Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gebruiken van gevitrificeerde eicellen

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Okt 2016 15:19

Gebruiken van gevitrificeerde eicellen

Omdat ik nergens het antwoord kan vinden en mijn verzekeraar het antwoord ook niet lijkt te weten probeer ik het even hier.

Wij hebben nu 2 icsi pogingen achter de rug. Daarbij hadden wij meer eicellen dan zaadcellen. De eicellen welke niet bevrucht konden worden zijn daarom gevitrificeerd.

Als het cryo's waren geweest was het duidelijk: dat valt onder de icsi poging waar ze uit zijn onstaan incl medicatie en terugplastsing.

Maar hoe zit het nu met de eicellen? Deze moeten na ontdooiing bevrucht en teruggeplaatst worden. Ook heb ik dan medicatie nodig zodat het baarmoederslijmvlies goed is om de embryo terug e plaatsen.

Nergens kan ik terugvinden of dit wordt vergoed. Het vitrificeren zelf wordt wel vergoed.

Iemand hier ervaring mee?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Okt 2016 15:25

Re: Gebruiken van gevitrificeerde eicellen

Ik heb geen antwoord voor je maar bah wat is het verdrietig dat je nu in zulk detail dit zelf moet gaan uitzoeken. Wat zegt je verzekeraar dan? Die gaat achteraf wel kijken of er iets vergoed wordt?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 05 Okt 2016 15:29

Re: Gebruiken van gevitrificeerde eicellen

Mij is destijds verteld dat ik de punctie als poging moest zien en alles wat daaruit 'voortkwam' onder die poging viel...
Dus wat dat betreft zou je zeggen dat de bevroren eicellen onder de laatste poging vallen en niet een nieuwe zijn!

Succes!

(En idd, je verzekeraar moet dit eigenlijk even duidelijk voor je uitzoeken en laten weten zodat je zeker bent!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Okt 2016 15:34

Re: Gebruiken van gevitrificeerde eicellen

Mijn verzekeraar verwijst naar het ziekenhuis. Zij declareren en bepalen hoe. Als nieuwe poging of als terugplaatsing. Volgende week aan de arts dus vragen hoe zij declareren en dit ook op schrift hebben. Ik wil niet achteraf een paar duizend euro moeten betalen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 05 Okt 2016 15:37

Re: Gebruiken van gevitrificeerde eicellen

het zou mij ook logisch lijken dat alles na de punctie onder 1 poging valt.
wat stom dat de verzekering dat niet wil uitzoeken, zij zijn degene die vergoeden niet de artsen. al verschillende personen gesproken bij de verzekering? soms helpt het om later nog eens te bellen zodat je iemand anders aan de lijn krijgt.
Afbeelding
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 05 Okt 2016 15:40

Re: Gebruiken van gevitrificeerde eicellen

Had vorige week een email gestuurd maar geen reactie. Nu per app en chat. Overleg het ook nog met de arts. Als arts zegt dat het een terugplaatsing is dan zou de verzekering het dus vergoeden. Dat wil ik dan wel vd arts op schrift. Van de verzekeraar heb ik nu toezegging dat het bij terugplaatsing vergoed wordt.



Dot kreeg ik:
Wat is een poging?
Een volledige IVF-poging bestaat uit de volgende fasen:
•Hormoonbehandeling
•Follikelpunctie
•Eicelbevruchting en opkweken embryo’s in het laboratorium
•Terugplaatsing van de emryo's in de baarmoeder

Wij kunnen en mogen niet aangeven of jouw behandeling een nieuwe poging is. Dat is echt aan de arts. Als de arts het niet weet dan kan hij contact (laten) opnemen met onze afdeling voor zorgverleners. Het ziekenhuis is degene die de kosten declareert, dus zij moeten weten of het een nieuwe poging is, of dat het onder terugplaatsen valt. Vervelend dat het ziekenhuis verwijst naar ons, dat is niet zoals het hoort te gaan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers