Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werken en ivf

<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 25 Sep 2016 16:01

Werken en ivf

Wie van jullie moest/wilde een ivf traject in en werkte daarbij?

Hoe hebben jullie dit gecombineerd met ziekenhuisbezoeken en je werk? Heb je je ziek gemeld? Welke reden gaf je naaste collega's voor je afwezigheid?

Heb je tijdens je werk discreet de medicijnen kunnen nemen/spuiten? Heb je hier nog tips in?
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Anoniem219

Bericht 25 Sep 2016 16:13

Re: Werken en ivf

Ik kreeg vrij voor dit, mijn leidinggevende was op de hoogte. Dat vond ik wel zo makkelijk. Ik hoefde op mijn werk nooit medicijnen te gebruiken, alleen Savonds dus daar heb ik geen tips voor.

Tegen collega's zei ik altijd dat ik een afspraak had ofzo, en verder ging ik er niet op in
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 25 Sep 2016 16:34

Re: Werken en ivf

Hier geen ivf, maar wel diverse afspraken bij de gyn en cyclusvolging om de dag. Zowel mijn leidinggevende als mijn directe collega's waren op de hoogte. Wel zo makkelijk en ook fijn dat ik er gewoon over kon praten op mijn werk. Mijn collega's leefden erg mee en na een echo werd er altijd gevraagd hoe het er voor stond.

Ik werk 36 uur, dus ik ging gewoon onder werktijd weg.
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Sep 2016 16:37

Re: Werken en ivf

Ik ben er vrij open in geweest, dus de meeste collega's wisten waarom ik afwezig was. Afspraken probeerde ik aan het begin of einde van de dag te plannen, zodat ik met wat eerder beginnen of langer doorwerken mijn 40 uren per week toch maakte. Alleen met de punctie nam ik een dag vrij, ik had hier gelukkig weinig last van, dus kon de dag erop alweer werken.
Medicatie kon ik 's avonds regelen, dus ik heb niet op het werk hoeven spuiten. Utro wel, maar dat is makkelijk discreet te doen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 25 Sep 2016 16:47

Re: Werken en ivf

Bedankt voor de reacties!

Ik vind het toch best lastig, 2 collega's weten er (nu al) van, we gaan pas begin volgend jaar starten. Ik wil het verder voor mij houden naar de andere collega's maar ik vind het nog moeilijk hoe ik dit het beste kan doen. Zowel de medicatie (ik ga zelf zelden naar de toilet bijvoorbeeld) als de tijden dat ik 'ineens' niet kan werken. Dit in combinatie met na een aantal maanden een mogelijke zwangerschap blijft er weinig te raden over denk ik...

Ik werk zelf onregelmatig en ik werk elke dag maar met een paar collega's.
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 25 Sep 2016 17:42

Re: Werken en ivf

Wij gaan net met alles beginnen. Maar al mijn collega's zijn op de hoogte. Ik werk in een heel klein team en delen ook eigenlijk alles. Ik vind het alleen maar fijn dat ik geen smoesjes hoef te verzinnen. Dit is al ingewikkeld genoeg.
10-08-2017 ♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Sep 2016 17:58

Re: Werken en ivf

Dat zal wel een flinke afweging zijn, kan ik me zo voorstellen. Praktisch gezien zal het veel makkelijker zijn als je collega's er van weten. Maar dat is nogal wat, dat moet ook maar net bij jou en de relatie met he collega's passen.

Totaal niet vergelijkbaar (dus excuus dat ik de vergelijking toch halfzacht trek), twee jaar geleden moest ik een aantal onderzoeken en operaties aan mijn baarmoeder ondergaan. Met mijn leidinggevende heb ik dit vooraf besproken en hierdoor was vrij krijgen geen probleem. Omdat er collega's lessen van mij moesten overnemen kreeg ik zo nu en dan de vraag wat er aan de hand was, daar ben ik steeds wel open over geweest. Vond ik zelf prettig, maar ook voor hun vond ik het fair omdat ze nogal met mijn uitval te maken kregen. Ik heb het meeleven/de vragen nooit als veel of onprettig ervaren, mijn collega's waren erg discreet hierin.
Nogmaals: niet te vergelijken.
#teammaple🍁
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 25 Sep 2016 19:46

Re: Werken en ivf

Ik begrijp jullie antwoorden inderdaad... Ik had het ook graag gedeeld!

Ik werk in een leuk team, dat is het niet. De mensen die het in mijn eigen omgeving (privé) weten zijn ook op 2 handen te tellen. Ik vind het dan raar als mijn collega's het wel allemaal weten en mijn eigen netwerk niet (volledig). Daarbij zijn er collega's die mijn netwerk via via ook weer kennen etc...


Ik vergelijk het ook een beetje met;
Als je voor een kindje wilt gaan (op de natuurlijke wijze) vertel ik ook niet aan iedereen/collega's, volgende maand gaan we er voor...
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Anoniem256

Bericht 25 Sep 2016 20:50

Re: Werken en ivf

Ik heb mijn collega's wel allemaal ingelicht op een Teammiddag. Ik werk onregelmatig en kan alleen 's ochtends voor echo in ons ziekenhuis. Voor de punctie krijg ik bijzonder verlof. Ik vind het wel prettig dat er geen vragen over komen en collega's reageerden heel lief. Zij wisten het ook eerder dan familie, dat voelt wel gek maar voor mijn gevoel kon dit niet anders. En voor collega's os het ook minder emotioneel beladen dan familie. Wel prettig om er op die manier over te kunnen hebben.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 25 Sep 2016 21:06

Re: Werken en ivf

Ik heb mijn collega's al ingelicht toen duidelijk werd dat het niet vanzelf zou gaan. Ik vond het heel prettig om er open over te zijn omdat het bij ons niet duidelijk was of ivf nog een optie zou zijn. Icsi ook niet. Alleen met een tese was er nog iets mogelijk. En ik was dus erg verdrietig in die tijd. Vond het fijn dat iedereen het wist en ik niet blij hoefde te doen terwijl ik het niet was.

Ik kreeg van mijn collega's alle ruimte en van mijn baas kreeg ik 2 uur per week verlof. Daarnaast ben ik een dag thuis geweest na de punctie.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 25 Sep 2016 21:07

Re: Werken en ivf

Een aantal collega's wisten het. Zodat ik inderdaad gewoon handig naar afspraken kon zonder dat er onnodig vragen of speculaties kwamen. Daarnaast hoefde ik niet te spuiten op mijn werk, dat doe je meestal 's avonds. Alleen de Utrogestan, maar dat zijn balletjes die je vaginaal inbrengt. Dat doe je 3 keer per dag en het zal neerkomen op dat je dit 1 keer van die 3 keer op je werk doet.

En uiteindelijk zal het aantal afspraken in een traject over het algemeen wel meevallen. Je hebt in de 2e stimulatieweek wel een aantal echo's en die afspraken zijn niet echt te plannen, maar de rest van de afspraken wel.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem256

Bericht 25 Sep 2016 21:17

Re: Werken en ivf

Oh en idd spuiten deed ik gewoon op m'n werk maar werk dan ook in de zorg. Zocht even een rustige ruimte op. En collega's wisten het dus hoefde niet moeilijk te doen.
<<

Lindsya22

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 25 Sep 2016 12:29

Bericht 25 Sep 2016 21:32

Re: Werken en ivf

Ik gebruikte altijd de medicatie s'avonds. Ik zou proberen om het na je werk te doen in een rustige omgeving. Op je werk jezelf prikken lijkt me niet echt heel fijn. Succes in ieder geval.
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 25 Sep 2016 23:33

Re: Werken en ivf

Ik werk helaas tot in de avond (soms tot 23 uur). Ik vroeg me nog even af (ik krijg nog medicatie instructie) of bepaalde medicatie in de koelkast bewaard moet worden?
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 26 Sep 2016 09:42

Re: Werken en ivf

Dat veranderd de zaak, Moontje. Misschien kan je vragen of je ipv tussen 4 en 8 's avonds (dat moest bij mij) ook in de ochtend de mag spuiten.
Het ligt eraan welke spuiten je krijgt, welke in de koelkast moeten.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem328

Bericht 26 Sep 2016 10:24

Re: Werken en ivf

Lastig Moontje!

Ik was er heel open over op m'n werk. Het kon ook bijna niet anders want ik werk in een klein team en ik was best vaak weg ivm een onregelmatige cyclus. Dus ik had veel echo's, een punctie en terugplaatsing. Ook was ik de dag na de punctie beide keren afwezig omdat ik teveel last had om te kunnen werken.

De decapeptyl en pregnyl moesten wel in de koelkast bewaard worden dus als je op je werk moet spuiten, dan moet je of een koeltasje meenemen of op je werk de koelkast gebruiken. Op zich vond ik het spuiten weinig voorstellen, dus ik had er ook geen probleem mee gehad om dat op m'n werk te doen.

Verder vond ik het prima dat m'n collega's ervan wisten. Ik kon dan ook gewoon open zijn als ik een keer een wat mindere dag had.

Maar je moet natuurlijk gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Het lijkt me alleen erg lastig om in jouw geval het spuiten en toiletbezoek geheim te houden. Ik zou proberen los te laten dat je het raar vindt dat collega's er wel van weten en sommige naaste mensen niet. Dat is een praktische keuze, niet een persoonlijke.
<<

Lindsya22

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 25 Sep 2016 12:29

Bericht 26 Sep 2016 10:39

Re: Werken en ivf

Dat is inderdaad lastig. Dan zou ik gewoon een plekje opzoeken waar jezelf rustig kan prikken. Ik gebruikte gonal f en pregnyl en die moesten allebei in de koelkast. Je moet de prikken ook voor gebruik ook even buiten de koeling zetten dus ik zou de prikken in een doosje of iets doen zodat niet al je collega's erin gaan zitten neuzen.
<<

Anoniem250

Bericht 26 Sep 2016 11:36

Re: Werken en ivf

Ik heb het wel mijn leidinggevende verteld maar niet (al) mijn collega's. Er werd heel discreet mee omgegaan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers