Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Longontsteking

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Okt 2016 11:29

Longontsteking

Ik open toch maar even een 'eigen' topic.
Ik lig dus (had ik in wat wil je even kwijt #4 gepost) sinds dinsdag in 't ziekenhuis met naar bleek pas later een longontsteking. Ze hebben er van dinsdagavond tot donderdagmorgen over gedaan om er achter te komen dat ik een longontsteking had.
Ik was wel woensdagmorgen vroeg met antibiotica (augmentin) via 't infuus begonnen maar helaas bleef de koorts steeds maar terugkomen dus inmiddels slik ik ook (ik dacht) ciproxin. Ik ben nu wel duidelijk meer aan het opknappen maar ben nog zó slap en beroerd! Echt dat je zó ziek kunt zijn terwijl je gewoon gezond was en een prima conditie had. Nu kan ik amper over de gang lopen en na t douchen ben ik afgepeigerd.

Ik vraag me echt af hoe lang dit gaat duren allemaal. De longarts waarschuwde dat volledig herstel wel twee maanden kan duren.

Zijn er hier mensen die longontsteking hebben gehad? En hoe verliep dat een beetje? Was je nog lang moe? Andere klachten?
Kan ik me een beetje mentaal voorbereiden of zo.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Okt 2016 13:08

Re: Longontsteking

Nou alvast even een update, mag nog niet naar huis. De longarts vertrouwd het niet zo. Dat mijn koorts weg is zeg nog niet alles, ik ben verder gewoon echt nog niet goed opgeknapt. En zo'n jonge vrouw met zo'n ernstige infectie (rechterlong is echt flink ontstoken) dat wijst volgens hem op een atypische ziekteverwekker. En verder waren mijn bloedwaarden sinds dinsdag alleen nog maar gestegen en dat vond hij ook echt niet goed.
Ik krijg er nu ook prednison bij en volgens mij gaan ze weer een longfoto maken en morgen weer bloed prikken om te kijken hoe het met die waarden gaat.
Moet dus sowieso nog een nachtje blijven en morgen verder kijken.
En mijn tweede infuus is inmiddels ook gesneuveld dus ze gaan zo een nieuwe proberen te prikken. Wordt nog leuk want de eerste hebben ze al op de eerste hulp lang gezocht en uiteindelijk raak geprikt in mijn rechter elleboogholte. De tweede ook op allerlei plekken gezicht en uiteindelijk op mijn hand een dun vaatje gevonden en na een kwartier kloppen op mijn hand en flink wrijven kreeg ze 'm er met moeite in. Helaas is die linkerhand nu helemaal dik.
<<

Anoniem187

Bericht 01 Okt 2016 13:22

Re: Longontsteking

Hè jakkes Pompoen, niet tof. Heel veel beterschap!
Ik heb een jaar of 10 geleden longontsteking gehad maar niet zo erg als wat jij het hebt. Wat ik er nog van weet is dat ik me echt weken doodmoe heb gevoeld en dat het lang duurde voordat ik alles weer meekreeg (ik kreeg totaal niet mee wat er mij geen gebeurde omdat ik zo moe en futloos was) en weer voldoende energie had om de dag weer door te komen zonder middagdutjes.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Okt 2016 14:06

Re: Longontsteking

He wat vervelend!
Ik heb 6 jaar geleden een longontsteking gehad. Het duurde bij mij heel lang voor ik daar achter kwam omdat ik 3 maanden met klachten doorliep. De koorts en het echte ziek zijn was snel over maar man wat is m'n conditie nog lang slecht geweest. Trappen oplopen was echt een opgave. Sporten daar en tegen ging juist eigenlijk wel.

Beterschap!!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Okt 2016 16:57

Re: Longontsteking

Ach Pompoentje!! Wat naar zeg, beterschap.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem278

Bericht 01 Okt 2016 18:51

Re: Longontsteking

Allereerst beterschap!

Ik heb inmiddels al een paar keer longontsteking gehad. Helaas is het vaak zo (maar hoeft niet altijd!!) dat je als je eens flink longontsteking hebt gehad je er altijd gevoeliger voor blijft en de kans dat je het nogmaals krijgt redelijk groot is.
Mijn eerste longontsteking was een verwaarloosde, ik had heel lang niet door dat ik zo ziek was, ik dacht een hele heftige verkoudheid of zoiets. Ik ben uiteindelijk onwel geworden op de terugweg van mijn werk naar huis en met een ambulance naar een ziekenhuis gebracht en heb toen twaalf dagen daar gelegen, het duurde wel even voor de antibiotica begon aan te slaan. Na twee weken voelde ik me meer en meer mezelf maar het heeft me echt wel een week of zes, misschien wat meer gekost om ook mijn fysieke conditie weer op niveau te krijgen.
De truc is niks forceren en ook als je straks thuis bent, en ook als je antibiotica kuur voorbij is, stil te staan bij je lichaam en heel goed te voelen of je niet te moe, te benauwd, te wat dan ook bent. Echt, hoe lastig ook (zeker met kindjes) je herstel niet te forceren.

Wat rot dat het allemaal zo gelopen is, je zo ziek bent geworden en je nu in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat je je steeds weer een beetje meer Pompoen gaat voelen (leuk met Halloween in het vooruitzicht) en je langzaam maar zeker, stapje voor stapje weer volledig herstelt.

Sterkte en nogmaals beterschap!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Okt 2016 19:06

Re: Longontsteking

Bedankt voor de reacties. Ik ga er maar vanuit dat het lang gaat duren. Wel balen, was net zo goed bezig met zwemmen en sporten. Maar nou ja pech.

Quickster ik heb als kind 4 keer longontsteking gehad. Ik was er alleen aardig overheen gegroeid dacht ik want na mijn 12e is het nooit meer gebeurd.

Ik heb echt pap in mijn benen en hoewel de koorts weg is lig ik verder eigenlijk de hele dag op bed ziek te zijn nog. Zo'n maffe gewaarwording.

Overigens is dit een longontsteking die juist in razend tempo uitbreidde. Vorige week was ik een beetje verkouden, zaterdag voelde ik me niet zo lekker en had ik pijn in mijn vlanken en zondag kreeg ik hoge koorts.
Op de foto van dinsdag op de eerste hulp was maar een klein beetje zichtbaar, op de foto van donderdag zat een fikse ontsteking aan de rechterkant.

Ik heb het gelukkig niet benauwd, ik adem alleen vrij snel.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Okt 2016 19:08

Re: Longontsteking

Beterschap, wat een narigheid zeg!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 01 Okt 2016 19:49

Re: Longontsteking

Jeetje wat naar pompoen! Das een heftige dit.... Vraagje: hoest je ook veel?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Okt 2016 20:40

Re: Longontsteking

Sublimo schreef:Jeetje wat naar pompoen! Das een heftige dit.... Vraagje: hoest je ook veel?


Ik hoest een beetje, maar daar is het niet mee begonnen, kreeg eerst pijn en toen koorts en toen begon het hoesten steeds een beetje toe te nemen. Maar ik hoest als ik flink verkouden ben vaak meer.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 01 Okt 2016 20:43

Re: Longontsteking

Beterschap, hopelijk knap je iedere dag meer op
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Okt 2016 07:31

Re: Longontsteking

Oh bah Pompoen dat is niet fijn! Hopelijk knap je snel op!

Ik heb op mijn 16e een keer een longontsteking gehad. Ik hoefde niet naar het ziekenhuis gelukkig maar heb wel twee weken in m'n bed gelegen en daarna moest ik ook echt m'n conditie weer opnieuw opbouwen. Het heeft nog wel een paar weken geduurd voordat ik weer helemaal de oude was.

♥♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 02 Okt 2016 07:40

Re: Longontsteking

Ik vind het zo sneu voor je Pompoen!
Een jaar of 4 geleden heb ik een longontsteking gehad, ik hoefde toen niet naar het ziekenhuis maar het scheelde niet veel, het duurde echt een poos voordat ze een antibiotica hadden gevonden die mij wel hielp namelijk.
Het duurde bij mij inderdaad ook weken voordat mijn conditie weer een beetje op peil was.

Ik hoop dat je snel op zult knappen zodat je in ieder geval naar huis mag, en dat je herstel daarna ook voorspoedig zal lopen!
10.04.17
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Okt 2016 09:33

Re: Longontsteking

Ik moest vanmorgen op de weegschaal. Ben gewoon zeker 2,5 kg kwijt in een week. Schrok er echt een beetje van. Had wel door dat ik wat was afgevallen, ik kon het ook zien aan mijn buik. Heb gewoon mezelf opgegeten afgelopen week.

Ik ben erg benieuwd wat mijn bloedwaarden gedaan hebben nu.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Okt 2016 11:04

Re: Longontsteking

Heel veel beterschap! Rustig aan met alles weer opbouwen straks.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 02 Okt 2016 20:13

Re: Longontsteking

Jeetje das veel! Je hebt het echt flink te pakken... Hoe gaat het nu? Wat hebben je bloedwaarden gedaan?
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 02 Okt 2016 20:16

Re: Longontsteking

Pompoen schreef:
Sublimo schreef:Jeetje wat naar pompoen! Das een heftige dit.... Vraagje: hoest je ook veel?


Ik hoest een beetje, maar daar is het niet mee begonnen, kreeg eerst pijn en toen koorts en toen begon het hoesten steeds een beetje toe te nemen. Maar ik hoest als ik flink verkouden ben vaak meer.
Bedankt nog voor je reactie. Ik was even getriggerd door t feit dat er gezegd werd dat je gevoelig blijft voor longontstekingen als je t eenmaal een keer gehad hebt. Mijn dochter heeft t twee maanden geleden gehad namelijk en gister had ze steeds heel hoge koorts die ook ruim voor ze weer paracetamol mocht hebben alweer richting de 40 ging steeds, maar ik dacht dat ik me geen zorgen hoefde te maken over longontsteking omdat ze niet hoestte. Anyway, gelukkig gaat het met haar vandaag alweer een stuk beter, dus geen longontsteking.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 02 Okt 2016 20:54

Re: Longontsteking

Jeetje, wat heftig Pompoen! Heel veel beterschap!

Een longontsteking wordt ook vaak onderschat, maar kan heel gevaarlijk zijn. Een collega van mij heeft er te lang mee door gelopen en is uiteindelijk zelfs op de intensive care beland. En diegene is nu al een half jaar bezig met revalideren en gaat zeker nog maanden duren. Het is echt geen kattenpis! Hopelijk slaat het snel aan en knap je snel wat op.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Okt 2016 10:46

Re: Longontsteking

Ja als ik zie hoe snel ik heel ziek werd, terwijl ik verder prima gezond ben, twee keer per week sport, gezond eet etc.
De longarts zei het ook al, 't word vaak onderschat maar je kunt er gewoon dood aan gaan.
Ik lig te wachten op de visite, ik heb geen koorts meer en gisteren waren mijn ontstekingswaarden eindelijk gedaald dus ik mag misschien wel naar huis vandaag.
Ben wel sinds gisteren heel kortademig, dat had ik dan weer niet eerst.
Ik ga het wel zien.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Okt 2016 10:59

Re: Longontsteking

Ik heb eind maart een longontstekinggehad. Ik werd op donderdag ziek, had wat verhoging en die steeg alleen maar meer en meer naarmate de dagen duurde. Ik had het voortdurend ijskoud, geen eetlust en nadat ik ook steeds benauwder werd, ben ik op zondag naar de HAP gegaan. Daar zei de mevrouw 'u bent wel heel ziek mevrouw'.

Ik had AB gekregen en een puffer, en door die Ab knapte ik iig op zodat die immens hoge koorts eens wegging. Die had ik toen ook alweer een aantal dagen en alleen daarvan was ik al helemaal afgepeigerd. Het heeft toen nog 2 weken geduurd voordat ik aan het werk ging, achteraf was dat veel te snel maar ik werd gepusht door PZ. Maar ik weet nog dat ik ben begonnen met vijf minuutjes met de hond te wandelen en daar iedere dag een paar minuten bij opgeteld. Verder bestonden mijn dagen uit veel slapen en op de bank liggen.

Neem echt je tijd voor het herstel, ik heb me er ook enorm opn verkeken en nu ik voor het eerst sinds die longontsteking weer verkouden ben geweest merk ik pas hoe én de angst erin zit maar ook hoe snel je die plek weer voelt van die ontsteking. Van tijd tot tijd ben ik nog steeds wel eens benauwd en grijp dan naar de puffer.
<<

Patsy

Bericht 03 Okt 2016 11:25

Re: Longontsteking

Beterschap Pompoen! Gelukkig gaat het inmiddels weer wat beter met je.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Okt 2016 12:07

Re: Longontsteking

Ik mag naar huis, heel fijn! Ben benieuwd hoe dat nu weer is maar kijk er wel naar uit.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 03 Okt 2016 12:30

Re: Longontsteking

Fijn gaat je naar huis mag?
Beterschap en rustig aan!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem197

Bericht 03 Okt 2016 13:19

Re: Longontsteking

Fijn dat je naar huis mag pompoen. Heel veel beterschap!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Okt 2016 13:27

Re: Longontsteking

Caro schreef:Ik heb eind maart een longontstekinggehad. Ik werd op donderdag ziek, had wat verhoging en die steeg alleen maar meer en meer naarmate de dagen duurde. Ik had het voortdurend ijskoud, geen eetlust en nadat ik ook steeds benauwder werd, ben ik op zondag naar de HAP gegaan. Daar zei de mevrouw 'u bent wel heel ziek mevrouw'.

Ik had AB gekregen en een puffer, en door die Ab knapte ik iig op zodat die immens hoge koorts eens wegging. Die had ik toen ook alweer een aantal dagen en alleen daarvan was ik al helemaal afgepeigerd. Het heeft toen nog 2 weken geduurd voordat ik aan het werk ging, achteraf was dat veel te snel maar ik werd gepusht door PZ. Maar ik weet nog dat ik ben begonnen met vijf minuutjes met de hond te wandelen en daar iedere dag een paar minuten bij opgeteld. Verder bestonden mijn dagen uit veel slapen en op de bank liggen.

Neem echt je tijd voor het herstel, ik heb me er ook enorm opn verkeken en nu ik voor het eerst sinds die longontsteking weer verkouden ben geweest merk ik pas hoe én de angst erin zit maar ook hoe snel je die plek weer voelt van die ontsteking. Van tijd tot tijd ben ik nog steeds wel eens benauwd en grijp dan naar de puffer.


Zo heftig ook! Ben je een jonge gezonde vrouw, krijg je dat! Mijn huisarts die me doorgestuurd had naar de EHBO kwam later in het ziekenhuis nog bij me kijken. Die zei ook dat ik écht héél ziek was toen ik bij haar was.
Ik ben inmiddels thuis en ik merk dat ik lichamelijk heel moe ben, maar dat ik mentaal langzamerhand weer wat meer begin te kunnen. Ik kon eerst nog geen bladzijde lezen en een uur televisie kijken was al te veel.
Ik heb eigenlijk een deadline staan volgende week, gelukkig gaat iemand anders er nu voor me naar kijken en ik heb ook al wat gedaan. Ik moet dus eigenlijk aan de slag, maar heb ik overlegd over hoe ik dat zo kan doen dat het zo min mogelijk werk is en ook dat een ander daar misschien dingen van over kan nemen. Gelukkig heb ik al best wat illustraties klaar staan en kan ik sommige dingen gewoon liggend in bed doen. En mijn herstel gaat gewoon voor punt.

Wel jammer, ik ben zo nieuwsgierig hoe het nieuwe huis nu is. Maar misschien laat ik me er morgen met de auto heen rijden. Het is 200 meter verder, maar 't denk ik nog net iets te ver lopen/fietsen en dan daar al die trappen (drie stuks)... maar ik wil zó graag kijken!
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers