Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Droombaan vs. vast contract

<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 10 Okt 2013 18:09

Droombaan vs. vast contract

Droombaan vs vast contract.
Waar zou jij voor kiezen?


Momenteel sta ik voor deze keuze mocht ik aangenomen worden.

Nieuwe baan:

Pluspunten:
Droombaan waarin in mijn creativiteit in kwijt kan.
In mijn woonplaats.

Minpunten:
Kinderen moeten vaker naar opvang/oppas
Minder verdienen
Geen vast contract

Huidige baan:

Pluspunten:
Vast contract
Leuke collega's

Minpunten:
Lange reistijd
Heb het er niet meer echt naar mijn zin door diverse omstandigheden

Als buitenstaander had ik gezegd: ga voor je droombaan. Maar nu vind ik de keuze wel erg moeilijk. Niet eens zozeer door minder salaris maar i.v.m. krijgen van een hypotheek eind januari als mijn vriend eindelijk klaar is met afstuderen.

Wie heeft tips of heldere inzichten voor mij? :)
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem119

Bericht 10 Okt 2013 18:18

Re: Droombaan vs. vast contract

In principe zou ik ook droombaan zeggen. Blij naar je werk gaan is zo belangrijk.
Maar in deze tijd is een vast contract ook echt veel meer waard, zeker qua hypotheek. Dus ik zou goed overleggen wat je vriend z'n mogelijkheden zijn als pas afgestudeerde, maar misschien ben jíj wel degene die het vaste contract heeft natuurlijk. Dus dat is zeker een overweging.
<<

Anoniem198

Bericht 10 Okt 2013 19:38

Re: Droombaan vs. vast contract

Ik zou je tijd nog even uitzitten bij je huidige baan tot jullie een hypotheek hebben.
Verder eens met Marin
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Okt 2013 19:44

Re: Droombaan vs. vast contract

Ik ben het wel eens met Marin, maar in dit geval vind ik het wel moeilijk, omdat je een gezin hebt en op dit moment de enige met een vast inkomen. Ik weet niet of ik dat op het spel zou zetten. Wat voor soort constructie is het? Op freelance basis? Een nulurencontract? Een tijdelijk contract met vaste uren?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 10 Okt 2013 20:03

Re: Droombaan vs. vast contract

Lastig, maar ik zou zeggen: droombaan.
In deze tijd is een vast contract ook niet meer zoveel waard (ze kunnen je er zo wegens economische redenen uit zetten) en wie weet krijg je bij je droombaan op den duur wel een vast contract.
Maar ik snap twijfels je wel, praktisch gezien is een vast contract natuurlijk beter dan een tijdelijk contract.
<<

Anoniem185

Bericht 10 Okt 2013 20:21

Re: Droombaan vs. vast contract

Ik denk dat ik op dit moment in de huidige economie zou kiezen voor 'veiligheid' en dus bij het vaste contract zou blijven... Zeker omdat je zit te wachten op het afstuderen van je vriend en de mogelijke hypotheek die jullie dan kunnen krijgen.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 10 Okt 2013 21:26

Re: Droombaan vs. vast contract

Ik zou dan zeker nog even wachten met switchen nu van baan ook ivm hypotheek, inkomen, gezin.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 10 Okt 2013 21:40

Re: Droombaan vs. vast contract

Op mijn huidige werk gaat het zeer slecht, financieel gezien. Randje faillissement zeg maar dus dat gaat nog spannend worden komende maanden. Ik heb al mijn overuren, vakantie etc opgenomen dus ben nog tot januari thuis.
Mijn vriend krijgt voor zijn afstuderen een normaal salaris wat flink omhoog gaat als zijn studie afgerond is. Hij kan de komende 2 jaar zeer waarschijnlijk sowieso blijven werken daar.
De nieuwe functie zou 1 december ingaan en ik denk dat het in eerste instantie een jaarcontract is.
Ik vind het zo lastig, het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat als ik kies voor zekerheid en veiligheid dat de organisatie failliet gaat en ik mijn droombaan misloop.. De functie komt weinig voor dus dit is wel echt een kans en iets wat ik graag zou willen.
Maar ik heb natuurlijk wel een gezin waar ik aan moet denken.
Bedankt voor alle reacties.
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem185

Bericht 10 Okt 2013 22:45

Re: Droombaan vs. vast contract

Als ik dit bericht van je lees heb ik het idee dat je zekerheid zoals je dat stelt helemaal niet realistisch is? Als je zegt dat het bedrijf een risico loopt failliet te gaan? Misschien dat ik dan toch de droombaan zou kiezen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 10 Okt 2013 23:33

Re: Droombaan vs. vast contract

Als het bedrijf op het punt staat om failliet te gaan, zou ik kiezen voor de droombaan. Vast contract heb je niets aan als het bedrijf failliet gaat of gaat reorganiseren.
<<

Anoniem44

Bericht 11 Okt 2013 10:38

Re: Droombaan vs. vast contract

Voor je droombaan natuurlijk!
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 13 Okt 2013 11:29

Re: Droombaan vs. vast contract

Zoals je de situatie in je laatste pst zet, zeker voor de droombaan gaan!
Aan je vaste contract heb je niks als het bedrijf failliet drijgt te gaan, en dan heb je eigenlijk meer zekerheid bij die droombaan.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 13 Okt 2013 17:20

Re: Droombaan vs. vast contract

Nav je eerste bericht zou ik zeggen, blijf vooral zitten waar je zit. Maar na het lezen van je latere berichten zou ik toch voor die droombaan kiezen. Je hebt nu eigenlijk bij beide bedrijven geen zekerheid. Dan is het misschien juist nu wel het goede moment om te switchen.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers