Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderboekenweek

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Okt 2016 08:47

Kinderboekenweek

Vanaf woensdag 5 oktober is het weer Kinderboekenweek! Van 5 tot 16 oktober is het dit jaar en het thema is 'Voor Altijd Jong'.
Het kinderboekenweekgeschenk is dit jaar van Dolf Verroen, met een verhaal over vriendschap in de oorlog.
http://www.kinderboekenweek.nl/boekwinkel/

Wie gaat er wat kopen voor z'n kindjes? Laat je ze zelf uitzoeken of stuur je het een beetje?

Ik word er zo blij van dat ik eindelijk mee kan gaan doen! Ik vond het als kind altijd heel speciaal om samen met m'n mama een boek uit te mogen zoeken bij de boekhandel en ik wil deze traditie ook heel graag gaan starten voor onze zoon. Daarom ga ik deze kinderboekenweek vast zelf zijn eerste prentenboek kopen! Wil dat ook echt absoluut bij onze lokale boekhandel doen. Ik hoop echt heel erg dat ik mijn liefde voor boeken kan gaan overdragen op hem en daarom lijkt me dit een mooie traditie.

Wie doet er ook mee?

Enne, naderhand alle aankopen showen hier he!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 02 Okt 2016 08:49

Re: Kinderboekenweek

Marin schreef:Vanaf woensdag 5 oktober is het weer Kinderboekenweek! Van 5 tot 16 oktober is het dit jaar en het thema is 'Voor Altijd Jong'.
Het kinderboekenweekgeschenk is dit jaar van Dolf Verroen, met een verhaal over vriendschap in de oorlog.
http://www.kinderboekenweek.nl/boekwinkel/

Wie gaat er wat kopen voor z'n kindjes? Laat je ze zelf uitzoeken of stuur je het een beetje?

Ik word er zo blij van dat ik eindelijk mee kan gaan doen! Ik vond het als kind altijd heel speciaal om samen met m'n mama een boek uit te mogen zoeken bij de boekhandel en ik wil deze traditie ook heel graag gaan starten voor onze zoon. Daarom ga ik deze kinderboekenweek vast zelf zijn eerste prentenboek kopen! Wil dat ook echt absoluut bij onze lokale boekhandel doen. Ik hoop echt heel erg dat ik mijn liefde voor boeken kan gaan overdragen op hem en daarom lijkt me dit een mooie traditie.

Wie doet er ook mee?

Enne, naderhand alle aankopen showen hier he!


Haha wat leuk, mijn zoon noemde het thema Opa en Oma :smile:
C leest niet graag dus hier geen boeken traditie, toen hij kleiner was kreeg hij wel regelmatig boeken en daar las ik hem ook uit voor. Nu lezen we af en toe samen, maar niet omdat hij het nu zo leuk vind.
Jammer, ik lees zelf wel heel graag.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 02 Okt 2016 08:57

Re: Kinderboekenweek

Leuk is dat he!
Bij ons was er vroeger op school altijd een boekenkraam waar mijn broertje en ik allebei een boek mochten uitzoeken! En dan ook nog vaak een voorleesboek voor ons samen. Dat ging mijn moeder dan in de herfstvakantie op vakantie voorlezen.

Tot nu toe ook mijn dochter elk jaar een boek gegeven. En dit jaar dus ook een voor mijn zoon!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Okt 2016 09:00

Re: Kinderboekenweek

Ik weet het niet. We komen óm in de boeken voor m'n kleuter, hij is er dol op, en daar valt niet tegenop te kopen. Ik ga om de drie weken met hem naar de bieb en daar mag hij altijd 2 boeken zelf kiezen, en ik kies er 2 voor hem, en dan nog 1 luisterboek er bij. (Die verdeling doe ik omdat ik het zelf belangrijk vind dat het niveau uitdagend blijft voor hem, hij kiest vaak boeken met veel plaatjes en ik kies voorleesboeken. Uiteindelijk vindt hij die voorleesboeken altijd leuker)

Oftewel, momenteel zie ik de meerwaarde van kopen niet zo omdat het verloop zo hoog is.
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Okt 2016 09:06

Re: Kinderboekenweek

Ja ik!!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Okt 2016 09:09

Re: Kinderboekenweek

Oh ja dat kan ik me wel voorstellen UN! Leuk dat hij zoveel leest. Misschien kan je juist een boek zelf uitzoeken voor hem zodat hij niet een plaatjesboek kiest maar dat jij een mooi voorleesboek uitkiest. Maar bij de bieb is ook al zo veel inderdaad. Kan ook echt niet wachten om met m'n kindje naar de bieb te gaan!
Let's discover the world together.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 02 Okt 2016 09:10

Re: Kinderboekenweek

Ik koop ook elk jaar een boek met de Kinderboekenweek. Nu N. zelf goed leert lezen zullen het wat andere boeken gaan worden. Misschien gaan we zelfs wel voor de GVR of Matilda of zo, waaruit ik haar dus een echt groot verhaal kan gaan voorlezen. Die vond ik vroeger altijd zo leuk, ik keek dan alweer uit naar de volgende avond dat mijn moeder weer verder ging lezen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 02 Okt 2016 09:12

Re: Kinderboekenweek

Ik heb voor mijn kinderen het boek "De spin die veel scheetjes liet' gekocht van Filemon Wesselink.

Ze ligt in een deuk!
04-2014
10-2015
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 02 Okt 2016 09:30

Re: Kinderboekenweek

Mijn dochter mag sinds ze op de basisschool zit ook een boekje uitzoeken met de boekenweek.
Dit jaar gaat ze waarschijnlijk het boekje van kolletje nemen zei ze.
<<

Anoniem197

Bericht 02 Okt 2016 09:35

Re: Kinderboekenweek

Ik doe ook mee! Heb zelf al heel veel boeken maar ik vind dit altijd wel leuk. Dit jaar ga ik voor het boek 'sinterklaas' van charlotte volgens mij? Dat staat op mijn wensenlijst en dit vind ik een goede gelegenheid.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Okt 2016 09:50

Re: Kinderboekenweek

Ik weet overigens nog niet wat ik ga kopen. Of een voorleesboek of een boekje voor hemzelf.
Heb er ook al een heleboel. Zowel voorleesboeken als kijk boekjes.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 02 Okt 2016 10:40

Re: Kinderboekenweek

Hier gaan wij opzoek naar een leuk voorleesboek.
Mijn jongens zijn gek op boeken. Ook de grote kijk/zoek boeken doen het goed.
Nieuwe boeken koop ik niet zo vaak, wel ben ik fan van de grote boekverkoop bij de bibliotheek.
De bibliotheek bezoeken wij met regelmaat.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

anoniem203

Bericht 02 Okt 2016 10:52

Re: Kinderboekenweek

Ik wil straks als S. zelf kan lezen ieder jaar met de kinderboekenweek een boek kopen voor hem. Hij mag dan zelf kiezen maar dan stuur ik hem wel een beetje. Niet dat we straks thuiskomen met een stripoek van Donald Duck ofzo :wink: Hij zit nu in groep 2 en kan nog niet lezen. Hij wordt nu iedere avond voorgelezen en vind dat ook erg leuk. Tot nu toe zijn we nog niet bij de bieb geweest omdat ik een paar jaar geleden echt ontzettend veel boeken heb gekregen. In de herfst vakantie ga ik hem aanmelden bij de bieb en dan mag hij iedere maand zelf wat boekjes uitkiezen.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Okt 2016 10:55

Re: Kinderboekenweek

Milou schreef:Ik heb voor mijn kinderen het boek "De spin die veel scheetjes liet' gekocht van Filemon Wesselink.

Ze ligt in een deuk!


Die staat hier ook op het lijstje voor kerst. Lijkt mij een leuk boek!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Okt 2016 11:01

Re: Kinderboekenweek

Ja ik, ben daar vorig jaar al mee begonnen. Toen heb ik Jip en Janneke gekocht. Voor dit jaar weet ik het nog niet. J is ook gek op boeken. Als hij een boek ziet pakt hij het boek direct.
2015 💙
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 02 Okt 2016 11:22

Re: Kinderboekenweek

Ik zoek ieder jaar met mijn dochters een mooi boek uit. Vanaf T. haar geboorte.

Op school mag ze haar favoriete boek morgen meenemen en dan word er iedere dag voorgelezen uit een boek van een kindje uit de klas. Heel leuk.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem205

Bericht 02 Okt 2016 11:28

Re: Kinderboekenweek

Yes, wij doen dat ook!
Zoon krijgt met kerst een boek onder de kerstboom en met de kinderboekenweek ook een boek. Die van Filemon klinkt leuk, wellicht dat ik die haal.

Zoon is dol op boekjes. Hij komt echt bij je zitten om een boekje te lezen en hij gaat dan in het "Swahili" voorlezen aan ons. Dan hoor je (in een peutertaaltje, wij noemen dat Swahili) "blah blah blah POES, blah blah blah VIES, blah blah blah, OEF OEF, blah blah blah NJEEEE VALLUH" etc etc. Heel komisch :)

Ik moet 2 tot 4 keer per jaar voor werk naar het buitenland en ik probeer elke keer een boekje in de taal van dat land voor hem mee te nemen. lukt aardig :)
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 02 Okt 2016 11:40

Re: Kinderboekenweek

Mooie traditie, Marin.

Wij krijgen elk jaar van de oma van mijn man het prentenboek van het jaar voor de jongens. Dat is natuurlijk maar tot een bepaalde leeftijd leuk, maar ik vind het wel een heel mooi iets.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Okt 2016 12:33

Re: Kinderboekenweek

Oreo schreef:Yes, wij doen dat ook!
Zoon krijgt met kerst een boek onder de kerstboom en met de kinderboekenweek ook een boek. Die van Filemon klinkt leuk, wellicht dat ik die haal.


Jaaa wij kregen vroeger (nog steeds trouwens, die traditie blijft leuk!) ook een boek onder de kerstboom. Ik denk dat mijn moeder dat als traditie voort wil zetten ook voor haar kleinkind.
Mooie traditie!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem205

Bericht 02 Okt 2016 13:14

Re: Kinderboekenweek

Marin schreef:
Oreo schreef:Yes, wij doen dat ook!
Zoon krijgt met kerst een boek onder de kerstboom en met de kinderboekenweek ook een boek. Die van Filemon klinkt leuk, wellicht dat ik die haal.


Jaaa wij kregen vroeger (nog steeds trouwens, die traditie blijft leuk!) ook een boek onder de kerstboom. Ik denk dat mijn moeder dat als traditie voort wil zetten ook voor haar kleinkind.
Mooie traditie!


Ik heb 'm stiekem ook van jou gejat :) Beter goedgekat toch? We vinden het iig leuk! voor zn verjaardag vragen we dan geen boeken, dat zit allemaal zo kort op elkaar.

Overigens zijn boeken de enige dingen waar ik niet op bezuinig. Wil hij een boek, dan zeg ik in principe geen nee. Liever boeken dan herrie speelgoed
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 02 Okt 2016 13:18

Re: Kinderboekenweek

Wij doen dit ook elk jaar. Ze mogen het dat zelf uitkiezen. Maar ik probeer wel iets te sturen zodat ik zeker weet dat het een leuk boek is.
Vorig jaar had zoon het boek: de gruffalo uitgekozen, en dochter een boek van Mees kees.
Ben benieuwd waar we dit jaar mee thuis komen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Okt 2016 13:30

Re: Kinderboekenweek

Oreo schreef:
Marin schreef:
Oreo schreef:Yes, wij doen dat ook!
Zoon krijgt met kerst een boek onder de kerstboom en met de kinderboekenweek ook een boek. Die van Filemon klinkt leuk, wellicht dat ik die haal.


Jaaa wij kregen vroeger (nog steeds trouwens, die traditie blijft leuk!) ook een boek onder de kerstboom. Ik denk dat mijn moeder dat als traditie voort wil zetten ook voor haar kleinkind.
Mooie traditie!


Ik heb 'm stiekem ook van jou gejat :) Beter goedgekat toch? We vinden het iig leuk! voor zn verjaardag vragen we dan geen boeken, dat zit allemaal zo kort op elkaar.

Overigens zijn boeken de enige dingen waar ik niet op bezuinig. Wil hij een boek, dan zeg ik in principe geen nee. Liever boeken dan herrie speelgoed


Haha wat leuk om te horen! En ik heb weer van jou gejat dat ik straks als kraamcadeau's ook kinderboeken ga vragen!
Let's discover the world together.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 02 Okt 2016 13:36

Re: Kinderboekenweek

Wij kopen ook elk jaar in de Kinderboekenweek een nieuw boek. Dit jaar kan mijn oudste dochter voor het eerst zelf gericht iets uitkiezen. Ik ben benieuwd welk boek ze gaat kiezen. Voor mijn jongste dochter kies ik een boek uit.

Allebei mijn dochters zijn gek op boeken en we hebben er ook heel veel. Al gooi ik met regelmaat de kapotte kartonnenboekjes weg en wissel ik ook veel boekjes af (een groot deel ligt boven). Mijn oudste dochter heeft een paar favoriete prentenboeken en kent de teksten hiervan uit haar hoofd. Zo grappig!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Okt 2016 13:53

Re: Kinderboekenweek

Mijn kinderen mogen ook elke keer met de kinderboekenweek een boek uitzoeken. Ik laat ze helemaal zelf kiezen. Mijn zoon koos vorig jaar een jeugdencyclopedie en mijn dochter een boek van 'de waanzinnige boomhut'.
Ik ben benieuwd wat ze dit jaar kiezen.
<<

Anoniem197

Bericht 02 Okt 2016 14:06

Re: Kinderboekenweek

Marin ik heb dat idee ook van jou gejat! Hier normaal geen cadeau onder de kerstboom maar met zoon begonnen. Een voorleesboek en een gezelschapsspel want dat vind ik ook belangrijk. Het samen spelen en spelletjes leren spelen. Dat idee had ik ook van iemand van het forum?

Dus bedankt!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers