Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Okt 2016 22:40

Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Beetje vage titel misschien. Maar ik wil binnenkort een tatoeage laten zetten, ter nagedachtenis aan mijn moeder. Ik wil een zin vertalen naar Latijn maar elke vertaalmachine geeft weer een andere vertaling. En soms is alleen het plaatsen van een leesteken al genoeg om weer een andere vertaling te krijgen.

Iemand die een top voor mee heeft? Of zijn hier mensen die goed zijn in Latijn?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 04 Okt 2016 22:45

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Je zou een vertaalbureau kunnen contacteren. Dan ben je waarschijnlijk wel een paar tientjes kwijt, maar dan weet je wel zeker dat het klopt wat je laat tatoeëren. Met iets gangbaardere talen zou ik je waarschijnlijk wel gratis kunnen helpen, maar Latijn wordt lastig vrees ik...
<<

Anoniem197

Bericht 05 Okt 2016 04:03

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Wordt latijns niet gesproken in de medische wereld? Zou er geen dokter zijn die er wat vanaf weet?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Okt 2016 07:29

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Dat is wel een goede Ddl. Al wordt er in de medische wereld vooral in Latijnse termen gesproken en niet zozeer in zinnen. En anders toch een vertaalbureau inderdaad, ik moet zeker weten dat het goed is qua grammatica.

Maar wie weet biedt iemand zich hier nog aan :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 05 Okt 2016 08:04

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Ik kan R. hier eens vragen.. Gok alleen dat hij met een vertaling gaat komen maar ook met het advies om, omdat het om tattoo gaat, nog wel na te laten checken bij een ander of iets.

Maar hij vind latijn altijd erg interessant, ontleed ook veel dingen qua als het al in latijn staat (en legt dit dan ook uit) en ik vind stiekem dat hij veel weet (of zo weet te brengen qua overtuiging).. :)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 05 Okt 2016 17:58

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Ik heb ooit wel latijn geleerd, maar ben bang dat ik je toch niet kan helpen. Hooguit hele 'domme' fouten uit de standaardvertalingen halen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Okt 2016 18:35

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Lady, je mag het mij wel pmen, mijn vader is leraar klassieke talen dus ik kan vragen of hij het wil vertalen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Okt 2016 18:38

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Liadan schreef:Lady, je mag het mij wel pmen, mijn vader is leraar klassieke talen dus ik kan vragen of hij het wil vertalen.

Oh wat fijn, dat ga ik doen. Dank je wel!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem222

Bericht 05 Okt 2016 20:51

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Oh top! Ik wilde ook al voorstellen dat ik het wel aan mijn leraar Latijn kon vragen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Okt 2016 21:27

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Mooi idee Lady. Kan me voorstellen dat het ook fijn voelt ofzo je daarmee bezig te houden. Mag ik vragen waarom je het in het Latijn zou willen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Okt 2016 21:42

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Dat heeft twee redenen: Omdat ik een Nederlandse tekst niet zo mooi vind als tatoeage en omdat het op die manier voor mij wat meer voelt als iets tussen mij en mijn moeder, omdat anderen niet gelijk weten wat het betekent. Al maak ik van dat laatste ook absoluut geen geheim hoor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Okt 2016 21:43

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Ah dat klinkt wel logisch idd! Ik vind NL ook nooit zo mooi.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 05 Okt 2016 21:45

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Wat een mooi idee Lady! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, mocht je dat over een poosje aan ons willen laten zien :)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Okt 2016 21:54

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Exogenesis schreef:Wat een mooi idee Lady! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, mocht je dat over een poosje aan ons willen laten zien :)


Absoluut! Ik weet niet op welke termijn ik hem ga laten zetten. Ik moet eerst weten hoe lang de tekst wordt en of dit horizontaal op mijn pols past. Dan nog een (goede) shop uitzoeken, afspraak maken voor een ontwerp en dan voor het daadwerkelijk zetten. Er zullen nog wel een aantal weken overheen gaan maar ik vind het erg fijn er mee bezig te zijn.

Ik wil een zin uit het gedicht op de rouwkaart laten tatoeëren, mijn moeder heeft dit gedicht in eigen woorden herschreven en het geeft mij veel kracht.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 06 Okt 2016 18:30

Re: Waar kan ik een goede vertaling naar Latijn vinden?

Wat een mooi idee, Lady!
To travel is to live
Mijn instagram

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers