Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe was jullie eerste werkdag?

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 25 Sep 2016 20:22

Hoe was jullie eerste werkdag?

Morgen ga ik starten bij mijn nieuwe baan :cheering:. Super veel zin in maar ook best spannend. Ik heb 5 jaar bij mijn vorige werkgever gewerkt dus de laatste eerste werkdag is echt al een poos geleden. Ik ben heel benieuwd hoe jullie je eerste werkdag hebben ervaren. Bereid je je extra voor of laat je het allemaal op je af komen?
<<

Anoniem185

Bericht 25 Sep 2016 20:32

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Mijn eerste werkdag was een ramp haha. Het begon al in de ochtend. Om 5.50 vertrok ik en ik moest nog even tanken. Dat deurtje van mijn tank ging niet open, dus mijn vader uit zijn bed gebeld, die zou er meteen aan komen. Uiteindelijk zelf alles lopen forceren, kreeg ik hem toch open, maar ik was natuurlijk helemaal opgefokt. Toen kwam ik op mijn werk en kreeg een shitload aan informatie over me heen dat ik echt dacht 'waar ben ik aan begonnen, dit is de grootste fout van mijn leven.'. Ondertussen heb ik het er prima naar mijn zin en ben ik blij dat ik deze keus heb gemaakt, maar mijn eerste werkdag kijk ik niet met plezier op terug.

Hopelijk is die van jou beter!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Sep 2016 20:39

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Spannend Fantine!

Ik begon mijn eerste werkdag met een training, het was de introductiedag. Ik begon dus met een groepje samen, dat was wel heel fijn. Allemaal zenuwachtig en aftasten. We begonnen met wat introductie activiteiten en een hele hoop informatie. Slopend zo'n dag!

Het grappige is dat ik diezelfde introductiedag nu vaak geef als trainer aan nieuwe collega's. Ik herken de zenuwen vaak nog erg goed!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Sep 2016 06:40

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Geen idee. Ik was 16 haha.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Sep 2016 07:15

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Ik was ruim op tijd, gevraagd welke behandelkamer ik moest hebben. Daar heen gegaan pc opgestart ingelogd. Dossiers gaan lezen en begonnen. Aan het eind van de dag kreeg ik nog een shirt maar verder was het het wel zo'n beetje. Niet te veel uitleg maar vooral zoek het uit.
2015 💙
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 26 Sep 2016 07:19

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Ik ben 5 september begonnen bij mijn nieuwe baan. Hiervoor heb ik 10 jaar bij een ander bedrijf gewerkt. De eerste paar dagen waren super intensief. Ik begon met een voorstelrondje en de uitleg over waar alles te vinden was. Daarna kreeg ik heel veel leeswerk en daar heb ik mij de 1e dagen mee vermaakt.

Dit is mijn 4e week en ik begin nu echt te wennen. Pak al veel werk op maar moet uiteraard ook nog ontzettend veel leren. Met de collega's worden de contacten ook steeds gezelliger. Ik ben ook niet meer zo moe als ik thuis kom, maar krijg er nu energie van. Toevallig zei ik vorige week tegen mijn man dat ik het nu echt leuk begin te vinden en mijn draai begin te vinden.

Heel veel succes want het is hartstikke spannend en onwennig!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem222

Bericht 26 Sep 2016 08:23

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Hmm het is 2,5 jaar geleden dus ik weet het niet heel precies meer maar het was in ieder geval heel prettig.

Na een voorstelrondje aan collega's die ik nog niet gezien had kreeg ik een onboardingprogramma. Ik moest eerst een telefoon en laptop halen bij ICT en toen kreeg ik alle accounts die ik nodig had. Verder werd ik steeds ingewerkt door één van de collega's op alle onderdelen. En had ik tussendoor ook de tijd om even de interne site te bekijken en alle informatie te verwerken. Volgens mij duurde dat programma een week en kon ik daarna zelfstandig aan de slag.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 26 Sep 2016 08:24

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Heel veel succes met je nieuwe baan
<<

Anoniem185

Bericht 26 Sep 2016 16:09

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Oh ja, ik was de eerste weken ook echt héél moe als ik thuis kwam.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 26 Sep 2016 17:22

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Ik begon 28 augustus 2008, een beste poos terug. Ik werd amper ingewerkt en het was super druk, ik dacht dat ik het nooit zou leren. Ik wist niet of ik pauze zou hebben dus in mijn pauze had ik niks te eten, ik kocht maar een big mac. Ik vond de collega's wel heel aardig maar werd behoorlijk ondergesneeuwd.

Heel anders dan nu haha. Ik zorg er persoonlijk voor dat iedereen goed wordt ingewerkt en het niveau van training is nu veel beter.
R. 2013
D. 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 26 Sep 2016 18:26

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Ik ben zwaar aangeschoten geworden op mijn eerste werkdag. Schandalig.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 26 Sep 2016 18:45

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Hoe is het gegaan Fantine?

Haha Sogood hoe heb je dat voor elkaar gekregen??
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Sep 2016 18:52

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Ik weet het niet meer.
Het was in ieder geval de eerste maandag na de zomervakantie in een klas vol met 'verse' kleuters.
Dus vooral kennis gemaakt en zo.
<<

anoniem203

Bericht 26 Sep 2016 19:41

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Buikpijn, buikpijn, buikpijn.. Ik vond het echt zo spannend. En bij mijn voorgaande baantjes had ik dat ook. Bij mijn baan hiervoor was ik ook nog eens snip verkouden en grieperig en ik vond het zo stom om mezelf ziek te melden toen dat ik gewoon ben gegaan. Echt wat voelde ik mezelf rot toen.

Veel succes morgen Fantine!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 26 Sep 2016 19:45

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Het was een hele leuke dag! Ik was echt super zenuwachtig maar dat was nergens voor nodig. Nu helemaal gaar haha.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Sep 2016 19:48

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Ik had precies een week geleden mijn eerste werkdag en het was spannend! Ik moest 's morgens met de trein naar Antwerpen en had geen idee waar ik precies terecht zou komen haha. Werd wel goed opgevangen gelukkig, maar gedurende de dag waren er eerst wat collega's die het iets te druk hadden om mij in te werken, dus ik voelde me even een beetje verloren. 's Middags werd er iets omgewisseld met dinsdag, zodat ik toch aan de slag kon en toen werd het al een stuk leuker. Toch was het die eerste dagen behoorlijk onwennig, al was het alleen maar omdat ik omringd was door Belgen. No offense, maar dat werkt toch heel anders dan met Nederlanders. Het was daar zo stil en serieus allemaal haha. Heb nu een paar dagen met Nederlanders op kantoor gezeten en dat is een stuk gezelliger! Maar vanaf donderdag zit ik alleen, dus dan is het gedaan met de gezelligheid ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem221

Bericht 26 Sep 2016 19:50

Re: Hoe was jullie eerste werkdag?

Mijn eerste werkdag begon met een training. In de eerste twee uur was iedereen afwachtend en na de eerste pauze waren we los. We werden gelijk een hele leuke groep samen en bleven ook bij elkaar. Binnen een week hadden we elkaar op facebook en zelfs nu ik er niet meer werk en mijn ex-collega's wel, heb ik nog steeds goed contact met iedereen. Het enige jammere aan de baan was dat ik het oersaai werk vond.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers