Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel vrienden heb jij?

<<

Anoniem187

Bericht 02 Okt 2016 20:23

Hoeveel vrienden heb jij?

Heb jij veel vrienden of juist maar een paar? En wanneer beschouw je iemand als vriend? En doe je ook nog aan gradaties zoals beste vriendin, goede vriendin, vriendin etc.?
<<

anoniem203

Bericht 02 Okt 2016 20:29

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb er een paar. Goede vriendinnen en gewone vriendinnen. Zit helaas geen beste vriendin tussen. Heb ik altijd wel gehad maar de laatste 7-8 jaar niet meer. Ik heb nogal een knauw gehad en sindsdien laat ik ook niet echt meer iemand toe. Mijn gevoel blokkeerd dan zeg maar. Ik heb wel een beste vriend en dat is mijn man!

Ik beschouw een vriendin als iemand waarmee ik mee kan praten over leuke en minder leuke dingen, mee kan lachen, mee kan huilen en leuke dingen mee kan doen zoals uit eten gaan, bij elkaar kletsen enz
<<

Anoniem221

Bericht 02 Okt 2016 20:33

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Mijn allerbeste vriend is mijn vriend. Echt vrienden heb ik niet meer, want in tijden van ziekte vroegen ze enkel op afstand hoe het was en hebben verder weinig tijd in ons gestoken. Ik heb dan ook besloten dat ik voor de rest alleen maar goede kennissen heb.
<<

Anoniem185

Bericht 02 Okt 2016 20:54

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Eentje die ik maar eens in de twee jaar zie. Verder heb ik geen echte vrienden. Mijn beste vriend is mijn partner geworden. Ik heb wel wat kennissen, die ik wel vrienden noem, maar échte goede vrienden heb ik niet.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Okt 2016 20:58

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb 3 goede vriendinnen (1 van de basisschool, 1 van de middelbare en 1 van m'n werk) en ik heb een aantal vriendinnen van het forum.
Een beste vriendin heb ik niet meer. Maar bovengenoemde mensen weten wel aardig veel van me, dus ze zitten pretty close.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 02 Okt 2016 21:02

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Een beste vriendin heb ik niet.
We hebben samen 3 bevriende stellen, op het werk heb ik 4 vriendinnen, 1 vriendin nog van de Pabo en 1 via het forum. Voor mijn doen best veel, vroeger had ik eigenlijk lange tijd niet echt vriendinnen/vrienden.

Soms lijkt het me best fijn om een beste vriendin te hebben. Iemand (naast mijn man) met wie je gewoon eigenlijk alles kunt delen en waar je zo terecht kan. Dat heb ik nooit echt gehad.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem202

Bericht 02 Okt 2016 21:18

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb 4 vriendinnen waarvan ik weet dat ze er voor me zijn no matter what. De een zie ik wekelijks, de anderen wat minder vaak maar dit zit gewoon goed.
Verder heb ik nog best een aantal 'gewone' vrienden en vriendinnen die ik vaak zie en spreek en waar het contact iets oppervlakkiger mee is. En dan heb ik nog wat kennissen waar ik wat mee ga borrelen ofzo.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 02 Okt 2016 21:48

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb 4 vriendinnen, waarvan er 1 mijn beste vriendin is. Ze is ook een collega, dus ik zie haar bijna dagelijks.
Haar vertel ik alles. Ik kan haar alles toevertrouwen. Ik kan met haar lachen en huilen.

De andere 3 zie ik minder vaak (2 wonen ook vrij uit de buurt).
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem313

Bericht 02 Okt 2016 22:07

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Een stuk of tien. Allemaal heel verschillende mensen, en ik zie ze niet perse heel veel omdat we allemaal erg druk zijn en ergens anders wonen. Maar het zijn stuk voor stuk mensen die ik al heel lang ken en waarmee ik veel heb meegemaakt.
Dan heb ik ook nog flink wat kennissen; mensen die ik bijvoorbeeld via mijn partner ken en leuk vind. Die zie ik soms vaker dan mijn eigen echte vrienden maar het contact is oppervlakkiger.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 02 Okt 2016 22:45

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb 2 allerbeste vriendinnen, een via hier, en een via mijn oude werk. Beide vertrouw ik blind.
Verder heb ik nog 2/3 goede vriendinnen, 1 beste vriend naast mijn partner, en zeker nog 20 vrienden die we als familie beschouwen. Qua vriendschappen zijn wij heel, heel gezegend. Ik ben zo blij dat ik mijn eigen familie heb kunnen maken, nadat het bij mijn echte familie spaak liep.
<<

Anoniem211

Bericht 02 Okt 2016 23:31

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Mooi Parel!

Ik heb een aantal vrienden, maar geen beste vriendin. Heb ik ook geen behoefte aan.
Daarnaast nog een hoop goede kennissen. Maar weet je, ik vind vriendschap altijd wat relatief.
De vrienden waarvan je denkt dat het echte vrienden zijn: zullen die er in tijden van intens verdriet of pijn
er ook zijn? Of laten ze dan ineens niks meer van zich horen? De mensen die dan blijven zijn wat mij betreft vrienden.
Maar die mensen zijn schaars. Ik hechtte vroeger zoveel waarde aan vriendschappen. Ben daar wel van terug gekomen.
Als je een handjevol mensen om je heen hebt die er ook in slechte tijden zijn (familie, vrienden) dan ben je een gezegend mens wat mij betreft.
<<

anoniem224

Bericht 02 Okt 2016 23:32

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb een goede vriendin en 2 goede vrienden, ik vind het lastig om de term beste vrienden te gebruiken, door narigheid in het verleden, maar deze mensen zou ik niet kunnen en willen missen. Het zit ook altijd goed tussen ons, of we elkaar nu iedere week zien of maanden niet, altijd is het weer als vanouds.

Verder heb ik ook wel wat 'gewone' vrienden. Dat klinkt heel lullig misschien, ik zie ze als vrienden, maar ben daar minder close mee dan met bovenstaande.

Heb nu sinds ik ergens anders ook werk een aantal nieuwe mensen leren kennen waar het erg leuk mee klikt, dus wie weet komen daar ook leuke vriendschappen uit.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 02 Okt 2016 23:55

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb 1 beste vriendin die ik als m'n zus zie. Dan nog 3 goede vriendinnen en ongeveer 10 vrienden die ik ongeveer eens per maand zie, want die horen bij een vriendengroep, voornamelijk mannen. En m'n man is, cliché, ook m'n beste vriend
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem202

Bericht 03 Okt 2016 06:38

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Marilyn schreef:Mooi Parel!

Ik heb een aantal vrienden, maar geen beste vriendin. Heb ik ook geen behoefte aan.
Daarnaast nog een hoop goede kennissen. Maar weet je, ik vind vriendschap altijd wat relatief.
de vrienden waarvan je denkt dat het echte vrienden zijn: zullen die er in tijden van intens verdriet of pijn
er ook zijn? Of laten ze dan ineens niks meer van zich horen?
De mensen die dan blijven zijn wat mij betreft vrienden.
Maar die mensen zijn schaars. Ik hechtte vroeger zoveel waarde aan vriendschappen. Ben daar wel van terug gekomen.
Als je een handjevol mensen om je heen hebt die er ook in slechte tijden zijn (familie, vrienden) dan ben je een gezegend mens wat mij betreft.


Dat is altijd natuurlijk maar afwachten, helaas kun je dat niet van tevoren voorspellen. Ik ben in een kuttijd juist positief verrast door m'n vrienden, maar het gebeurt idd genoeg dat mensen die je als goede vrienden beschouwt je keihard teleurstellen.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Okt 2016 06:44

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb 3 goede vriendinnen van de middelbare school, die zie ik echt regelmatig. Uit diezelfde oude vriendenvroep nog een paar meiden die ik als vriendinnen zie maar wel minder vaak zie.
Dan nog 1 goede vriendin van mn studie en ook in die grotere vriendengroep nog een paar meiden die ik als vriendinnen beschouw.
<<

Anoniem281

Bericht 03 Okt 2016 07:05

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb een hoop kennissen en een paar vrienden/vriendinnen. Één beste vriendin, die ken ik al 15 jaar en die heeft echt een hoop met me meegemaakt. Daarna 3 vriendinnen in de buurt en ik heb wat vriendinnen via het forum. Die spreek ik vooral via WhatsApp en laatste tijd veel meetings, toevallig :smile: maar die beschouw ik wel als goede vriendinnen, doordat we veel delen en ze altijd klaarstaan met tips en adviezen of gewoon lekker meebitchen als dat nodig is.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 03 Okt 2016 09:15

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb vijf goede vrienden waarvan ik weet dat ze altijd voor ons klaar staan ook als ik ze in de nacht bel.
Het zijn twee koppels. Waarvan ik er een ken via mijn ex, maar ik kan echt zeggen dat ze goede vrienden zijn. Ze staan altijd voor mij klaar en andersom ook.

Een stel zijn mijn beste vriendin en man. Ook zij staan altijd voor mij klaar en andersom sta ik ook voor hun klaar als er iets is.

En de vijfde is de beste vriend van mijn vriend. Elke week eten we een keer samen met hem. Toen mijn vriend op uitzending was heb ik daar ook een paar keer gegeten.

Dit zijn de mensen waarvan we weten dat ze altijd voor ons klaar staan en andersom zal dat ook zo zijn. Soms hebben we veel contact dan weer even een maand niet, omdat we het allemaal druk hebben. Maar het is altijd goed.

Voor de rest heb ik wel wat kennisen waarmee ik het ook gezellig kan hebben.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Okt 2016 09:54

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Wij hebben een grote vriendengroep (15 koppels) waarvan we uiteraard met het ene koppel al wat meer hebben dan met het andere koppel.

Daarnaast heb ik nog een aantal hele goede losse vriendinnen die ik voornamelijk ken van in mijn studententijd. En dan heb ik ook nog een paar hele goede vriendinnen die ik via het forum heb leren kennen en ook nog een paar kennissen.

Ik beschouw iemand als een vriendin als ik met die persoon een klik voel en we het gewoon gezellig hebben als we samenzijn. Of dat nou 1x per week of 1x per halfjaar is maakt me dan weer niets uit. Ik heb een paar beste vriendinnen waar ik echt alles tegen vertel/kan vertellen.
2012 & 2016
<<

Patsy

Bericht 03 Okt 2016 10:02

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Twee echte vriendinnen, de ene ken ik al vanaf mijn vierde, de andere nu een jaar of 6. Zij staan allebei voor me klaar in moeilijke tijden en kan ze alles vertellen.

Verder wel veel losse vrienden, maar dat gaat een stuk minder diep.
<<

Anoniem272

Bericht 03 Okt 2016 10:05

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb 6 heel goede vriendinnen die ik elke week wel spreek of zie en met wie ik lief en leed deel. Eén van die vriendinnen heeft een bijzonder plekje in mijn hart omdat wij elkaar enorm gesteund hebben in heel zware tijden.

Daarnaast hebben we nog vriendengroepen met andere stelletjes. Die zien we voornamelijk op spelletjesavonden, verjaardagen etc.

Ik ben echt superblij met al die lieve vrienden!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 03 Okt 2016 10:36

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb 1 vriend, 1 vriendin en 1 beste vriendin. Dit zijn de mensen met wie ik graag tijd doorbreng, onafhankelijk van eventuele kinderen die ons binden. Is moeilijk te zeggen wanneer ik iemand precies als vriend(in) beschouw, heeft in ieder geval niets met de regelmatigheid van het contact te maken, is gewoon een gevoel/klik/houden van. Iemand bij wie ik altijd terecht kan als ik dat zou willen en voor wie ik zelf ook altijd klaar sta. Iemand bij wie ik niet hoef te filteren.
Laatst gewijzigd door Lonely Goatherd op 03 Okt 2016 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 03 Okt 2016 10:53

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb elke leeftijdsfase weer andere vriendinnen. Op de een of andere manier verwaterd dat altijd. Vorig jaar zelf besloten het contact te verbreken met drie van mijn HBO-opleiding want die vonden het te veel moeite om eens in de 3 maanden af te spreken. Nou prima, dan doe ik ook niet alsof er nog iets is aan vriendschap.
Verder heb ik via het forum een heel lief vriendinnetje leren kennen, en ookal zien we elkaar niet vaak; ik kan altijd bij haar terecht en dat is fijn :).
Verder hebben we sinds kort een stel waar het goed mee klikt, dus dat is wel heel gezellig.
<<

Anoniem288

Bericht 03 Okt 2016 11:36

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:20, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 03 Okt 2016 17:43

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Hier juist gebleken dat ik hele fijne vriendinnen heb nadat ik ze hard nodig had toen mijn relatie was verbroken. Ook mooi om te zien dat je op sommige momenten juist opeens meer contact krijgt met iemand omdat je in deze situatie bevindt. Zo heb ik nu veel meer contact met een vriendin die sinds kort ook vrijgezel is. Je zit toch in hetzelfde schuitje!

De frequentie van elkaar zien en spreken hangt bij mij niet samen met hoe goed een vriendschap is. Als je er maar voor elkaar bent als het nodig is en je op elkaar kunt bouwen.

Ik heb een stuk of zeven goede vriendinnen. Meiden die ik via hier, school of werk heb leren kennen. Eigenlijk heb ik vooral losse vriendinnen en niet echt groepjes die elkaar ook goed kennen. Met ieder doe ik weer andere dingen, dat is wel leuk. Verder heb ik ook nog wat kennissen die ik niet per se onder goede vriendinnen zou categoriseren.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Okt 2016 18:25

Re: Hoeveel vrienden heb jij?

Ik heb een aantal goede vrienden.

Allereerst natuurlijk mijn man. Daarnaast heb ik een hele goede vriendin overgehouden aan mijn tijd dat ik nog een bijbaantje had, we waren 15 en werkten samen. Haar ken ik dus al heel erg lang nu en onze partners en kinderen kunnen onderling ook heel goed met elkaar. Helaaas wonen we een uurtje rijden van elkaar waardoor we elkaar niet zo vaak zien als we zouden willen.

Verder hier in het dorp hebben we 4 goede vriendenstellen waar we veel mee omgaan. Sinds een jaartje heb ik veel contact met een ander meisje en we zijn inmiddels goede vriendinnen aan het worden.

Daarnaast heb ik nog heel veel gezellige contacten op het schoolplein, bij mijn vrijwilligerswerk en zo maar dat is meer voor de gezelligheid, keertje koffie drinken maar niet meer dan dat.

Oh en met de zomermama's van 2014 hebben we heel veel contact nog steeds, en we delen heel veel met elkaar en dat is heel waardevol. Zij zijn mijn online vriendinnen!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers