Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Studeren als moeder naast je werk

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Sep 2016 08:32

Studeren als moeder naast je werk

Ik mag van mijn werkgever een studie gaan doen, het is een hele leuke en interessante studie die heel mooi aansluit op mijn huidige functie. Het is alleen wel een dure opleiding en de studiebelasting is vrij hoog. Falen is voor mij geen optie, als ik ermee start dan moet en zal ik het halen.

Ik twijfel nu, ik wilde sowieso iets voor mezelf gaan doen maar dan iets waarbij ik helemaal tot rust kom, dit is gewoon kei hard blokken in de avonduren na mijn werk als de baby op bed ligt, het is niet dat ik nu zoveel energie over heb. :smile:

Iemand ervaring?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Sep 2016 08:38

Re: Studeren als moeder naast je werk

Niet vergelijkbaar denk ik, maar ik heb vorig jaar een 1-jarige post HBO gevolgd en afgerond toen ik zwanger was, en een peuter had rondlopen en gewoon m'n werk had. In m'n vrije tijd moest ik studeren en schrijven. Het was pittig, zeker ook de bijeenkomsten maar ik heb het gered. Ik zat een week voor m'n bevalling nog op m'n studie, en 5 weken erna ook weer.

Hoelang duurt jouw opleiding? En hoe is de belasting?
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Sep 2016 08:44

Re: Studeren als moeder naast je werk

Ik ben bezig met mijn afstudeerscriptie. Tot voor kort heb ik daarbij ook examens gemaakt. Wat ben ik blij dat ik dat niet meer hoeft. Ik vind het echt pittig om de tijd en de rust te vinden om te studeren. Bovendien ben ik in de avond ook vaak moe, nu met de tweede zwangerschap al helemaal, dat ik er dan geen zin meer in heb.

Ik vraag me ook af hoe lang de studie duurt. Als je weet dat het 'maar' een jaar is, dan scheelt dat wellicht nog.
Het is natuurlijk wel goed om jezelf te blijven ontplooien.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem245

Bericht 30 Sep 2016 08:48

Re: Studeren als moeder naast je werk

Ik heb een HBO studie gedaan, daarnaast freelance gewerkt, en had een zoon van 4 toen ik eraan begon.
Het was lastiger dan ik van te voren gedacht had, de studiebelasting was erg hoog. Tijdens projecten was ik amper thuis, en dat vond ik vooral erg pittig. Want mijn werk draaide door, juist meer want door mijn opleiding/contacten daar, kreeg ik meer opdrachten, opdrachten voor school moesten af, huishouden draaien en mijn zoon wilde toch ook zijn aandacht.
Ik vond het wel een hele leuke studie, en ik haalde er ook echt voeldoening en ontspanning uit (als ik op school was vooral, thuis was het vooral best stressig). En ik heb weinig discipline, ik denk als ik meer en beter gepland had dat het makkelijker was geweest.
<<

Geel

Bericht 30 Sep 2016 08:55

Re: Studeren als moeder naast je werk

Ik denk dat het kan, mits je baby klokje rond slaapt, je genoeg opvang hebt en naast je werk even geen andere activiteiten. Volgens mij moet je dan gewoon vaste studeeravonden inplannen.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Sep 2016 11:02

Re: Studeren als moeder naast je werk

Ik heb de afgelopen jaren alleen maar gestudeerd terwijl ik kinderen had. Ben niet anders gewend. Nu ik niet meer op die manier studeer merk ik hoeveel tijd en energie het me kostte. Ik denk dat het wel mogelijk is als je een goede planning hebt.
<<

Anoniem286

Bericht 30 Sep 2016 21:13

Re: Studeren als moeder naast je werk

Ik ben mijn opleiding gestart toen ze bijna 2 was en deze duurde 15 maanden. Ik ging eens per 6 weken een week naar school en had daarnaast een bijbehorende baan van 36u pw onregelmatig met opdrachten en stages. Het was een hele heftige periode waarin mijn avonden bestonden uit studeren, soms met baby op schoot als man weg was en ik een deadline of tentamen had. Wel was mijn man het grootste gedeelte van mijn opleiding werkloos dus dat 'scheelde' in die zin dat hij een stukje huishouden overnam. Ik nam wel ook echt tijd voor dochter en studeerde vooral als zij sliep. Ik had wel stress maar zij heeft geen minder tijd met mij gehad vanwege de studie. Dit was meer omdat ik fulltime moest werken ivm werkloosheid man. Ik ben tevreden en trots op mezelf dat dit gelukt is en vond het studeren waardevol, ik zou het weer doen als ik maar daarnaast wat minder uren zou kunnen werken, want dat stukje was ernaast wel teveel . Planning is belangrijk en ik weet niet hoeveel uur je werkt maar dat zou ik niet teveel maken. Evt combinatie met ouderschapsverlof?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Okt 2016 01:43

Re: Studeren als moeder naast je werk

Oh ik vind dit heel fijn te lezen. Ik ga straks ook weer terug naar school, werk 3 dagen, 2 a 3 dagen op de uni en natuurlijk veel schrijven thuis. Ik ben nu zwanger dus probeer zoveel mogelijk ervoor te doen, maar straks zal ik tijdje verlof moeten doen en het dan weer oppakken (al hoop ik dan 2 dagen te werken). Ik zou het dus ook doen, helemaal als je een doorzetter bent, op de lange termijn heb je er veel aan!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 01 Okt 2016 08:34

Re: Studeren als moeder naast je werk

Met 1 kind vond ik het goed te doen maar mijn dochter sliep om 19.00 en ook overdag vast ritme dus dan zorgde ik dat ik dan studeerde. (Hbo master) met twee kids nu, vind ik het pittiger.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Okt 2016 08:47

Re: Studeren als moeder naast je werk

Fijn om te lezen, bedankt voor jullie reacties! Wow, ik vind het echt wel heel knap van jullie allemaal! Ik heb nog even wat uitgezocht maar de studie kan ook in delen. Het eerste deel is een studiebelasting van ongeveer 300 uur. Ik ben nog echt wel aan het twijfelen want ik heb eigenlijk net weer een studietraject afgerond en zou dan weer in iets nieuws stappen.
<<

Anoniem205

Bericht 01 Okt 2016 19:08

Re: Studeren als moeder naast je werk

Voor mij niet meer zolang ze niet op de middelbare school zitten. Mijn studie ben ik voor mijn zwangerschap al begonnen en door meerdere factoren heeft het afstuderen langer op zich laten wachten. Ik ben inmiddels bijna klaar met mijn scriptie, maar ik doe dit niet nog een keer. Wat een drama...
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 03 Okt 2016 07:50

Re: Studeren als moeder naast je werk

Ik zit te denken om volgend jaar ook weer en opleiding te gaan doen. Het lijkt me ontzettend pittig met een kleine uk maar met het werk wat ik nu doe, sta ik te veel stil en ik zie mezelf dit werk ook niet doen tot mijn 70ste.

Is er geen topic voor moeders die studeren? Misschien handig om zo tips en adviezen op te doen.
Afbeelding
<<

Anoniem176

Bericht 03 Okt 2016 09:44

Re: Studeren als moeder naast je werk

.
Laatst gewijzigd door Anoniem176 op 13 Nov 2016 17:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 10 Okt 2016 14:06

Re: Studeren als moeder naast je werk

Ik heb een jaar gestudeerd toen mijn oudste ruim een jaar was. Het was 1 dag studie en daarnaast werkte ik 24 uur onregelmatig. Het was pittig, maar te doen. Ik vond het vooral lastig om te moeten studeren in m'n vrije weekenden. Uitjes en tijd met het gezin schoten er vaak bij in.

Toch zou ik over een paar jaar wel weer willen studeren. Maar dan wel pas als alle meisjes op school zitten.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 11 Okt 2016 10:29

Re: Studeren als moeder naast je werk

Ik sta nu (opnieuw) aan het begin van mijn afstudeertraject van een HBO opleiding. Ben er een tijd uit geweest, dit jaar wil ik echt mijn drie laatste tentamens afronden en mijn scriptie inleveren. Ik ga met mijn scriptie helemaal opnieuw beginnen. Heb zometeen een afspraak met het bedrijf om mijn plannen te bespreken. Vind het zo spannend. Morgen langs een afstudeercoordinator om wat opties te bespreken. Het is voor mij niet mogelijk mee te draaien met het reguliere afstudeerprogramma, ivm opvang voor N. Ik hoop dat we tot wat andere opties kunnen komen. Anyway, zometeen eerst het gesprek!
<<

miranda

Noob

Berichten: 15

Geregistreerd: 19 Okt 2016 18:20

Bericht 19 Okt 2016 23:17

Re: Studeren als moeder naast je werk

Ik heb er net een SPH deeltijd studie opzitten, net mijn diploma een paar weken thuis.
Ik heb de studie gecombineerd met 28 uur werken en een gezin met twee kinderen, ik ben begonnen toen mijn jongste 6 maanden was en de oudste 1.5 jaar. Hoe was dit? Ik heb het overleefd.
Het is te doen maar onderschat het niet. Het is zwaar. Ik studeerde in de avond uren. Maar met en baby en peuter overdag was ik kapot in de avond. Ik heb een jaar pauze genomen toen mij oudste naar de basisschool ging en mijn jongste 3 was. Toen had mijn jongste mama meer nodig dan anders en toen heb ik bewust de keuze voor mijn gezin gemaakt. Ik pakte de studie weer op toen ook zij naar school ging. Toen werd het studeren wel makkelijker. Ik studeerde veel onder hun schooltijden en was de avond dan vrij. Ik heb erg gezocht naar een goede balans tussen gezin, werk en studie. Dat blijft een zoektocht. Je moet strak plannen, althans, dat was mijn ervaring.
Als je de kans via je werk krijgt moet je het altijd doen.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers