Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 07 Okt 2016 07:34

Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Wat voor vreemde opmerkingen hebben jullie gehad tijden de zwangerschap?

Buiten dat wildvreemden aan mijn buik gingen voelen en ik na gestaard werd alsof ik een of andere kermisattractie Was (en ik had echt alleen een buik, Was verder niet gigantisch ofzo) Was dit toch wel de meest vreemde:

Bij het bedrijf waar ik werkte vroeg de directeur of ik het geslacht al wist. Nee dus. Zegt ie: Ik denk een meisje! Ok, waarom denk je dat dan?
Nou, zegt ie, dat kan je zien aan de moeder. Ze zeggen namelijk dat een dochter de schoonheid van haar moeder weghaalt!

Ok..... En bedankt....
<<

Anoniem316

Bericht 07 Okt 2016 07:38

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Haha heb je misschien wat meer last van pukkeltjes? Erg vriendelijk is het niet nee ;).

Inderdaad, mensen die ongevraagd aan je buik gaan zitten. Bloedirritant! Gelukkig ook mensen gehad die het vroegen en dan heb ik er niet zo'n probleem mee.
En nagestaard worden gebeurd hier ook regelmatig. Blijkbaar is het heel bijzonder dat een plussize vrouw zwanger is, terwijl ik echt niet zo extreem mega ben. Ik wrijf op zulke moment altijd maar extra over mijn buik en staar lekker terug.

Voor de rest geen vervelende opmerkingen gehad. Alleen van een kennis van mijn schoonouders die al-tijd iets over mijn gewicht moet zeggen, die zei dat ik een mooie bescheiden buik had. Was helemaal verbaasd dat ze een keer positief was :p
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Okt 2016 07:55

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Oh dat is niet bepaald een leuke opmerking, mevrouw stemband.

Ik heb nog niet hele rare opmerkingen gehad geloof ik..
Wel merk ik dat nu ze het op m'n werk weten er wel meer op me gelet wordt. Van de week nam ik een banaan ipv snoep (er lag een shit load aan snoep) en zei iemand Jaa dat is ook veel beter in jouw toestand (met zo'n pittige tijden toestand stemmetje) . Wel grappig hoor maar toch. En andersom als ik een keer frietjes bij de lunch neem ipv salade krijg ik ook te horen dat ik wel gezond moet eten. Ja ehh vandaag even niet hoor, dat bepaal ik zelf wel.. Anderzijds als ik als coach werk staat wel iedereen op van z'n bureaustoel en mag ik zitten, ipv voorover buigen. Dat vind ik wel heel lief.

Dus echt erge dingen gelukkig nog niet.
Laatst gewijzigd door Marin op 07 Okt 2016 08:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem236

Bericht 07 Okt 2016 08:00

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Haha diezelfde opmerking over de schoonheid van de moeder heb ik ook gehad. Kwam door m'n huid, die was er niet beter op geworden.
Verder niet hele rare opmerkingen gehad geloof ik.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 07 Okt 2016 08:04

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Dee, nouja een paar plekjes maar Was echt minimaal! Haha, ben er nog steeds verbaasd over dat iemand dat zo zegt! Gelukkig het merendeel positieve reacties dat ik er goed uitzag en dat mijn buik bescheiden Was! Is idd een stuk leuker om te horen!

Marin, ja irritant is dat dat mensen op alles wat je eet gaan Letten! Bij mij zei een vriendin ook nog dat ik wel.op moest Letten, want alles wat je er nu aantal moest er ook weer af. Eh ja.. dat begrijp ik maar ik Was in totaal 12 kg aangekomen, best netjes toch?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Okt 2016 08:08

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Dat is inderdaad best netjes! En natuurlijk zit er een kern van waarheid in maar toch...
Ik ben pas één kilo aangekomen dus een keer een frietje kan best. Ik eet verder hartstikke gezond en ga nog steeds naar de sportschool ook. Ze bedoelen 't goed natuurlijk maar soms is 't wel irritant dat er ineens op je gelet wordt.

Wat ik wel fijn vind is als mensen vragen hoe 't gaat.
Let's discover the world together.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 07 Okt 2016 08:37

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Mijn tandarts vroeg bij mijn eerste zwangerschap of het wel gewenst was. Wtf?! Ik was net afgestudeerd en 26. Kennelijk voor hem redenen om aan te nemen dat het niet gewenst was :( en dat terwijl we medische hulp haddwn gehad om zwanger te worden. Vond het zo pijnlijk
<<

Anoniem281

Bericht 07 Okt 2016 08:40

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Hahaha mijn beste vriendin zei 'Oh er is een bakerpraatje over hoe mooi je bent tijdens je zwa..'

Ik trok m'n wenkbrauw op en zei dat het gesprek heel naar kon gaan eindigen. We hebben het er nooit meer over gehad.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 07 Okt 2016 08:48

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Tijdens de zwangerschap geen gekke of rare vragen.

Maar na mijn zwangerschap wel. J was net een weekje uit het ziekenhuis. J heeft een tijdje een gele huiskleur gehad. (hoge bilirubine) Het duurde het een tijdje voordat dit helemaal wegtrok. Ik heb toen van een wildvreemde vrouw de opmerking gekregen of ik tijdens mijn zwangerschap niet te veel worteltjes had gegeten, want ze vond mijn kind er behoorlijk oranje/geel uitzien. :laughcry:

Oh ja en te vroeg geboren worden met een normaal geboortegewicht kan schijnbaar ook niet. Nee, want dan heeft de verloskundige een fout gemaakt. Oftewel ik ben helemaal niet te vroeg bevallen volgens kenners.
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 07 Okt 2016 09:02

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Raaf schreef:Tijdens de zwangerschap geen gekke of rare vragen.

Maar na mijn zwangerschap wel. J was net een weekje uit het ziekenhuis. J heeft een tijdje een gele huiskleur gehad. (hoge bilirubine) Het duurde het een tijdje voordat dit helemaal wegtrok. Ik heb toen van een wildvreemde vrouw de opmerking gekregen of ik tijdens mijn zwangerschap niet te veel worteltjes had gegeten, want ze vond mijn kind er behoorlijk oranje/geel uitzien. :laughcry:

Oh ja en te vroeg geboren worden met een normaal geboortegewicht kan schijnbaar ook niet. Nee, want dan heeft de verloskundige een fout gemaakt. Oftewel ik ben helemaal niet te vroeg bevallen volgens kenners.

Haha moet wel lachen om die teveel worteltjes. Sommige mensen hebben blijkbaar echt geen idee haha. Dan had ik ook zakken wortels op want zoon was ook weken na z'n geboorte nog geel (ook te hoog bilirubine gehalte gehad).

Dan was mijn zoon volgens het geboortegewicht ook niet prematuur, die had een een hoger gewicht dan sommige kindjes die op tijd worden geboren. Lekker laten praten die mensen, ze hebben gewoon geen idee van wat je hebt mee gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 07 Okt 2016 09:22

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Daar heb je gelijk in, Framboos.

Maar het was juist de familie aan beide kanten die leuk aangaf dat het geboortegewicht niet paste bij zijn vroeggeboorte. Zo heeft een tante van mijn vriend geroepen dat ze er van overtuigd was dat er bij mij een fout was gemaakt. Haar kinderen waren met 40 weken geboren en hadden een veel lager geboortegewicht. En dat ze bij alle zwangerschappen rookte als een ketter maakte niet uit hoor. :silent:

Maar goed als je net bevallen bent zijn dat geen leuke opmerkingen, gelukkig kan ik dit nu wel naast me neerleggen.
Had toentertijd alleen op een klein beetje meer steun gehoopt i.v.m de opmerkingen.
Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 07 Okt 2016 09:31

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Een vriendin bij de eerste of het wel gepland was. Einde vriendschap! Was nog wel mijn beste vriendin. Ze is 6 maanden na de geboorte op kraamvisite geweest maar voor mij is het verpest.
<<

Anoniem245

Bericht 07 Okt 2016 09:35

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

DdL schreef:Een vriendin bij de eerste of het wel gepland was. Einde vriendschap! Was nog wel mijn beste vriendin. Ze is 6 maanden na de geboorte op kraamvisite geweest maar voor mij is het verpest.


Echt?? Mijn vriendinnen en ik hebben dat soort dingen wel gewoon besproken en aan elkaar gevraagd hoor, vind dat niet zo'n geke vraag van een beste vriendin. Wel van een vage kennis, die hebben daar niets mee te maken. Maar een vriendschap beëindigen zou niet in mij opkomen.


Ik heb geen gekke opmerkingen gehad eigenlijk, tenminste niet dat ik me kan herinneren.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 07 Okt 2016 09:41

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Waarom vinden mensen het toch zo vanzelfsprekend om bij een zwangerschap te vragen of het gewenst is?
Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 07 Okt 2016 09:45

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Ja het kwam er heel stom uit en niet eerst een felicitatie ofzo. Daarbij wist ze dat ik pcos heb en dat het dus lang kan duren. Gelukkig niet het geval geweest maar dat deed wel echt zeer zo'n opmerking. En daarbij, waarom wil je zoiets weten?
Logische stap na een huwelijk toch?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Okt 2016 10:02

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Ik heb alleen 2837x de vraag gehad waar ik haar verstopt had. En of ik wel echt zwanger ben.
Verder valt het tot nu toe wel mee.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 07 Okt 2016 10:06

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Na de zwangerschap, wijzend naar onze dochter: 'Ah, dus dít is jullie ongelukje!'

Dat vond ik heel naar. Dochter was een verrassing, maar géén ongelukje. Ze was hartstikke welkom. Tuurlijk schrokken we, maar een ongelukje? Wat een naar woord!!
<<

Anoniem197

Bericht 07 Okt 2016 10:14

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Auw exo. Pijnlijke opmerking. Vind deze ook heel stom! Wat was jullie antwoord daarop?
<<

Anoniem315

Bericht 07 Okt 2016 10:16

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Ik ben direct in de verdediging geschoten en heb gezegd dat ik het woord 'ongeluk' erg negatief vind voor iets dat wij als positief hebben ervaren: een verrassing in de goede zin van het woord!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 07 Okt 2016 10:38

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Exo, dat vind ik ook erg lullig! Vooral omdat het dan over je kind gaat.

Ik heb meerdere keren de vraag gehad of het gepland was. Blijkbaar zie ik er erg jong uit ofzo.
Bij de oudste wilde wij het geslacht voor ons zelf houden, gewoon, omdat het dan echt nog iets van ons samen was. Maar tegen het einde werd ik gek van vaak mensen gingen raden of uitlokken. Bij de jongste hebben we er dan ook geen geheim van gemaakt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Okt 2016 10:43

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Exo, vreselijk. Ik heb die opmerking ook een keer gehad van mijn stiefbroertje. Nou die heb ik meteen zo op zn sodemieter gegeven :angel:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 07 Okt 2016 12:25

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Wat een opmerkingen durven mensen ook echt te maken zeg. Ik heb eigenlijk geen gekke dingen gehoord. Ja, waar mijn baby dan zat, maarja er was ook gewoon weinig te zien dus dat snap ik wel.

Afgelopen week vond iemand het wel nodig om te zeggen dat ik meer moest eten. En ja, dat moet ik ook, of vooral ik moet flink aankomen, maar het was meer het moment (tijdens het afscheid op haar eigen bruiloft) waarop het gezegd werd.
Kies daar een ander moment voor uit als je het nodig vindt me daar nog een keer op te wijzen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 07 Okt 2016 14:06

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Wat erg sommige opmerkingen. Als mijn zoon te vroeg was geboren was hij ook een normaal gewicht.
Ik geloof dat ik met 32 weken al op een gezond geboorte gewicht zat.

Echt opmerkingen heb ik niet gehad, maar ik voelde wel dat ze mij een aansteller vonden op het werk.
Ik liep bij de psycholoog en was vanwege mentale klachten 50% ziek thuis.

Een collega is zelfs naar mij toegekomen toen ik alleen op kantoor zat en heeft toen gezegd dat ik mij gewoon 100%ziek moest mellen dar ze het maar uitzochten. Deze collega bedoelde het dus positief.

Ik heb trouwens wel een rare opmerking gehad. Dat een collegaatje van mij helemaal nergens last van had gehad. Dus hoe kon het bij mij wel zo zijn.
Echt wtf ik ben sowieso 10 jaar ouder en vanwege mijn geschiedenis had ik nogal wat mentale klachten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem328

Bericht 07 Okt 2016 14:15

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Ik vond het best vervelend dat toen ik 12 weken zwanger was er continu tegen mij gezegd werd dat ik nu echt kon gaan genieten omdat de cruciale termijn voorbij was. Terwijl ik op dat moment nog zo vreselijk onzeker was en nog weken/maanden daarna. Maar dat bleef iedereen maar zeggen zodat ik op een gegeven moment niet meer durfde te zeggen dat genieten er nauwelijks bij was.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Okt 2016 14:21

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Of ik er over gedacht had het weg te laten halen. Van mensen die wisten dat het een hele bewuste keuze was...
2015 💙
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers