Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitscheuren of inknippen

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Sep 2016 22:06

Re: Uitscheuren of inknippen

Klopt hoor oreo, de functie zegt niet of iemand goed kan hechten. Goed hechten is ook een kunst.

Hier een paar schaafplekjes aan de buitenkant. Helaas ben ik inwendig veel meer gescheurd en daar kwam ik pas achter toen ik in november weer ging sporten. Ik zag tijdens de bevalling die kar met scharen aankomen en dacht toen echt no way dat je gaat knippen.
2015 💙
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Sep 2016 22:13

Re: Uitscheuren of inknippen

Bij mij het de olie bij beide niet geholpen.

Bij de eerste was ik in het zh en hebben ze een knip gezet. Ze vonden dat ze er snel uit moest. (Ze hadden het gewoon druk) Daar had ik best veel en lang last van.

Bij de 2e uitgescheurd had ook geen vk die mij tijdens de bevalling begeleide. Mijn man gaf wel aanwijzingen maar ik dacht alleen maar ze moet eruit! Weinig last van gehad.
2014 2016
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 27 Sep 2016 23:01

Re: Uitscheuren of inknippen

Klopt ook hoor oreo en minx. In mijn geval was de gyn echter wel vaardiger dan de verloskundige.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 27 Sep 2016 23:03

Re: Uitscheuren of inknippen

kippie schreef:
Believe schreef:Dat je het hechten niet voelt wil ik ook wel even tegenspreken. Van de knip zelf heb ik niets gevoel (het werd ook verdoofd) en heb het gelukkig ook niet gehoord.
Het hechten daarentegen, ik ging bijna door het plafond. Het waren er 8, de verdoving was al uitgewerkt en een nieuwe verdoving kon niet. Ik heb het echt elke steek van de naald gevoeld, zo naar! Het naarste gevoel vond ik als het aan gingen trekken zeg maar, alsof het in brand stond.
Ik had alleen geen baby, ze werd zo goed als gelijk weggehaald.. Ik denk dat dat wel gescheeld heeft, afleiding was er dus niet.


Met baby in de armen was het ook geen pretje.. :omg:


Hahaha nee inderdaad. Ik wilde zelfs dat ze mijn kind bij me weghaalden omdat ik het zielig vond dat ik zo in z'n oortjes aan het schreeuwen was.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Sep 2016 00:07

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik... heb spijt dat ik dit topic heb geopend.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Sep 2016 02:43

Re: Uitscheuren of inknippen

kippie schreef:
Believe schreef:Dat je het hechten niet voelt wil ik ook wel even tegenspreken. Van de knip zelf heb ik niets gevoel (het werd ook verdoofd) en heb het gelukkig ook niet gehoord.
Het hechten daarentegen, ik ging bijna door het plafond. Het waren er 8, de verdoving was al uitgewerkt en een nieuwe verdoving kon niet. Ik heb het echt elke steek van de naald gevoeld, zo naar! Het naarste gevoel vond ik als het aan gingen trekken zeg maar, alsof het in brand stond.
Ik had alleen geen baby, ze werd zo goed als gelijk weggehaald.. Ik denk dat dat wel gescheeld heeft, afleiding was er dus niet.


Met baby in de armen was het ook geen pretje.. :omg:


Nee idd! Ik heb dochter aan mijn vriend gegeven omdat ik bang was haar te knijpen van de pijn. Ik was echt zó boos ook toen. Ik ben trouwens niet echt uitgescheurd maar had wat schaafwondjes waarvan ze bang waren dat die aan elkaar zouden gaan plakken. Nou, de volgende keer doen ze er maar hechtplijsters op! :12:
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Sep 2016 02:49

Re: Uitscheuren of inknippen

Marsy31 schreef:Ik... heb spijt dat ik dit topic heb geopend.


Nou ja, voor de relativering: ik zie totaal niet op tegen mijn bevalling! Ik vond het heel mooi en bijzonder!
<<

Anoniem193

Bericht 28 Sep 2016 06:39

Re: Uitscheuren of inknippen

Marsy31 schreef:Ik... heb spijt dat ik dit topic heb geopend.


Het hoeft echt niet allemaal zo pijnlijk. Ik ben 2x bevallen van relatief grote kinderen. 3.8 en 4.5 kilo. Bij beiden minimale scheurtjes en slechts 2 hechtingen waar ik niks van gevoeld heb toen ze daar mee bezig waren.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 28 Sep 2016 06:54

Re: Uitscheuren of inknippen

Bij Ruben had ik 1 hechting. Maar er kwam een spoedgeval tussenior, dus hing ik daar in de beugels met een draadje tussen m'n benen.. Toen zei mijn man: " Zal ik het even afmaken?". Haha! Duurde best lang voordat ze terug waren. Ik heb niet veel last gehad van het hechten, die verdovingsspray was ff nasty, verder niet veel gevoeld, alles deed toch al pijn daar beneden.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem280

Bericht 28 Sep 2016 08:05

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik ben gescheurd tijdens de bevalling.
En deed precies wat gynaecoloog en verloskundige zeiden.
Hier kwam de gynaecoloog pas achter toen ik op de OK lag om mijn placenta te laten verwijderen. (raar idee, lig je op bed, met de navelstreng nog tussen je benen en 2 klemmen erop, zo wordt je naar OK gereden, dat is het laatste wat ik mij nog kan herinneren van na de bevalling)
Ik lag al helemaal in het bloed, vandaar dat ze scheurtje ook amper zag.
Scheurtje had 2 hechtingen nodig en baarmoedermond had ook een klap gehad, ook daar 2 hechtingen in gekregen.
Van scheuren zelf voel je niks. Je denkt op dat moment maar aan 1 ding, kind moet eruit.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Sep 2016 09:12

Re: Uitscheuren of inknippen

Caramba, baarmoedermond hechten? Autsj! Heb je daar nog last van bij bv je menstruatie?

Mijn tweede bevalling ging vrij gemakkelijk en toen ze er uit was, was mijn eerste vraag: Hoe ziet het er uit daar beneden? Ik heb je niet horen knippen! Ben ik gescheurd?

Toen bleek er dus alleen een inwendig scheurtje te zitten, wat snel gehecht is. Ik heb er werkelijk niks van gevoeld en m'n vajajay zag er direct na de bevalling weer uit als altijd. Terwijl m'n kind best zwaar was (en zeker in verhouding met mijn bouw), namelijk 3,7 kilo.
Na de bevalling van m'n eerste was alles blauw en de hechting was zichtbaar aan de buitenkant. Maar ook dat deed nauwelijks pijn.

Regelmatig sex schijnt de boel ook soepel te houden trouwens. Die optie kun je ook in overweging nemen.

(Ook hierin ben ik nauwelijks ervaringsdeskundige met m'n libido van 0, 43 op de schaal van Richter, maar goed.)
<<

Anoniem315

Bericht 28 Sep 2016 09:17

Re: Uitscheuren of inknippen

Zo'n Epi-no hè.. Ik geloof daar geen snars van. Volgens mij kom je no way in de buurt van een echte bevalling. Door de ontsluiting heb je toch een heel andere werking van je spieren?
<<

Geel

Bericht 28 Sep 2016 09:20

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik ben gescheurd, maar heb daar echt geen fluit van gevoeld. De hechtingen waren wel pijnlijk, de dagen erna, maar het heeft geen zin om je daar van tevoren druk over te maken, denk ik. Waarschijnlijk gebeurt het gewoon en is het veel minder erg dan je dacht.
<<

Anoniem280

Bericht 28 Sep 2016 09:40

Re: Uitscheuren of inknippen

Heb wel meer krampen bij menstruatie. Alsof er een elastiek op spanning staat die eerst moet knappen, al wil dat knappen niet, waardoor ik soms dubbel klap van de pijn.
Heb dan liever de pijn van mijn eisprong. Ook pijnlijk, maar niet zoals menstruatie pijn.
Had ik voor zwangerschap niet zo erg.
Pijn bij eisprong heb ik achteraf altijd gehad.

Waarschijnlijk heeft spiraaltje daardoor ook steeds pijn gedaan.
Laatst gewijzigd door Anoniem280 op 28 Sep 2016 09:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 28 Sep 2016 09:42

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik heb echt geen idee meer... Ik heb wel hechtingen gehad, maar of dat nou door een scheurtje komt of door een knip?

En ja alles doet verrekte zeer, heb je wel 's een baby en een vagjee gezien? Natuurlijk doet 't pijn. Gelukkig denkt Moeder Natuur fijn met je mee en zijn cliché precies dat; clichés en hartstikke waar dus... Je vergeet de pijn vanzelf.

Bevallen is echt magisch iets, 't lijkt op .. Een mandarijn door een rietje heen zien te krijgen. Not gonna happen, right? Maar je kan 't écht en als je dan 'klaar' bent, denk je 'Welke spier voel ik in vredesnaam? Zít daar een spier? Welke dan?!' Maar dan heb je zo'n hummel bij je en ben je gewoon vet bad ass en is alles goed.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 28 Sep 2016 10:20

Re: Uitscheuren of inknippen

Bij de eerste een bescheiden knip. Daar heb ik in de kraamweek toen nog wel last van gehad (dat advies van die harde stoel inderdaad.. :nopompom: ) maar is daarna wel goed hersteld. Hoewel ik het litteken nog wel goed kan voelen.
De VK heeft het wel verdoofd voordat ze knipte, ik vond de knip zelf niet pijnlijk, alleen vervelend geluid, alsof je een elastiek doorknipt.

Bij de tweede alleen wat oppervlakkige ruptuurtjes waarvoor 1 of 2 hechtingen. Toen liep ik na 2 dagen alweer vrolijk rond!

Ik denk dat er gewoon niet zoveel over te zeggen valt. In z'n algemeenheid is natuurlijk scheuren beter voor het herstel maar als je moet kiezen tussen een gecontroleerde knip of een totaalruptuur is de eerste optie natuurlijk weer te verkiezen. En soms heb je ook gewoon geen keus want wordt de knip gezet omdat de baby snel geboren moet worden.

En dat een knip weinig pijn doet komt ook doordat die huid dan vaak flink op spanning staat en daardoor gevoellozer wordt. Niet alleen door het gevoel van een wee. Ik vond persweeën zelf niet zo erg pijnlijk.
Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Sep 2016 10:45

Re: Uitscheuren of inknippen

In het kiind magazine van deze maand staat een artikel over de knip en wat dit doet met je lichaam en bevalling. Misschien interessant om te lezen?
<<

Anoniem186

Bericht 28 Sep 2016 10:46

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik heb wel perineum olie gebruikt. Ik had zo iets van: baat het niet dan schaadt het niet.
En gelukkig ben ik bij allebei niet ingeknipt of uitgescheurd. Dus ook geen hechtingen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Sep 2016 13:29

Re: Uitscheuren of inknippen

Als ik dit lees ben ik zo blij met mijn laatste bevalling. Het lijkt me allemaal zo vreselijk. Nu ben ik met amper pijn bevallen, meer mijn ding.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem260

Bericht 28 Sep 2016 13:42

Re: Uitscheuren of inknippen

@ Marsy, zo kan het alleen maar meevallen :angel:
<<

Anoniem245

Bericht 28 Sep 2016 15:49

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik sluit me bij Bazinga aan. Ik vond bevallen echt een geweldige ervaring, zelfs met alle pijn, en ik ben ook ingescheurd.
Maar om te zien hoe je lichaam het overneemt en alles eigenlijk vanzelf gaat is echt prachtig. De pijn vergeet je, en het hechten voelde ik bijna niet. Het scheuren zelf ook niet trouwens.
<<

Anoniem284

Bericht 28 Sep 2016 16:27

Re: Uitscheuren of inknippen

Marsy31 schreef:Ik... heb spijt dat ik dit topic heb geopend.


Ik ook. Word er oprecht naar van. Misschien niet verstandig, allemaal horror achter elkaar te lezen brrr.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 28 Sep 2016 18:34

Re: Uitscheuren of inknippen

Bij de eerste heb ik een flinke knip gehad. Ze heeft in de ene wee verdoofd en in de wee erna de knip gezet. Ik heb er echt werkelijk niets van vernomen. Ook het hechten erna vond ik niet enorm pijnlijk, ook weer verdoofd.

Bij de tweede geen knip, maar een paar kleine scheurtjes. Paar hechtinkjes dit keer en wederom heb ik dit niet als enorm pijnlijk ervaren.

Het klinkt allemaal heel eng, maar als je er middenin zit, dan denk je er allemaal helemaal niet over na(ik niet tenminste). Het moet nu eenmaal gebeuren.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 28 Sep 2016 18:34

Re: Uitscheuren of inknippen

Hier hele goede ervaringen met de olie van Weleda. Ik vond het masseren geen pretje, maar ondanks een erg lange bevalling en een dochter die verkeerd lag, ben ik er met een piepklein oppervlakkig scheurtje vanaf gekomen. Ik heb het idee dat de olie daar zeker aan heeft bijgedragen.
2014 2016
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 28 Sep 2016 19:53

Re: Uitscheuren of inknippen

Gympie schreef:
Marsy31 schreef:Ik... heb spijt dat ik dit topic heb geopend.


Ik ook. Word er oprecht naar van. Misschien niet verstandig, allemaal horror achter elkaar te lezen brrr.

En wat als ik zeg dat ik niet door had dat ik aan het bevallen was? Ik dacht dat ik voorweeeen had, toen ze gingen kijken of ze mij konden inleiden had ik ruim 8cm en 20min later was de kleine er al!

Helpt dat?

Ik voel mij wel nog steeds vrij dom, dat ik het niet doorhad :palm: . Het was niet prettig, maar wel te doen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers