Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Open mri

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 10 Okt 2013 12:39

Open mri

Binnenkort krijg ik een mri scan maar ik heb aangegeven heel erg claustrofobisch te zijn.
Er is in Mill een open mri scan en dat is voor mij een heel eind rijden maar ik ga toch liever daarheen dan ik zo'n dichte mri.
Zijn hier mensen die al eens in Mill geweest zijn?
<<

Anoniem162

Bericht 10 Okt 2013 13:34

Re: Open mri

Vervelend dat het een eind rijden is voor je. Ik ben er niet geweest.
Ik ben wel claustrofobisch en heb een mri gehad. Ik ben heel bewust met mijn muziek op en ogen dicht gaan liggen nog voordat ik het apparaat in ging.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Okt 2013 13:42

Re: Open mri

En, vond je het te doen Mirthe? Ik moet binnenkort ook een MRI ondergaan maar ik ben ook licht claustrofobisch.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 10 Okt 2013 13:45

Re: Open mri

Als ik in de gewone mri wilde was er morgenavond al plaats maar ik ben bang dat ik er echt meteen weer uit wil.
Van anderen heb ik inderdaad gehoord dat ze muziek konden luisteren maar kon jij de muziek goed horen? Ik heb namelijk al een paar mensen horen zeggen dat de muziek eigenlijk te zacht staat en het apparaat teveel herrie maakt.
Ze hebben er tegenwoordig ook pilletjes voor waardoor je rustig zou blijven maar ik neem het risico liever niet.

Ik raakte al in paniek toen de neuroloog vanmorgen het woord mri uit had gesproken. Volgens mij vroeg ik meteen met een bang stemmetje of ik er dan helemaal in moest. Maar gelukkig is er ook een andere oplossing :cheers:
Er schijnen patiënten vanuit heel Nederland naar Mill te gaan. De neuroloog gaf aan dat het ziekenhuis betaalt maar misschien bel ik toch nog even naar mijn verzekering om het na te vragen.

Ben nu eindelijk wat rustiger nu ik het verschil op foto heb gezien :D
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Okt 2013 14:27

Re: Open mri

mijn vader is eerst in een gewone mri geweest en totaal in paniek geraakt. Toen die weer door de mri moest mocht die ook door z'n open mri we moesten er 2,5 uur voor rijden. Maar mijn vader vond het veel fijner. Ook mocht mijn moeder mee naar binnen en ze hadden er speciaal ligt zodat je rustiger word. Het moest bij hem eerst goedgekeurd worden door het ziekenfonds

Ik zie dat jij ook naar mill moet daar moesten wij toen ook heen
Afbeelding
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 10 Okt 2013 14:34

Re: Open mri

Ik heb een gewone mri gehad. Ik moest een scan van mijn hoofd, dus moest er echt helemaal in. Van tevoren zag ike r heel erg tegenop, omdat ik ook slecht tegen kleine ruimtes kan. Maar het is me echt alles meegevallen. Zelfs toen ik er helemaal in lag kon ik nog naar buiten kijken bij mijn voeten. En de herrie viel ook mee, omdat ik op erger voorbereid was.
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 10 Okt 2013 14:45

Re: Open mri

Ik ga regelmatig onder een gesloten mri. Het ligt er een beetje aan hoe je de scan in gaat, is het voor je nek/hoofd bijv. dan krijg je een raster om je hoofd. Dat raster in combinatie met de gesloten mri is wel wat benauwend maar goed te doen. Als je geen raster hebt dan is het helemaal goed te doen want er zit wel wat ruimte tussen je lichaam en het apparaat. Ik heb zelf geen last van claustrofobie en kan mezelf goed afleiden door m'n ogen te sluiten en te bedenken dat ik op een warm oord in de zon lig. De muziek hoor je goed maar het geluid van de machine bonkt er wel doorheen. Probeer de focus bij de muziek te houden, in je hoofd meezingen werkt bijvoorbeeld heel goed.

Je krijgt trouwens een alarm mee waar je op kan drukken, dat geeft een veilig gevoel.

Als je van jezelf weet dat je in paniek raakt in kleine ruimtes dan zou ik wel gaan voor een open mri. Als dat vergoed wordt uiteraard en je het er voor over hebt om een stuk te rijden. Al is een gesloten mri ook echt wel goed te doen dus mocht dat m worden dan komt dat echt wel goed!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 10 Okt 2013 15:53

Re: Open mri

Ook ik ben er bang voor, toch ben ik er al 5 x in geweeest. De laatste keer mocht mijn man erbij zitten dat was echt super. Ik neem gewoon een cd mee en die zetten ze hard genoeg.

Van welk lichaamsdeel moet de MRI gemaakt worden. Je hebt namelijk ook een soort MRI stoelen en die zijn op meerder plekken volgens mij in Nederland.
<<

Anoniem29

Bericht 10 Okt 2013 16:41

Re: Open mri

Je hebt ook vaak spiegels achter een gesloten MRI. Waardoor je gewoon naar buiten kunt kijken. Vaak is dat effect ook al heel bevrijdend.

Ik vind het ook echt een klootgevoel. Helemaal met een raster om mijn hoofd, maar ik doe soms wel eens mee met onderzoeken en dan krijg ik voor een uurtje MRI 50 euro hahaha. Dus dan zet ik die angst gewoon uit mijn hoofd. Je krijgt een paniekbutton, dat je er gelijk uitschuift als je het niet meer durft.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 10 Okt 2013 18:02

Re: Open mri

Ik ben ook claustrofobisch, maar ben wel nu al een paar x in een mri geweest. Ik was heel zenuwachtig, maar ik vond het mee vallen. De eerste keer ging ik in een vrij grote die was niet zo dicht. Je krijg ook een belletje in je hand voor als er wat is en idd een koptelefoon met muziek is wel fijn, want je hoort wel het geluid van het apparaat.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 10 Okt 2013 19:50

Re: Open mri

Ella schreef:Van welk lichaamsdeel moet de MRI gemaakt worden. Je hebt namelijk ook een soort MRI stoelen en die zijn op meerder plekken volgens mij in Nederland.
Het gaat om een mri van mijn nek omdat er op dit moment het vermoeden van een hernia (waar zou ik die vandaan hebben??) of een beknelde zenuw bestaat.

Mijn claustrofobie is begonnen met het vastzitten op een wc, sindsdien vermijd ik overal de liften. Bij madame tussaud kun je er alleen met de lift in, dat vond ik zo akelig. In Disney heb ik vorig jaar verschillende paniekaanvallen gehad waardoor ik meteen uit de wachtrij wilde, in sommigen rijen stonden we echt al lang te wachten. Als ik gewoon in een (kleine) ruimte terecht kom waar ik geen uitweg zie dan krijg ik het al. In Disney stond ik in het spookhuis, bleek ook een lift te zijn, onder begeleiding van een vriendin en iemand van daar ben ik er toen uit gegaan. Ja, ik kan wel zeggen dat het wel extremer is geworden. Dat is bij mij ook de reden dat we nooit met het vliegtuig op vakantie gaan.
Ik heb respect voor de meiden die het durven al voel ik me nu echt een schijterd haha.
<<

Anoniem29

Bericht 10 Okt 2013 20:11

Re: Open mri

Vindt je dat niet jammer Ilovethe90s?

Het klinkt in je post namelijk wel alsof de angst je leven begint over te nemen. Er zijn genoeg therapiecentra die daar echt bij kunnen helpen. Ik had zelf ook een grote angst waarvoor ik in therapie ben geweest, ik heb iets van 8 a 10 sessies gehad en ben nu voor 75% van die angst af. Ik vermijd nog steeds sommige plekken, maar durf ook heel veel meer. Vaak kunnen ze het ook oplossen als je de oorzaak week (bijv. het vastzitten op de wc).

Ik typ dit alleen omdat ik het zelf zo vervelend vond worden dat die angst mij leven ging beinvloeden en ik soms gewoon afspraken afbelde om bepaalde acties maar niet te hoeven 'doen'. Erg jammer is dat toch?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 10 Okt 2013 20:30

Re: Open mri

Nee, jammer vind ik het niet echt al zouden sommige dingen natuurlijk zoveel makkelijker opgelost kunnen worden :-)
Voor mijn gevoel beinvloed het mijn leven niet echt. Ik weet na vorig jaar dat een onbekend pretpark bijvoorbeeld niet echt iets voor mij is en met de bus ga ik heel graag op vakantie, het zijn dingen die ik niet erg vind.

Bij concerten heb ik er bijvoorbeeld weer helemaal geen last van. Ik kijk altijd goed waar nooduitgangen zijn maar daar kan ik het dan op zo'n moment ook bij laten.

Het is niet van te voren te voorspellen hoe sommige situaties lopen en dat vind ik wel jammer. De dingen die bij Disney gebeurd zijn overvielen me echt op dat moment.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 10 Okt 2013 20:41

Re: Open mri

Ilovethe90s schreef:
Ella schreef:Van welk lichaamsdeel moet de MRI gemaakt worden. Je hebt namelijk ook een soort MRI stoelen en die zijn op meerder plekken volgens mij in Nederland.
Het gaat om een mri van mijn nek omdat er op dit moment het vermoeden van een hernia (waar zou ik die vandaan hebben??) of een beknelde zenuw bestaat.

Mijn claustrofobie is begonnen met het vastzitten op een wc, sindsdien vermijd ik overal de liften. Bij madame tussaud kun je er alleen met de lift in, dat vond ik zo akelig. In Disney heb ik vorig jaar verschillende paniekaanvallen gehad waardoor ik meteen uit de wachtrij wilde, in sommigen rijen stonden we echt al lang te wachten. Als ik gewoon in een (kleine) ruimte terecht kom waar ik geen uitweg zie dan krijg ik het al. In Disney stond ik in het spookhuis, bleek ook een lift te zijn, onder begeleiding van een vriendin en iemand van daar ben ik er toen uit gegaan. Ja, ik kan wel zeggen dat het wel extremer is geworden. Dat is bij mij ook de reden dat we nooit met het vliegtuig op vakantie gaan.
Ik heb respect voor de meiden die het durven al voel ik me nu echt een schijterd haha.


Dan zijn die andere MRI's geen optie als het om je nek gaat.
Ik ben ook een tijdlang heel bang geweest voor liften. EN vermeed ze ook echt. Ik ben de confrontatie aangegeven en met mijn man in liften gegaan, zelfs naar heel hoog. Ik stap nu met mijn man in elke lift. Vorige week ben ik nog alleen geweest in een lift omdat ik met de wandelwagen was en vond het doodeng, maar goed ook wel weer trots dat ik dat gedaan heb. Ik zou hulp zoeken als ik jouw was. Het kan je zoooo helpen
<<

Jacje

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 11 Sep 2013 23:30

Bericht 11 Okt 2013 00:59

Re: Open mri

Hoi
Ik ben in Amersfoort geweest. Was blij met open mri en was ook niet zo heel nerveus gelukkig. En ik kon volgende dag al terecht, terwijl ziekenhuis paar weken wachttijd had.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 14 Okt 2013 18:11

Re: Open mri

Vandaag kreeg ik de papieren binnen, ook nu wordt er nog een kalmeringspilletje aangeraden.

Ook nog eens nagedacht over hulp maar ik heb er in mijn dagelijks leven weinig problemen mee dus nee :)
<<

Anoniem27

Bericht 14 Okt 2013 21:31

Re: Open mri

Ik regelmatig mri's en probeer het geluid te negeren. Je hoort de muziek slecht maar het duurt ff en dan ben je er weer vanaf. Afgelopen mei een mri met biopt gehad. Daar werd ik minder vrolijk van. Was vooral pijnlijk.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers