Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tand boren bij kind van 5?

<<

theelepel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 28 Sep 2013 12:11

Bericht 06 Okt 2016 13:40

tand boren bij kind van 5?

Vanmorgen ben ik met de kids bij de tandarts geweest. Nu blijkt dat de middelste een heel klein gaatje heeft. Ik zag het nauwelijks en de tandarts zei dat die verkleuring een beginnend gaatje is. Balen natuurlijk! Het zit onder aan de achterkant van haar voortand. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt om te boren (10 tellen boren volgens de tandarts). Nu zit ik alleen te twijfelen. Zou het wel echt nodig zijn. waarschijnlijk is de tand er over een jaar uit. Nu vind ze de tandarts ook nog erg leuk en helemaal niet vervelend, zo sneu als ze straks er misschien wel bang voor is. Vandaag hadden we ook nog eens niet de tandarts wie we normaal hebben, dus het vertrouwen vanuit mij is niet zo heel groot. Ik weet echt niet wat te doen. Wil natuurlijk wel het beste voor haar. Iemand ervaring hiermee?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 06 Okt 2016 13:51

Re: tand boren bij kind van 5?

Ik heb gelukkig nog geen ervaring hiermee, maar als ik je verhaal zo lees zou ik denk ik nog een keer naar je eigen tandarts gaan als je daar meer vertrouwen hebt. En dan je twijfel voorleggen. Ik zou liever niet laten boren, maar in sommige gevallen is dat toch het beste. En de tandarts kan daarin denk ik toch het beste adviseren.
<<

Anoniem331

Bericht 06 Okt 2016 13:56

Re: tand boren bij kind van 5?

Mijn dochter heeft vorig jaar een gaatje laten vullen en daar kwam geen boor aan te pas.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Okt 2016 14:25

Re: tand boren bij kind van 5?

Ik zou neigen naar het niet te laten vullen, ze is toch op de leeftijd dat ze gaat wisselen en het is 'maar' een verkleuring. Onze tandarts doet daar ook niets mee totdat het effectief een gaatje is.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 06 Okt 2016 14:27

Re: tand boren bij kind van 5?

Toevallig had onze oudste (7 jaar) gisteren haar eerste gaatje. Ik baalde stevig, maar zij vond het wel spannend ;-) Gelijk gevuld door de tandarts, het was een melktandje, maar de tandarts gaf er toch de voorkeur aan het te vullen voordat het groter werd. Ze heeft 3 keer 3 tellen geboord en dan steeds even pauze gehouden tussendoor. Dochter lachte nog toen ze uit de stoel kwam, dus het viel haar reuze mee.

Maar ik zou zeker ook even het advies van je eigen tandarts afwachten als je je daar beter bij voelt.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem239

Bericht 06 Okt 2016 14:46

Re: tand boren bij kind van 5?

mijn zoon heeft precies tussen zijn voortanden een gaatje (lang fles gedronken in bed.. :thumbdown:) En de tandarts houdt het steeds in de gaten maar doet er niets aan. Juist omdat hij waarschijnlijk binnen nu en max 2 jaar gaat wisselen. We houden het nu heel goed bij en hopen zo dat het gaatje niet extreem groot gaat worden.

Ik zou het niet doen. Vooral omdat het niet in een blijvende tand zit.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Okt 2016 15:16

Re: tand boren bij kind van 5?

Keshi schreef:Ik zou het niet doen. Vooral omdat het niet in een blijvende tand zit.

Precies dit.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 06 Okt 2016 15:24

Re: tand boren bij kind van 5?

Ik zou er niet voor kiezen.
Het is makkelijk dat een tandarts zegt: het zijn maar 10 tellen. Maar tien tellen kunnen voor een kind van 5, zeker zonder verdoving erg lang zijn. Nog maar te zwijgen over het stil zitten.
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 06 Okt 2016 16:23

Re: tand boren bij kind van 5?

Ik was vroeger al bang voor de tandarts en heb na het boren van een melkkies pas échte angst voor de tandarts ontwikkeld. Nu moest die melkkies nog wel langer mee maar bij een tand zou ik het niet doen. Wat je zegt, binnen een jaar is hij eruit.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 06 Okt 2016 16:43

Re: tand boren bij kind van 5?

Ik zou het alleen doen als ze zelf klachten aangeeft, om de redenen die je al noemt.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 06 Okt 2016 17:05

Re: tand boren bij kind van 5?

Boren in een tand die al pijn doet is vervelender dan in een tand die nog "gewoon" is. Daarnaast loop je het risico dat de blijvende tanden schade oplopen als er bijvoorbeeld een ontsteking ontstaat. Toch zou ik er niet zomaar bij de tandarts iets aan laten doen en er een kindertandarts voor opzoeken. In Almere zit er een waar ook dormicum(?) gegeven kan worden zodat het kind het gebeuren niet zo meekrijgt als het ware. Angst voor de tandarts ontwikkelen is wel het laatste wat je wilt.
<<

Anoniem331

Bericht 06 Okt 2016 17:10

Re: tand boren bij kind van 5?

Ik geloof niet dat ik er blij van zou worden dat mijn kind daarom dormicum zou krijgen.
Wanneer het gaat om een klein gaatje is boren niet eens nodig, en als het wel zo zou zijn dan liever die paar tellen boren dan je kind er iets voor geven.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 06 Okt 2016 19:24

Re: tand boren bij kind van 5?

Skyler schreef:Ik zou het alleen doen als ze zelf klachten aangeeft, om de redenen die je al noemt.

dan ben je eigenlijk al te laat. dan zal het niet even simpel boren meer zijn maar veel pijnlijker en moeten verdoven enzo.

het is dus eigenlijk inschatten of dit beginnende gaatje problemen gaat geven voordat de tand wordt gewisseld. ik weet niet of elke tandarts dat goed kan inschatten. als je de invaller niet vertrouwd zou ik het nog eens laten bekijken door je eigen vertrouwde tandarts. beter een extra controle dan onnodig behandelen of op eigen beoordeling niet behandelen en later problemen krijgen.
Afbeelding
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 06 Okt 2016 21:12

Re: tand boren bij kind van 5?

Ik zou zoiets niet doen met een melktand. Ik vertrouw tandartsen sowieso niet echt... wij hebben ooit een tandarts gehad die deed echt van alles om je maar op kosten te jagen dus sindsdien ben ik op mijn hoede.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 06 Okt 2016 21:27

Re: tand boren bij kind van 5?

Nou mijn zoon vond het niks voorstellen en ik ben blij dat hij het wel gedaan heeft. Hij is nu 12 en moet nog een aantal kiezen wisselen dus nee ik zou het gewoon doen.
Beter dan over een half jaar last en wel pijn bij het vullen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 06 Okt 2016 21:28

Re: tand boren bij kind van 5?

Never mind ik las over het woord voortand heen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

theelepel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 28 Sep 2013 12:11

Bericht 07 Okt 2016 09:36

Re: tand boren bij kind van 5?

Dankjulliewel! Ik heb gisteren even contact gehad met de tandarts. We hebben nu een afspraak met de tandarts maar alleen met onze eigen (als ze weer beter is) anders wordt de afspraak verzet. Ik wil graag dat zij er naar kijkt of het echt nodig is. Ze heeft helemaal nergens last van, ik zie er ook niks aan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers