Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Londen of Dublin met oud en nieuw

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 25 Sep 2016 10:02

Londen of Dublin met oud en nieuw

Mijn man en ik willen in de kerstvakantie een citytrip maken en dan ook oud en nieuw in die stad vieren. We twijfelen nu tussen Londen en Dublin. In Dublin zijn we allebei nog nooit geweest, in Londen allebei alleen toen we kind/puber waren. Waar zouden jullie voor kiezen en waarom?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 26 Sep 2016 12:16

Re: Londen of Dublin met oud en nieuw

Ik ben jaren geleden met oud en nieuw naar Londen geweest. (was overigens mijn eerste keer Londen)
Vooraf had ik verwacht dat het er nog wel kerstig uit zou zien daar, maar dat vond ik best wel tegenvallen. Volgens mij wordt het na Boxing Day al flink opgeruimd, dat vond ik toen wel jammer. Met de jaarwisseling zelf hadden we denk ik gewoon pech. Waar wij gingen kijken was het zo enorm druk en door al het kruid enzo zagen we na een minuutje ofzo niks meer van het vuurwerk helaas. Het was ook echt chaotisch toen het vuurwerk was afgelopen. Heel veel wegen en straten waren afgesloten. Op een gegeven moment zaten wij echt vast in de menigte. De Engelse lusten wel graag een borrel dus men was flink zat waardoor ze gingen duwen etc. Dat waren echt de engste minuten uit mijn leven. Je kon niks zien en je zat echt plat op elkaar gestapeld. Heeft best een tijd geduurd voordat we daar uit waren.

Ik ga er van uit dat het een incident was en dat we gewoon pech hadden waar we precies waren en dat er toevallig veel wegopbrekingen waren ofzo.

Hier dus niet zo'n super ervaring met Londen. Maar ik weet niet wat je precies verwacht en wil doen daar.

Op 1 januari kwamen we trouwens per toeval uit op een parade. Blijkbaar is dat elk jaar het geval dat er een soort carnavalsoptocht door het centrum plaats vindt: http://www.youropi.com/nl/londen/evenem ... ondon-6888

Dat vond ik wel erg leuk om te zien! Was ook erg gezellig.
<<

Anoniem187

Bericht 26 Sep 2016 12:18

Re: Londen of Dublin met oud en nieuw

Ik denk dat Dublin knusser/gezelliger is. Maar dat is puur een gevoel, ik heb zelf in beiden nog geen oud op nieuw gevierd.

Ik was zelf afgelopen jaar in Berlijn met de jaarwisseling: aanrader!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Sep 2016 12:27

Re: Londen of Dublin met oud en nieuw

Beide geweest. Wel niet rond kerst. Dublin is wat knusser inderdaad, maar het Temple bar gedeelte (lange straat met pubs) is wel gezellig. Al is dat wel erg toeristisch en zijn de pubs waar de lokals naar toe gaan daar juist niet te vinden. Voor een citytrip is Dublin goed te doen. Echt Iers is Dublin niet vind, want het heeft heel veel invloeden van de Engelse bezetter overgenomen. Wil je echt Iers ervaren dan moet je naar Galway, maar die stad is te klein voor een citytrip tenzij je nog een aantal dingen in de omgeving daar gaat doen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Sep 2016 12:31

Re: Londen of Dublin met oud en nieuw

Wij zijn een aantal jaren geleden met O&N in Dublin geweest en ik vond het super!
Om 8u 's avonds was de vuurwerkshow en daarna zijn we een kroeg in gegaan. Het was uiteraard wel overal druk en voor sommige feesten heb je kaarten nodig. Wij zijn op goed geluk een kroeg binnen gestapt en het was super gezellig.

In Londen ben ik met O&N nooit geweest, dus vergelijken kan ik niet.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 27 Sep 2016 12:21

Re: Londen of Dublin met oud en nieuw

Ik heb dezelfde ervaring als Winegum met Londen. Te druk en alles was afgesloten. Het vuurwerk bij de Big Ben was mooi maar ik vond de gehele ervaring niet zo bijzonder. Ik ben met oud&nieuw nog nooit in Dublin geweest maar ik zou Dublin sowieso altijd aanraden. :heart:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Sep 2016 12:29

Re: Londen of Dublin met oud en nieuw

Ik zou zo'n grote stad als London denk ik ook niet leuk vinden, tenzij je echt met mensen bent die daar wonen en zij weten waar je moet zijn. De Oud & Nieuw cultuur is toch vaak heel anders in andere landen. Mijn saaiste O&N was in Amerika, waarbij de hele familie gewoon naar bed ging rond 11 uur en de enige die me gelukkig nieuwjaar wenste was mijn moeder die belde vanuit Nederland.
Maar goed, London, tja, ik zou zelf echt niet weten waar je dan naar toe moet. Volgens mij zijn er wel grote vuurwerkshows op bepaalde plekken, maar het zal wel erg druk zijn inderdaad. En besloten feestjes lijken me nou niet persé leuker in een wereldstad dan in je eigen omgeving met meer mensen die je kent.
Hetzelfde idee heb ik altijd bij Parijs met Oud & Nieuw.

Misschien dat een wat kleinere stad als Dublin inderdaad wel leuker is, dat weet ik niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem173

Bericht 27 Sep 2016 13:28

Re: Londen of Dublin met oud en nieuw

Eens met carra en Winegum, ik vond oud en nieuw in Londen enorm tegenvallen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 27 Sep 2016 13:41

Re: Londen of Dublin met oud en nieuw

Bijzonder! Ik dacht dat het toevallig een jaartje slecht geregeld was met de jaarwisseling, maar het is dus wel standaard als ik het zo lees. Jammer.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 28 Sep 2016 11:38

Re: Londen of Dublin met oud en nieuw

Met beiden geen ervaring met O&N, maar vorig jaar met O&N in Berlijn geweest en dat was echt geweldig!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers