Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Sep 2016 10:06

Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Even een nieuwe ronde, ik ben benieuwd hoe lang jullie je kind borstvoeding hebben gegeven?

Wat zijn jullie redenen geweest om te stoppen/ door te gaan?
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 29 Sep 2016 10:15

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Ik heb m'n zoon een half jaar borstvoeding gegeven, achteraf vond ik het jammer dat ik er toen al mee gestopt was. Echt een reden om te stoppen was er niet.

Dochter is nu 8 maand en krijgt nog steeds borstvoeding, mijn streven is om het een ieder geval tot 1 jaar te geven. Reden om er mee door te gaan is omdat het goed voor d'r is en het is makkelijk voor mij. :)
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Sep 2016 10:17

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Mijn kinderen hebben allebei 2 jaar en nog een paar weken borstvoeding gehad, ze hebben zelf afgebouwd allebei.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Sep 2016 10:19

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Ongeveer 4 maanden, iets korter geloof ik. Mijn reden om te stoppen was dat het niet naar mijn zin te combineren was met wat ik weer wilde gaan doen (vaker de deur uit zonder kind, een wijntje drinken zonder te hoeven rekenen, m'n eigen kleren aan zonder rekening te hoeven houden met voeden, hardlopen).
Ik ben tevreden over de lengte van de periode waarin ik bv heb gegeven, had ik van tevoren wel gehoopt maar niet verwacht.


Edit: bij m'n oudste heb ik 8 weken bv gegeven. Alles gekolfd want live lukte niet, werd er knetter van en het liep af (door te weinig kolven waarschijnlijk).
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 29 Sep 2016 10:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 29 Sep 2016 10:24

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Bij de eerste 36 uur, bij de tweede 24 geloof ik. Niet mijn ding.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 29 Sep 2016 10:27

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

8 weken.
De reden om te stoppen was dat ik er erg ongelukkig van werd, T. niet genoeg leek te krijgen en heel erg veel huilde.

Als ik nu achteraf terug kijk, had ik graag nog wel even door willen gaan.
Bij een evt. volgend kindje ga ik wel proberen om langer door te gaan, evt. dan ook hulp inschakelen van een lactatiekundige.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Sep 2016 10:30

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

3 maanden en 6 maanden. De eerste keer gestopt ivm een operatie bij mij. De tweede keer ivm een nieuwe baan, dat heb ik 1 maand gecombineerd, maar niet mijn ding.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem286

Bericht 29 Sep 2016 10:34

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

bijna 4 weken geloof ik. Ik ben gestopt omdat het 4 weken superzwaar was, ik heb helaas nooit echt productie gehad en dat bleef ook zo. Ze had er dus niet voldoende aan en met kolven haalde ik nog geen 15 ml per kolfbeurt. Uiteindelijk ging het iets beter icm bijvoeding maar toen begon S erg onrustig te worden aan de borst, ik denk omdat ze niet voldoende kreeg en daarna overgestapt op volledige kv.
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:28

Bericht 29 Sep 2016 10:37

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Ongeveer 1,5 jaar.
Het stopte omdat hij er zelf steeds minder om vroeg en ik eigenlijk de tijd die daardoor vrij kwam wel erg waardeerde. Daardoor heb ik een paar keer de boot afgehouden en was het ineens voorbij.
augustus 2013
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 29 Sep 2016 10:40

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Bij de oudste 27 maanden, ze had zelf afgebouwd.

De twee jongsten drinken nu nog steeds bij mij (ruim 4 jaar en ruim 2 jaar). De middelste wil maar niet afbouwen en er zijn dagen dat ze niet drinkt en ze vraagt er op zich ook nooit om. Maar soms voor het slapengaan of als ze 's morgens nog even bij ons in bed kruipt, vindt ze wat slokjes moedermelk nog steeds heel lekker. Ik heb er op zich geen moeite mee, maar moet eerlijk bekennen dat niemand ervan weet (behalve mijn man en mijn moeder). Iedereen vindt 4 jaar toch echt te oud. Ikzelf eigenlijk ook wel, maar doordat de jongste nog drinkt, blijf ik natuurlijk melk houden. Anders was ze allang gestopt.

Ik voed beiden overigens niet meer in het openbaar en alleen voor of na het slapengaan. Zolang we ons daar allemaal prettig bij voelen, laat ik hen zelf beslissen wanneer ze er helemaal mee stoppen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 29 Sep 2016 10:46

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Mijn oudste heb ik 2 jaar en 5 maanden gevoed. Tijdens de zwangerschap van mijn jongste gaf het voeden een ontzettend vervelend gevoel. Heb toen nog wel een tijdje doorgezet, maar dat ging echt met de tanden op elkaar en dat merkte de oudste ook, dus toen hebben we het eigenlijk samen afgebouwd.

Mijn jongste is bijna 2 en voed ik nog steeds. Zal voorlopig ook wel zo blijven. Doorgaan gaat eigenlijk vanzelf, ik heb er geen last van en hij vindt het fijn, dus waarom niet?
Laatst gewijzigd door Lonely Goatherd op 29 Sep 2016 10:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Sep 2016 10:47

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Ik geef nu bijna 22 maanden bv en ze is echt nog een die hard drinker. Wat mij betreft mag het zo wel een keer stoppen maar weet niet of dat er voorlopig al in zit.

De tweeling heb ik maar 5 maanden bv kunnen geven omdat ik een zombie was geworden door de combinatie van kolven en vreselijke nachten niet te doen waren. Het koste teveel tijd en energie, ik begon wartaal uit te slaan dus dat was het punt waarop ik voor mijzelf en veiligheid moest kiezen, met pijn in mijn hart. Ik wilde ivm allergieën van man per se 6 maanden bv geven. Maar gelukkig hebben ze vooralsnog geen vervelende allergie.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Sep 2016 10:54

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

E 27 maanden, Y drie jaar. Heb ook nog een tijdje getandemd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem219

Bericht 29 Sep 2016 11:08

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

De oudste 2 dagen :laughcry:
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 29 Sep 2016 11:09

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Wow Susan, echt lang gevoed dus!

De oudste heeft 3 weken live gedronken, maar werd er overspannen van. Alles draaide erom. Ik kon niet weg. Ik schreef alles op. Ze kwam niet goed aan. Aanhappen duurde een uur. Terwijl flessen er zó in gingen. Toen nog 4 maanden gekolfd en daarna overgestapt op Nutrilon.

De oudste dronk direct na de geboorte een uur en liet niet meer los. Zij is 11 maanden en krijgt nog steeds 8 voedingen op een dag naast normaal eten, ook 's nachts soms nog 3x. Ze slaapt in de cosleeper.
Ik denk dat zij voorlopig nog niet wil stoppen. Ik kolf op mijn werk in de pauzes ook nog 150 cc.
Mensen vragen nog steeds hoe lang dit gaat duren, vooral op het werk. Ze vinden het maar raar. Tsja.
We zijn er allebei gelukkig mee.
04-2014
10-2015
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 29 Sep 2016 11:12

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Beide ongeveer 5 maanden. De oudste iets langer, de jongste iets korter. De voeding liep bij mij erg terug, waardoor ze niet voldoende groeiden. Dat leverde bij mij stress op, waardoor het nog verder terug liep. Met pijn in mijn hart gestopt, maar het was beide keren beter voor de kleine.
07.12.2011
11.12.2014
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Sep 2016 11:23

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Negen maanden. Een half jaar volledig en daarna ben ik het gaan combineren. Ik wilde heel graag een half jaar volledig borstvoeding geven i.v.m. allergieën in de familie, dat heb ik vol gemaakt maar het kostte me wel veel moeite, ik moet normaal al om 5 uur mijn bed uit om naar mijn werk te gaan en toen moest ik dus nog eerder opstaan om te kolven en mijn man maakte mij 's avonds ook nog wakker voor de late voeding, ik was zo moe daar door.

Toen heb ik als eerste de late voeding laten vallen en heb ik het heel langzaam aan afgebouwd. Met 9 maanden had ik ook geen kolfrecht meer, dus ik vond het wel goed zo. Ik vond het heel fijn om mijn lichaam weer terug te hebben, geen lekkages meer, gewoon een wijntje drinken zonder te moeten rekenen, niet tijdens een dagje uit met vriendinnen met de kolf op stap enz.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Sep 2016 11:33

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Ik geef nu ruim 7 maanden borstvoeding, waarvan 5 maanden volledig. Vanaf toen ben ik rustig de voedingen tijdens mijn werkuren gaan afbouwen. Ze krijgt nu overdag de fles en 's avonds 's ochtends en 's nachts ( :sleep: jep, we hebben nog steeds een nachtvoeding) drinkt ze bij mij. Ik heb nu wat meer vrijheid en hoef bijna nooit meer te kolven. Ik denk dat ik het op deze manier nog wel een tijdje vol ga houden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem258

Bericht 29 Sep 2016 11:45

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

De oudste 5 weken volledig en 3 maanden alleen ochtend en avond. Gestopt omdat ik er zelf aan onderdoor dreigde te gaan ivm het overlijden van mijn moeder in min kraamheer.

De tweede heeft 15 maanden volledig gehad. Hij stopte zelf toen.

De tweeling 1,5 jaar volledig. Zij stopten er ook zelf mee toen.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 29 Sep 2016 11:46

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Oeh goed om te lezen oa Liandan dat je kindjes alsnog zelf hebben afgebouwd met ongeveer 2 jaar!
M'n dochter is nu 16 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding. 2x per dag en als ze snachts wakker wordt dan ook nog. Ik zou t wel mooi vinden zo rond haar 2e jaar te stoppen denk ik nu, met de hoop dat ze t zelf helemaal afbouwt. Zeker ook als we ooit voor een 2e kindje willen gaan (mag pas weer ziekenhuistraject starten als ik tenminste 3 maanden lang geen bv meer geef). Maar misschien denk ik er tegen die tijd weer anders over :D
<<

Anoniem315

Bericht 29 Sep 2016 11:47

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Bij de oudste 5 maanden volledig en de maand daarna afgebouwd (alleen nog ochtend en avond), dus ik reken 6 maanden.

De jongste is nu 4 weken en dat gaat prima. Ik streef naar 6 maanden weer.

De reden voor niet langer dan dat:
ik werk in het onderwijs en kan geen kolf- of voedpauzes (dochters gaan naar kdv op m'n werk, dus kan live voeden) nemen, omdat ik simpelweg de klas niet uit kan. Dat betekent dat ik m'n normale pauzes kwijt ben aan voeden/kolven en dat geeft weinig rust en ontspanning. Bij m'n dochter begon de productie daardoor terug te lopen en ik ben bang dat dat nu weer gaat gebeuren. Maar we zien wel waar het schip strandt. M'n verlof is langer nu, dus eerst genieten van de tijd die ik heb.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 29 Sep 2016 11:52

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Ik heb in het ziekenhuis borstvoeding gegeven, alleen J hapte nooit goed en kreeg daardoor te weinig binnen.Hij heeft in het ziekenhuis veel moeite gehad met zijn zuigreflex. Dus combineerde ik het met kolven. Uiteindelijk 5 weken volgehouden. Ik had genoeg borstvoeding maar vond de combinatie kolven en daarna voeding geven met het flesje erg pittig.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Sep 2016 12:33

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

10 maanden, en met ongeveer 6 maanden zijn we wat voedingen gaan afbouwen (toen ik niet meer kolfde op werk). Eigenlijk is het precies zo gegaan als ik wilde en had gehoopt. Had alleen de echt laatste keer wel wat mooier willen beleven. T beet steeds toen we al echt de laatste paar keer aan het doen waren. Toen beet 'ie de laatste keer echt zo hard dat ik niet meer durfde haha. Dat had wel een wat mooier moment geweest mogen zijn. Maar goed, mezelf kennende had ik dan veel moeite gehad om te stoppen dus dit was ook wel weer handig :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Sep 2016 12:38

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Bij mijn dochter heb ik 7 weken fulltime gekolfd. Aan de borst drinken lukte niet.

Mijn zoon geef ik nog steeds bv, hij is nu 7 maanden. Had van te voren nooit gedacht dat zo lang vol te houden. Ik hoop nu eigenlijk wel tot hij 1 is zelf te kunnen voeden.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Sep 2016 12:53

Re: Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Bedankt voor alle antwoorden.

Ik zal zelf ook antwoorden:
De oudste heeft 11 maanden gedronken toen ben ik volledig gaan afbouwen, iets daarvoor waren sommige voedingen al vervangen door kv.

Mijn dochter is nu 7 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding (inclusief nachtvoedingen, je bent niet de enige Teun!).
Ik zou weer graag ongeveer 1 jaar volhouden. Dat vond ik bij mijn zoon ook erg prettig.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom