Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaak antibiotica

<<

Anoniem186

Bericht 21 Sep 2016 18:41

Vaak antibiotica

Ik ben flink aan het rommelen met m'n gezondheid. Deze week voor de 6e (of is het inmiddels al de 7e?!) aan een antibiotica kuur. Super slecht natuurlijk.
Ik heb een probiotica besteld ter aanvulling. Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Ik heb iedere keer dezelfde bacteriële infectie en krijg ook steeds dezelfde antibiotica. Kan het zijn dat ik resistentie op bouw? Heeft iemand daar verstand van?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 21 Sep 2016 18:51

Re: Vaak antibiotica

Ik heb gehoord dat als je antibiotica slikt, dat het dan inderdaad gezond is om dan probiotica erbij te slikken. Mijn behandelaar raadde Vitals Probioticum Platina aan. Dat was het beste van alles wat er te krijgen was, gaf hij aan.
Vervelend trouwens dat je zo vaak antibiotica krijgt. Is er niets preventiefs te doen aan de oorzaak? (zal je vast zelf wel aan gedacht hebben)
<<

Anoniem186

Bericht 21 Sep 2016 19:03

Re: Vaak antibiotica

Ja, het komt door m'n spiraal. Die gaat er 26 oktober gelukkig uit. Alleen maar ellende van dat ding. Ik vermoed dat ik tot die tijd nog een keer een kuur krijg. Ik zit gemiddeld nu om de 3 weken aan de ab...
Ik heb nu probiotica van orthica besteld, die jij noemde zal ik even opslaan voor de volgende keer. Dank je.
<<

anoniem203

Bericht 21 Sep 2016 19:11

Re: Vaak antibiotica

Als die ab gewoon helpt dan waarom een andere proberen? Het pakt de oorzaak aan maar zorgt er niet voor dat het niet meer terug komt. Ik heb in 2 jaar tijd 5x een ab kuur gehad voor mijn keelontstekingen. 2 verschillende en de tweede hielp pas en heb ik daarna weer gekregen. Mijn lichaam kan er opzich wel tegen maar na zo'n kuur heb ik altijd weer een andere probleem. Of een schimmelinfectie down under of zwemmerseczeem tussen m'n teen. :thumbdown: Maar probiotica kan idd geen kwaad!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 21 Sep 2016 19:17

Re: Vaak antibiotica

Orthica was ook een goede gaf hij aan. Die twee merken noemde hij als enige die hij goed vond.
<<

Anoniem184

Bericht 21 Sep 2016 19:48

Re: Vaak antibiotica

Ava schreef:Als die ab gewoon helpt dan waarom een andere proberen? Het pakt de oorzaak aan maar zorgt er niet voor dat het niet meer terug komt. Ik heb in 2 jaar tijd 5x een ab kuur gehad voor mijn keelontstekingen. 2 verschillende en de tweede hielp pas en heb ik daarna weer gekregen. Mijn lichaam kan er opzich wel tegen maar na zo'n kuur heb ik altijd weer een andere probleem. Of een schimmelinfectie down under of zwemmerseczeem tussen m'n teen. :thumbdown: Maar probiotica kan idd geen kwaad!

Krijg jij voor een keelontsteking antibiotica joh? Mijn huidige huisarts doet bijna niet meer aan antibioticakuren, tenzij de ontsteking/infectie een bacteriële is. Ik wil het zelf eigenlijk ook niet meer, ik heb een keer een winter gehad waarin ik van september tot maart vier of vijf kuren te pakken had. Het valt me trouwens op dat ik, sinds ik de griepprik niet meer haal eigenlijk zelden nog luchtweginfecties (waar ik de kuren voor kreeg) heb. Het is gewoon zo'n ongezonde troep voor je lichaam, al die kuren.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 21 Sep 2016 20:11

Re: Vaak antibiotica

Niet voor alle antibiotica kan resistent worden. Ligt aan welke je krijgt.
Mijn dochter slikt het nu al 5 maanden lang.
En inderdaad er iets bij nemen als probiotica kan helpen helaas maar kat voor mijn dochter niets uit.
<<

anoniem203

Bericht 21 Sep 2016 20:28

Re: Vaak antibiotica

Maple schreef:
Ava schreef:Als die ab gewoon helpt dan waarom een andere proberen? Het pakt de oorzaak aan maar zorgt er niet voor dat het niet meer terug komt. Ik heb in 2 jaar tijd 5x een ab kuur gehad voor mijn keelontstekingen. 2 verschillende en de tweede hielp pas en heb ik daarna weer gekregen. Mijn lichaam kan er opzich wel tegen maar na zo'n kuur heb ik altijd weer een andere probleem. Of een schimmelinfectie down under of zwemmerseczeem tussen m'n teen. :thumbdown: Maar probiotica kan idd geen kwaad!

Krijg jij voor een keelontsteking antibiotica joh? Mijn huidige huisarts doet bijna niet meer aan antibioticakuren, tenzij de ontsteking/infectie een bacteriële is. Ik wil het zelf eigenlijk ook niet meer, ik heb een keer een winter gehad waarin ik van september tot maart vier of vijf kuren te pakken had. Het valt me trouwens op dat ik, sinds ik de griepprik niet meer haal eigenlijk zelden nog luchtweginfecties (waar ik de kuren voor kreeg) heb. Het is gewoon zo'n ongezonde troep voor je lichaam, al die kuren.


Ja maar die van mij zijn de laatste 2 jaar heel extreem. Hoge koorts erbij, rode opgezwollen amandelen, niet kunnen slikken door de zwelling en pijn dus dan heb ik wel wat grover geschut nodig dan een paracetamolletje :wink:
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 21 Sep 2016 23:03

Re: Vaak antibiotica

@meisjesmama: waarom zou je niet voor elke ab resistent kunnen worden?

Ik zou echt nooit zoveel ab kuren willen. En al helemaal niet telkens dezelfde. Is het wel zeker dat je echt ab nodig hebt? En dan nog zou ik vragen om eens een andere. Telkens dezelfde werkt wel resistentie in de hand.
Ook voor een keelinfectie zou ik eens goed doorvragen want ook die hoeft niet altijd bacterieel te zijn. Kan ook viraal zijn en dan helpt ab niks.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem186

Bericht 22 Sep 2016 05:16

Re: Vaak antibiotica

Het is bij mij op kweek gezet en daar kwam uit dat het een bacterie is. Ik slik zelf ook liever geen ab, maar met die klachten rond lopen is echt geen doen.
Normaal gesproken als ik die kuur heb genomen dan zijn m'n klachten heel snel weg. Maar nu is het al 4 dagen geleden en de klachten zijn er nog steeds.. Ik baal hier echt verschrikkelijk van...
Ik voor maandag maar even een afspraak maken met de huisarts. Ik snap niet waarom ze me dan steeds hetzelfde geven.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 22 Sep 2016 06:37

Re: Vaak antibiotica

@justmedaan degene die mijn dochter dus al een tijd slikt kan je absoluut niet resistent tegen worden. En voorlopig is mijn dochter hier nog niet vanaf af helaas.

@jans ja normaal gesproken moet het heel snel helpen. Als je nog met de klacht loopt kan het ook zijn dat de antibiotica te zwak is voor deze bacterie.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 22 Sep 2016 12:32

Re: Vaak antibiotica

Welke is dat dan?

@Jans: als ze een kweek hebben gedaan dan weten ze welke bacterie en weten ze ook welke ab kuren nog meer helpen tegen die bacterie. Ik zou dus overleggen of ze een andere hebben. Ook omdat deze niet helpt nu. Zou kunnen ook na 5x dezelfde.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 22 Sep 2016 13:18

Re: Vaak antibiotica

Ik zou denk ik ook om een andere vragen. Mijn moeder heeft regelmatig blaasontsteking en niet alle AB helpen bij haar. In het verleden kreeg ze er vaak eerst eentje did niet hielp, en moest dan uiteindelijk toch een andere. Inmiddels krijgt ze dus gelijk de goede als ze het weer heeft.

Ava, is het bij jou geen idee om je amandelen te laten verwijderen? Ik zat met hetzelfde en ik ben blij dat ze er nu uit zijn. Echt een pretje was het niet na de operatie, maar al met al is het me echt ontzettend meegevallen. En ik zat ook op een x aantal kuren per jaar door die stomme amandelen. Nu sinds de operatie in januari in elk geval geen kuur meer gehad, dat is zo onderhand een record.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 22 Sep 2016 17:05

Re: Vaak antibiotica

JustMeDaan schreef:Welke is dat dan?

@Jans: als ze een kweek hebben gedaan dan weten ze welke bacterie en weten ze ook welke ab kuren nog meer helpen tegen die bacterie. Ik zou dus overleggen of ze een andere hebben. Ook omdat deze niet helpt nu. Zou kunnen ook na 5x dezelfde.


@justmeDaan ik heb niet de behoefte om die naam hier zo neer te zetten want alles is terug te vinden via Google dus wie weet herkent men mij.
Ik weet niet waarom je het wilt weten maar anders stuur je me maar een pb.
<<

anoniem203

Bericht 22 Sep 2016 21:08

Re: Vaak antibiotica

Hippie als ik het binnen nu en een half jaar nog een keer krijg worden ze idd verwijderd.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 22 Sep 2016 22:52

Re: Vaak antibiotica

meisjesmama schreef:
JustMeDaan schreef:Welke is dat dan?

@Jans: als ze een kweek hebben gedaan dan weten ze welke bacterie en weten ze ook welke ab kuren nog meer helpen tegen die bacterie. Ik zou dus overleggen of ze een andere hebben. Ook omdat deze niet helpt nu. Zou kunnen ook na 5x dezelfde.


@justmeDaan ik heb niet de behoefte om die naam hier zo neer te zetten want alles is terug te vinden via Google dus wie weet herkent men mij.
Ik weet niet waarom je het wilt weten maar anders stuur je me maar een pb.


Omdat ik werkzaam ben in de zorg en de mensen hier makkelijk ab nodig hebben en dan is dat wel handig om te weten. Zover ik weet kun je bij allemaal resistent worden.
D. 💙14-01-2019💙
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 23 Sep 2016 06:35

Re: Vaak antibiotica

JustMeDaan schreef:
meisjesmama schreef:
JustMeDaan schreef:Welke is dat dan?

@Jans: als ze een kweek hebben gedaan dan weten ze welke bacterie en weten ze ook welke ab kuren nog meer helpen tegen die bacterie. Ik zou dus overleggen of ze een andere hebben. Ook omdat deze niet helpt nu. Zou kunnen ook na 5x dezelfde.


@justmeDaan ik heb niet de behoefte om die naam hier zo neer te zetten want alles is terug te vinden via Google dus wie weet herkent men mij.
Ik weet niet waarom je het wilt weten maar anders stuur je me maar een pb.


Omdat ik werkzaam ben in de zorg en de mensen hier makkelijk ab nodig hebben en dan is dat wel handig om te weten. Zover ik weet kun je bij allemaal resistent worden.

Ik stuur je een pb
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Sep 2016 06:49

Re: Vaak antibiotica

Ik heb zelf jaren geleden ook heel veel antibiotica gehad voor erge keelontsteking die nooit over ging. Het laatste half jaar toen kreeg ik ook steeds antibiotica en toen ineeens kreeg rare allergische reacties moest ik daarvoor weer een andere kuur reageerde ik weer op. Dat was echt vervelend toen steeds. Uiteindelijk ben ik geopereerd en sindsdien nooit meer antibiotica gehad
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers