Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Sep 2016 14:57

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Heksenketel schreef:
Susan schreef:Maar die vriendin vraagt het toch alleen, ze verwacht het toch niet? Als je zou zeggen dat je dat niet meer trekt en ze zou dan moeilijk doen, dan zou ik het zien als een verwachting. Nu kan ze het misschien gewoon niet inschatten en denkt ze dat je het wel fijn vindt om er even uit te zijn.


Dit bedoel ik dus idd ook. Veel vrouwen kunnen dat misschien nog wel.prima en vinden dat niet erg. Zulke dingen zijn zo verschillend voor iedereen.

Ik kan ook nog prima 3 uur rijden, ik heb er fysiek geen last van. Ik weet alleen niet wanneer m'n baby eruit besluit te komen en vind het daarom geestelijk niet fijn meer om heel ver van huis te zijn, ik blijf liever een beetje in de buurt. En als ik dan al weg ga wil ik samen met iemand gaan, zodat ik altijd hulp heb mochten mijn vliezen ineens breken. Het zit dus voornamelijk tussen mijn oren.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Sep 2016 15:01

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Zenna schreef:Ja dat is een lastig probleem. Ik maakte tijdens mijn zwangerschap mijn afstudeeronderzoek. Toen il 37 weken was leverde ik deze in en ik heb werkelijk geen idee wat er in het laatste hoofdstuk staat. Zo moe was ik en gewoon geen energie meer om nog een goede argumentatie te bedenken. Mijn studiegenoot zag dit totaal niet en zei: je voelt je toch goed? Nou dan gaan we door. Vreselijk! Ik kon gewoon niet aangeven dat ik niet meer kón.

Waar ik in dit topic wel aan moet denken is jouw irritatie over mensen die steeds maar vroegen hoe het met je ging. Eigenlijk verwijt je ze nu het tegendeel maar dat is misschien niet zo realistisch. Kies voor jezelf en leg het mensen uit. Ze zullen het vast begrijpen. Hee en je verlof begint dan toch nu of niet? Dan valt het hele radioprobleem ook weg toch?

Oh Zenna dat van die eerste alinea lijkt me ook lastig zeg! Want zo'n afstudeeronderzoek moet ook gewoon af natuurlijk, je hebt toch met deadlines te maken. Is het uiteindelijk wel goed gekomen?

Ik vind dat wat je in je tweede alinea benoemt toch wel van iets andere orde, dat wat jij benoemt is gewoon een persoonlijke irritatie van mij waarvan ik heus zelf ook wel weet dat het nergens op slaat en waar ik dus verder ook niets mee doe (behalve af en toe denken: Yes, ik mag weer voor de 15e keer hetzelfde gesprek gaan voeren vandaag, jippie!). Daarbij verwijt ik anderen helemaal niets, ik weet dat dat volledig aan mij ligt.

Ik ben vanaf vrijdag met zwangerschapsverlof op mijn werk, maar daarmee is het radioprobleem zeker niet opgelost want dat is niet van mijn werk, dat is gewoon vrije tijd. En daar respecteren ze dus klaarblijkelijk niet dat ik zelf liever even pauze neem. Ik heb het daar echt al meerdere keren aangegeven, mijns inziens ook met hele duidelijke woorden (ik heb letterlijk gereageerd met: Vanaf oktober ben ik niet meer inzetbaar voor radioprogramma's wegens zwangerschapsverlof), maar mensen blijven het toch proberen als ze de bezetting niet rond krijgen. En dan vind ik het dus heel erg lastig om op mijn strepen te blijven staan.

♥♥
<<

Anoniem316

Bericht 28 Sep 2016 15:04

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Dan verwijs je toch naar je eerdere berichten? Wel een beetje horkerig van ze hoor..
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Sep 2016 15:08

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Dee schreef:Dan verwijs je toch naar je eerdere berichten? Wel een beetje horkerig van ze hoor..

Ja heb ik nu ook gedaan.

De oplossing is ook wel duidelijk, ik vind het gewoon irritant en wilde er even over klagen :wink:

♥♥
<<

Anoniem316

Bericht 28 Sep 2016 15:14

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Haha helemaal goed. Ik heb me ook wel flink vergist in een aantal mensen tijdens mijn zwangerschap. Zo heeft mijn leidinggevende geen één keer gevraagd hoe het met me gaat/ging sinds ik voor een deel in de Ziektewet zit en heeft hij vandaag niks van zich laten horen, terwijl vandaag de laatste dag voor mijn verlof is dat hij ook kantoor was. Snap er helemaal niks van. Voor een jaar terug was ik nog één van zijn lievelingetjes en nu een en al desinteresse. Bizar.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 28 Sep 2016 16:20

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Ooh maar ik bedoelde ook niet dat het jouw schuld is hoor! Dat van die radiomensen is dan gewoon heel stom
Gewoon voet bij stuk houden en zeggen dat je er vanaf januari (of zo?) weer bent.

Met mijn onderzoek is het goed gekomen ja. We hadden een 8.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Sep 2016 17:35

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Zou je boos worden als iemand anders in jouw situatie 'nee' zou zeggen? Die maatstaf gebruik ik altijd.

Wees maar gewoon eerlijk en spreek het uit naar anderen met de ik-boodschap, dan is er heus wel begrip.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 30 Sep 2016 09:44

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Ik up deze nog even. Ik kreeg vanmorgen weer een appje van die radioman of ik er vanavond nou nog bij ben. Ik heb teruggeappt: sorry maar het gaat me echt niet lukken. Ik ben blij dat ik eindelijk verlof heb, de laatste loodjes vallen me zwaar.
Krijg ik terug: snap ik hoor! Wel jammer want je naam staat al in de kranten.

Ja... En wiens schuld is dat? Zucht. Ik reageer maar gewoon niet meer nu.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Sep 2016 09:47

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Pff jou nog een schuldgevoel proberen aan te praten ook. Niet doen hoor! Lekker rust nemen nu!
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 30 Sep 2016 10:03

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Dikke doei voor de radioman hoor.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem304

Bericht 30 Sep 2016 10:04

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Elliot schreef:Ik up deze nog even. Ik kreeg vanmorgen weer een appje van die radioman of ik er vanavond nou nog bij ben. Ik heb teruggeappt: sorry maar het gaat me echt niet lukken. Ik ben blij dat ik eindelijk verlof heb, de laatste loodjes vallen me zwaar.
Krijg ik terug: snap ik hoor! Wel jammer want je naam staat al in de kranten.

Ja... En wiens schuld is dat? Zucht. Ik reageer maar gewoon niet meer nu.

Ik zou echt op m`n handen moeten zitten om niet te zeggen dat ZIJ die erin gezet hebben nadat jij al aangegeven had dat je het niet meer zag zitten. Allemachtig zeg. Pushy people.
<<

Geel

Bericht 30 Sep 2016 10:11

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Ik denk dat hij gewoon bedoelt dat 'ie het jammer vindt voor de luisteraars, niet 'jammer' van 'stomme Elliot, had je ff eerder moeten zeggen, jouw fout'. Ik vind 'jammer' ook zo'n negatief woord, maar ik denk dat je het zo niet moet lezen. Zeker omdat 'ie zegt "snap ik hoor". Ik zou gewoon gezellig appen: "Zeker jammer! Ik kom vast leuker/sterker terug ;-)." Of "Zeker jammer! Vertel de luisteraars maar dat ik het goed kom maken over een paar maanden." Zoiets.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Sep 2016 11:03

Re: Grenzen aangeven (einde zwangerschap)

Geel schreef:Ik denk dat hij gewoon bedoelt dat 'ie het jammer vindt voor de luisteraars, niet 'jammer' van 'stomme Elliot, had je ff eerder moeten zeggen, jouw fout'. Ik vind 'jammer' ook zo'n negatief woord, maar ik denk dat je het zo niet moet lezen. Zeker omdat 'ie zegt "snap ik hoor". Ik zou gewoon gezellig appen: "Zeker jammer! Ik kom vast leuker/sterker terug ;-)." Of "Zeker jammer! Vertel de luisteraars maar dat ik het goed kom maken over een paar maanden." Zoiets.

Ja zo las ik hem ook! Zou er ook niet boos om zijn.
#teammaple🍁
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers