Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spermadonor ervaringen? :-)

<<

Wijsamenmama

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 03 Okt 2016 21:10

Bericht 03 Okt 2016 21:23

Spermadonor ervaringen? :-)

Hallo allemaal!

Ik ben een oud forum lid (al zeker 15 jaar...) maar nu al even niet meer zo actief. Speciaal voor dit topic heb ik een nieuwe naam aangemaakt. Maar ik was bekend als Beessie.

Begin 2017 gaan mijn vriendin en ik samen trouwen en ook zijn wij ons nu langzaam aan steeds maar aan het oriënteren op een sperma donor. Helaas hebben we geen bekende die we hiervoor kunnen benaderen dus zijn wij onze opties aan het bekijken.
Ik weet dat hier meer lesbische dames zijn met kinderen en vroeg mij af hoe jullie het traject zijn begonnen?

Wij zijn al bij de huisarts geweest en hebben een doorverwijzing voor het ziekenhuis. Maar bij de ziekenhuizen in onze omgeving is een dusdanig lange wachtlijst dat we ons niet eens aan kunnen melden...

Ik was dus benieuwd naar jullie ervaringen (en wellicht vinden we hier zelfs onze sperma donor? Ik hou daarbij het bijzonder mooie topic van Bisq en Roodkapje in gedachte! :) )

Groetjes van wijsamenmama, oftewel; Beessie!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2016 21:25

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Wat leuk dat je gaat trouwen.
Hoe je aan spermadonoren komt weet ik niet, bestaat daar geen bank voor? Lijkt me in ieder geval best lastig, ik bedoel het is niet kwestie van stoppen met anticonceptie en gaan proberen. Ik kan je dus niet helpen maar wens je wel veel succes!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 03 Okt 2016 21:51

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

In Denemarken is er een 'bank' voor waar je kunt bestellen geloof ik.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 04 Okt 2016 02:02

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Hoi beessie! Wat leuk! Welkom terug.
Ik heb geen ervaring, wil je alleen veel succes wensen in jullie tocht!
Wil jij of je vriendin zwanger worden?
<<

Wijsamenmama

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 03 Okt 2016 21:10

Bericht 04 Okt 2016 07:42

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Dank jullie wel voor jullie reacties! Er is in NL inderdaad een donorbank maar de ziekenhuizen hier hebben dusdanige lange wachtlijsten waardoor we ons niet aan kunnen melden... of pas over 1,5 jaar aan de buurt zijn.

Daarnaast willen wij graag een donor waarvan wij aan het kind kunnen vertellen wie hij is en ons kind niet hoeft te wachten tot hij of zij 16 of zelfs 18 (met Deense Donor) is voor hij/zij contact mag opnemen.

Denemarken hebben wij ook bekeken maar kost alleen al 279 euro verzendkosten p.m! Om over het sperma nog niet te praten! :-(

Daarom waren we dus opzoek naar ervaringen. Het is dus niet zo makkelijk als in een hetero relatie :-)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 04 Okt 2016 08:33

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Hallo!
Ik/wij hebben ervaringen met een donor.
Zal straks of van de weel op mijn gemak reageren.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Wijsamenmama

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 03 Okt 2016 21:10

Bericht 04 Okt 2016 12:29

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Ben benieuwd Dora! Wist idd dat jij twee dochters hebt en hoopte al op jouw reactie! :-)
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 04 Okt 2016 20:54

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Een bekende van mij heeft dit geregeld via een bepaalde organisatie/bank in Nijmegen. Schijnt een van de bekendste te zijn in NL. Kon je kiezen uit Nederlands, Duits en Deens geloof ik, waarbij er verschil is of het kind contact kan krijgen met de donor.
<<

Wijsamenmama

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 03 Okt 2016 21:10

Bericht 05 Okt 2016 08:24

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Sorry Alibi, ik heb je vraag gisteren gemist! Wij willen beide dragen. Ik zal (als het mag lopen zoals wij hopen!) het eerste kindje zal ik gaan dragen en mijn vriendin 2/3 jaar later het tweede kindje.

Lenthe, zou jij eens na kunnen vragen hoe die organisatie heet in Nijmegen? Ik kom enkel op het Radboud uit :-)
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Okt 2016 10:59

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Ik ken 2 stellen die via meerdangewenst.nl iemand hebben gevonden. Het ene stel echt alleen een zaaddonor en het andere stel heeft uiteindelijk gekozen voor co-ouderschap met 2 mannen.

En verder ken ik iemand die via Nij Geertgen een kindje hebben gekregen. Daar hebben ze een programma dat als je eicellen wil afstaan, je dan gematcht wordt met een zaaddonor. Dan help je elkaar zeg maar.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Okt 2016 20:58

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Zo, hehe.
Ik heb eindelijk tijd en energie om de laptop op te starten en rustig te kunnen zitten voor een reactie.

Ten eerste: van harte gefeliciteerd met jullie verloving! Wij zijn ook getrouwd omdat kindjes hier van harte welkom waren/zijn. Alleen hadden wij wel de pech dat wij elkaars kind moesten adopteren, want in 2010 en 2011 was het op dat gebied nog niet goed geregeld, durf alleen niet te zeggen hoe het er nu precies voorstaat.
We hadden gelukkig wel hele lieve en vriendelijke mensen hier in het gemeentehuis die dit ook onredelijk vinden/vonden en het voor ons geregeld hebben.

Een bekende donor was voor ons ook geen optie (daar zij zelf nog een kinderwens hadden/geen afstand zouden kunnen doen/er zich mee willen gaan bemoeien) en degene die eventueel in aanmerking zou komen kon geen kinderen meer maken :wink:
De huisarts hebben wij ook bezocht en hij heeft veel voor ons uitgezocht, terplekke op internet ziekenhuizen gezocht en opgebeld. Met de zelfde conclusie als jullie :nopompom: , lange wachtlijsten en een hoop ziekenhuizen willen je niet eens helpen omdat je een lesbisch koppel bent. Als je single was wel, maar om nou te gaan scheiden daarvoor ;)

Wij hebben onze donor via: meerdangewenst.nl of stilverlangen.nl weet niet precies welke van de 2 meer, maar we stonden/staan op beide ingeschreven. O, laatste site is niet meer actief zie ik. Na een aantal mailtjes over en weer zijn we met de mannen die zicht 'aanboden' gaan 'daten', een klik vonden wij toch wel erg belangrijk. Dit is een paar keer op niks uitgelopen en net toen de moed ons in de schoenen begon te zakken en dachten, dan pikken we er maar 1 op uit de kroeg :smile: was daar onze donor (per mail).
Toen we besloten om met hem in zee te gaan hebben we ons alle 3 laten testen voor alle zekerheid en een contract opgesteld waarin hij afstand van de kinderen doet en ons ook de mogelijkheid tot een 2/3/4 kindje biedt. Dit hebben we ook notarieel vast laten leggen.
Ik weet niet of jullie het via een kliniek willen doen, maar wij wilde geen medisch traject in (maar wie weet wat we gedaan hadden als het niet zou lukken), dus wij hebben gekozen voor zelf-inseminatie. Wij zijn meerdere malen bij hem thuis geweest waar we dan eerst even bij kletste en vervolgens ging hij zijn ding doen, bracht het naar boven waar wij dan waren en daar deden wij dan zelf de inseminatie. En met resultaat :smile:

Overigens zijn wij wel altijd heel open geweest naar familie, vrienden, bekende en collega's. Vragen zouden we anders toch wel krijgen, en zo kreeg iedereen de kans om meteen de vragen te stellen.

Mijn vrouw heeft onze oudste dochter gedragen (vanwege haar leeftijd, we schelen ruim 9 jaar) en de 2de heb ik mogen dragen. Mocht het bij mijn vrouw niet lukken om zwanger te raken had ik 2 zwangerschappen gedaan.

Mocht je meer vragen hebben: stel ze gewoon. Ik ben er altijd heel open in, dus ik sta bijna nergens van te kijken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 06 Okt 2016 21:25

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Wat een mooi verhaal Dora!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Okt 2016 11:01

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Inderdaad een heel mooi verhaal Dora!
Ik ben alleen echt verbaasd dat ziekenhuizen jullie niet wilden helpen omdat jullie een lesbisch koppel zijn! Wat ontzettend vreemd en wat maakt dat voor hun nou uit?
10.04.17
<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 08 Okt 2016 22:52

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Wij zijn bezig met kid behandelingen in het zkh staan we op de wachtlijst, maar we hebben zelf gekozen om zaad over te laten komen uit denemarken van Cryos.

Als je vragen hebt stel ze gerust!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Okt 2016 14:42

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Als man zijnde zit ik er wel eens aan te denken om spermadonor te worden, want mij lijkt de verantwoordelijkheid om een kind op te voeden zwaar. Te zwaar voor mijzelf. Alleen doneren aan een kliniek lijkt mij niets. Een aantal maanden geleden wel een docu gezien over een man die al meer dan 100 kinderen had verwerkt bij zich zelf thuis op de natuurlijke wijze of inseminatie. Echter als ik het ooit wil, dan zou ik zo maar enkele kinderen willen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Okt 2016 15:40

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Zo stond onze donor er ook ongeveer in. Heeft de stellen die hij heeft geholpen (met ons 6 andere wensouders/moeders, zowel single als stel), en wij waren de laatste of eennaarlaatste die hij zou helpen, uitgezonderd daar een 2/3/4de kindje)
Maar wil jij dan co-ouderschap Fred?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2016 15:58

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Fred schreef:Als man zijnde zit ik er wel eens aan te denken om spermadonor te worden, want mij lijkt de verantwoordelijkheid om een kind op te voeden zwaar. Te zwaar voor mijzelf. Alleen doneren aan een kliniek lijkt mij niets. Een aantal maanden geleden wel een docu gezien over een man die al meer dan 100 kinderen had verwerkt bij zich zelf thuis op de natuurlijke wijze of inseminatie. Echter als ik het ooit wil, dan zou ik zo maar enkele kinderen willen.

Dat vond ik echt heel weird hoor die docu. Al die meetings ook. Stond hij daar tussen 40 vrouwen en minstens zoveel kinderen die allemaal van hem waren.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Okt 2016 16:50

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Ja, die docu was heel weird. Zeker die meetings met al zijn kinderen dat gaat mij te ver. Kijk als het nou een paar kinderen zijn dan is het niet zo raar.

@ Dora, ik zie heel erg op tegen de eerste jaren van een kind. Zeg maar de eerste 5 jaren (baby tot kleuter) mag van mij gelijk worden overgeslagen tenzij ik een partner zou hebben die in die jaren het meeste voor haar rekening neemt.
Co-ouderschap zou kunnen, maar ik denk dat zoiets dan weer lastig is voor het kind. Op 2 plaatsen worden opgevoed door 2 mensen die niet van elkaar houden, maar wel beide een kind willen. Ik denk dat, dat geen fijn en veilig gevoel is voor een kind.
Het kind enkele keren per jaar of zo zien of er foto's van doorgestuurd krijgen zou ik geen probleem vinden.
Overigens ben ik wel benieuwd op welke website je, je donor hebt gevonden of je in contact komt met vrouwen (in jou geval dus een man) dit eventueel willen. Daarvoor mag je eventueel een pb sturen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Okt 2016 16:57

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Staat in mijn uitgebreide reactie,
maar wij stonden ingeschreven bij http://www.meerdangewenst.nl (ook bij stilverlangen.nl, maar die bestaat niet meer).
Rondje Google vertel me dat je nu ook een site hebt; http://www.verlangennaareenkind.nl/sper ... ezocht.htm
http://wensmoedersenwensvaders.jouwweb. ... aangeboden
http://zaaddonor.webklik.nl/page/spermadonor-aangeboden
http://www.bam-mam.nl/taxonomy/term/3/0
http://spermadonor.startbewijs.com/

(Zoekterm; donor gezocht)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Okt 2016 17:22

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Dat is aardig wat zeg. Ik wil het als ik het doe wel met goede overwegingen pas doen (denk er echt al een aantal jaren aan) en liefst met inseminatie. Is denk ik voor de vrouw ook het fijnste. Ik doe zeker niet om het voor de natuurlijke weg te doen, want daar zullen wellicht ook een aantal mannelijke donoren het wellicht voor doen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 10 Okt 2016 17:29

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Fred schreef:Dat is aardig wat zeg. Ik wil het als ik het doe wel met goede overwegingen pas doen (denk er echt al een aantal jaren aan) en liefst met inseminatie. Is denk ik voor de vrouw ook het fijnste. Ik doe zeker niet om het voor de natuurlijke weg te doen, want daar zullen wellicht ook een aantal mannelijke donoren het wellicht voor doen.


Absoluut een hoop mannen die daarop uit zijn ja, hoe duidelijk je het ook in je advertentie zet.... :palm: :thumbdown: :nopompom:

Ow, en bij die links was ik nog niet klaar, maar toen was ik het even zat om steeds tussen 2 pagina's te blijven wisselen, hahah
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 12 Okt 2016 10:14

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Ik vind het echt heel mooi dat er mensen zijn die de enorme wens van wensouders in vervulling kan laten gaan.
Mooi om te lezen deze verhalen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Okt 2016 19:44

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Ik ben trouwens benieuwd of Wijsamenmama iets aan mijn antwoorden heeft?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Wijsamenmama

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 03 Okt 2016 21:10

Bericht 13 Okt 2016 13:39

Re: Spermadonor ervaringen? :-)

Ohhh Dora! Sorry! Ik ben vd week begonnen aan een uitgebreide pb maar werd gebeld en vergat t daarna! Maar ik heb juist veel aan je antwoord en ben nu onderweg naar mijn werk maar ik reageer vanavond even vanaf de laptop! Kee? Maar Mega dank je wel alvast!!!

De rest reageer ik later op :-)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31