Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten buren uit mijn tuin houden, hoe?

<<

anoniem203

Bericht 26 Sep 2016 20:58

Re: Katten buren uit mijn tuin houden, hoe?

Ik ben het met je eens Choas. Ik snap ook de lol van een kat als huisdier niet als het beestje 3/4 van de dag op straat is en alleen even thuis komt om te eten en te slapen. Wij hebben een kat genomen voor de gezelligheid. Dat hij op mij staat te wachten als ik thuis kom, dat hij lekker bij me op de bank komt liggen 's avonds enz. Onze kat kan niet uit de tuin en is altijd om ons heen (katten van de buren zijn slanker ehn kunnen hoger springen, onze kat haalt die hoogte niet) en ik moet er niet aan denken dan een ander mijn kat iets wil aan doen of dat ze een keer opbellen om te vertellen dan mijn kat in de grote vriezer van de gemeente ligt. Onze kat heeft vrijheid doordat hij ook lekker de tuin in kan. Zo kan hij ook lekker rondrennen, achter vogeltjes aan jagen en in de zon liggen. En mocht er ooit nog een andere kat komen doen we hetzelfde alleen moeten we dan wel iets verzinnen dat ze niet ontsnappen. Maar dat is zo gebeurd met wat gaas. Dachten onze buren er maar net zo over :wink:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Sep 2016 13:31

Re: Katten buren uit mijn tuin houden, hoe?

Chaos schreef:
Elliot schreef:Chaos, ik denk niet dat er veel katten blij van worden om te wandelen met een tuigje om.


Nee dat snap ik. Ik denk ook dat heel veel mensen niet blij worden van loslopende honden die hun tuin onder schijten. Het gaat erom dat als je een huisdier neemt je moet zorgen dat het een ander niet tot last is. Dus dan moet je je tuin afschermen zodat het beestje lekker naar buiten kan. En zorg je meteen dat je beestje geen pijn hoeft te lijden van rotjes, tennisballen, gif, gebakken sponsen, harde waterstralen, een schop onder zn kont etc etc.

Huiskatten zijn echt heel leuk maar het gros van de mensen.heeft problemen met katten die los lopen. Nachtelijke vechtpartijen, krassen op auto's, bij mensen naar binnen glippen.
Ik heb mee rdere malen een kat uit mn huis.moeten halen en mn hele huis moeten soppen omdat mijn man ontzettend allergisch is. Om over de kak nog maaar te zwijgen.

Oh ja ik bedoel ook niet dat die katten maar mooi bij iedereen moeten gaan schijten in de tuin, ik bedoel alleen dat ik het niet echt een alternatief vind om de kat dan maar aan een tuigje buiten te laten wandelen. Dat je ervoor moet zorgen dat je katten anderen geen overlast bezorgen lijkt mij niet meer dan normaal.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 27 Sep 2016 14:01

Re: Katten buren uit mijn tuin houden, hoe?

Ava schreef:Ik ben het met je eens Choas. Ik snap ook de lol van een kat als huisdier niet als het beestje 3/4 van de dag op straat is en alleen even thuis komt om te eten en te slapen. Wij hebben een kat genomen voor de gezelligheid. Dat hij op mij staat te wachten als ik thuis kom, dat hij lekker bij me op de bank komt liggen 's avonds enz. Onze kat kan niet uit de tuin en is altijd om ons heen (katten van de buren zijn slanker ehn kunnen hoger springen, onze kat haalt die hoogte niet) en ik moet er niet aan denken dan een ander mijn kat iets wil aan doen of dat ze een keer opbellen om te vertellen dan mijn kat in de grote vriezer van de gemeente ligt. Onze kat heeft vrijheid doordat hij ook lekker de tuin in kan. Zo kan hij ook lekker rondrennen, achter vogeltjes aan jagen en in de zon liggen. En mocht er ooit nog een andere kat komen doen we hetzelfde alleen moeten we dan wel iets verzinnen dat ze niet ontsnappen. Maar dat is zo gebeurd met wat gaas. Dachten onze buren er maar net zo over :wink:

Fijn dat het gelukt is, maar lang niet iedere kat is zo. Er valt ook weinig lol te beleven aan een kat die altijd buiten is, maar als ze binnen alles eronder piest omdat ze zo graag naar buiten wil heb je weinig keuze.
Wij namen onze eerste kat ook voor de gezelligheid, maar je kan t 'gezellig op de bank liggen' moeilijk afdwingen. Ze had ook nooit genoegen genomen met een stukje afgezette tuin.
<<

anoniem203

Bericht 27 Sep 2016 15:38

Re: Katten buren uit mijn tuin houden, hoe?

Dat klopt maar als je ze vanaf kleins af aan binnen houdt dan gebeurd het niet lijkt mij. Of het moet iets medisch zijn ofzo. En knuffelen kan je niet dwingen inderdaad maar vaak wordt een kat in huis genomen en gelijk naar buiten gedaan. Waarom neem je dan een kat denk ik dan? Een ander heeft daar meer last van dan dat jij er plezier van hebt. Deze katten van de buren hebben 2 jaar op een appartement geleefd zonder balkon en nu worden ze ineens naar buiten gedaan omdat ze nu ineens ivm nieuwe meubels niet binnen mogen. Tja..
<<

Anoniem304

Bericht 27 Sep 2016 15:49

Re: Katten buren uit mijn tuin houden, hoe?

Ava schreef:Dat klopt maar als je ze vanaf kleins af aan binnen houdt dan gebeurd het niet lijkt mij. Of het moet iets medisch zijn ofzo. En knuffelen kan je niet dwingen inderdaad maar vaak wordt een kat in huis genomen en gelijk naar buiten gedaan. Waarom neem je dan een kat denk ik dan? Een ander heeft daar meer last van dan dat jij er plezier van hebt. Deze katten van de buren hebben 2 jaar op een appartement geleefd zonder balkon en nu worden ze ineens naar buiten gedaan omdat ze nu ineens ivm nieuwe meubels niet binnen mogen. Tja..

Bij ons dus wel haha.

In het geval van je buren slaat het sowieso nergens op. :palm:
<<

anoniem203

Bericht 27 Sep 2016 15:53

Re: Katten buren uit mijn tuin houden, hoe?

Ow haha. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel :wink:
<<

Anoniem304

Bericht 27 Sep 2016 15:58

Re: Katten buren uit mijn tuin houden, hoe?

Haha, ja ik snap je wel zeker in het geval van je buren, maar in 'gewone gevallen' zijn er dus ook genoeg katten die zich echt afzetten tegen binnen blijven of diep ongelukkig ervan worden. Onze andere poes ligt ook het liefst de hele dag binnen op de bank, die is heel anders. Maar er zijn echt genoeg katten die dus buiten 'moeten' en ook echt ruimte nodig hebben. Van nature is een kat natuurlijk ook geen 'in huis op de bank' dier dus wat dat betreft is het ergens wel logisch.

Maarja, wij hebben geen buren én geen vervelende buurtkatten, dus ik zal me stil houden :P
<<

Anoniem237

Bericht 27 Sep 2016 22:42

Re: Katten buren uit mijn tuin houden, hoe?

Wij hebben van dat speciale kattenschrikdraad om onze eigen katten in onze tuin te houden, en andere katten uit de tuin te houden. Schrikdraad klinkt misschien heftig maar het is maar een licht kortstondig schokje wat ze krijgen. Doordat ze er van geschrokken zijn hebben ze nooit mee geprobeerd te ontsnappen.
<<

Anoniem255

Bericht 28 Sep 2016 09:48

Re: Katten buren uit mijn tuin houden, hoe?

Wij hebben 2 poezen, zusjes. De 1 volgt ons de hele dag en is echt een schijtluis. Ze gaat alleen buiten de poort als wij bijvoorbeeld in de tuin bezig zijn. Haar zus is echter totaal anders. De eerste jaren hebben beide binnen gezeten maar toen ik zwanger was zijn ze ook naar buiten gegaan (met oog op kinderen en deuren). Wij hebben echt honderden euro'staat uitgegeven aan dingen voor op de schutting maar 1 klom gewoon tussen het schrikdraad door. En over het kippengaas heen met bloedende pootjes aan toe...
Uiteindelijk hebben wel haar laten gaan, hoe vervelend ik het ook vond.

Ik ben meteen de buren af gelopen en gevraagd of ze haar met een flinke pan water nat wilde maken. Maar de meeste pakken een plantenspuit. Daar geeft ze niks om aangezien ze ook onder de sproeier gaat zitten. En 2 mensen uit de straat zijn haar eten en melk gaan geven en daar mag ze zelfs binnen komen. Ik vind het super vervelend want nu denkt ze dat ze overal naar binnen mag... Ze gaat meestal niet zo ver weg (soms richting weiland) en komt (zover ik weet) ook netjes thuis haar behoefte doen.

Maar wij hebben dus 2 totaal verschillende poezen terwijl ze uit hetzelfde nest komen en dezelfde opvoeding hebben gehad.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat