Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Make-up kwasten schoonmaken

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 30 Sep 2016 11:37

Make-up kwasten schoonmaken

Hoe maak jij je make-up kwasten schoon?
Gebruik je een speciaal middel en zo ja, welk?

Ik zag een brush-cleaner voorbij komen in het krantje van het Kruidvat en vroeg me af of dat echt een toegevoegde waarde heeft. Ik vind er geen afbeelding van, maar het is een ding met ribbeltjes, waar je je kwast langs kunt halen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Sep 2016 11:45

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Ik doe ze eens in de zoveel tijd in een sopje met shampoo. Daarna uitspoelen met lauwwarm water en dan goed laten drogen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 30 Sep 2016 11:55

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Ik heb een brush cleaner van real techniques en gebruik gewoon babyshampoo. Ik maak ze elke week schoon en tussendoor met zo'n spray van de etos. Ik heb via ebay zo'n rekje gekocht waar je ze in kunt hangen zodat ze op hun kop drogen hierdoor loopt het water niet naar het deel van de kwasten waar de lijm zit.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Sep 2016 12:05

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Ik heb een brush cleaner van (naam kwijt). Een keer in de zoveel tijd maak ik ze schoon met gewoon wat shampoo en met die brush cleaner.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Sep 2016 12:16

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Sam schreef:Ik doe ze eens in de zoveel tijd in een sopje met shampoo. Daarna uitspoelen met lauwwarm water en dan goed laten drogen.
Dit.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Sep 2016 12:37

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Meteen maar weer eens even gedaan trouwens. En nu zit ik dus met natte kwasten en kan ik mezelf niet opmaken.
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Sep 2016 12:41

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Urban Naked schreef:Meteen maar weer eens even gedaan trouwens. En nu zit ik dus met natte kwasten en kan ik mezelf niet opmaken.


:good: :smile:

Goede reden om je gezicht vandaag even te laten 'luchten'.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

ChiQ

Bericht 30 Sep 2016 13:00

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Ik heb een bordje waar ik zelf dmv een lijmpistool een wafelpatroon op heb gemaakt. Die leg ik dan in de wasbak, met wat babyshampoo en dan wrijf ik mijn kwasten daarop en spoel ze schoon!
<<

Anoniem301

Bericht 30 Sep 2016 14:01

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Olijfolie en Dreft op een schoteltje. Daar draai ik ze dan duwend doorheen. Afspoelen en klaaros.
<<

Anoniem177

Bericht 30 Sep 2016 14:37

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Ik gebruik ook babyshampoo
<<

Anoniem237

Bericht 30 Sep 2016 14:54

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Carrie, die methode is eigenlijk alleen voor kwasten met make-up als lipstick en foundation. Kwasten die alleen poeder of oogschaduw etc bevatten, kun je het beste reinigen met babyshampoo en lauw water.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Sep 2016 14:59

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Forumster schreef:Carrie, die methode is eigenlijk alleen voor kwasten met make-up als lipstick en foundation. Kwasten die alleen poeder of oogschaduw etc bevatten kun je het beste reinigen met babyshampoo en lauw water.

Ah ok! Dan doe ik voortaan m'n oogschaduwkwasten met babyshampoo. Maar dit werkt wel lekker snel zo, waarom 'mag' dat niet bij andere kwasten?
<<

Anoniem237

Bericht 30 Sep 2016 15:11

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Klinkt misschien stom, maar omdat het simpelweg niet nodig is. De kwasten voor lipstick etc hebben een ander soort haartjes dan de kwasten voor poeders, gladder en sterker. De combinatie olijfolie en afwasmiddel is ervoor om de lipstick en foundation op te lossen. Bij poeders hoeft dat niet, dat spoelt er makkelijk af. :)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Sep 2016 15:30

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Hier ook gewoon in een sopje (ooit eens ergens een speciale reiniger voor kwasten gekocht, babyshampoo anders idd), uitspoelen en dan leg ik ze te drogen.
Doe het wel veel te weinig..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 30 Sep 2016 16:21

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Ook babyshampoo 1 keer in de maand.
Hoevaak doen jullie eigenlijk schoonmaken?
<<

Anoniem301

Bericht 30 Sep 2016 16:39

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Forumster schreef:Klinkt misschien stom, maar omdat het simpelweg niet nodig is. De kwasten voor lipstick etc hebben een ander soort haartjes dan de kwasten voor poeders, gladder en sterker. De combinatie olijfolie en afwasmiddel is ervoor om de lipstick en foundation op te lossen. Bij poeders hoeft dat niet, dat spoelt er makkelijk af. :)

Nee klinkt wel logisch ja!
<<

Anoniem237

Bericht 30 Sep 2016 17:31

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Huismus schreef:Ook babyshampoo 1 keer in de maand.
Hoevaak doen jullie eigenlijk schoonmaken?
Een kwast die ik privé elke dag gebruik, reinig ik 1 x per week en nog een keer extra als ik bijvoorbeeld koortsuitslag heb. Kwasten die ik professioneel gebruik, elke keer na gebruik. Kwasten lijken meestal vrij schoon, vooral als je ze even afveegt aan een handdoek, maar het is helaas een bron van bacteriën. Vooral als je ze in de badkamer gebruikt.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 30 Sep 2016 17:33, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem237

Bericht 30 Sep 2016 17:32

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Carrie schreef:Nee klinkt wel logisch ja!

Gelukkig. :P
<<

Anoniem189

Bericht 30 Sep 2016 19:16

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Ik gebruik shampoo en lauw water.
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:22

Bericht 30 Sep 2016 21:36

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Ik gebruik babyshampoo en lauw water.
Afbeelding
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 30 Sep 2016 22:42

Re: Make-up kwasten schoonmaken

Forumster schreef:
Huismus schreef:Ook babyshampoo 1 keer in de maand.
Hoevaak doen jullie eigenlijk schoonmaken?
Een kwast die ik privé elke dag gebruik, reinig ik 1 x per week en nog een keer extra als ik bijvoorbeeld koortsuitslag heb. Kwasten die ik professioneel gebruik, elke keer na gebruik. Kwasten lijken meestal vrij schoon, vooral als je ze even afveegt aan een handdoek, maar het is helaas een bron van bacteriën. Vooral als je ze in de badkamer gebruikt.
bedankt voor je antwoord, toch maar eens vaker reinigen dan.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers