Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote wastopic!

<<

Anoniem316

Bericht 07 Okt 2016 21:31

Re: Het grote wastopic!

Hebben diegene die zoveel wassen, dan ook veel halve wasjes?
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 07 Okt 2016 22:24

Re: Het grote wastopic!

Dee schreef:Hebben diegene die zoveel wassen, dan ook veel halve wasjes?


Ja, vooral met gekleurde kleding
<<

Anoniem331

Bericht 07 Okt 2016 22:45

Re: Het grote wastopic!

Wat is nou het voordeel van de bonte was ook nog op kleur sorteren? Wij hebben dan nagenoeg geen witte was, en dus gaat alles eigenlijk bij elkaar. Als ik zou gaan sorteren dan worden het van die kleine wasjes, en blijf ik wassen. Zonde van het geld en van mijn tijd denk ik dan.

@Chaos, 3-4 wassen per dag? Echt volle machines dan?
<<

Anoniem316

Bericht 07 Okt 2016 23:36

Re: Het grote wastopic!

Popcorn schreef:Wat is nou het voordeel van de bonte was ook nog op kleur sorteren? Wij hebben dan nagenoeg geen witte was, en dus gaat alles eigenlijk bij elkaar. Als ik zou gaan sorteren dan worden het van die kleine wasjes, en blijf ik wassen. Zonde van het geld en van mijn tijd denk ik dan


Precies wat ik ook dacht. Super zonde die halve wasjes. Hier gaat de wasmachine echt vol. En als ik maar een klein beetje zwart heb mieter ik er dat desnoods bij.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Okt 2016 00:09

Re: Het grote wastopic!

Ik maak het wel erg bont, want zwart is bij ons ook gewoon bonte was :)
<<

Anoniem304

Bericht 08 Okt 2016 08:44

Re: Het grote wastopic!

Nouja ik doe liever een half wasje met rode/roze kleding dan dat straks alles wat erbij zat roze geworden is.
<<

Anoniem184

Bericht 08 Okt 2016 08:49

Re: Het grote wastopic!

Ik kijk een beetje wat ik in de was heb liggen. Wit was ik wel altijd echt apart. Lichte kleuren ook. En mijn vriend heeft echt een fluorescerend oranje Adidasshirt die hij gebruikt voor voetbaltraining geven en die was ik ook niet zomaar overal bij. Verder was ik handdoeken ook apart want anders zit m'n hele was onder de pluisjes.
<<

Anoniem184

Bericht 08 Okt 2016 08:55

Re: Het grote wastopic!

Cotton schreef:
Niekske schreef:
Ik probeer één keer per 2-4 weken een aparte was van handdoeken en beddengoed te doen op 60 graden.

Ik moet meer handdoeken kopen denk ik als ik dit zo lees. Na een week wordt het al lastig afdrogen. Na 2 weken zouden we ons moeten afdrogen met theedoeken ben ik bang.


Hier ook. Los daarvan lijkt het me helemaal niet hygiënisch, die gebruikte handdoeken en gebruikte beddengoed die soms wel vier weken liggen te wachten op een wasbeurt. Zelfs al hang je die handdoeken van te voren uit on te drogen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 08 Okt 2016 14:12

Re: Het grote wastopic!

Cotton schreef:Nouja ik doe liever een half wasje met rode/roze kleding dan dat straks alles wat erbij zat roze geworden is.

nog nooit last van gehad. bij nieuwe kleding check ik altijd of het afgeeft en zo ja dan apart of met de hand wassen. meestal geeft het alleen de eerste keer af en kan het daarna gewoon met de was mee.
en witte was gaat apart, dat is de was die de meeste kans heeft om andere kleuren aan te nemen.
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 08 Okt 2016 14:33

Re: Het grote wastopic!

Ik denk trouwens da als je een gezin hebt en dus meer was hebt, vanzelf wel meer gaat sorteren.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Okt 2016 21:22

Re: Het grote wastopic!

Hier niet hoor.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Okt 2016 22:00

Re: Het grote wastopic!

Ik heb waarschijnlijk vaker een witte was. De babykleding gaat straks gewoon met de gewone was mee (mits ze niet allergisch is).
<<

Anoniem304

Bericht 09 Okt 2016 09:01

Re: Het grote wastopic!

Elska schreef:
Cotton schreef:Nouja ik doe liever een half wasje met rode/roze kleding dan dat straks alles wat erbij zat roze geworden is.

nog nooit last van gehad. bij nieuwe kleding check ik altijd of het afgeeft en zo ja dan apart of met de hand wassen. meestal geeft het alleen de eerste keer af en kan het daarna gewoon met de was mee.
en witte was gaat apart, dat is de was die de meeste kans heeft om andere kleuren aan te nemen.

Ik neem het risico niet. :D
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Okt 2016 07:42

Re: Het grote wastopic!

Ik heb handdoeken, badmat, theedoeken en handdoeken in de keuken, vaatdoekjes en hydrofielen in dezelfde kleur, dat is 1 was in de week op een hogere temperatuur.

Daarnaast was ik de lichte was apart, dat is de witte was maar daar gooi ik ook wel de heel zacht licht blauwe overhemden van mijn man bij bijvoorbeeld en ik was een donkere was maar daar gooi ik ook antraciet bij en donkere spijkerbroeken bijvoorbeeld. Ik check ook altijd of nieuwe kleding niet afgeeft door het even op de hand te wassen de eerste keer. Ik gooi best weleens een rood shirt van mijn zoon bij de donkere was, ik weet dan toch dat beide niet afgeeft en in het ergste geval is het rode shirt verpest, die donkere was kan wel wat hebben.

Daarnaast was ik nog het beddengoed apart, ons beddengoed en dat van onze zoon past nu nog in 1 machine, ik denk dat het niet meer past als hij een groot bed krijgt.

Hier was ik dus met een gezin maar 4 wassen in de week, in de winter was ik het beddengoed wel eens een halve week later bijvoorbeeld en dan heb ik dus nog minder was.
Soms laat ik de machine op 90 graden draaien om luchtjes te voorkomen en dan gooi ik de vaatdoekjes ed. er alleen in.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Okt 2016 07:58

Re: Het grote wastopic!

Fijne was 30 of 40 graden (hangt van de kleding af)
Handdoeken,ondergoed sokken theedoeken vaatdoekjes beddengoed 60 graden. Mijn werkkleding gaat op 60.
Ik was meestal met kort programma anders duurt het mij te lang.

Rood/roze doe ik ook niet bij iets anders in.
2014 2016
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 10 Okt 2016 08:11

Re: Het grote wastopic!

Ik was 2x p.w handdoeken, vaatdoeken, sokken, ondergoed op 60 graden
2x p.w jeans op apart jeanswasprogramma
T-shirts/truien zonder ritsjes en knopen bij elkaar op 40 graden ongeveer 2x p.w
T-shirts/ truien en vesten met ritsen/knopen op 40 graden 1x p.w
Witte was heb ik bijna niet, dat gaat bij het beddengoed in 1x per 2 weken gemiddeld op 60graden.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 10 Okt 2016 08:56

Re: Het grote wastopic!

Handdoeken en ondergoed 60 graden 2 wasjes per week
Witte kleding (ook heel lichtblauw en grijs) 40 graden 1 wasje per week
Bonte kleding (zwart, blauw, rood etc.) 40 graden 2 wasjes per week
Vaatdoeken, washandjes, theedoeken, keukendoeken 90 graden 1 wasje per 2 weken
<<

Anoniem280

Bericht 10 Okt 2016 09:43

Re: Het grote wastopic!

Witte was hebben wij niet echt, hooguit 5 dingen, die gaan zeker wel apart in de wasmachine.
Ik was dit altijd op fijne was en 20/30 graden.

Nieuwe gekleurde dingen was ik altijd 2 keer apart. Ook op fijne was en zelfde temperatuur als witte was.

Gekleurde was is echt alles, ook zwart. Anders heb ik kleine wasjes, zonde geld, zonde water etc.
Fijne was 20/30 graden.

Beddengoed was ik op 90 graden met wasverzachter.

Handdoeken, sokken, ondergoed was ik op 60 graden met wasverzachter.

Ik gebruik altijd wasmiddel en wasverzachter van de lidl.
Voor vlekken heb ik vanish, biotex en shout in huis.

Moet wel zeggen dat ik blij ben met de knop, superkort programma, deze duurt 15 minuten.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 10 Okt 2016 11:41

Re: Het grote wastopic!

Popcorn schreef:@Chaos, 3-4 wassen per dag? Echt volle machines dan?


Ja,helaas wel! Ik haat was ophangen :thumbdown:
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem331

Bericht 10 Okt 2016 12:30

Re: Het grote wastopic!

WoW, je bent dus eigenlijk constant aan het wassen. Lijkt me echt deprimerend. Ik heb vandaag de machine 2 keer aan. Gisteren alle 3 gedoucht/gebadderd, en vanmorgen beddengoed verwisseld. Ook lagen er nog wat kleren te wachten, dus echt 2 machines vol. Dan ben ik weer bij, en heb ik denk ik eind van de week weer een machine vol. Goed te doen zo.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 10 Okt 2016 13:15

Re: Het grote wastopic!

Ik was alleen in het weekend en dan het liefste alles op 1 dag.

1x een beddengoed was (wit of grijs) 60 graden
1x een bonte was met handdoeken (en wat boxershorts) op 60 graden
1x een kleur was (wij dragen beide heel veel grijs en blauw, dus vaak die kleuren) op 40 graden
1x een zwarte was (met mijn ondergoed en veel sokjes) op 40 graden

Wij hebben geen 30 graden programma. Dus alles gaat hier minimaal op 40 graden.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 20 Okt 2016 21:48

Re: Het grote wastopic!

@marin: Ik moet je toch eens bedanken voor je tip mbt tot het kreukvrij drogen van de was. Afgelopen week eens uitgeprobeerd met de was en het werkt echt! Ik strijk normaal bijna alles! Dus dat gaat me heel veel tijd schelen ;-)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Okt 2016 20:00

Re: Het grote wastopic!

Wat was die tip dan? Spuit elf: ik heb het terug gelezen.

Onze wasmanden staan tegenwoordig op zolder. Ik ben het nu al beu om voor 1 onderbroek naar boven te lopen...hoe doen jullie dat zonder hoopjes was te krijgen?

Wij hebben wasmanden:
Donker - 30 graden en niet in de droger
Licht - 30 graden en niet in de droger
Sportwas - 30 graden en niet in de droger
Handdoeken - 90 graden en in de droger

Ik zou eigenlijk wel meer in de droger willen doen, maar ben bang dat veel krimpt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Okt 2016 20:46

Re: Het grote wastopic!

De kinderen hebben op hun kamer een wasmand. Die van ons staan in de badkamer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Okt 2016 20:51

Re: Het grote wastopic!

Ik heb de wasmand in de bijkeuken naast de wasmachine staan. Kinderen inmiddels ook aardig afgetraind dat ze elke avond hun was in de wasmand gooien.
Heb je je wasmachine ook op zolder dan Jip?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron