Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nachtvoeding

<<

Geel

Bericht 03 Okt 2016 14:10

Re: Nachtvoeding

Salome, 180-flessen zijn ook best veel hoor, met vier maanden. Mijn dochtertje trekt dat ook pas sinds kort. En nachtvoeding mag op zich nog gewoon op deze leeftijd.

Het is een beetje een combi van wat je zelf wilt en van wat je kindje wil denk ik. Wat mij het beste hielp was om te accepteren dat het nu eenmaal zo was en goed opletten qua timing wanneer ik het kon veranderen.
<<

Geel

Bericht 03 Okt 2016 14:14

Re: Nachtvoeding

Teun schreef:E slaapt met 7 maanden nog niet door en krijgt nog een voeding 's nachts. We hebben geprobeerd haar met alleen de speen tevreden te houden maar dat werkt niet. Soms is ze ook uren wakker. Not fun en even bikkelen op het werk soms ja. Maar goed, het went! Maar ik krijg de vraag ook vaak ja, met goedbedoelde tips. Helaas is E gewoon geen slaapwonder.
:hug:
<<

Geel

Bericht 03 Okt 2016 14:18

Re: Nachtvoeding

Pleun schreef:Doorslapen is toch geen kwestie van kunnen maar een kwestie van voldoende binnenkrijgen om te groeien?
Ik weet niet of je dit tegen mij hebt hoor, maar daarom schreef ik ook "als ze goed groeien". Natuurlijk, als een kind honger heeft en/of niet heel goed groeit, krijgt het te eten, dat staat buiten kijf.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 03 Okt 2016 14:44

Re: Nachtvoeding

Geel, ik had het niet tegen jou hoor. In de openingspost schrijft TO dat ze weet dat hij het kan, doorslapen. Daar refereerde ik aan.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 03 Okt 2016 14:52

Re: Nachtvoeding

Hier komt meneer de laatste tijd juist weer vaker in de nacht. Hij heeft een poosje nachten gemaakt van 20:00-5:00/5:30 drinken en weer verder slapen tot 8:00/8:30.
De laatste tijd begint hij tussen 2:00 en 3:00 alweer onrustig te worden. En dan tussen 5:00 en 6:00 weer. Hij slaapt na een voeding wel altijd weer snel in. En ik ook, gelukkig. Hoef m'n bed er ook niet voor uit, kan gewoon blijven liggen, dat scheelt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Okt 2016 14:56

Re: Nachtvoeding

Pleun schreef:Geel, ik had het niet tegen jou hoor. In de openingspost schrijft TO dat ze weet dat hij het kan, doorslapen. Daar refereerde ik aan.


Hij kan ook doorslapen, mits hij overdag genoeg gehad heeft. Heeft hij 's nachts honger. Ja dan krijgt hij natuurlijk een flesje. Hij heeft overdag niet altijd evenveel trek. Tsjah dan heeft hij 's nachts gewoon wat extra's nodig om te groeien. Dat snap ik heus wel hoor. Ik noem de nachtvoeding ook nergens een 'probleem'. Ben gewoon benieuwd naar hoe anderen dit hebben.
2016
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 03 Okt 2016 15:28

Re: Nachtvoeding

Oh jee Salome, volgens mij heb ik je nergens het gevoel willen geven je aan te vallen. Ik noem het zelfs geen probleem of dat jij het een probleem noemt. Met 4 maanden heeft je mannetje nog veel te leren, doorslapen is iets wat op termijn echt wel komt. Tenminste, niet meer wakker worden om te willen eten. Op andere manieren wakker worden zijn er natuurlijk ook weer legio. Het gaat er meer om dat ouders elkaar de kop gek kunnen maken door het doorslapen als een maat van succes te nemen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Okt 2016 15:42

Re: Nachtvoeding

Pleun schreef:Oh jee Salome, volgens mij heb ik je nergens het gevoel willen geven je aan te vallen. Ik noem het zelfs geen probleem of dat jij het een probleem noemt. Met 4 maanden heeft je mannetje nog veel te leren, doorslapen is iets wat op termijn echt wel komt. Tenminste, niet meer wakker worden om te willen eten. Op andere manieren wakker worden zijn er natuurlijk ook weer legio. Het gaat er meer om dat ouders elkaar de kop gek kunnen maken door het doorslapen als een maat van succes te nemen.

Voel me ook niet aangevallen hoor :) Maar ik ben het met je eens. Het lijkt inderdaad wel een maat van succes tegenwoordig. Ons zoontje is erg licht geboren en inmiddels 6kg. In mijn omgeving worden alleen maar 10 ponders geboren en die drinken sneller meer en slapen sneller langer. Tsjah ikzelf vind het niet gek. Mijn omgeving blijkbaar wel.
2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Okt 2016 19:47

Re: Nachtvoeding

Salome schreef:
Minx schreef:Doorslapen wat is dat??


Ojee, ook niet van zegmaar 23:00 tot 06:00? Want dat bedoel ik een beetje met doorslapen.
Pittig zeg nog na een jaar..


Nee, J ligt meestal rond 7 in bed dan wordt hij rond 10 weer wakker, dan rond 1 vaak en dan rond 5/half6. Maar moet er wel bij zeggen dat hij dan weer verder slaapt tot een uur of 8/9 dus je hoort mij absoluut niet klagen. Overdag slaapt hij dan wel heel erg weinig. Echt middagslaapjes van 2/3 uur kent hij niet.
2015 💙
<<

Anoniem281

Bericht 03 Okt 2016 19:56

Re: Nachtvoeding

Ik weet 't eigenlijk niet eens meer.. Volgens mij was-ie nog geen week toen hij 6 uren achter elkaar sliep en misschien 3 maanden toen hij er 8 tussen liet.

Nu is-ie bijna 6 maanden en slaapt-ie bijna klokje rond. Ik ben dus ook gezegend met zo'n makkelijke slaper.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers