Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitscheuren of inknippen

<<

Anoniem236

Bericht 27 Sep 2016 13:19

Re: Uitscheuren of inknippen

Bij de oudste dat soul van weleda gebruikt. Toch een flinke knip gehad en daar heb ik echt pijn van gehad. Het hechten gebeurde wel verdoofd, maar de wond ging wijken en die pijn daarvan heeft wel een stempel op de kraamtijd gedrukt. Lopen, zitten, omdraaien, naar de wc gaan, douchen, alles deed pijn, aantal weken lang.

Bij de jongste een klein scheurtje. Dit is gehecht zonder verdoving, omdat het aantal prikken van de hechtingen niet veel meer was dan de prikken om het te verdoven. Was even naar, maar verder geen last gehad van de hechtingen nadien.

Of je inscheurt hangt van zoveel factoren af, achteraf geloof ik niet in die olie. En inknippen doen ze als het nodig is, dat kan je ook niet voorkomen met een olie. Vaak duurt het te lang voor het kindje er goed uit komt.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 27 Sep 2016 13:21

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik ben behoorlijk ver ingeknipt, gewoonweg omdat het echt niet paste. Ik geloof ook niet dat smeren met olie dit anders had gemaakt. Ik voelde de knip overigens wel, werd ook niet verdoofd en ik had geen persweeen. Het hechten erna ging met dubbele verdoving maar die werkte niet. Ik vond het echt enorm pijnlijk en heb op het punt gestaan het op de OK te laten doen.

Ik heb er na die tijd relatief weinig last van gehad. Ik kon alleen de eerste week niet normaal zitten maar daarna was het wel weer in orde!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Sep 2016 13:25

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik heb bij mijn laatste bevalling (eerste was een ks) aangegeven absoluut niet geknipt te willen worden, tenzij het levensbedreigend zou gaan worden. Voor mijn gevoel heelt iets natuurlijks beter dan iets onnatuurlijks en misschien scheur je niets en zit je met een knip.
Ben er gelukkig zonder schade vanaf gekomen dus ervaring heb ik niet, ik heb het meer gebaseerd op de ervaring van mijn schoonzus, die is de eerste keer een klein stukje geknipt en zeker nog 6 mnd last van gehad met lopen. Bij de tweede een totaal ruptuur dus volledig uitgescheurd maar liep de volgende dag alweer rond en heeft er weinig pijn van gehad.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Sep 2016 13:26

Re: Uitscheuren of inknippen

Wow Elliot, wat ga jij hard zeg! Je mag al bijna bevallen!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem173

Bericht 27 Sep 2016 13:26

Re: Uitscheuren of inknippen

Als ik dit lees denk ik echt jeetje ik ben blij dat het nog 7 maanden duurt :palm: :omg:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Sep 2016 13:28

Re: Uitscheuren of inknippen

Chaos schreef:Wow Elliot, wat ga jij hard zeg! Je mag al bijna bevallen!

Haha vind je? Ik vind het echt gevoelsmatig heel lang duren. Maar over een week of 6 zit het er wel op, hoera :)

♥♥
<<

Anoniem174

Bericht 27 Sep 2016 13:33

Re: Uitscheuren of inknippen

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 28 Okt 2016 16:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Sep 2016 13:38

Re: Uitscheuren of inknippen

Inderdaad niet het prettigste maar wel het allermooiste en allerstoerste wat ik ooit heb mee gemaakt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Sep 2016 13:39

Re: Uitscheuren of inknippen

Sorry, quoten, editen, verwijderen etc mislukt steeds. Sorry voor mijn onsamenhangend verhaal!
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 27 Sep 2016 13:41

Re: Uitscheuren of inknippen

Stuiterbal schreef:Met een beetje pech ligt de kleine verkeerd en scheur je in van voor tot achteren. Daar kan geen olie tegen op. Ik denk echt dat het gewoon geluk hebben is. S is er met hoofd en armen tegelijk uit getrokken en de schade was enorm.
Hij lag gewoon niet goed en dat is mijn pech geweest.


Snap dat erom gevraagd wordt, maar kan me ook voorstellen dat dit niet het meest geruststellende antwoord is :P.

OT: Ik heb verder niet gesmeerd of gemasseerd en geen knip en uitwendige scheurtjes gehad, volgens de verloskundige door het goede luisteren naar de aanwijzingen. Alleen had ik de pech dat meneer zijn hand naast zijn hoofd had en heb daardoor inwendig wel een grote scheur gehad, die ook met spoed op de OK gehecht moest worden. Voordeel daarvan is wel dat je daar totaal geen napijn van hebt.
<<

Anoniem250

Bericht 27 Sep 2016 13:42

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik denk dat olie geen invloed heeft op wel of niet knippen. Als het kind eruit moet, dan wordt er geknipt. Dwars door alle huidlagen heen. Daar verandert olie niet zoveel aan. Na 20 minute persen moest mijn zoon eruit, omdat zijn conditie heel erg snel verslechterde. Dan krijg je een knip. In mijn geval een hele grote knip en daar voel je op dat moment niks van. Ik heb er daarna nog wel maanden last van gehad en vooral de eerste week na de bevalling was hels qua pijn. Ik kon echt niet zitten. Heel frusterend als iedereen zegt dat je met je onderkant op een harde stoel moet gaan zitten. Dat gaat niet want dat doet pijn. Maar het is weer goed gekomen hoor :smile:

De tweede keer ben ik (flink) gescheurd. Omdat ik persweeen moest wegpuffen en dat lukte niet meer. Persen moet je op aanwijzing doen. Dus goed luisteren naar de verloskundige, dan beperk je de schade. Omdat het bij mij allemaal zo snel ging en nog niks klaarstond moest ik ze wegpuffen en dat is niet goed gelukt. Hoppa, 8 hechtingen. Maar van het scheuren heb ik veel minder last gehad dan van het knippen. Ik kon gewoon zitten en het is heel snel en mooi genezen.

Maar als je er bang voor bangt en jij het gevoel hebt dat je met smeren iets van controle hebt op het wel of niet knippen of scheuren dan zou ik als ik jou was gewoon lekker gaan smeren.
<<

Anoniem201

Bericht 27 Sep 2016 13:43

Re: Uitscheuren of inknippen

Nee klopt ik heb helaas ook geen geruststellend antwoord :laughcry:
Maar iedereen is vrij te reageren toch?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Sep 2016 13:45

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik schrok ook wel van je antwoord Stuiterbal, in die zin dat ik er kippenvel van kreeg. Maar als iedereen hier alleen maar succesverhalen gaat posten krijg je niet echt een realistisch beeld, dus ik heb liever dat iedereen gewoon eerlijk reageert.

♥♥
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 27 Sep 2016 13:47

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik ben 1x geknipt. En dat moest meteen op dat moment per direct want J zijn hartje stopte ineens. Ik kan t me niet eens meer herinneren. Hechten deed wel gemeen zeer trouwens.

Bij H had ik een minischeurtje.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 27 Sep 2016 13:47

Re: Uitscheuren of inknippen

Stuiterbal schreef:Nee klopt ik heb helaas ook geen geruststellend antwoord :laughcry:
Maar iedereen is vrij te reageren toch?


Het was ook geen kritiek, vond het juist een mooi en eerlijk antwoord. Mijn verhaal is ook niet helemaal geruststellend denk ik, maar wel de waarheid en uiteindelijk ben je gewoon blij als je kindje er is en vergeet je het meeste ook weer heel snel.
<<

Anoniem243

Bericht 27 Sep 2016 13:47

Re: Uitscheuren of inknippen

Geen ervaring mee en ook ik geloof niet dat het helpt. Sowieso niet tegen een knip natuurlijk, als dat moet dan moet het. Zelf had ik een klein scheurtje, maar omdat ik een ruggenprik had zowel van het scheuren als hechten niks gevoeld. Ik zag er van tevoren ook heel erg tegen op (vooral de mogelijkheid van een knip) maar op dat moment maakte het me amper meer uit. Over je heen laten komen inderdaad en goed naar de vk / gyn luisteren zoals als gezegd wordt.
<<

Anoniem201

Bericht 27 Sep 2016 13:52

Re: Uitscheuren of inknippen

Sorry het is niet mijn bedoeling men aan het schrikken te maken. Ik heb er zelf nogal een trauma aan over gehouden daarom reageerde ik vooral vanuit mijn gevoel. Het roept bij mij wat op waar ik liever niet meer aan denk.

@Wen ik vond het ook geen kritiek ;-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Sep 2016 13:53

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik schrik van alle verhalen Stuit, van jouw totaalruptuur tot de kleinste knip. Ik vind alles eng, dus daarin maak ik geen onderscheid, dus no worries :)

Het is voor mij echt een dingetje, zo'n knip of scheur. Vind het echt een eng idee, maar het hoort er (in sommige gevallen) helaas toch echt bij.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem201

Bericht 27 Sep 2016 13:54

Re: Uitscheuren of inknippen

Als ik mijn antwoord moet weg halen dan doe ik dat wel. Ik snap best dat het niet fijn overkomt en dat is absoluut niet mijn intentie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Sep 2016 13:56

Re: Uitscheuren of inknippen

Nee hoor van mij niet, wat ik zeg, ik vind alles eng ;)
Let's discover the world together.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 27 Sep 2016 14:03

Re: Uitscheuren of inknippen

Marin schreef:Nee hoor van mij niet, wat ik zeg, ik vind alles eng ;)


Weet je van tevoren vond ik al die dingen ook maar spannend en lastig, maar zeker op het moment dat ik wat verder in de zwangerschap was en ik de cursus volgde kreeg ik wat meer berusting. Natuurlijk blijft het spannend en weet je gewoon niet goed wat je kan verwachten bij een eerste.
Het is mij, ondanks dat ik nog steeds baal dat een operatie nodig was, heel erg meegevallen. Je groeit er echt naartoe en op een gegeven moment ben je er gewoon klaar voor.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Sep 2016 14:06

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik ben ingeknipt maar had een ruggenprik dus voelde er niks van!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 27 Sep 2016 14:15

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik heb ook een kleine knip gehad maar heb er niks van gevoeld. Ze hebben dat tijdens een wee gedaan die op zich al ontzettend pijnlijk was en ik had het niet eens door. Het hechten vond ik wel verschrikkelijk pijnlijk, maar toen lag mijn baby al op mij en kon ik het nog wel best relativeren, omdat het hechten ook niet zo heel lang duurde (al leek het op dat moment wel een eeuwigheid haha)
2012 & 2016
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 27 Sep 2016 14:21

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik ben beide keren ingescheurd, het viel me gelukkig wel mee. Bij de eerste bevalling kreeg ik 2 hechtingen. Bij de tweede bevalling was ik minimaal uitgescheurd dus liet de VK de keuze aan mij of ik het wilde laten hechten of gewoon zo wilde laten genezen. Heb het de tweede keer niet laten hechten en het is achteraf ook mooi genezen.

Ik heb bij de zwangerschap van de eerste de Perineum olie van Weleda gebruikt, of het gewerkt heeft... tja, geen idee. Naar mijn gevoel heeft het de schade allemaal wat beperkt gehouden.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem204

Bericht 27 Sep 2016 14:22

Re: Uitscheuren of inknippen

Ik had een ruptuur.

Ik vond het hechten ECHT ECHT het ALLERergste van de bevalling.
Wat deed dat ontzettend ontzettende pijn, baby op mijn buik viel bijna van me af omdat ik echt hele erge pijn had.
Verdoving gehad 3 keer ofzo 47 hechtingen en 1 1/2 uur gehecht.

Als ik terug denk aan mijn bevalling denk ik mwa het deed pijn ja maar dat ben ik verder vergeten maar dat hechten vergeet ik echt nooit meer. Verdoving hielp niks ik voelde echt elke steek.

Ik heb daarna nog gevragen waarom ik niet op de ok onder narcose gehecht ben maar dat leek ze niet perce nodig en toen waren ze al bezig. Tot 8 weken daarna nog last van gehad verder en nu nog weleens.

De bevalling zelf vond ik weer wel goed te doen !!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron