Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraagje Engels

<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 10 Okt 2013 13:39

Vraagje Engels

Ik stuur een Engelstalige e-mail naar een faculteit, met vragen over de ingangseisen van een master. Ik begin met Dear sir or madam. Ik weet dat ik nu officieel moet afsluiten met 'yours faithfully', maar in een mailtje klinkt dit zo extreem formeel. Maar 'kind regards' klinkt weer zo informeel. Iemand een idee hierover?
<<

Burgemeester Irene

Bericht 10 Okt 2013 13:43

Re: Vraagje Engels

Ik heb hem voor je verplaatst.

En ik zou gaan voor officieel.

kind regards vind ik meer iets voor wanneer je iemand al eens ontmoet hebt, of in ieder geval een relatief gelijke relatie mee hebt.

Te officieel kan bijna niet, te informeel is vervelender.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Okt 2013 14:23

Re: Vraagje Engels

Ik doe/deed altijd Kind Regards, zelfs naar hoge piefen van Cambridge.
<<

Anoniem285

Bericht 10 Okt 2013 16:14

Re: Vraagje Engels

Ik zou gaan voor kind regards of sincerely. Volledig acceptabel!
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 11 Okt 2013 05:22

Re: Vraagje Engels

Ik zou gaan voor best regards.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Okt 2013 11:18

Re: Vraagje Engels

Ik vind sincerly zo'n mooi woord!
<<

Anoniem12

Bericht 11 Okt 2013 11:31

Re: Vraagje Engels

Tabbie schreef:Ik vind sincerly zo'n mooi woord!

Sincerely is mooier. :yes:
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 11 Okt 2013 11:41

Re: Vraagje Engels

Polly Dot schreef:Ik zou gaan voor kind regards of sincerely. Volledig acceptabel!


Niet helemaal, want your sincerely gebruik je alleen als je de naam van de persoon kent. Met een algemene aanhef van Dear Sir/Madam hoor je dat dus niet te gebruiken.

Ik zou gewoon voor Yours faithfully gaan.
Als je toch liever regards gebruikt, dan zou ik wel With kind regards doen ipv van Kind regards, vind ik net wat netter staan.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 11 Okt 2013 11:49

Re: Vraagje Engels

Nee hoor, yours (met een s) sincerely is een hele nette manier van afsluiten en hier vrijwel zelfs de enige manier van afsluiten als het om formele brief gaat. Hoef je de persoon niet voor te kennen. Maar goed, ik weet niet hoe het in andere Engelstalige landen eraan toe gaat. Ik zou dus altijd kiezen van yours sincerely, Marsy31
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Okt 2013 12:09

Re: Vraagje Engels

Rush schreef:
Tabbie schreef:Ik vind sincerly zo'n mooi woord!

Sincerely is mooier. :yes:


Haha, sorry, ik reageerde te snel en vergat een lettertje :cheering:
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 11 Okt 2013 12:59

Re: Vraagje Engels

yours sincerely wordt wel het meeste gebruikt, maar officieel (volgens Britse standarden) gebruik je het alleen als je de naam van de persoon kent.
http://speakspeak.com/resources/general ... ng-phrases

Al zal niet iedereen er op letten en het niet veel uit maken (en zal het buiten de UK misschien nog minder strikt op gelet worden). Ik zou er ook alleen goed op letten als het een officiele brief is, naar een Engelse instantie en waar je ook wilt bewijzen dat je Engels goed is.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 13 Okt 2013 17:29

Re: Vraagje Engels

Toevallig heb ik laatst een discussie hierover gehad, omdat we ook met dat dilemma zaten. Mijn Engels lerares, een native speaker zei uiteindelijk dat 'yours faithfully' hopeloos ouderwets is en zelfs in Engeland niet meer echt gebruikt wordt. Met 'kind regards' zit je altijd wel safe, volgens haar.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers