Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gooien jullie veel eten weg?

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 29 Sep 2016 21:34

Re: Gooien jullie veel eten weg?

Wij gooiden best veel weg. Iets wat ik echt zonde vind, maar ik ben heel slecht in afgepast koken, denk altijd dat het te weinig is.
N
u we een kleine hebben vries ik heel veel restjes in van de rijst, pasta, aardappelen en groenten. Zodat zij dat kan eten als wij iets eten wat ze niet mag. Scheelt heel veel weggooien. Net als dat we tegenwoordig regelmatig een Hellofresh-box hebben. Die hoeveelheden kloppen aardig goed, dus scheelt ook veel weggooien.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 01 Okt 2016 13:14

Re: Gooien jullie veel eten weg?

Ik weeg alles af, maar zit de laatste tijd te rommelen met de hoeveelheden. Mijn zoontje eet de ene keer heel en de andere keer een muizenhapje. Dus soms blijft er wat over.
Ik ben wel steeds beter geworden in het verwerken van restjes en ze gaan vaak wel op tegenwoordig.
Iets naar de hond doen, vind ik ook een beetje weggooien eigenlijk.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2016 13:40

Re: Gooien jullie veel eten weg?

Soleil schreef:Ik weeg alles af, maar zit de laatste tijd te rommelen met de hoeveelheden. Mijn zoontje eet de ene keer heel en de andere keer een muizenhapje. Dus soms blijft er wat over.
Ik ben wel steeds beter geworden in het verwerken van restjes en ze gaan vaak wel op tegenwoordig.
Iets naar de hond doen, vind ik ook een beetje weggooien eigenlijk.

Hoezo? De hond krijgt dan toch dat als voer. Zo doe je langer met het hondenvoer.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 01 Okt 2016 14:07

Re: Gooien jullie veel eten weg?

Bij ons is het meestal als extra, geef er geen brokje minder om. Maar dat is persoonlijk, ik snap jou punt wel, de hond eet er ook van.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Okt 2016 15:26

Re: Gooien jullie veel eten weg?

Ja bij ons krijgen ze dan wel minder brokjes, maar dat komt omdat de oude anders te dik wordt haha. ;)
<<

Anoniem286

Bericht 02 Okt 2016 14:29

Re: Gooien jullie veel eten weg?

Het is hier heel wisselend. Brood, vlees e.d. gooien we nooit weg want dat bewaar ik in de vriezer. Ik koop via een weekschema dat ik maak en als we daar van afwijken (door bv een keer af te halen of brood te eten) dan blijft er iets over. De ene keer kan het dan nog mee in de volgende week maar soms is de groente dan niet meer goed. Dan gaat het wel weg. Wel gooien we regelmatig aardappelen weg. Ik koop al kleinere zakken, bewaar het in zo'n aardappeldoos maar toch blijven ze niet lang genoeg goed.

Bij het avondeten is er trouwens wel vaak wat over en dat gaat doorgaans de kliko in of er moet een volledige portie over zijn.
<<

Anoniem328

Bericht 03 Okt 2016 10:11

Re: Gooien jullie veel eten weg?

Wij gooien amper wat weg.
Elke portie die overblijft gaat de vriezer in. En eten waarbij dat niet kan wordt meestal wel dusdanig van tevoren afgewogen/uitgezocht dat de hoeveelheid klopt er er niks overblijft.
<<

Anoniem197

Bericht 03 Okt 2016 14:14

Re: Gooien jullie veel eten weg?

Ik vind eigenlijk al het eten wat ik weggooi al teveel.
Ik heb 2 vriezers en vries dus heel veel in. En ik hou van warme lunch! Dus restjes lunch.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers