Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draadjesvlees succesrecept?

<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 08 Okt 2016 01:20

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Bij mijn fornuis gaat het juist altijd veel te hard, standje doorkoken ipv sudderen. Te zacht zetten kan dan ook niet. Hoop dat het met de nieuwe keuken en dus een ander gasstel is verholpen. Dan kan ik dit soort herfstrecepten ook weer maken want het water loopt me al in de mond bij het lezen.
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Okt 2016 07:33

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Elska schreef:Bij mijn fornuis gaat het juist altijd veel te hard, standje doorkoken ipv sudderen. Te zacht zetten kan dan ook niet. Hoop dat het met de nieuwe keuken en dus een ander gasstel is verholpen. Dan kan ik dit soort herfstrecepten ook weer maken want het water loopt me al in de mond bij het lezen.


En als je er een sudderplaatje tussen legt? Deed ik in ons oude huis ook, ging perfect!
10.04.17
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 08 Okt 2016 13:03

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Dat is al helaas al met sudderplaatje. eerst een goedkope van de blokker maar die vond ik eng glad. daarna een zware gietijzeren geprobeerd daarop staan de pannen beter. verder op het kleinste pitje, laagste stand met een zware stoofpan.
wat ik nu doe is af en toe het vuur uitzetten en met de warmte van de pan laten stoven, vuur weer aan om weer op te warmen enzovoort. veel gedoe en ik ben daarvoor iets te vergeetachtig met risico dat ik mijn keuken in de hens zet. dus ik maak alleen nog heel af en toe rendang.

de keukenboer kon me ook niet vertellen waardoor het kwam, waarschijnlijk toch aan het type kookplaat. we zullen zien of het is opgelost wanneer we volgend jaar een nieuwe keuken plaatsen. of misschien een slowcooker of multicooker aanschaffen.
Afbeelding
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 08 Okt 2016 13:11

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Wat vervelend Elska. Je zult er vast wel al aan hebben gedacht, maar steeds wat nieuwe bouillon erbij schenken zodat het niet inkookt? Mijn fornuis gaat ook harder dan het vorige en als ik meer bouillon gebruik dan komt het wel goed meestal. Ik gebruik ook een vlamverdeler, maar dat helpt ook maar minimaal. Gelukkig is mijn favoriete stoofrecept een voor in de oven, die maak ik nu ook het liefst.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 08 Okt 2016 13:12

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Wat jammer Elska! Is in de oven niet nog een optie?
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 08 Okt 2016 14:03

Re: Draadjesvlees succesrecept?

de inbouw oven is van hetzelfde merk en blijft niet constant qua temperatuur. onze combi werkt wel goed maar hetelucht en stoofgerechten, gaat dat wel goed? nooit geprobeerd eerlijk gezegd, zal eens kijken of dat werkt :thumbup:

Peinture schreef:Wat vervelend Elska. Je zult er vast wel al aan hebben gedacht, maar steeds wat nieuwe bouillon erbij schenken zodat het niet inkookt? Mijn fornuis gaat ook harder dan het vorige en als ik meer bouillon gebruik dan komt het wel goed meestal. Ik gebruik ook een vlamverdeler, maar dat helpt ook maar minimaal. Gelukkig is mijn favoriete stoofrecept een voor in de oven, die maak ik nu ook het liefst.

ja sowieso meer vocht maar het relaxte slowcooking is er wel vanaf. gewoon stom. stoofgerechten maakte ik als student heel veel omdat dat juist super ging op een elektrisch kookplaatje. Daarom dacht ik ook een multicooker, gewoon weer elektrisch en geen omkijken naar hebben.
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Okt 2016 21:22

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Dat is echt vervelend dan Elska!
Krijg je al snel een nieuwe keuken? :P
10.04.17
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 08 Okt 2016 21:32

Re: Draadjesvlees succesrecept?

:ja: volgens de planning volgend jaar :smile:
Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 08 Okt 2016 22:54

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Door dit topic mijn moeder maar even gevraagd naar het recept voor draadjesvlees en ze gaf me het recept dat nagenoeg gelijk is aan het recept van Jans. Aankomende week wordt er draadjesvlees gemaakt. :smile:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Okt 2016 11:20

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Ik kwam net 2 kilo sucadelappen in de bonus én min 35% tegen bij m'n Albert Heijn. Dus nu ben ik voor superweinig geld snel 2 kilo stoofvlees aan het maken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 13 Okt 2016 11:26

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Vanavond eten we bij UN.
<<

Anoniem281

Bericht 13 Okt 2016 11:26

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Score! Ik heb van de week, als proef, nog 's draadjesvlees gemaakt, met runderlappen van islamitische slager bij m'n werk. Was heel lekker en die's 6.95 per kilo en 3 kilo voor 18 euro. Dus ik haal dit weekend weer runderlappen, maar dan voor in de vriezer!
<<

Geel

Bericht 13 Okt 2016 11:30

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Cotton schreef:Vanavond eten we bij UN.
:banaan:

Het is dat we zaterdag bij Carrie Surinaamse bonen eten. Anders had ik wel een bakje gebietst.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Okt 2016 11:36

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Haha. Ik ga vanavond uit eten. Ik vries die zooi dus mooi in!
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 13 Okt 2016 11:37

Re: Draadjesvlees succesrecept?

*zoekt koelbox*
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Okt 2016 11:53

Re: Draadjesvlees succesrecept?

Maar..... Wanneer gebruik je een runderlap of juist een sucadelap?
Ik pak altijd runder(rib?)lappen voor mijn draadjesvlees. Wat is het verschil?
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers