Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inschrijven basisschool

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Sep 2016 14:56

Re: Inschrijven basisschool

Nou haha ik kreeg een mailtje terug dat we pas vanaf 2017 weer contact op 'mogen' nemen haha :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 26 Sep 2016 16:56

Re: Inschrijven basisschool

Zora schreef:Nou haha ik kreeg een mailtje terug dat we pas vanaf 2017 weer contact op 'mogen' nemen haha :D


Ah dat is fijn, en goed dat je het ook duidelijk hebt. Weet je waar je aan toe bent.
Ik vind het echt niet tof dat het zo vroeg hier is, maar je doet er niks aan helaas.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2016 18:19

Re: Inschrijven basisschool

Siep schreef:
Zora schreef:Nou haha ik kreeg een mailtje terug dat we pas vanaf 2017 weer contact op 'mogen' nemen haha :D


Ah dat is fijn, en goed dat je het ook duidelijk hebt. Weet je waar je aan toe bent.
Ik vind het echt niet tof dat het zo vroeg hier is, maar je doet er niks aan helaas.


Nee, ik vind het ook niet tof. Maar ja, wat doe je eraan? :)
Toch vraag ik me het af hoe mensen dat doen die bijvoorbeeld net verhuisd zijn naar een compleet nieuwe stad. Dat kan je ook niet altijd van te voren inschatten. Als je dan al een kind hebt die op school zit, of bijna naar school gaat, moet je dan genoegen nemen met "waar nog plek is"?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 26 Sep 2016 18:27

Re: Inschrijven basisschool

Ja, dat is wel hoe het hier gaat. Wij hebben redelijk nieuwe buren in de straat. Die konden hun kinds niet kwijt op school naar keuze en ook niet op nummer 2. Ze staan bij nummer 1&2 op de wachtlijst en kids zitten op beduidend minder fijne school (die staat onder toezicht).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 26 Sep 2016 18:30

Re: Inschrijven basisschool

Sommige scholen maken voor die gevallen (verhuizing etc.) uitzonderingen. Dan zijn er soms daar nog wel plekjes voor. Een andere manier is om een tijdelijke school te kiezen als "wachtschool" en het kind op de wachtlijst van de andere school te plaatsen. Zodra er dan een plekje vrijkomt kunnen ouders alsnog overstappen. Mijn school werd/wordt vaak als wachtschool gebruikt voor een populaire school in de buurt. Heel jammer en frustrerend, vooral ook omdat die ouders daar meestal niet transparant over zijn. Dat is dan het advies van die andere school.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 27 Sep 2016 15:07

Re: Inschrijven basisschool

Ipv vorige week woensdag (ivm migraine) vandaag rondleiding gehad op de school. Klein schooltje 94 leerlingen en ze staat ingeschreven. Jillz mocht in groep 1/2 spelen toen ik de rondleiding kreeg. Zijn trouwens combinatie groepen hier. 1/2, 3/4, 5/6 en 7/8.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 27 Sep 2016 15:23

Re: Inschrijven basisschool

We zijn een week voordat Ruben naar school zou moeten verhuisd naar een nieuwe stad. Een week voordat de zomervakantie begon wisten we dat we naar die stad gingen verhuizen. In die week hebben we 2 scholen bezocht en het kdv geregeld d.m.v. spoedplaatsingen. Maar geen aanrader, ik werd er enorm gestresst van haha.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 27 Sep 2016 19:48

Re: Inschrijven basisschool

Hier wachtlijsten dus met 3 mnd stonden ze allemaal al ingeschreven. Het is overigens voor scholen denk ik erg vervelend als mensen pas net voor de vierde verjaardag inschrijven op een basisschool. Zo weten ze denk ik totaal niet hoe ze gaan eindigen in de kleuterklassen ( qua leerlingenaantal)
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 27 Sep 2016 19:51

Re: Inschrijven basisschool

Mij was trouwens nog verteld dat een paar weken voor Jillz naar school gaat, de juf van groep 1/2 nog bij ons thuis komt, om kennis te maken.
Is dat bij iedereen zo?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 27 Sep 2016 20:10

Re: Inschrijven basisschool

Linnie schreef:Mij was trouwens nog verteld dat een paar weken voor Jillz naar school gaat, de juf van groep 1/2 nog bij ons thuis komt, om kennis te maken.
Is dat bij iedereen zo?


De ene school werkt met huisbezoek, bij de ander is het de kennismaking op school. Voor leerkrachten geeft een huisbezoek meer inzicht dan een gesprek op school maar kost het ook veel meer tijd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers