Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede manier van schrijven.

<<

caribbeanlover

Bericht 29 Sep 2016 19:39

Goede manier van schrijven.

Daar ben ik niet de beste in heb ik hier wel eens gehoord. Ik heb hier geleerd dat als je het woord ''maar'' gebruikt dat er een komma voor moet.

Dat je een zin nooit hoort te beginnen met ''en'' omdat dat tussen een zin hoort.

Volgens mijzelf gebruik je een komma of het het woord ''en'' dus niet zo '' ik was in de supermarkt, en toen zag ik eindelijk mijn favoriete chips''.

Deze manieren van schrijven zie ik heel vaak in ondertitelingen, maar ook hier. Hoe kan men het dan zeker op tv zo fout doen?

Ik hoor het graag.
<<

Geel

Bericht 29 Sep 2016 19:43

Re: Goede manier van schrijven.

Je kunt best wel een komma voor 'en' gebruiken, maar dat is meer als service naar je lezer toe. Ik doe het soms wel, als ik daarmee het leesgemak bevorder.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Sep 2016 19:47

Re: Goede manier van schrijven.

Geel schreef:Je kunt best wel een komma voor 'en' gebruiken, maar dat is meer als service naar je lezer toe. Ik doe het soms wel, als ik daarmee het leesgemak bevorder.


Ik had van iemand hier ooit gehoord dat het niet kan en dus geen goede manier is van de nederlandse manier van schrijven. Vind het niet mooi staan alsof het niet hoort.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 29 Sep 2016 20:19, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 29 Sep 2016 19:52

Re: Goede manier van schrijven.

Het is officieel ook niet goed, maar er zijn altijd uitzonderingen in de Nederlandse taal. Dit is er zo een.
<<

Anoniem197

Bericht 30 Sep 2016 04:29

Re: Goede manier van schrijven.

Ook ondertitelingen bevatten fouten. Soms klopt de vertaling niet en ook spelfouten zie ik voorbij komen.
Sla de krant bijvoorbeeld eens open, dat staat ook vol met spelfouten.
Zelfs advertenties en artikelen van officiële instanties bevatten spelfouten.
Ik vind dat slecht maar wat kan je daaraan doen?

Ik denk dat je spelfouten dus overal zal zien. Ik probeer mijn best daarin te doen maar ik ken niet alle regeltjes dus ik maak ook fouten. Dat je er al bij stil staat en het zo goed mogelijk probeert te doen vind ik al genoeg. We kunnen niet overal in uitblinken.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Okt 2016 20:24

Re: Goede manier van schrijven.

Dan vraag ik me af waarom ik zo vaak commentaar hier heb gehad omdat ik geen goede zinnen kan opbouwen etc terwijl het overal zo gaat. Zo fout ben ik dus ook weer niet.
<<

Anoniem316

Bericht 10 Okt 2016 22:30

Re: Goede manier van schrijven.

Nou CBL, je hebt natuurlijk verschillende gradaties. Jouw teksten zijn soms wat moeilijk te begrijpen doordat je weinig interpunctie gebruikt. Dat zie je in officiële berichten of krantenberichten niet zo snel gebeuren. Daar gaat het meer om spellingsfouten, d/t/dt fouten etc. Dan begrijpt iedereen wel wat er geschreven staat, alleen is het niet altijd correct.
<<

Anoniem184

Bericht 11 Okt 2016 05:41

Re: Goede manier van schrijven.

Ik vind het gebrek aan interpunctie bij CBL wel meevallen eigenlijk. Sowieso vind ik CBL best goed en duidelijk schrijven. Het hoeft van mij op een forum niet allemaal zo foutloos.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Okt 2016 09:07

Re: Goede manier van schrijven.

Ik vind jou altijd een hele mooie woordkeus hebben CBL! En mooie zinsbouw trouwens ook, jij kunt dat best goed!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Okt 2016 13:37

Re: Goede manier van schrijven.

Dee schreef:Nou CBL, je hebt natuurlijk verschillende gradaties. Jouw teksten zijn soms wat moeilijk te begrijpen doordat je weinig interpunctie gebruikt. Dat zie je in officiële berichten of krantenberichten niet zo snel gebeuren. Daar gaat het meer om spellingsfouten, d/t/dt fouten etc. Dan begrijpt iedereen wel wat er geschreven staat, alleen is het niet altijd correct.


Zie geen verschil met mij en kranten ed.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Okt 2016 13:41

Re: Goede manier van schrijven.

Zora en Maple, dank je. Ik ben geen ster erin, maar probeer mijn best te doen.

Heb zelf een hekel eraan als er zinnen staan zoals deze bijv............ik ging naar de supermarkt, en toen was de lekkerste thee op. Het is een komma of ''en'' vind ik dat staat mooier (vind ik).

Ook zinnen die met ''en'' en ''want'' beginnen vind ik gewoon niet staan en wat mij betreft is dat niet correct nederlands. Ach ja wie ben ik he.
<<

Anoniem197

Bericht 11 Okt 2016 13:57

Re: Goede manier van schrijven.

Ach cbl zolang je niet is typt als er eens moet staan of na ipv naar, dan is er nog niets aan de hand. Dat vind ik erger dan af en toe een foutje.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Okt 2016 14:05

Re: Goede manier van schrijven.

Er zijn ook mensen op het forum die zo typen alles in 1 soort stream of consciousness neerplempen en dan vind ik het echt moeilijk te lezen en denk omg kun je geen interpunctie gebruiken maar goed omdat ik er nooit wat van zeg weten ze niet dat ik het stom vind en ach ja
<<

Anoniem282

Bericht 11 Okt 2016 14:08

Re: Goede manier van schrijven.

Caulfield schreef:Er zijn ook mensen op het forum die zo typen alles in 1 soort stream of consciousness neerplempen en dan vind ik het echt moeilijk te lezen en denk omg kun je geen interpunctie gebruiken maar goed omdat ik er nooit wat van zeg weten ze niet dat ik het stom vind en ach ja


:smile:
<<

Anoniem197

Bericht 11 Okt 2016 15:10

Re: Goede manier van schrijven.

Haha dat ook ja. Vind dat hier wel meevallen. Kijk af en toe op het viva forum en daar is dat heel vaak.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Okt 2016 15:43

Re: Goede manier van schrijven.

DdL schreef:Ach cbl zolang je niet is typt als er eens moet staan of na ipv naar, dan is er nog niets aan de hand. Dat vind ik erger dan af en toe een foutje.


Oh daar heb ik zo'n hekel aan zeg is als het eens moet zijn en na ipv naar. Ik begrijp je irritatie heel goed.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers