Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laten huilen

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Okt 2013 12:06

Laten huilen

Het is hier zoals jullie vast weten elke nacht feest. R wordt meerdere malen per nacht wakker, en waarom? Vannacht heb ik hem eten gegeven, een zetpil, spul voor zijn tanden, een schone luier en hij bleef maar schreeuwen. Het is echt geen honger huiltje, maar wat het wel is?

We hebben in mijn ogen al alles geprobeerd, maar het enige wat helpt is al lopend voeden en ondertussen "in de manenschijn' zingen. En daar hebben we nou niet zo veel trek in, midden in de nacht.


Hoe lang is voor jullie in deze situatie de max om een kind te laten huilen? Normaal zou mijn antwoord zijn 'niet', maar ik wil echt heel graag weer een keer slapen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 10 Okt 2013 12:08

Re: Laten huilen

10 minuten is meestal de max. Een enkele keer zal het langer zijn, omdat we dan te diep slapen.

Idealiter zou ik ook zeggen "niet", maar dat is hier geen doen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Okt 2013 12:11

Re: Laten huilen

oei, wat lastig zeg! Wij zijn ook niet van het laten huilen, maar ik doe het nu af- en toe toch (overdag). soms heeft ze gewoon 5-10 minuten nodig.

In het ziekenhuis kregen we te horen dat we naar haar toe moesten gaan als we dachten dat we dat nodig vonden. Als je er een kookwekker naast gaat zetten met de tijd, loop je je in die 10 minuten op te naaien waardoor je hartslag hoger wordt. Als jij zelf een hoge hartslag hebt, wordt je kindje ook niet rustiger.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 10 Okt 2013 12:15

Re: Laten huilen

Wij (ofja, ik) zijn ook niet van het laten huilen. 10 minuten vind ik ook echt de max. Julie heeft vaak ook even wat jammertijd nodig voor het slapen gaan. Maar goed, er zit natuurlijk ook verschil tussen jammeren en overstuur huilen. Bij overstuur huilen neem ik haar meteen bij mij, bij jammeren laat ik d'r lekker liggen, in de meeste gevallen wordt het steeds minder en valt ze uiteindelijk in slaap.

Hoewel mijn vriend het er niet mee eens is, laat ik Julie heel snel bij mij in bed slapen. Ik vind dat hij er weinig op te zeggen heeft; ik sta op 's nachts, dus ik doe het ook op mijn manier.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 10 Okt 2013 12:25

Re: Laten huilen

Overdag liet ik mijn dochter wel eens huilen, maar dat was meer een gejengel, niet overstuur huilen.
's Nachts heb ik dat nooit gedaan. Door haar aan de borst te leggen, was ze het snelst weer stil en in slaap. Haar 's nachts laten huilen maakte het alleen maar erger.

Ik zou echt naar de Ikea gaan als ik jou was :wink:
Je maakt het jezelf dan een stuk makkelijker 's nachts (als je vriend het ermee eens is).
<<

Anoniem 42

Bericht 10 Okt 2013 12:26

Re: Laten huilen

Hoe lang doet je zoon dat al? Zou het ook een fase kunnen zijn?

Bij mijn tweede dochter had ik ver voorbij de een jaar soms nog drie nachtvoedingen. Ik liet haar toen elke keer een minuutje of zo huilen, dan er weer heen voor over haar hoofdje aaien en weer heel eventjes laten huilen. De eerste nacht kostte dit een paar uur, de tweede nacht een uur en toen sliep ze ineens twaalf uur aan een streep.
<<

Anoniem85

Bericht 10 Okt 2013 12:37

Re: Laten huilen

4 minuten, dan terug gaan, aai geven, speentje terug geven,.weer weg lopen, dan weer 4.minuten en herhalen, maar meestal is het naar de eerste keer overgings huilt hij nu nooit meer in bed alleen als er iets is wat ik meestal kan achterhalen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Okt 2013 12:38

Re: Laten huilen

Toen hij een week of 10 was sliep hij door. Dat duurde een week of 3 en toen wilde hij opeens om 3 uur week een voeding (12 uur, 3 uur, 8 uur) en nu krijgt hij om 6 uur ook nog een keer voeding en is buiten de voedingen om ook wakker.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 10 Okt 2013 12:39

Re: Laten huilen

Als ik mijn zoon aai en gelijk weer wegloop dan begint hij juist nog veel harder te krijsen.
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 10 Okt 2013 13:02

Re: Laten huilen

Als mijn dochter 's nachts wakker word ga ik er eigenlijk altijd meteen naar toe. Toen ze nog borstvoeding kreeg lag ze bij ons op de kamer nu niet meer, maar ga er nog meteen naartoe. Dan slapen we allemaal het snelst weer. Eerst kreeg ze dan nog een flesje maar sinds 2 weken niet meer. Vaak wordt ze wakker omdat ze boven de dekens ligt of omdat ze gepoept heeft. Dus het is dan alleen een kwestie van schone luier of onderstoppen. Als ze boven de dekens ligt moet ik haar trouwens wel eerst even troosten, maar als ze stil is is het ook goed en dit is vaak al snel.
<<

Anoniem133

Bericht 10 Okt 2013 13:05

Re: Laten huilen

Wij laten/lieten hem altijd ongeveer een kwartier huilen en dan gingen we er naar toe. Dan gaven we hem zijn knuffeltje, legden hem weer goed in zijn bedje, een aai over zijn bol en dan gingen we weer weg. Gemiddeld kunnen we er een stuk of 3 keer naar toe 's nachts, maar het is erger geweest, dan zaten we echt een gemiddelde van 10 keer.
<<

Artemis

Bericht 10 Okt 2013 13:16

Re: Laten huilen

Als je hem laat huilen slaap je nog niet. En je kind leert er alleen maar van dat hij er niet toe doe en dat papa en mama niet te vertrouw zijn.

Slaapt hij wel bij jullie op bed? Anders zou ik dat gewoon doen. En anders stug volhouden dat het een fase is en dat het overgaat.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Okt 2013 13:17

Re: Laten huilen

Dat is mijn nieuwe mantra:
Ooit gaat het over.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Okt 2013 13:18

Re: Laten huilen

Artemis, even nieuwsgierig. Hoe oud waren jouw kinderen toen ze een beetje fatsoenlijk door gingen slapen?
<<

Artemis

Bericht 10 Okt 2013 13:19

Re: Laten huilen

Caroow schreef:Toen hij een week of 10 was sliep hij door. Dat duurde een week of 3 en toen wilde hij opeens om 3 uur week een voeding (12 uur, 3 uur, 8 uur) en nu krijgt hij om 6 uur ook nog een keer voeding en is buiten de voedingen om ook wakker.

Dat heeft mijn dochter precies hetzelfde gehad. Ik heb er gewoon aan toegeven. Met 1,5 jaar sliep ze door en ze kreeg toen echt geen 2 nachtvoedingen meer hoor, maar dan werd ze om 4 uur s nachts wakker met gierende honger, fles pap erin en verder slapen
Dat was niet zo storend.

Vaker op een nacht eruit is balen, maar het hoort er een beetje bij. Gaat vanzelf over.
<<

Artemis

Bericht 10 Okt 2013 13:21

Re: Laten huilen

Jans schreef:Artemis, even nieuwsgierig. Hoe oud waren jouw kinderen toen ze een beetje fatsoenlijk door gingen slapen?

Zoon sliep met 6 maanden volledig door, tot die tijd kreeg hij 1 nachtvoeding, maar hij was ook superklein nog toen.

Dochter sliep met 10 weken door, tot ze 5 maanden was, toen kreeg ze weer een nachtvoeding. En die heeft ze tot 1,5 gehad. Maar wat ik al zei: dat was op het laatst niet meer elke nacht, en het was niet meer dan fles pap, drinken en slapen. Daar word je niet moe van.
Toen ik nog borstvoeding gaf vond ik het ook niet zo'n ramp om nog een keer te voeden s nachts.
<<

Anoniem103

Bericht 10 Okt 2013 13:24

Re: Laten huilen

Ik vind het echt aan je kind liggen. Bij mijn zoontje had laten huilen echt geen zin, ik heb het uit wanhoop wel eens geprobeerd maar die werd compleet hysterisch. Mijn dochter heb ik tot een jaar ook niet laten huilen omdat ik dat niet nodig vind als ze zo klein zijn. Met een jaar ging ze ook beter slapen maar de avonden dat het moeilijker ging liet ik haar wel even huilen, meestal 5 minuutjes en dan ging ik naar haar toe om haar speentje te geven en even over haar hoofd te aaien. Na een paar keer ging ze dan slapen terwijl ze als ik haar eruit haalde weer klaarwakker werd. Bij mijn zoontje is dat altijd echt zinloos geweest, die ging gewoon pas doorslapen toen hij daar zelf aan toe was alle pogingen van ons om hem te laten slapen zijn mislukt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Okt 2013 13:37

Re: Laten huilen

Hij sliep tot gister de helft van de tijd in zijn ledikantje naast ons bed en de andere helft tussen mij en het ledikantje in. Maar gister hebben we zijn bed verplaatst naar zijn eigen kamer. Ik heb hem daar 3 keer voeding gegeven en na de derde wilde hij niet meer op bed, helemaal hysterisch schreeuwen.. Dus toen was mijn vriend ook wakker geworden en die vond het ook te zielig dus hebben we R tussen ons in gelegd.

Het slapen gaat overdag wel helemaal prima, hij slaapt overdag overal waar hij maar moe wordt en vind het dan ook prima om in zijn eigen kamer te liggen en op de opvang slaapt hij ook gewoon in zijn eentje in een kamer. En begin van de avond gaat het dus ook goed. Alleen halverwege de nacht is het elke keer drama.

Maar, als het erbij hoort.. Waarom slapen alle baby's van collega's en vrienden wel door? Waarom hebben andere baby's genoeg aan 3 voedingen per dag en drinkt hij er 10?
R. 2013
D. 2016
<<

Artemis

Bericht 10 Okt 2013 13:47

Re: Laten huilen

Dat is echt niet waar hoor, dat alle baby's doorslapen.

En 10 voedingen is ook echt niet abnormaal.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 10 Okt 2013 13:50

Re: Laten huilen

Voor ons was op dir leeftijd 5 minuten huilen de max. Slapen is hier ook een hele tijd een punt geweest. Zelfs rond haar eerste verjaardag dronk ze snachts soms nog 4 keer.

Hier werd het pas beter toen ik een strak ritme aan ging houden in haar eetmomenten en slaapjes. Vanaf dat moment sliep ze snachts door.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers