Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of geen geplande keizersnede?

<<

Anoniem198

Bericht 22 Sep 2016 17:39

Wel of geen geplande keizersnede?

Wat zou jij kiezen als je vooraf zou weten dat je een keizersnede krijgt wel of niet gepland?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Sep 2016 18:00

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Ik denk dat de meeste mensen die vooraf al weten dat ze een KS krijgen dat vanwege een medische noodzaak krijgen. Die worden meestal gepland toch? Of mag jij gewoon afwachten tot je weeën krijgt en dat ze dan pas de KS gaan doen? Voordeel daarvan lijkt me dat je het gevoel hebt dat je baby er aan toe is om geboren te worden (al is dat ook discutabel). Nadeel lijkt me dat je misschien te laat in het ziekenhuis bent waardoor het een spoedje moet worden.

Voordeel van gepland is ook dat je in sommige ziekenhuizen een gentle sectio kunt krijgen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 22 Sep 2016 18:14

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Ik zou dan voor gepland gaan en een gentle sectio kiezen. Denk ik...
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 22 Sep 2016 18:29

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Als ik vooraf weet dat ik een keizersnee moet ondergaan dan graag ook op een geplande dag/datum.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 22 Sep 2016 18:36

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Gepland, zonder twijfel. Dan voorkom je in elk geval dat je ivm haast onder volledige narcose moet en weet je gewoon waar je aan toe bent en kan je baby in principe bij goede gezondheid bij je blijven.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 22 Sep 2016 18:46

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Ik zou ook gepland doen.
Als je sowieso een moet ondergaan volgens de artsen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 22 Sep 2016 18:50

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Plannen! En dan vragen of gentle sectio mogelijk is. Je hebt ook al een kindje, dan is een geplande ks ook fijner, want je kunt gericht opvang regelen. Vonden wij in ieder geval erg fijn. 2 weken vantevoren was dat al geregeld en hoefden we ons daar niet druk om te maken.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 22 Sep 2016 19:03

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Zeker weten gepland. Sowieso qua opvang regelen vond ik het erg handig. Maar ook de rustige start, niet dat je al vol in de weeën zit en het misschien te snel gaat waardoor het toch een spoed keizersnede wordt. Ik heb een spoed onder narcose gehad en dat is echt niet leuk. Bij N. was hij gepland en dat ging allemaal zo relaxt, een aanrader!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem198

Bericht 22 Sep 2016 19:22

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Ik mag idd afwachten tot de weeen beginnen tot max 41 wkn.
Twijfel alleen nog heel erg of ik het wel of niet zal laten plannen.
Zou het het liefst zo normaal mogelijk willen laten verlopen.
Ook al is het gepland dan kan het alsnog eerder beginnen natuurlijk.

Ik wilde eerst op het laatste moment beslissen of ik voor een stuitbevalling zal gaan of toch een KS.
Nu ik steeds meer ervaringen heb gehoord over een stuitbevalling ben ik er toch over uit dat ik liever een KS wil.
Alleen nu nog afwachten of plannen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Sep 2016 19:22

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Voor de mensen die gepland kiezen;
Tenzij de weeën eerder beginnen dan de geplande datum, dan moet je alsnog snel actie ondernemen, zie spencer.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Sep 2016 20:04

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Dora schreef:Voor de mensen die gepland kiezen;
Tenzij de weeën eerder beginnen dan de geplande datum, dan moet je alsnog snel actie ondernemen, zie spencer.
Ja dat is toch logisch? :) Je knieën tegen elkaar klemmen heeft dan weinig zin.
#teammaple🍁
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Sep 2016 20:26

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Urban Naked schreef:
Dora schreef:Voor de mensen die gepland kiezen;
Tenzij de weeën eerder beginnen dan de geplande datum, dan moet je alsnog snel actie ondernemen, zie spencer.
Ja dat is toch logisch? :) Je knieën tegen elkaar klemmen heeft dan weinig zin.


Doelde meer op de meiden die zeiden dat je dan de opvang van de oudste rustig kunt regelen, dat gaat dan dus niet altijd op.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Sep 2016 20:35

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Niet altijd nee. Maar vaak wel. Vaker iig dan bij een ongeplande.
#teammaple🍁
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Sep 2016 21:04

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Hier inderdaad een baby die het niet eens was met de plannen. Ik had gekozen voor een geplande ks maar kreeg anderhalve week eerder weeën.

Ik mocht gelijk naar het ziekenhuis en daar kon ik kiezen voor afwachten (met rustgevend middel) en zelf proberen of een gentle sectio. Ik heb gekozen voor een gentle sectio en dat beviel prima.

Er was tijd genoeg om alles in alle rust te regelen, ik was om half acht in het ziekenhuis en even na tienen is D. Geboren.

Ik kan het iedereen aanraden :) hij was klaar om geboren te worden en dat is natuurlijk heel fijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Aristoteles

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 25 Apr 2015 12:56

Bericht 22 Sep 2016 21:33

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Lastig. Van mijn dochter ben ik bevallen middels een stuitbevalling en had ik bedacht als het moet lig ik zo op de operatiekamer. Dat was niet nodig. Voordeel was wel dat ze dysmatuur was.
Bij mijn zoon duurde de bevalling te lang en werd er op een gegeven moment besloten sectio met ruggenprik. Alleen bleek er op het laatstdat het met mijn zoon niet goed ging en werd het onder algehele narcose, dit wist ik pas toen ik tweeenhalf uur later wakker werd.
<<

Anoniem176

Bericht 23 Sep 2016 10:02

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Bij mijn zoon hadden we een gentle sectio met 37 weken gepland. Helaas moest hij precies 1 week eerder met spoed gehaald worden.

Ik zou sowieso plannen. Een spoedje is echt niet leuk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Sep 2016 13:15

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Victoria schreef:Ik mag idd afwachten tot de weeen beginnen tot max 41 wkn.
Twijfel alleen nog heel erg of ik het wel of niet zal laten plannen.
Zou het het liefst zo normaal mogelijk willen laten verlopen.
Ook al is het gepland dan kan het alsnog eerder beginnen natuurlijk.

Ik wilde eerst op het laatste moment beslissen of ik voor een stuitbevalling zal gaan of toch een KS.
Nu ik steeds meer ervaringen heb gehoord over een stuitbevalling ben ik er toch over uit dat ik liever een KS wil.
Alleen nu nog afwachten of plannen.


Dit is precies hoe wij het wilde gaan doen. Alleen kwamen we dan rond 4/5 mei uit en beide hadden niet echt onze voorkeur als verjaardag voor onze zoon. Toen bij de laatste controle bleek dat er vijf dagen (39+6) later een plekje was vrijgekomen op de OK, hebben we dat vastgelegd. Ik mocht vanwege een inmiddels volkomen stuitligging geen stuitbevalling meer proberen dus toen konden we wel leven met die geplande datum.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem250

Bericht 23 Sep 2016 13:32

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Mijn voorkeur zou denk ik zijn om te wachten tot de bevalling spontaan op gang komt. Maar omdat mijn bevallingen zo snel gaan. In 20 minuten volledige ontsluiting, denk ik dat plannen dan wel noodzakelijk is. Anders wordt het spoed en dat lijkt me niet fijn. Hoe was het verloop van ontsluitingsweeen bij je eerste bevalling?
<<

Anoniem198

Bericht 23 Sep 2016 14:08

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Mijn vorige bevalling is geen vergelijkingsmateriaal.
Ben toen met 26 wkn al opgenomen in het zkh ivm ontsluiting en uiteindelijk bevallen met 29 wkn.
Ondanks dat ik aan de weeënremmers lag ging dat snel.

Ben iig wel blij met ervaringsverhalen en de tip van gentle sectio. Ik dacht dat dit standaard was maar ik heb mijn VK vanochtend gebeld en dat is niet zo. Ik ben nu weer wat meer informatie verder en ga het vanavond met mijn vriend verder bespreken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Sep 2016 15:46

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Ik had dus wel een 'spoed' ks maar niet zoals bij de eerste. Toen was er gewoon geen tijd meer, als je weeën hebt en daarom een ks moet is het wel spoed maar geen haast :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem198

Bericht 23 Sep 2016 16:58

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Spencer, bij jouw 2e ks heb je toen een gentle secio gehad en vond je dat er wel genoeg tijd voor je werd genomen om je op je gemak te stellen en dat soort dingen?
<<

anoniem203

Bericht 23 Sep 2016 18:25

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Zeker voor een geplande. Dan zit je toch minder in onzekerheid en heb je toch meer rust. Ik heb er een gekregen bij mijn jongste zoon met het termijn 39+1.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Sep 2016 20:05

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Victoria schreef:Spencer, bij jouw 2e ks heb je toen een gentle secio gehad en vond je dat er wel genoeg tijd voor je werd genomen om je op je gemak te stellen en dat soort dingen?


Ja het was echt een hele fijne bevalling. Alles ging rustig en ze vroegen veel over hoe ik het wilde en ze maakten het echt gezellig.

Ik zou nog wel tien keer zo willen bevallen. Het heeft geen enorme pijn gedaan (de operatie niet en het herstel ook niet) en alles ging zoals ik wilde.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem198

Bericht 23 Sep 2016 20:58

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Dat is fijn om te horen Spencer dat het ondanks de weeen toch een fijne ervaring was.
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:44

Bericht 23 Sep 2016 21:05

Re: Wel of geen geplande keizersnede?

Mijn dochter lag ook in stuit en ik heb eerst geprobeerd om 'gewoon' te bevallen. Dat ging goed tot aan het persen, ze kwam er niet vlot genoeg uit. Toen is er besloten dat het toch een keizersnede werd.

Er was wel een soort van haast want ik had nog gewoon persweeën, maar zo heb ik het niet ervaren. Ik heb ook een gentle sectio gehad.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers