Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

<<

Anoniem313

Bericht 10 Okt 2016 10:38

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Caramba schreef:Heb hier en daar wat weggehaald hoor.

Ben het wel eens dat de meeste dingen een normale vraag zijn.
Maar soms is het ook maar net wie het is die het vraagt en hoe het geformuleerd wordt.

Ik was tijdens de zwangerschap, maar ook na mijn zwangerschap, nog helemaal niet met werk bezig.
Die vraag kon ik niet altijd zo waarderen.


En waarom zeg je dan niet gewoon 'daar ben ik nog niet mee bezig'? Dat is toch een normaal antwoord op een normale vraag.

Stel je voor dat iemand mij vraagt wat ik met, weet ik veel, Sinterklaas ga doen, en ik ben daar nog niet mee bezig - dan zeg ik 'weet ik nog niet'. Ik ga dan geen bozig lijstje maken met Dingen Die Je Nooit Aan Caulfield Mag Vragen en die via internet verspreiden.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Okt 2016 10:49

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Caramba schreef:Hier een lijst met dingen die je beter niet tegen een zwangere vrouw kunt zeggen:

- Hoe reageerden je ouders?

- Was het gepland?

- Als je de tijd terug kon draaien, zou je het dan anders doen?

- Je ziet er niet echt uit als een moeder.

- We dachten, we vragen je maar niet, want misschien kon je geen oppas regelen.

- Ben je er blij mee/ heb je er spijt van?

- Wanneer gaan jullie trouwen?

- Je moet slapen wanneer de baby slaapt

- Wat zie je er moe uit!

- Hij/zij huilt wel veel, hè?

- Het wordt alleen maar erger als ze ouder worden.

- Wilde je niet liever een meisje?” (als de tweede zoon net gearriveerd is, of andersom, als je 2 dochtertjes hebt gekregen.

- Wanneer ga je weer aan het werk?

- Wanneer komt de volgende?

- Hij/zij lijkt helemaal niet op je.

- Je móet echt borstvoeding geven.

- Wanneer ben je uitgerekend? (en andere onhandige commentaren over gewicht).


Van bovenstaande zijn er wel een aantal die ik hier gehoord heb.


Serieus dit? Ik vind het stuk voor stuk vrij normale vragen. Oke, de opmerking heb je er spijt van alleen mits het gekscherend is. Aan mij is bijvoorbeeld best vaak gevraagd of het gepland is. Tja, ik denk omdat mensen niet van mij wisten of ik al dan geen kinderen wil en of er überhaupt mee bezig was. Wat mij betreft dus echt geen rare vraag.
Het valt mij met dit soort topics altijd op dat je niks tegen elkaar kunt zeggen omdat er vaak zo lichtgeraakt gereageerd wordt. Jammer is dat. En je bent niet verplicht tot antwoorden he?

Het enige wat mij qua opmerkingen tijdens mijn zwangerschap stoort is dat er gelijk van wordt uitgegaan dat ik minder ga werken. Als ik aangeef gewoon 40 uur te blijf werken krijg ik namelijk veel verbazende reacties en opmerkingen dat ik daar nog wel op terug kom. Tja, misschien wel ja maar dat zie ik dan wel. Als ik uitleg dat man thuis blijft wordt dat ook nog als raar gezien. Die m.i. conservatieve houding stoort mij dus wel en dat geef ik dan ook gewoon aan.
<<

Anoniem280

Bericht 10 Okt 2016 10:56

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Deze kwam ik op internet ergens tegen.

Niet mijn lijst, want kreeg hele andere vragen (tweelinggerelateerd, zowel tijdens als na de zwangerschap)

De vraag of het gepland was heb ik wel vaak genoeg gehoord, maar die vraag vind ik ook normaal.
Het was hier dan niet gepland, maar was zeker welkom!

Caulfield, ik vond het niet zo'n leuke vraag toen ze pas thuis waren (maand in het ziekenhuis gelegen, 8 weken te vroeg geboren, het laatste waar ik aan dacht was werk).
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 10 Okt 2016 11:40

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Toen ik vorige week mijn vader vertelde dat ik weer zwanger ben vroeg hij of ik al wist wie de vader is :razz:
Was een grapje. Hij kwam erop door de nieuwe Bridget Jones :)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 10 Okt 2016 17:03

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Sommige dingen kunnen echt niet, maar ik vind inderdaad veel vragen echt wel meevallen. Ik vat het meestal gewoon op als interesse, misschien wat onhandig geformuleerd. Mijn ouders hadden bijvoorbeeld geen idee dat wij bezig waren voor een kindje, ze wisten niet eens of wij wel kinderen wilden. Mijn moeder heeft toen ook nog eens gevraagd (niet toen we het kwamen vertellen, maar later) of het allemaal gepland was. Maar dan wel zo van 'ik weet dat het stom is om te vragen, maar ik had geen idee dat jullie ermee bezig waren, dus het was wel de bedoeling?' Ik vond dat echt niet vervelend.
december 2016
juli 2019
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Okt 2016 17:52

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

"Oh, en abortus dan?" toen wij vertelden aan het broertje van mijn vriend dat ik zwanger was :palm: Oké, we waren erg jong en mijn zwangerschap was niet gepland en een enorme verrassing, maar uiteindelijk zeer welkom. Deze vraag was wel heel erg straight-to-the-point.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Okt 2016 20:09

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Wauw Caramba sinds wanneer is het not done om te vragen wanneer iemand is uitgerekend? Wat een debiele lijst zeg.

♥♥
<<

Anoniem280

Bericht 10 Okt 2016 20:14

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Geen idee, vind er ook rare suggesties tussen staan.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Okt 2016 20:22

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Enige vraag volgens mij die ik niet zo tof vond, was of ik zeker wist dat het geen tweeling was. En als ik zei dat ik dat echt zeker wist, ik dat toch nog maar eens na moest vragen. Kon niet missen met zo'n dikke buik :palm:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Okt 2016 20:34

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Soms zie ik op fb ook wel eens van die lijsten voorbij komen van sites als me to we ofzo. Daaar staan soms ooknecjt de meest normale opmerkingen tussen die dan als heel ongepast worden bestempeld. Flauw!
Ik vind het zelf ook niet heel leuk om zo vaak dezelfde vragen te krijgen (hoe lang nog, trek je het nog, is alles al klaar.. dat soort dingen) maar dat ligt voornamelijk aan mij, dat kun je de mensen die die opmerkingen maken niet kwalijk nemen.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 10 Okt 2016 21:17

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Caramba schreef:Geen idee, vind er ook rare suggesties tussen staan.

Waarom plaats je zo'n lijstje dan als het niet jouw lijstje is?
<<

Anoniem280

Bericht 10 Okt 2016 21:24

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Bedoelde te zeggen, er staan vele dingen op internet over dingen die je beter niet tegen zwangere en jonge moeders kunt zeggen.
Daar staan vele vreemde opmerkingen en suggesties tussen.

Daarbij wat de een normaal vind, vind de ander echt niet kunnen.
Ik het bijna alleen maar tweeling gerelateerde vragen en opmerkingen gehad.
<<

Anoniem181

Bericht 10 Okt 2016 21:45

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Lenthe schreef:Sommige opmerkingen of vragen zijn inderdaad niet leuk, zoals "is dit jullie ongelukje". Niet heel aardig, nee!
Maar "Waar heb je hem verstopt?" Ik zie daar niet in wat er raar of vervelend aan is! Dat is toch juist een grapje om te laten zien dat je een bescheiden buik hebt? Of "zijn het er geen 2?" is toch gewoon een grapje om te zeggen dat je goed gegroeid bent.

Het lijkt wel of je niks meer mag zeggen of vragen bij zwangerschappen of net-ouder-geworden-koppels.


Dat vind ik geen leuke grapjes. Ik had beide zwangerschappen een enorme buik, logisch met 7/8-ponders, maar ik werd er echt debiel van dat ik steeds de vraag kreeg of ik zeker wist dat het er echt maar 1 was? Je maakt zulke 'grapjes' toch ook niet als iemand niet zwanger is? Als ik tegen iemand met overgewicht zeg dat diegene beter z'n patatje kan laten staan de volgende keer is dat not done, waarom mag je dan wel iets zeggen over de verschijning van een zwangere vrouw?

Oh en je laatste opmerking vind ik ook irritant. Hoezo mag je niks meer zeggen? Als je gewoon nadenkt over wat je zegt, kun je genoeg zeggen. Sommige dingen vind ik ook overtrokken, zoals in het lijstje van Caramba, maar je kunt prima communiceren met zwangere of net bevallen vrouwen zonder lullige opmerkingen te maken.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Okt 2016 22:01

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Ik heb veel vragen en opmerkingen gehad (logisch ook eerst niks en dan opeens drie en alleenstaand), maar ik vond niks vervelend of aanstootgevend.

Toen het allemaal niet lukte vond ik opmerkingen als koop een hond, ga op vakantie, laat het los of door mannen ga vanavond maar met mij mee naar huis dan klaar ik de klus wel even wel vervelend.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Okt 2016 08:16

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Het enige wat ik op een gegeven moment echt heel vervelend vond was als ik J naar school bracht en ik serieus zeker 20x de vraag "is ze er nu nog steeds niet"/"ben je nu nog steeds niet bevallen"... Uhhh nee dat zie je toch, of denk je dat ik voor m'n lol hier met 34 graden met een kussen onder m'n shirt rondwaggel en m'n baby thuis gelaten heb.
En ik weet ook wel dat ze het goed bedoelen maar ik werd er gillend gek van die laatste 2 weken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem197

Bericht 11 Okt 2016 08:29

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Fiwen schreef:Het enige wat ik op een gegeven moment echt heel vervelend vond was als ik J naar school bracht en ik serieus zeker 20x de vraag "is ze er nu nog steeds niet"/"ben je nu nog steeds niet bevallen"... Uhhh nee dat zie je toch, of denk je dat ik voor m'n lol hier met 34 graden met een kussen onder m'n shirt rondwaggel en m'n baby thuis gelaten heb.
En ik weet ook wel dat ze het goed bedoelen maar ik werd er gillend gek van die laatste 2 weken.


Ja dit en dan nog de 100 appjes van mensen waarvan je nooit iets hoort alleen de laatste weken. Nee bedankt, na een paar duidelijke hints maar de negeerstand aan.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Okt 2016 09:15

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

HollyGolightly schreef:
Toen het allemaal niet lukte vond ik opmerkingen als koop een hond, ga op vakantie, laat het los of door mannen ga vanavond maar met mij mee naar huis dan klaar ik de klus wel even wel vervelend.

Die vind ik echt wel heel ongepast en schandalig.
En toch heb ik mijn vader ooit ook zo iets horen zeggen, niet tegen iemand maar meer in het algemeen, soort van opscheppen. Dat hij ook nog jongens en meisjes kon maken. Helemaal raar omdat mijn ouders een jaar hebben moeten wachten op mijn oudste broer. ( ik heb ook gemeld aan mijn vader dat het een zeer stomme/pijnlijke opmerking kan zijn).
<<

Anoniem173

Bericht 11 Okt 2016 09:59

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Wees maar niet te blij dat je niet misselijk bent want dan heb je veel meer kans op een miskraam!
(Na al 2 goede echos)..
<<

Anoniem316

Bericht 12 Okt 2016 16:40

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Ik heb ook zoiets in die trant gehad Bugel. Dat ik 3 goede echo's had gehad zei helemaal niks aldus die collega. Want die en die hadden het ook gehad en daar ging het ook mis.

En iemand die had haar kindje verloren met 23 weken. Uit de 20 weken echo bleek dat het niet goed was. Een dag voor de 20 weken echo ging ze in geuren en kleuren vertellen aan mijn man hoe dat was, en dat we er maar rekening mee moesten houden dat het niet goed was terwijl wij ons daarvoor niet teveel zorgen probeerden te maken. Het is hoe dan ook spannend.

En als we haar verhaal nou nog niet kende was het ook anders wat (alleen de timing heul slecht). Ik vond het zo stom!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Dec 2016 10:04

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Ik heb ook weer een mooie...

Van 't weekend kwam ik bij de schoenmaker, zei de vrouw achter de balie toen ik aan kwam lopen: "gefeliciteerd dat u een meisje krijgt". "Nou eh.. bedankt maar het is een jongen hoor.." Oh, zei ze, ja, nou, ze had het eigenlijk altijd goed. Ja, maar dit wordt dus een jongen, zowel aan de echo te zien als aan de hand van de DNA test.

Nou hoor je altijd zo'n suf bakerpraatje dat je als jongensmoeder mooi van voren draagt en dat een jongetje je schoonheid geeft, en dat een meisje je schoonheid ontneemt en dat je breed draagt. (wat volgens mij grotendeels onzin is). En ik had dus een dikke pukkel op m'n kin, dus het enige dat ik dacht was: Dus je vindt me dik en lelijk?!
Maar dat heb ik natuurlijk weer niet gezegd. :palm:
Let's discover the world together.
<<

Anoniem253

Bericht 19 Dec 2016 10:23

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Omg Marin, waar bemoeien mensen zich mee.

Ik laatst bij de AH: vraagt het meisje achter de kassa hoe lang ik nog 'moet' dus ik zeg dat ik bijna uitgerekend ben. Zegt ze als je maar niet nu voor mijn kassa gaat bevallen want dat zou ik heel raar vinden. Uh ja was ik niet van plan. :palm:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Dec 2016 10:32

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Hahahah eh wat? Ja, meisje, ik ga hier en nu bevallen, alleen al om jou te pesten...
Let's discover the world together.
<<

Anoniem253

Bericht 19 Dec 2016 10:45

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Haha ja was een aparte opmerking. Merken jullie ook dat mensen naar je buik kijken? Het valt me zo op als je in de stad loopt of supermarkt dat veel mensen je naar je kijken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Dec 2016 10:49

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Champagne schreef:Haha ja was een aparte opmerking. Merken jullie ook dat mensen naar je buik kijken? Het valt me zo op als je in de stad loopt of supermarkt dat veel mensen je naar je kijken.


Oh men! Ja! ik dacht echt altijd dat dat een fabeltje was, maar dat is dus echt zo. En ook collega's enzo, als ik een gesprek met ze begin, dan gaan hun ogen eerste ven naar m'n buik. Net als met mannen die naar tieten kijken zeg maar, maar dan nu vrouwen die naar die buik kijken. Echt gek. Ik vind het niet eens echt erg, maar gewoon gek.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Dec 2016 11:04

Re: Rare vragen/opmerkingen tijdens je zwangerschap

Champagne schreef:Omg Marin, waar bemoeien mensen zich mee.

Ik laatst bij de AH: vraagt het meisje achter de kassa hoe lang ik nog 'moet' dus ik zeg dat ik bijna uitgerekend ben. Zegt ze als je maar niet nu voor mijn kassa gaat bevallen want dat zou ik heel raar vinden. Uh ja was ik niet van plan. :palm:


Bevallen gaat toch net zo snel als je boodschappen afrekenen??
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron