Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Driftbui

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 01 Okt 2016 22:09

Driftbui

Tot welke leeftijd komen deze voor?
Ik word er soms zo moe van. Gelukkig zijn ze niet dagelijks, maar ze zijn niet altijd te zien aankomen.
Uitrazen heeft geen zin!
'Mooie' vind ik wel dat ze in 1x rustig is, vanuit het het driften naar rustig. Ze weet dan ook wel goed waarom ze boos was.

En andere vraag; straffen jullie je kinderen hier nog mee?
Ze krijgt haar zin sowieso niet waarom ze boos werd, maar ik ergens moeten ze ook leren dat ze niet zo extreem boos moet worden
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 01 Okt 2016 22:13

Re: Driftbui

Hier eigenlijk nooit driftbuien gehad bij geen enkel van de kinderen. Ze zijn altijd goed voor rede vatbaar geweest en zo zijn ze nu nog.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 01 Okt 2016 22:23

Re: Driftbui

Onze jongste is 1,5 maar jeej die kan ook zo te keer gaan.
Het gebeurt niet vaak.. meestal als hij heel moe is.

Ik laat hem maar links liggen.
Hij wil mij op dat moment ook niet.
Meestal probeer ik het minuut weer.. en na een paar keer proberen komt hij bij mij.

Ik troost hem dan..
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Okt 2016 22:26

Re: Driftbui

kippie schreef: Ik troost hem dan..
Dat heb ik ook gedaan als m'n oudste een bui had. Kwam niet vaak voor gelukkig, maart troosten werkte dan het beste.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Okt 2016 22:29

Re: Driftbui

En straffen? Voor een gevoel? Dacht het niet. Natuurlijk is een extreme woedeaanval niet wat je wilt voor een kind, maar straffen is daar toch niet op z'n plek? Een kind kiest er niet voor om dat door te maken, een kind kan op dat moment kennelijk niet anders. De enige manier om dat om te buigen is om het kind andere uitingsvormen te leren, anders met die gevoelens om te leren gaan. Dat gaat niet vanzelf en ook niet met straf.
#teammaple🍁
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Okt 2016 22:51

Re: Driftbui

Onze dochter heeft extreme driftbuien, die is nu ruim 4,5...
We lopen er met haar ook voor bij de ergo therapeut, omdat onze koek gewoon echt op was.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 01 Okt 2016 23:31

Re: Driftbui

Vooruit UN, klopt wat je zegt. Maar eigenlijk was de vraag daaronder inderdaad hoe leer je dat? Op dat moment is ze echt niet voor rede vatbaar. Achteraf wel, dan kan ze er over praten etc.

Lejow, helpt dat?
Hier komen ze niet structureel voor, en de ene x wat vaker dan een andere x. 'Gelukkig' nu over het algemeen wel alleen maar thuis. Ze duren max 15-20 min, uitzonderingen daargelaten. Knuffelen of troost bieden door haar tut of haar even alleen naar kamer laten gaan, daar probeer ik dan ook iedere x op te sturen, omdat ik weet dat uitrazen geen zin heeft
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem205

Bericht 02 Okt 2016 00:11

Re: Driftbui

Het enige waar ik voor straf is als hij bijvoorbeeld met iets gooit of ons slaat. Maar straffen tijdens een driftbui is zinloos. Ik zet hem op zijn billen op de grond en ga er naast zitten. Dsn praat ik rustig tegen hem en laat hem bij me komen zitten als hij dat wil. Wil hij niks, dan nlijf ik rustig bij hem zitten. Soms wil hij dat ook niet en loop ik de keuken in. Binnen 3 tellen is hij dan ook inde keuken om alsnof geknuffeld te worden.

Dus nee: een driftbui straf ik niet. Alleen een eventuele oorzaak/gevolg van een driftbui
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Okt 2016 01:04

Re: Driftbui

Redelijk off-topic maar UN, ik lees de laatste tijd regelmatig hele waardevolle opmerkingen van jou. Niet dat je dat voorheen niet deed maar ik leer echt van jou momenteel. Dus: dank je wel :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Okt 2016 07:03

Re: Driftbui

Lady schreef:Redelijk off-topic maar UN, ik lees de laatste tijd regelmatig hele waardevolle opmerkingen van jou. Niet dat je dat voorheen niet deed maar ik leer echt van jou momenteel. Dus: dank je wel :).
Nou, wat lief dat je dat zegt. Dankjewel!
#teammaple🍁
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Okt 2016 08:32

Re: Driftbui

We zijn pas enkele weken bezig. Ze heeft samen met B een motor meter gemaakt, zodat ze aan kan geven hoe snel het motortje in haar buik gaat (langzaam (roze) is bijv slapen, precies goed (geel) is lekker spelen, hard (paars) is bijv tikkertje doen maar ook boos of verdrietig zijn en heel hard (rood) is extreem boos en dus een driftbui met schoppen gillen slaan smijten. Ze heeft zelf de kleuren uit gekozen). B moet nu langzaam gaan leren hoe ze (met behulp van ons) haar metertje vanuit rood weer zelf in paars en vervolgens geel krijgt, om uiteindelijk zelf aan te kunnen geven in paars dat ze boos is en een manier te vinden dat hij niet doorslaat naar rood.

Snap je het nog :P

Oreo, als hij een driftbui heeft, blijft hij dan zitten?

Elsa, hier werkt op zo'n moment niet veel behalve uit laten razen, meestal sturen we haar naar boven, dan is ze even uit de situatie, heeft ze even lichamelijke beweging (en dus energie spuien) gehad van het de trap op lopen en mag ze zelf naar beneden komen als zij denkt weer normaal te kunnen doen.
Dingen als vasthouden en troosten in een driftbui werken voor geen meter, wordt ze alleen maar nog hysterischer van.

Helaas gaan de driftbuien hier 9 van de 10 keer allemaal gepaard met gillen, gooien, slaan en schoppen :(
<<

Anoniem205

Bericht 02 Okt 2016 09:07

Re: Driftbui

Lejow, meestal blijft hij wel op 1 plek ja. Best handig :)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Okt 2016 11:15

Re: Driftbui

Haha oreo dat is inderdaad wel handig! Hoewel E dat ook wel redelijk doet bedenk ik me. Alleen als ik haar dan juist ergens anders neer zet om uit de situatie te halen dan kmt ze wel eens terug.

Lejow, ja ik snap je uitleg;) op het werk werk ik met een soort signaleringsplan, komt wel veel overeen. Alleen moeten wij het daar doen voor de bewoners, ipv dat ze het zelf moeten kunnen gaan toepassen. Lijkt me ook best lastig, omdat bij E het vaak voorkomt doordat ze iets wil of juist niet wat dan niet kan. Dan schiet ze van geel door naar rood en slaat ze paars over.
Hopenlijk heeft het bij jullie effect!

De driftbuien bepalen hier ons leven nog niet, en als ze heeft kan ik ze redelijk prima handelen. Alleen vraag ik me dus wel af wanneer het erbij 'hoort', en vanaf welke leeftijd het eigenlijk niet me vaak voorkomt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers