Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


"Foute" kleding/schoenen

<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 06 Okt 2016 09:11

Re: "Foute" kleding/schoenen

Mouette schreef:Mijn kinderen hebben nog geen eigen mening over kleding dus momenteel hier nog geen Disney figuren etc. op kleding, Hoewel ik een printje op z'n tijd wel kan waarderen! (Bijvoorbeeld die Mini Rodini krokodillen trui vind ik echt super!)

Ik koop over het algemeen graag wat klassieker maar niet te kak kinderkleding en heb een aantal merken waar ik daar vaak voor slaag (o.a. petit bateau, kidscase, Bobo Choses, Emile et Ida maar ook Zara en soms Hema)

Ik vind er overigens zelf niets van als ik andere kinderen wel met drukke printjes zie. Vale of kapotte kleding vind ik wel minder leuk om te zien omdat ik me dan vooral afvraag of ouders misschien niet in staat zijn om iets anders te kopen, door geldgebrek.

Even hierop inhakend. Ik vind het ook niet leuk uitzien, maar sinds de oudste op school zit, zijn de broeken niet aan te slepen. Ik probeer het meestal nog te redden, door er aan de binnenkant wat achter te strijken, maar hij heeft nu 1 broek die ik al 3x heb gerepareerd. Nu ben ik daar wel klaar mee :wink: Dus die broek krijgt hij nu gewoon aan naar school, inclusief scheur op de knie. Heeft niks met geldgebrek te maken hoor. Nou ja... misschien een beetje. Als ik namelijk iedere keer een nieuwe broek moet kopen, als hij met een gat in z'n broek thuis komt, kan ik iedere week naar de winkel en dan krijg ik uiteindelijk wel geldgebrek :P
07.12.2011
11.12.2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 06 Okt 2016 09:15

Re: "Foute" kleding/schoenen

Oh jogging broeken vind ik ook wel heel fout en niet verzorgd staan. Hier hebben ze die nooit aan (gehad). Toen ze heel klein waren droegen ze wel zachte broekjes natuurlijk maar dat ging heel snel al over naar normale spijkerbroekjes e.d.

Een kennis van mij haar kindje loopt ook altijd in een joggingbroek en bij mijn kinderen in de klas zitten er ook een paar die daar in wonen, maar dat gaat hier ook echt niet gebeuren.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 06 Okt 2016 09:16

Re: "Foute" kleding/schoenen

Joggingbroeken vind ik ook voor binnenshuis, maar ik ken een paar meiden waarvan hun kinderen flink eczeem hebben. Dan is een joggingbroek fijner dan een spijkerbroek, want dat schuurt dan enorm op die plekjes.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Okt 2016 09:19

Re: "Foute" kleding/schoenen

Mijn zoon gaat ook naar school met broeken met een gat op de knie waar ik wat achter gestreken heb. Hij is vorige week 3 keer thuis gekomen met een gat in een broek, dus die 'repareer' ik ook door er wat achter te strijken en dan krijgt hij ze gewoon weer aan en ja je ziet dan wel dat zijn broek is gescheurd.
Maar hier loopt meer dan de helft van de jongens uit zijn klas met zulke broeken rond, het is gewoon niet te doen om bij elke scheur een nieuwe broek te kopen.

Joggingbroeken heb ik ook niet zo'n moeite mee, helemaal niet bij kleuters. Die zitten lekker, zijn makkelijk met naar de wc gaan. Ik trek het niet aan naar school bij mijn kinderen maar vind het eigenlijk wel gewoon prima kunnen. Voor mijn dochter zag ik gisteren in een winkel ook een hele mooie joggingbroek die ze zo naar school aan zou mogen trekken.
<<

Anoniem184

Bericht 06 Okt 2016 09:24

Re: "Foute" kleding/schoenen

Ik geloof dat ik met joggingbroeken ook niet zo'n probleem zou hebben. Het ziet er misschien niet zo netjes uit, maar ik vind vooral voor jonge kinderen alleen maar voordelen aan een joggingbroek zitten tov een spijkerbroek.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 06 Okt 2016 09:35

Re: "Foute" kleding/schoenen

Ik hou van grappige printjes en leuke teksten als ze bij mijn kind passen. Zo heeft mijn zoontje een shirt met dierensporen en als tekst iets van 'Explorer'. Dat is exact hoe hij is, dus vind het super leuk. Disneyprints hoeven ze allebei niet zo nodig. Dochter heeft wel een Frozen-fase gehad, maar dat ging niet verder dan een Frozen-hemdje bijvoorbeeld. Als ze dat wel hadden gewild had ik er niet zo veel moeite mee gehad, maar wel gekeken naar een leuke variant (het ene Disney-shirt is niet het andere Disney-shirt, al heeft dat voor mij niks met merken of kosten te maken).

Joggingbroeken was ik eerst ook geen fan van, maar met name onze dochter kan er totaal niet tegen als iets strak zit, of kriebelt. Die weigert bijvoorbeeld spijkerbroeken te dragen. Soms laat ik haar wel iets passen maar dan zie ik al aan haar gezicht dat ze het vreselijk vindt zitten. Ze is nogal gevoelig voor dat soort dingen. Eerst droeg ze daarom bijna altijd jurkjes, maar nu ze wat ouder wordt wil ze ook wel wat stoerdere kleren dragen. Gelukkig heb je tegenwoordige prima joggingbroeken die er niet uitzien alsof je gaat sporten, maar die gewoon naar school kunnen wat mij betreft. Maar als dat niet het geval was geweest had ik nog steeds gekozen voor iets dat lekker zit in plaats van iets dat mega-hip is. Want ze heeft er gewoon last van en dat vind ik niet nodig: kleren mogen ook best functioneel zijn wat mij betreft.

Ik vind het altijd zo jammer dat de kleding van kinderen blijkbaar zo snel associaties oproept: kinderen met Disney-kleren zullen wel tokkies zijn. Echt: :wtf: . Het zijn toch geen statussymbolen? We hebben het hier over kinderen... En die boeit het (tot een bepaalde leeftijd wellicht) echt geen ene zier of hun shirt 5 euro of 50 euro kostte, als het maar lekker zit en er leuk uit ziet. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een kind een ander kind een 'tokkie' zou vinden omdat hij of zij toevallig een Minion-shirt draagt. Allemaal gezeik, wat mij betreft. Misschien moeten mensen zich wat drukker maken om belangrijkere dingen dan 'foute' kleding.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 06 Okt 2016 09:35

Re: "Foute" kleding/schoenen

Haha Mickey, ik heb duidelijk nog geen kinderen in die leeftijdscategorie! Als mijn zoon straks dagelijks met kapotte kleding thuis komt zou ik dat waarschijnlijk ook wel doen, anders ben je inderdaad een vermogen kwijt.
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 06 Okt 2016 09:40

Re: "Foute" kleding/schoenen

Mijn zoontje draagt weleens een joggingbroekje, gisteren nog het was een broekje van Noppies die wel net even wat mooier afgewerkt is met een mooi koortje en zakken er op gestikt en hij droeg er heel netjes een polo op, dan vind ik dat nog wel best voor zo'n klein ventje die nog veel op de grond speelt en we niet naar een feestje hoeven of iets dergelijks maar gewoon een dagje thuis zijn en alleen even naar de supermarkt gaan.

Ik verkies voor hem vaak nog wel comfort boven mooi/ hip en probeer daar binnen het mooiste uit de zoeken. Zo draagt hij veel "Sam" broekjes met een spijkerblouse er op bijvoorbeeld en heeft hij tot nu toe elke seizoen 1 spijkerbroek, wel een mooie skinnyjeans, maar hij draagt dus maar weinig spijkerbroeken. Het eerste jaar heeft hij helemaal geen spijkerbroek gedragen, ik vind dat niet echt leuk staan bij de kleintjes, zo ouwelijk lijken ze dan meteen en die zachte broekjes lijken me ook veel comfortabeler.

Zo'n soort look draagt hij bijvoorbeeld vaak met spijkerblouse of iets dergelijks: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... ddb61a.jpg
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 06 Okt 2016 09:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem250

Bericht 06 Okt 2016 09:43

Re: "Foute" kleding/schoenen

Ik vind dat wel een beetje overtrokken hoor, dat als je iets vindt, dat je je dan maar druk zit te maken om zoiets onbelangrijks als kleding. Als ik een kind in een vale joggingbroek zie denk ik tjee wat onverzorgd. En dan hoef je heus niet bang te zijn dat ik me daar nog uren druk om maak. Stel je voor dat ik een minuut later een dylano tegenkom dan denk ik tjee wat een aso naam. En dan ben ik die joggingbroek vergeten. En als ik dan een minuut later in de auto stap en de radio aanzet dan ben ik dylano en de joggingbroek vergeten. Zo oppervlakkig ben ik.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Okt 2016 09:45

Re: "Foute" kleding/schoenen

Holly, ik zou me ook zorgen om je maken als jij heel de dag blijft denken aan Dylano in z'n joggingbroek, hoor.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 06 Okt 2016 09:48

Re: "Foute" kleding/schoenen

HollyGolightly schreef:Ik vind dat wel een beetje overtrokken hoor, dat als je iets vindt, dat je je dan maar druk zit te maken om zoiets onbelangrijks als kleding. Als ik een kind in een vale joggingbroek zie denk ik tjee wat onverzorgd. En dan hoef je heus niet bang te zijn dat ik me daar nog uren druk om maak. Stel je voor dat ik een minuut later een dylano tegenkom dan denk ik tjee wat een aso naam. En dan ben ik die joggingbroek vergeten. En als ik dan een minuut later in de auto stap en de radio aanzet dan ben ik dylano en de joggingbroek vergeten. Zo oppervlakkig ben ik.



Haha, ik moest wel lachen om je post :smile: . Ik zette het er misschien wat te overtrokken neer hoor. Maar ik snap dat hele merken en 'foute' kleren gebeuren nooit zo goed. Met name vanuit het kind bekeken dan hè. En dat zijn uiteindelijk toch degenen die het moeten dragen. Dan gaat functioneel bij mij voor uitstraling. En als dat betekent dat anderen daar dan iets van vinden (wat gezien dit topic blijkbaar zo is), dan vind ik dat jammer. Misschien verwoord ik het zo duidelijker.
<<

Anoniem280

Bericht 06 Okt 2016 09:52

Re: "Foute" kleding/schoenen

Voor mezelf heb ik wel een joggingbroek in de kast liggen, maar die draag ik zelden.
Mijn kinderen hebben geen eens een joggingbroek.
Hebben ze een luiedag, of nou ja ik dan, dan hebben ze pyjama dag.

Ik koop geen dure broekjes voor de kinderen.
Moet met 10 euro wel ophouden. Soms wil ik nog wel eens een iets duurdere halen, maar niet veel duurder.
Na paar keer op de knieën zijn ze vaak al vaal etc.

Ben zelf echt niet van drukke printjes, of tekst op hele kledingstuk.
Zou dat ook niet voor ze kopen.
In de vakantie kregen ze een vest met drukke printjes en tekst, zoals love en cute, zelf zou ik het niet gekocht hebben, maar het staat wel erg schattig :love:
En dat matchend, een roze, ander grijs.
<<

Anoniem280

Bericht 06 Okt 2016 10:00

Re: "Foute" kleding/schoenen

Als zij straks zelf keuzes maken in kleding dan ga ik er in zekere hoogte wel in mee.
Hopelijk komen we dan niet thuis met hello kitty schoenen of wat, had laatst schoentjes in de handen die ik wel leuk vond, maar waar dus hello kitty op stond, meteen terug gezet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Okt 2016 11:00

Re: "Foute" kleding/schoenen

Y kan ook niet goed tegen ruwe spijkerbroeken, maar er zijn tegenwoordig wel heel veel leuke zachtere spijkerbroekjes, jogjeans en leuke aparte broeken van sweatstof en die vind ik dan weer wel prima kunnen voor naar school. Als een ander kind in joggingbroek naar school komt vind ik dat trouwens niet direct onverzorgd. Wat ik onverzorgd vind is echt heel verwassen kleding (dus niet een beetje vale plekken op de knieën, maar van die katoenen jurkjes die helemaal verbleekt zijn, waar de print vervaagd is en waarvan de stof is gaan pillen), kleding in de verkeerde maat, zomerkleren in de winter, kleding die echt vies is of kapot. Kleding met plaatjes erop is in mijn ogen gewoon verzorgd, het kan hooguit je smaak niet zijn maar dat is nog wat anders, en joggingbroeken vind ik bij kinderen ook best kunnen. Ik snap dat je als volwassene niet in een joggingbroek naar je werk gaat, maar bij kinderen mag je nog best het draagcomfort voorop zetten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Okt 2016 11:02

Re: "Foute" kleding/schoenen

Moederkoekje schreef:
Ik vind het altijd zo jammer dat de kleding van kinderen blijkbaar zo snel associaties oproept: kinderen met Disney-kleren zullen wel tokkies zijn. Echt: :wtf:


En dit inderdaad. Gaat echt nergens over.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Okt 2016 11:08

Re: "Foute" kleding/schoenen

Zoon heeft gisteren een frozen shirt voor oudste dochter uitgezocht maar die wil ze dan zelf wel echt alleen aan in bed of met gym, ze vind zich er eigenlijk te oud/groot voor.
Voor zichzelf heeft hij een superhelden shirt uitgekozen voor gym en hij mocht 1 trui ervan meenemen (al hou ik die wel graag neutraal, grijze trui, zwarte helden en blauwe letters) die hij vandaag vol trots aan heeft icm een joggingbroek (geen vale, dat niet). Sowieso heeft mijn zoon wel regelmatig een joggingbroek aan naar school, wel 1-2 dagen pw. Ik vind de joggingbroeken van nu ook gewoon leuk hij vind het fijn dragen. Die standaard joggingbroeken vind ik wel minder.

Disney hebben ze verder wel gehad voor in bed, ondergoed en in de (speel)tuin maar verder niet. Voor de jongste koop ik het ook niet.

Mijn kinderen zijn sowieso wel shoppers en kiezen alles zelf uit. Ook de jongste weet al prima wat ze wel en niet mooi vindt. Die pakt of wijst zelf aan wat ze mooi vindt. Oudste dochter houdt wel van shirts waar i love shopping en fasionista etc opstaat. Is ook haar ding en ze wil het liefst tijdens hèt shoppen alles filmen en maakt er thuis vlogs van die ze op youtube wil plaatsen (maar dat doen we niet). Dat is gewoon al echt een dametje met een eigen style en smaak.
Oh en ze dragen graag jeans met scheuren/gaten (ik draag ze zelf ook) icm een piloten zonnebril. Het zal me echt een worst wezen of ze hun/ons ordinair of arme sloebers vinden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 06 Okt 2016 12:02

Re: "Foute" kleding/schoenen

Wauw Chaos, je dochter is net zo oud als mijn dochter en nu al een echte fashionista die het liefst al vlogt. Wat leuk! De mijne interesseert het maar weinig. Soms wel jammer, maar nog wel erg handig.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 06 Okt 2016 12:24

Re: "Foute" kleding/schoenen

Mijn kinderen dragen dan weer wel zeker 4/5 keer in de week joggingbroeken, die van tegenwoordig zijn gewoon nette joggingbroeken, veelal met een printje en bijpassend shirt. Spijkerbroeken draagt de oudste sowieso niet, ze is vrij gevoelig en de naadjes van sokken kunnen haar al heel erg zeer doen. Verder dragen ze dan setjes van een jurkje en legging. En beiden bijna altijd sneakers eronder. Wat mensen daarvan vinden, interesseert me inderdaad vrij weinig.

Ik heb de oudste dit seizoen wel echt zelf haar winterjas laten kiezen bijvoorbeeld, anders had ik daar elke morgen heibel over.
<<

Anoniem280

Bericht 06 Okt 2016 12:38

Re: "Foute" kleding/schoenen

Ik vind printjes van disney echt niet associëren met tokkie of goedkoop.
En joggingbroek ook niet.
Vind het zelf gewoon niet mooi. Voor nu zou ik dat dus niet snel aanschaffen, als zijzelf hun kleding mogen en kunnen uitzoeken mogen ze dat echt wel aantrekken.
Sneakers en gympen onder een jurkje of rokje vind ik leuk staan en niet tokkie.

Zat laatst wel te denken, zo'n topic is vaker geweest.
<<

Anoniem201

Bericht 06 Okt 2016 12:59

Re: "Foute" kleding/schoenen

Mijn zoontje krijgt niet snel iets met Disney figuren omdat ik er niet echt van houd. Maar soms vind hij echt iets super leuk en dan koop ik het wel voor hem. Ik wil niet altijd mijn smaak door duwen, hij heeft ook een eigen smaak die hij mag ontwikkelen. Maar wel met mijn stem erin.
Om het nou meteen toko gehalte te noemen, vind ik wel ver gaan.
Ik houd overigens meer van normaal. Vind het jammer dat er veel kinderen zo kak worden gekleed en er meteen ouder uit zien dan dat ze daadwerkelijk zijn. Maar dat is mijn mening. Hier krijgen ze gewoon kleren aan wat leuk en praktisch is.
De ex van mijn vriend is ook zo mode bewust en als ik soms zie hoe de kids voor de dag komen? Ziet er leuk uit allemaal maar wel pas als ze een paar jaar ouder zijn.

Wat mijn zoontje echt absoluut niet krijgt zijn die schoenen met wieltjes eronder. Niet alleen omdat ik ze echt afgrijselijk vind, maar ook gewoon ongezond voor het lichaam.
<<

Anoniem250

Bericht 06 Okt 2016 16:52

Re: "Foute" kleding/schoenen

Moederkoekje schreef:
HollyGolightly schreef:Ik vind dat wel een beetje overtrokken hoor, dat als je iets vindt, dat je je dan maar druk zit te maken om zoiets onbelangrijks als kleding. Als ik een kind in een vale joggingbroek zie denk ik tjee wat onverzorgd. En dan hoef je heus niet bang te zijn dat ik me daar nog uren druk om maak. Stel je voor dat ik een minuut later een dylano tegenkom dan denk ik tjee wat een aso naam. En dan ben ik die joggingbroek vergeten. En als ik dan een minuut later in de auto stap en de radio aanzet dan ben ik dylano en de joggingbroek vergeten. Zo oppervlakkig ben ik.



Haha, ik moest wel lachen om je post :smile: . Ik zette het er misschien wat te overtrokken neer hoor. Maar ik snap dat hele merken en 'foute' kleren gebeuren nooit zo goed. Met name vanuit het kind bekeken dan hè. En dat zijn uiteindelijk toch degenen die het moeten dragen. Dan gaat functioneel bij mij voor uitstraling. En als dat betekent dat anderen daar dan iets van vinden (wat gezien dit topic blijkbaar zo is), dan vind ik dat jammer. Misschien verwoord ik het zo duidelijker.


Ik begrijp je. Ik zou mijn vooroordelen trouwens ook nooit uitspreken naar mijn kinderen. Die hoeven niet te weten dat ik dylano met zijn joggingbroek en Disneyshirt uit een aso gezin vind komen.
<<

Anoniem205

Bericht 06 Okt 2016 20:13

Re: "Foute" kleding/schoenen

Ik verbaas me toch echt nog steeds over de opmerking dat Disneyprintjes aso/tokkie/fout zouden zijn. Het is je mening dat je het niet mooi vindt en niet bij je eigen kind zou aantrekken. Maar daarmee is het nog niet meteen aso/tokkie/fout. Je vindt het alleen niet mooi en associeert het met een bepaalde groep mensen die dit soort kleding bij hun kinderen aantrekken, omdat het vaak tot de goedkopere categorie kleding behoort. Maar daarmee kan je -vind ik- niet alle ouders (en kinderen) over één kam scheren.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Emma