 uur als het een beetje meezat qua aansluitingen. Dat is een van de redenen dat ik daar niet meer zit. Nu is het 20 minuten fietsen :)
<<

Anoniem222

Bericht 12 Okt 2016 16:12

Re: Alle forenzen verzamelen!

Mijn reistijd is variabel. Want ik deel zelf mijn agenda in en moet op verschillende locaties werken, ik reis of met de fiets of met de auto. Mijn regio is eigenlijk Amsterdam en alles daaronder dus reistijd verschilt van 7 minuten tot 1,5 uur. Als ik echt pech heb en naar Maastricht moet nog veel langer haha. Maar dat is nog niet gebeurt. Ik vind het eigenlijk altijd wel lekker als ik een uur moet rijden, om wat Elliot zegt. 'S ochtends lekker wakker worden met koffie en muziek en op de terugweg de dag verwerken en een beetje bellen met of collega's/kandidaten of vriendinnen. Ik werk 40 uur.

Ik heb ook een tijdje in Utrecht op centraal station gewerkt en dat was 20 minuten met de trein, vond ik ook heerlijk! Al was ik wel veel geld kwijt aan ontbijt en koffie haha! En die route is vaak heel druk.
<<

Anoniem321

Bericht 15 Okt 2016 13:41

Re: Alle forenzen verzamelen!

Ik doe er ongeveer 25 minuten over met de auto enkele reis.
Ik heb gelukkig niet met file's te maken dus ik ben eigenlijk nooit langer dan 30 minuten onderweg.

Ik heb een tijdje in een stad verderop gewerkt en ging toen met de bus en trein. Ik vertrok 's ochtends 6:10 uur met de bus, kwam om 6:40 aan in de stad waar ik op de trein moest, arriveerde in de stad waar ik werkte om 7:05 en moest daar de stadsbus pakken en was om 7:25 op mijn werk.
Ik was om 16:30 klaar met werken en was 's avonds om half 7 pas thuis.
Dit heb ik maar 6 weken volgehouden overigens.
<<

Anoniem199

Bericht 15 Okt 2016 20:47

Re: Alle forenzen verzamelen!

Ik ben ook ongeveer 50 minuten onderweg. Als ik D weg moet brengen 10 minuten langer. Ga met de auto naar het station, 25 minuten in een overvolle trein en dan nog 5 minuutjes fietsen (nadat ik de fiets uit het overvolle rek heb gehaald). Ben een aantal jaren met de auto gegaan, maar deed er soms zo lang over. Ben nu niet meer anders gewend en vind het wel lekker om even te relaxen in de trein. Het is wel druk idd en toen ik zwanger was vond ik het ook echt wel zwaar. Niemand staat op idd. En had best last van m'n bekken, dus mocht ik ooit weer zwanger zijn, ga ik lekker met de auto.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 15 Okt 2016 21:57

Re: Alle forenzen verzamelen!

Whoh, ik ben ook een forens!
Van deur tot deur ben ik zo'n 40/45 minuten onderweg. Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo erg. Wel jammer dat ik vergeleken met mijn collega's die dichterbij wonen er zo vroeg uit moet, maar ja, met een kleintje moet je er toch wel eerder uit, haha. Ik moet ongeveer een kwartier fietsen, 20 minuten treinen en dan nog een paar minuten lopen. Echt goed te doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Okt 2016 09:57

Re: Alle forenzen verzamelen!

Yes! Vanaf morgen heb ik toegang tot de parkeergarage op m'n werk. Niet langer staan in de trein dus! En het scheelt me nog zo'n half uur reistijd ook!
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 18 Okt 2016 10:00

Re: Alle forenzen verzamelen!

Wat fijn, Marin!

Besef ik ook maar eens weer hoeveel geluk ik heb met de enorme personeelsparkeerplaats.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem185

Bericht 18 Okt 2016 10:18

Re: Alle forenzen verzamelen!

Ik heb geen parkeerplaats en moet dus een half uur (minstens) eerder vertrekken zodat ik een redelijke plek heb en minder dan een kilometer moet lopen. In de ochtend lukt dat, bij een avonddienst niet en moet ik altijd schooien bij collega's die wel een parkeerkaart hebben of ze me terug naar mijn auto willen brengen. Er zijn al vaker meisjes verkracht en aangerand, dus heel veilig is het niet om in je eentje daar te lopen. Als ik pech heb moet ik gewoon bijna 2 km lopen.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Okt 2016 10:19

Re: Alle forenzen verzamelen!

Jeetje wat een rare gang van zaken Bob!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Okt 2016 10:22

Re: Alle forenzen verzamelen!

Oh bah wat super akelig Bob!
Kan je ook geen parkeerplek krijgen? Ik ging de laatste maanden incidenteel met de auto maar moest dan ook ergens verder weg parkeren, kostte me zo'n 15 euro per dag. Dat deed ik dus maar af en toe. Of inderdaad gauw achter een collega aanrijden de garage in als de slagboom nog open is, of parkeerkaart lenen van iemand. Niet zo handig, zeker met wisselende diensten niet.
Echt vervelend dat het zo'n onveilige omgeving is (is hier ook niet heel prettig nee, dus loop meestal naar het station in groepjes).
Let's discover the world together.
<<

Elle123

Bericht 18 Okt 2016 11:03

Re: Alle forenzen verzamelen!

Ik werkte voorheen niet eens zo ver weg (23 km), maar wegens file deed ik er vaak anderhalf uur (enkele reis) over. Daardoor was ik dus meestal van 7.00 tot 18.30 van huis (als ik van 8.30 tot 17.30 werkte). Dat brak me echt op, omdat ik ook in de avond werk (destijds 2 avonden). Uiteindelijk heb ik mijn baas zover gekregen dat ik van 7.30 tot 16.00 mocht werken, dan viel het met de file nog mee en haalde ik het in 40 minuten enkele reis.
Het reizen op zich vond ik dan nog wel meevallen, ik kreeg alleen echt niks gepland rondom mijn werk. Als je om 18.30 nog boodschappen moet doen en koken, dan is het al snel laat. Ook voor mijn werk kon ik niet even iets in huis doen, dan moest dat meteen heel vroeg. OV was geen optie voor mij, ik moet dan eerst 15 km reizen naar het dichtstbijzijnde station (of 3 kwartier in de bus die een hele grote omweg maakt naar het station). Vervolgens was het vanaf het station waar ik dan uit moest stappen nog eens 7 km. Dan zou ik zo’n 2 uur onderweg zijn.

Inmiddels werk ik dicht bij huis (10 min fietsen of een half uur lopen), echt zo fijn! Ik kan nu veel meer doen op een dag. Ik hoop dat ik nooit meer zo ver weg hoef te gaan werken. 30 km vind ik prima hoor, maar niet meer over die weg waar altijd file staat.

Ik heb ook wel eens in een stad op 13 km afstand gewerkt, dat vond ik heerlijk. Ik ging dan altijd op de fiets, lekker muziekje erbij en 3 kwartier fietsen. Met de auto was dat een kwartier.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Okt 2016 20:51

Re: Alle forenzen verzamelen!

Parkeerkaart krijgen gaat helaas niet. De assistenten hebben voorrang. Ik sta al 2 jaar op de wachtlijst. Heb laatst gebeld en sta nog steeds op plaats 249. Ze hebben zelfs gezegd dat ik waarschijnlijk de komende 5 jaar nog geen kaart hoef te verwachten. Als ik er problemen mee heb om in het donker naar de auto te lopen moet ik mijn collega's lief aankijken of 'gewoon' een parkeerkaartje kopen. Dat kost 15 euro per dag. Ik heb gezegd dat dat het laatste is wat ik doe en dat wanneer er iets gebeurt ik het ziekenhuis verantwoordelijk houd, omdat het hun taak is om een veilige omgeving aan hun werknemers te bieden.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers