Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tussenschoolse Opvang (TSO)

<<

Anoniem181

Bericht 02 Okt 2016 19:46

Tussenschoolse Opvang (TSO)

Bij mijn dochter op school wordt het toezicht tijdens het overblijven tussen de middag, ofwel TSO, geregeld door zogenaamde 'TSO-coördinatoren'. Dat zijn voor een deel ouders die 1 of 2 keer per 2 weken toezicht houden en daarvoor betaald krijgen en het andere deel zijn ouders die 1x in de 6-7 weken onbetaald (zogenaamd vrijwillig) TSO lopen.

Als je hier als ouder niet aan mee wil/kan werken kun je het afkopen voor € 100,- per jaar. Ik vind dit echt een schofterig hoog bedrag en vraag me af of dit überhaupt mag?

Hoe gaat dit bij jullie op school?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Okt 2016 19:50

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Mijn kinderen blijven nooit over dus ik heb ook niet met TSO te maken. Lijkt me sowieso een apart verhaal want ik neem aan dat je ook al betaalt als je TSO afneemt? Of betaal je niks en moet je daarom eens in de zoveel weken helpen?
<<

Anoniem181

Bericht 02 Okt 2016 19:52

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Nee, ik betaal nu niks en moet dus elke 6 weken een keer TSO lopen óf per jaar €100,- betalen als ik niet wil/kan. Maar ik vind het bedrag zo hoog en vraag me dus af of dit een reëel bedrag is.

De school hanteert een continurooster trouwens, dus mijn dochter blijft sowieso op school tussen de middag.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Okt 2016 19:54

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Als je niks betaalt nu dan is het afhankelijk van hoe vaak je dochter per week gaat of het een normaal bedrag is denk ik. Volgens mij is overblijven bij mijn kinderen op school ongeveer 2 euro per keer. Ik denk dat 100 euro voor een jaar 'gratis' overblijven dus eigenlijk niet zoveel is.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Okt 2016 19:55

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Oh sorry, ik lees nu pas dat school een continurooster hanteert, dat vind ik dan weer heel anders. Ik vind dat die kosten niet zo op ouders verhaald kunnen worden en dat dat kosteloos moet kunnen, ook als je niet kan helpen.
Tenzij dit zo besloten is in overeenstemming met de ouders.
<<

Anoniem 179

Bericht 02 Okt 2016 19:57

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Je hebt dus geen keuze of je TSO afneemt maar ze verplichten je wel om te betalen? Of het mag weet ik niet maar ik vind het best bizar De school kiest voor een continuerooster, dan moeten ze ook voor de juiste krachten zorgen die de lunch begeleiden, of dat dat nou leerkrachten zijn of door hen ingehuurde hulpkrachten. Kan me voorstellen dat dat niet binnen het budget past misschien maar dan kunnen ze alsnog een beroep doen op de vrijwilligheid van de ouders (echt vrijwillig!!) of misschien het schoolgeld iets verhogen. Maar 100 euro vind ik echt wel bizar.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 02 Okt 2016 19:58

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Wij hebben ook continue, maar betalen daar niets voor. Hier eten de leraren samen met de kinderen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 02 Okt 2016 20:05

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Bij onze school betaal je ook voor de overblijf ondanks dat er een continurooster is en ze dus verplicht moeten overblijven. Maar goed iedere ouder weet dat als je je kind daar inschrijft. Ze hebben bij ons alleen ouders die het vrijwillig doen en die krijgen een vergoeding van iets van 12,50 per keer. Ondanks dat is het echt een ramp om ouders te vinden en hebben ze altijd ouders te kort. Misschien rekenen ze bij jullie zo dat als jij niet komt ze iemand anders moeten laten komen die ze die vergoeding moeten betalen. Dat dan dus een keer of 7 per jaar en dan kom je wel in de buurt van die 100 euro.
2010 2012
<<

Anoniem181

Bericht 02 Okt 2016 20:37

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Lexi, als je het zo stelt snap ik het wel. De betaalde vrijwilligers krijgen hier volgens mij €7,50 per week geloof ik, dus dan is het afkoopbedrag weer aan de hoge kant. Sowieso vind ik het niet echt fair naar de ouders die genoodzaakt zijn die €100 te betalen als zij doordeweeks gewoon werken en dus niet kunnen. Ik kan toevallig wel omdat ik thuis werk, maar stel dat ik volgend jaar weer op kantoor werk ben ik niet in de gelegenheid TSO te lopen en moet ik wel die €100 betalen.
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 02 Okt 2016 23:47

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Vindt het persoonlijk wel een erg hoog bedrag. Wij betalen 40 per jaar voor 3 dagen p.w. tso. Dit wordt geregeld door een aparte oreanimatie die ook de vso en nso regelt. Zij doen dit samen met ouders dien hier ook een vergoeding voor krijgen per keer. Je kunt je hiervoor opgeven, maar dat hoeft niet. Onze school heeft ook continurooster waarvan 15 min eten met de leerkracht en daarna 30 min buitenspelen o.l.v. de tso.
2009
2011
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2016 09:57

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Hier moet je 10x per jaar helpen en dan krijg je de betaalde ik dacht 70 euro voor de overblijf weer terug.
Hier ook continuerooster en dus verplicht overblijven.
Ik vind dat helpen echt vreselijk, ik word er heel onzeker van. Ik last het mijn vriend nu doen, maar volgend jaar gaat Lu. ook naar school dus dan hebben we 1,5 jaar twee kinderen waarbij geholpen moet worden. Het is hier overigens alleen bij de kleuters. Ik weet niet of je daarna verplicht betaald of dat er gewoon geen hulp meer is.
<<

Anoniem255

Bericht 03 Okt 2016 11:32

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Dus... School bepaald dat er een continue rooster komt en als ouderzijnde moet je daar verplicht bij komen helpen of voor betalen. Het ligt misschien aan mij maar dat vind ik echt vreemd.

Hier ook een continu rooster maar hier eten de juffen met de kinderen in de klas.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 03 Okt 2016 11:37

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Mien schreef:Dus... School bepaald dat er een continue rooster komt en als ouderzijnde moet je daar verplicht bij komen helpen of voor betalen. Het ligt misschien aan mij maar dat vind ik echt vreemd.

Hier ook een continu rooster maar hier eten de juffen met de kinderen in de klas.


Als het continurooster nieuw is ben ik het met je eens. Als het continurooster er al was toen haar kind op school ging niet, als je het er dan niet mee eens bent moet je je kind gewoon op een andere school doen.
2010 2012
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 03 Okt 2016 20:13

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Mijn zoon zit op een school met continuerooster. Voor 3 dagen tso moeten wij 130,- betalen
<<

Anoniem193

Bericht 04 Okt 2016 02:09

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Mijn zoon zit op school met een continu rooster. Dat kost ons niks. Ze eten met de juf in de klas.
Mijn dochter blijft daarom over op school, hier betalen we 1.50 per keer voor een de overblijf wordt gedaan door verschillende moeders en 2 overblijfjuffen. De moeders doen dit vrijwillig.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Okt 2016 18:50

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Hier ook continue rooster, maar daar betalen we niks voor. Kinderen eten met de juf in de klas en de juf eet op dat moment ook begrijp ik van mijn dochters.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem181

Bericht 04 Okt 2016 19:11

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Lexi schreef:
Mien schreef:Dus... School bepaald dat er een continue rooster komt en als ouderzijnde moet je daar verplicht bij komen helpen of voor betalen. Het ligt misschien aan mij maar dat vind ik echt vreemd.

Hier ook een continu rooster maar hier eten de juffen met de kinderen in de klas.


Als het continurooster nieuw is ben ik het met je eens. Als het continurooster er al was toen haar kind op school ging niet, als je het er dan niet mee eens bent moet je je kind gewoon op een andere school doen.


Dit vind ik wel erg kort door de bocht. Het continurooster ging in in het jaar dat mijn dochter naar school ging dus op dat moment stond alles nog in de kinderschoenen. Ik heb nooit iets gehoord over die hele TSO, dat is ook pas begonnen toen dochter in groep 2 zat. Als het op het moment dat we de school kozen al bekend was hadden we het wel meegenomen in onze keuze (ik realiseer me nu dat je dat waarschijnlijk bedoelt?).

Chipa, jij betaalt ook behoorlijk veel zeg! Ik vind het echt een hoop geld (en zonde van m'n tijd als ik die TSO moet lopen).
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 05 Okt 2016 13:43

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

hier zijn alle basisscholen in de buurt tegelijk overgegaan op het continu rooster. naar een school zonder continurooster is alleen nog mogelijk wanneer je elke dag een eind wil reizen.
Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 05 Okt 2016 14:06

Re: Tussenschoolse Opvang (TSO)

Alex schreef:
Lexi schreef:
Mien schreef:Dus... School bepaald dat er een continue rooster komt en als ouderzijnde moet je daar verplicht bij komen helpen of voor betalen. Het ligt misschien aan mij maar dat vind ik echt vreemd.

Hier ook een continu rooster maar hier eten de juffen met de kinderen in de klas.


Als het continurooster nieuw is ben ik het met je eens. Als het continurooster er al was toen haar kind op school ging niet, als je het er dan niet mee eens bent moet je je kind gewoon op een andere school doen.


Dit vind ik wel erg kort door de bocht. Het continurooster ging in in het jaar dat mijn dochter naar school ging dus op dat moment stond alles nog in de kinderschoenen. Ik heb nooit iets gehoord over die hele TSO, dat is ook pas begonnen toen dochter in groep 2 zat. Als het op het moment dat we de school kozen al bekend was hadden we het wel meegenomen in onze keuze (ik realiseer me nu dat je dat waarschijnlijk bedoelt?).

Chipa, jij betaalt ook behoorlijk veel zeg! Ik vind het echt een hoop geld (en zonde van m'n tijd als ik die TSO moet lopen).


Ja dat bedoel ik inderdaad. Dan vind ik het ook raar dat er opeens bepaald wordt dat je maar moet komen helpen. Als je dat weet voordat je kind op die school gaat kun je ervoor kiezen om je kind op en andere school te doen. Maar jouw kind zat er al dus dan vind ik het inderdaad niet eerlijk om opeens te zeggen dat je moet helpen of betalen.
2010 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers