Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote wastopic!

<<

Anoniem316

Bericht 03 Okt 2016 15:06

Re: Het grote wastopic!

Gekleurde was: 40 graden met gekleurde wasmiddel en wasverzachter.
Handdoeken was: 90 graden met gekleurde wasmiddel en wasverzachter.
Zwarte was: 40 graden met zwarte wasmiddel en wasverzachter.

Wij hebben een flinke wasmachine en meestal kunnen we het met 3 wasjes per weekend redden. Zal straks wel anders worden als de baby er is ;)
<<

Anoniem222

Bericht 03 Okt 2016 15:56

Re: Het grote wastopic!

Haha, ja wij hebben ook een grote wasmachine, ik dacht dus dat is handig. Maar in de praktijk helemaal niet echt nodig omdat we zoveel wasjes scheiden en wel elk weekend alles wassen.

Heb je nooit witte was Dee?
<<

Anoniem316

Bericht 03 Okt 2016 16:08

Re: Het grote wastopic!

Harrison schreef:Haha, ja wij hebben ook een grote wasmachine, ik dacht dus dat is handig. Maar in de praktijk helemaal niet echt nodig omdat we zoveel wasjes scheiden en wel elk weekend alles wassen.

Heb je nooit witte was Dee?


Vrijwel nooit. Enige wat we soms hebben zijn witte hemdjes, maar dat is sporadisch. We hebben nu wel veel witte babykleertjes, dus als ze er straks is zullen we vaker een witte was draaien :)
<<

Anoniem222

Bericht 03 Okt 2016 16:41

Re: Het grote wastopic!

Jaa leuk, lieve witte babykleertjes.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 03 Okt 2016 18:30

Re: Het grote wastopic!

Hmm zo te lezen ben ik niet zo'n was-held :laughcry:

Ik maak onderscheid tussen gekleurd en licht, die gaan met respectievelijk color en wit wasmiddel van de Lidl, meestal op 30 graden, tenzij er sportkleren bij zitten, dan doe ik 40 graden.

Ik probeer één keer per 2-4 weken een aparte was van handdoeken en beddengoed te doen op 60 graden.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem316

Bericht 03 Okt 2016 18:32

Re: Het grote wastopic!

Haha dat was ook wat ik dacht Niekske. En dan moet ik ook nog bekennen dat ik niet diegene ben die het meest wast thuis :laughcry:
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 03 Okt 2016 18:47

Re: Het grote wastopic!

Dee schreef:Haha dat was ook wat ik dacht Niekske. En dan moet ik ook nog bekennen dat ik niet diegene ben die het meest wast thuis :laughcry:


Ik ben de enige die wast thuis (mijn vriend onthoud gewoon niet hoe de wasmachine werkt, echt erg...) en eigenlijk heb ik nog niet gemerkt dat er kleren verkleuren of vervormen op deze manier... dus ik heb er dan ook niet zo'n zin in om zoveel extra moeite te doen :smile:
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem304

Bericht 03 Okt 2016 18:54

Re: Het grote wastopic!

Niekske schreef:
Ik probeer één keer per 2-4 weken een aparte was van handdoeken en beddengoed te doen op 60 graden.

Ik moet meer handdoeken kopen denk ik als ik dit zo lees. Na een week wordt het al lastig afdrogen. Na 2 weken zouden we ons moeten afdrogen met theedoeken ben ik bang.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Okt 2016 19:04

Re: Het grote wastopic!

wij gooien alles bij elkaar. Behalve witte was die doen we wel apart maar die hebben we zelden

Heb meestal 2 wasmachine vol per week. was ze op 30 graden.
Meestal buiten drogen maar nu het weer kouder word dan gaat het deels in de droger. Wil wel deze winter minder in de droger doen. En de was ophangen in de schuur maar weet niet of dat dan goed droogt even afwachten nog.

Was alles in robijn en ook robijn wasverzachter
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Okt 2016 20:48

Re: Het grote wastopic!

Handdoeken etc op 60 graden. Wit en bont gescheiden.
Bonte was op 40 graden. Mocht er een lichte kleur bijzitten of iets speciaals wil ik het nog wel eens apart wassen.

Witte was met Neutral momenteel en bont met Ah huismerk.
Beddengoed was ik ook op 60 graden en mijn witte overtrek altijd op 90. Anders vind ik de rand geel worden na verloop van tijd
2016
<<

Anoniem185

Bericht 03 Okt 2016 21:16

Re: Het grote wastopic!

Licht ondergoed, sokken, hemdjes, handdoeken en keuken spul op 60 en in de droger.
Donker ondergoed, sokken, hemdjes, handdoeken en keuken spul op 60 en in de droger.
Licht fijn op 30 en aan het rek drogen.
Donker + gekleurd fijn op 30 en aan het rek drogen.
Beddengoed op 60 en in de droger, maar ook nog even in het trappengat het laatste drogen zodat er niet al te veel kreukels in zitten.
Eigenlijk zijn wij er redelijk makkelijk in. Ik gooi rood en blauw en zwart gewoon bij elkaar, net als alle pastelkleuren en wit.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 03 Okt 2016 21:28

Re: Het grote wastopic!

Wij hebben veel donkere/zwarte was. Als ik dat met de lichte/gekleurde was was, verkleurd dat hier wel. Dan worden de kleuren veel minder mooi. Ik sorteer de was dus op kleur. Ik gebruik color en wit wasmiddel. Soms heb ik wasmiddel voor donkere was, maar die vind ik eigenlijk niet zo lekker ruiken. Alle kleding gaat op 30 of 40 graden. Beddengoed op 40 of 60 graden. Handdoeken/theedoeken/vaatdoekjes gaan op 90 graden. In de droger doe alleen geen gewone kleding. Handdoeken, ondergoed, pyjama's, werkkleding en in de winter beddengoed gaan allemaal in de droger.
2011 2012 2017
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 03 Okt 2016 21:47

Re: Het grote wastopic!

Witte was 60 graden en wasmiddel voor witte was
Bonte was en dan op kleur gesorteerd 30 of 40 graden en color wasmiddel
Beddengoed 60 graden donker wasmiddel of color wasmiddel
Werkgoed man 60 graden en donkere wasmiddel
Kleding gaat niet de droger in. Handdoeken, ondergoed, sokken en in de winter beddengoed gaat in de droger.
Ik was heel veel, heb een grote wasmachine maar vul hem niet altijd vol en dat is meestal met het bonte wasgoed.
1 keer per 3 maanden 90 graden laten draaien met soda.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Okt 2016 16:59

Re: Het grote wastopic!

Gekleurde was op 40 graden, kort programma. Was middel Robijn klein & krachtig en wasverzachter Robijn morgenfris.
Zwarte/ donkere was op 40 graden, kort programma, hetzelfde wasmiddel als hierboven, alleen geen wasverzachter.
Witte was gaat op 60 graden, kort programma, ook Robijn klein & krachtig, met Robijn wasverzachter.
Beddengoed, handdoeken en ondergoed gaat op 60 graden.

Mijn tip is: Niks qua kleding in de droger doen, alleen handdoeken, theedoeken en ondergoed.
En wit ALLEEN bij wit!! Dus geen crème erbij!!

Oja en nog een tip is, gebruik niet teveel wasmiddel en wasverzachter. Dat heeft helemaal geen zin! En je kleding gaat er echt van achteruit!
Afbeelding
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 05 Okt 2016 17:35

Re: Het grote wastopic!

ChiQ schreef:Verklaard een hoop hier waarom ik zóveel wasjes heb haha! Mij zal je nooit rood bijv bij blauw zien doen


Hihi, dit dacht ik dus ook.
Bonte was op kleur doe ik op 40
Zwarte was ook 40
Handdoeken, vaatdoeken en beddengoed op 60

En eens in de maand een kookwas met een schoon vaatdoekje voor het reinigen van mijn machine
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 05 Okt 2016 17:55

Re: Het grote wastopic!

Bonte was 40
Zwarte was 40
Witte was 60
Handdoeken 95 ook ivm schoonhouden van de wasmachine
Beddengoed 60
<<

Anoniem192

Bericht 05 Okt 2016 18:00

Re: Het grote wastopic!

Handdoeken, theedoeken, vaatdoeken & beddengoed op 60
De rest op 40.

Ondergoed & de rest van 60 graden gaat in de droger, kleding hang ik op.

Alleen bv jassen, mooie bh's, kleding doe ik op het korte programma op 30 graden.

Ik heb Zwitsal wasverzachter & poeder voor gekleurde was.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 05 Okt 2016 18:14

Re: Het grote wastopic!

Ik was eigenlijk alles op 40 graden, alleen eens in de zoveel tijd beddengoed en/of handdoeken op 90 geloof ik. Wasmiddel wisselt, maar altijd vloeibaar en meestal robijn of witte reus.
Ik sorteer over het algemeen op wit/heel licht, rood/roze, gekleurd (vaak veel blauw en groen) en donker. Maar ik heb niet elke week van elk soort een machine vol, dus meestal komt elke kleur elke twee weken aan de beurt. Witte was sowieso maar af en toe en in de zomer vaker dan in de winter.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 05 Okt 2016 19:05

Re: Het grote wastopic!

alle kleuren apart :shock: ik heb net 1 volle wasmachine met bonte was per week, als ik alle kleuren apart wil wassen moet ik was van een maand ofzo opsparen

we hebben hier 3 wasmanden. bont, wit en handdoeken.
Laatst gewijzigd door Elska op 05 Okt 2016 19:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 05 Okt 2016 19:06

Re: Het grote wastopic!

Hoe zouden jullie een wit shirt met marine blauwe strepen wassen? Gekleurde was of witte was?

Hier draaien we van elk 1 was in de week;
- goede kleding en mooi ondergoed : 30 graden, hangen we op, Ariël voor gekleurde was
- werkkleding, sokken, niet mooi ondergoed: 40 graden, droger, jumbo huismerk gekleurde was
- handdoeken en vaatdoeken: 60 graden, droger, jumbo huismerk gekleurde was
- 1x per 3 weken: witte was, 40 graden, droger of ophangen, is meestal zo weinig dat ik het samen met iets in de droger knikker of ophang. jumbo huismerk witte was,
<<

Anoniem288

Bericht 06 Okt 2016 08:18

Re: Het grote wastopic!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Okt 2016 12:32

Re: Het grote wastopic!

Ik was me rot! 3 á 4 wassen per dag. Wasmiddel en wasverzachter verschilt per week, ben niet merkvast.

Elke dag een donkere/zwarte was op 30 of 40 graden
Elke dag een bonte was op 30 of 40 graden afhankelijk van hoe vies de knieën zijn, vrijwel alle kleuren bij elkaar met een colorcatch doekje erbij, werkt top.
2 keer per week echt witte was op 40 graden
2 keer per week handdoeken en theedoeken op 60 graden
2 keer per week sokken, vaatdoeken en ondergoed op 60 graden, lang programma.
2 keer per week bedden goed
1 keer per week lichtgrijze was met witte was waar kleur bij in zit (zoals wit met marineblauw gestreept jurkje) met een colorcatch doekje.

Mijn droger heeft het begeven maar wil wel even kijken naar een nieuwe voor handdoeken, beddengoed, sokken, boxers etc
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem245

Bericht 07 Okt 2016 07:58

Re: Het grote wastopic!

Ik gooi alles bij elkaar, als ik heel veel heb sorteer ik wel tussen licht en donker maar meestal niet.
Alleen witte overhemden en blousjes houd ik apart.
En ik was meestal op 40 graden.
Heb niet eens de tijd om alles per kleur uit te sorteren!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 07 Okt 2016 09:13

Re: Het grote wastopic!

Ik heb trouwens meerdere wasmanden op een rij staan, voor iedere soort was die ik draai één. Dus wij sorteren al wanneer we de kleding uittrekken en zodra een wasmand ongeveer voor de helft vol is, gaat het de machine in. Tussen vieze was graaien om te sorteren vind ik te veel gedoe :P
10.04.17
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Okt 2016 14:33

Re: Het grote wastopic!

Ik was wel veel.

2X p.w. Witte was, afhankelijk wat er in zit op 40 of 60 graden.
2X p.w. Donkere was
Minstens 2X p.w. Handdoeken e.d. Op 60 graden.
1X p.w. Roze was
1X p.w. Lichte kleuren.
1X p.w. Beddengoed
En 1 keer in de zoveel tijd handdoeken, hydrofiel doeken en vaatdoekjes op 90 graden.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]