Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In en uitgaven hoe te verdelen..

<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 11:58

In en uitgaven hoe te verdelen..

Oké dit gaat heel vreemd klinken maar wij hebben ons nooit echt verdiept in onze in en uitgaven en doen altijd maar een dot.., nu wil ik dit veranderen en probeer inzicht te krijgen, maar hè das lastig...
I.pv. Inkomsten en uitgaven over verschillende rekeningen te laten lopen wil ik alles op 1 rekening laten komen.

Als ik een berekening maak van inkomsten en uitgaven (vast) dan houden we €2281,20 over om boodschappen van te doen, sparen en benzine kosten en overig zoals kleding e.d
Nu is mijn loon (ik werk als oproepkracht en verdien dus variabel maar zeker elke maand we 300 euro) en de kinderbijslag nog niet bij de inkomsten gerekend.

Maar hoe verdeel je zoiets...
We doen best luxe boodschappen dus reken al snel 110 euro per week.
Dan nog benzine daar trek ik dan ook wel 150 euro per maand voor uit..
En dan overig.. Wat is redelijk?

En hoe verdelen jullie alles?
<<

Anoniem32

Bericht 10 Okt 2013 12:53

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Damn hield ik maar zoveel over in de maand hahaha.

Ik houd zelf al jaren een exel bestand bij met wat er binnen komt, vaste lasten enz. En dan zie ik zo wat ik over houd.
Ik leef per maand van een bepaald bedrag en hiervan doe ik alles. Bezine, boodschappen, kleren, extra;s enz.
Alles wat over is, gaat naar de spaar rekening.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Okt 2013 12:59

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Haha stuiterbal, mijn gedachte!

Wij hebben 1 rekening waar ons salaris op gestort wordt en alle vaste lasten vanaf gaan. En 1 rekening waar iedere eerste van de maand een bedrag op komt waar we al het andere (boodschappen, benzine, kleding en leuke dingen) vanaf gaat. Werkt perfect.
Daarnaast hou ik het in een bestandje op m'n telefoon bij, maar dat is omdat we anders teveel uitgeven.
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 13:03

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Ik moet er wel bij zeggen dat we jaarlijks een bedrag aan vermogensbelasting moeten afdragen.
Maar goed mogen nog niet klagen dan hoor!
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 13:04

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Welk bestandje is dat Jans?

Hier vliegt alles ook met bakken eruit.. Das zonde..
<<

Anoniem12

Bericht 10 Okt 2013 13:08

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Annemijn schreef:Ik moet er wel bij zeggen dat we jaarlijks een bedrag aan vermogensbelasting moeten afdragen.
Maar goed mogen nog niet klagen dan hoor!

Ik geloof niet dat ik het nut van deze opmerking snap en wat het toevoegd aan dit topic.

Vermogensbelasting betaal je omdat je vermogen hebt. Nogal wiedes dat je dan niets te klagen hebt.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Okt 2013 13:13

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Annemijn schreef:Welk bestandje is dat Jans?

Hier vliegt alles ook met bakken eruit.. Das zonde..


Gewoon ia writer. Je hebt ook echte apps voor inkomsten en uitgaven, maar ik vind dit makkelijker.

Er komt 1 bedrag binnen en dat wordt opgedeeld in 3en. Boodschappen, benzine en overige uitgaven (kleding, leuke dingen enzo). Als we iets uitgeven dan haal ik dat van het openstaande bedrag af. Zo zie ik gelijk wat we per post nog uit mogen geven. Het kan vast nog makkelijker, maar ik vind dit prettig werken.
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 13:16

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Rush schreef:
Annemijn schreef:Ik moet er wel bij zeggen dat we jaarlijks een bedrag aan vermogensbelasting moeten afdragen.
Maar goed mogen nog niet klagen dan hoor!

Ik geloof niet dat ik het nut van deze opmerking snap en wat het toevoegd aan dit topic.

Vermogensbelasting betaal je omdat je vermogen hebt. Nogal wiedes dat je dan niets te klagen hebt.


Vermogen kan overal inzitten Rush, ik bedoelde het niet verkeerd maar alleen maar om aan te geven dat hiervoor ook maandelijks wat voor achter moet zetten..
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 13:17

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Jans schreef:
Annemijn schreef:Welk bestandje is dat Jans?

Hier vliegt alles ook met bakken eruit.. Das zonde..


Gewoon ia writer. Je hebt ook echte apps voor inkomsten en uitgaven, maar ik vind dit makkelijker.

Er komt 1 bedrag binnen en dat wordt opgedeeld in 3en. Boodschappen, benzine en overige uitgaven (kleding, leuke dingen enzo). Als we iets uitgeven dan haal ik dat van het openstaande bedrag af. Zo zie ik gelijk wat we per post nog uit mogen geven. Het kan vast nog makkelijker, maar ik vind dit prettig werken.



Dit lijkt mij ook wel handig ja!
<<

Anoniem5

Bericht 10 Okt 2013 13:18

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Maar als je een vermogen hebt hoef je daar toch niets voor apart te zetten? Of ben ik nou gek?
Ik betaal dat gewoon van mijn vermogen en niet van de maandelijkse lasten.
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 13:21

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Coco schreef:Maar als je een vermogen hebt hoef je daar toch niets voor apart te zetten? Of ben ik nou gek?
Ik betaal dat gewoon van mijn vermogen en niet van de maandelijkse lasten.


Als je je vermogen ergens in steekt wel natuurlijk
<<

Anoniem12

Bericht 10 Okt 2013 13:22

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Annemijn schreef:
Rush schreef:
Annemijn schreef:Ik moet er wel bij zeggen dat we jaarlijks een bedrag aan vermogensbelasting moeten afdragen.
Maar goed mogen nog niet klagen dan hoor!

Ik geloof niet dat ik het nut van deze opmerking snap en wat het toevoegd aan dit topic.

Vermogensbelasting betaal je omdat je vermogen hebt. Nogal wiedes dat je dan niets te klagen hebt.


Vermogen kan overal inzitten Rush, ik bedoelde het niet verkeerd maar alleen maar om aan te geven dat hiervoor ook maandelijks wat voor achter moet zetten..

Dat weet ik. Maar je hebt je vaste lasten toch genoemd? Ik neem aan dat als je daar maandelijks wat voor achteruit zet, dat dat bij de vaste lasten hoort.
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 13:25

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Rush schreef:
Annemijn schreef:
Rush schreef:
Vermogen kan overal inzitten Rush, ik bedoelde het niet verkeerd maar alleen maar om aan te geven dat hiervoor ook maandelijks wat voor achter moet zetten..

Dat weet ik. Maar je hebt je vaste lasten toch genoemd? Ik neem aan dat als je daar maandelijks wat voor achteruit zet, dat dat bij de vaste lasten hoort.


Nee dat heb ik er nog niet bij gerekend, hahah daar kwam ik net achter vandaar dat ik t nog achteraf erbij gezet heb...

Moet nog meer inzicht krijgen geloof ik :lol:
<<

Anoniem12

Bericht 10 Okt 2013 13:28

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Goed begin om dat er dan bij te rekenen :wink:
<<

Anoniem5

Bericht 10 Okt 2013 13:32

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Annemijn schreef:
Coco schreef:Maar als je een vermogen hebt hoef je daar toch niets voor apart te zetten? Of ben ik nou gek?
Ik betaal dat gewoon van mijn vermogen en niet van de maandelijkse lasten.


Als je je vermogen ergens in steekt wel natuurlijk


Ja dat bedacht ik mij net ook. :D
<<

Anoniem5

Bericht 10 Okt 2013 13:33

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Ik vind het trouwens echt knap als men elke in en uitgave in excel kan noteren. Ik ben daar echt veel te laks voor en zou meer dan de helft niet noteren waarschijnlijk.
<<

Anoniem12

Bericht 10 Okt 2013 13:36

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Coco schreef:Ik vind het trouwens echt knap als men elke in en uitgave in excel kan noteren. Ik ben daar echt veel te laks voor en zou meer dan de helft niet noteren waarschijnlijk.

Ik pin alles, dus dat maakt het heel makkelijk. Iedere week of eens in de maand internetbankieren en excel naast elkaar zetten en dan gaan met die banaan. Ik ben er heel strikt in.

Ik heb ook een post die 'pinautomaat' heet. Ik pin wel eens €20 en dan komt het wel eens voor dat ik niet goed weet waar die gebleven is, dus dan komt dat bij die post. :yes:
<<

Anoniem112

Bericht 10 Okt 2013 13:46

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Coco schreef:Ik vind het trouwens echt knap als men elke in en uitgave in excel kan noteren. Ik ben daar echt veel te laks voor en zou meer dan de helft niet noteren waarschijnlijk.


Nou dat dus.. :yes:
<<

Anoniem 3

Bericht 10 Okt 2013 13:57

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

-.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 16:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem238

Bericht 10 Okt 2013 15:01

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Coco schreef:Ik vind het trouwens echt knap als men elke in en uitgave in excel kan noteren. Ik ben daar echt veel te laks voor en zou meer dan de helft niet noteren waarschijnlijk.

Persoonlijk vind ik dat niet moeilijk, ik vraag bij elke uitgave die ik doe (pin/contant) een bonnetje en die doe ik dan in een koekblik. 1 keer per week voer ik alle bonnetjes in, in een overzicht in excel. Daarnaast voer ik ook alle pin-transacties in datzelfde bestand in.
<<

Anoniem32

Bericht 10 Okt 2013 16:31

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Boekenwurm schreef:
Coco schreef:Ik vind het trouwens echt knap als men elke in en uitgave in excel kan noteren. Ik ben daar echt veel te laks voor en zou meer dan de helft niet noteren waarschijnlijk.

Persoonlijk vind ik dat niet moeilijk, ik vraag bij elke uitgave die ik doe (pin/contant) een bonnetje en die doe ik dan in een koekblik. 1 keer per week voer ik alle bonnetjes in, in een overzicht in excel. Daarnaast voer ik ook alle pin-transacties in datzelfde bestand in.


Of gewoon met internet bankieren. Ik pin bijna alles.
Mijn exel bestand ziet er dan ook niet uit wat en waar ik wat uitgeef. Ik heb een rijtje met alle vaste lasten onder elkaar en onderaan het kopje "uitgaven". En daarnaast noteer ik alle pin bedragen, wat automatisch wordt opgeteld.

Oke beetje kromme uitleg, maar wel een overzichtelijk bestand. En ik zet me er 1x per week even voor. 10 min werk.
<<

Anoniem238

Bericht 10 Okt 2013 17:04

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Stuiterbal schreef:
Boekenwurm schreef:
Coco schreef:Ik vind het trouwens echt knap als men elke in en uitgave in excel kan noteren. Ik ben daar echt veel te laks voor en zou meer dan de helft niet noteren waarschijnlijk.

Persoonlijk vind ik dat niet moeilijk, ik vraag bij elke uitgave die ik doe (pin/contant) een bonnetje en die doe ik dan in een koekblik. 1 keer per week voer ik alle bonnetjes in, in een overzicht in excel. Daarnaast voer ik ook alle pin-transacties in datzelfde bestand in.


Of gewoon met internet bankieren. Ik pin bijna alles.
Ik pin dus niet altijd alles, alle uitgaven onder de 10 euro betaal ik contant, net zoals aankopen op de markt, lunch in het restaurant op mijn werk of in winkels waar ze geen pin automaat hebben.
Voor mij werkt het ook erg handig om te weten wat ik precies heb gekocht en dat staat meestal niet in de pin-transactie omschrijving.
<<

Anoniem30

Bericht 10 Okt 2013 17:07

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Wij hebben beide een excel lijst met alle vaste lasten, zodat we aan kunnen vinken welke betaald zijn, en welke nog moeten. Verder houden we de uitgaven niet bij. Ik heb het wel eens een paar maanden gedaan, maar eigenlijk zie ik er niks bijzonders aan en redden we de maand prima, dus ga ik er ook niet meer op letten eerlijk gezegd. Maar als je niet goed weet waar al je geld heen gaat, is het wel handig om het eens op te schrijven voor jezelf inderdaad :yes:
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 10 Okt 2013 17:19

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Echt knap dat sommige van jullie dat zo nauwkeurig bijhouden! Ik weet globaal wat er in en uit gaat. Als ons salaris is gestort, wordt er naast de vaste lasten ook altijd een vast bedrag overgemaakt naar de spaarrekening. De rest van de maand doen we dan (binnen voor ons redelijke kaders) wat we willen en als er aan het eind van de maand nog geld over is, gaat dat ook naar de spaarrekening.

Binnen die kaders bedoel ik 250 euro boodschappen voor twee personen, zo'n 100-150 euro per persoon aan kleding, benzine is vaak ook een paar 100 euro, maar dat gaat voornamelijk op aan woon-werkverkeer en dagjes weg/uitjes/weekendjes weg/vakanties verschilt heel erg per maand.
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 10 Okt 2013 17:36

Re: In en uitgaven hoe te verdelen..

Ik werk ook met een excel bestand, maar deze is alleen voor de vaste lasten. Hierbij reken ik dan niet de boodschappen en benzine. Het lijstje wat ik heb werk ik ook maar 2 keer per jaar bij ofzo. De meeste lasten zijn toch wel constant, dus dat is allemaal al ingevoerd. Ik gebruik het vooral om uit te rekenen wat we gemiddeld per maand kwijt zijn. Dit bedrag storten we dan naar de vaste lasten rekening, en wat we over houden is dan voor de rest (boodschappen, benzine, leuke dingen etc)

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers