Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Man moet veel afvallen

<<

Anoniem304

Bericht 19 Sep 2016 20:18

Re: Man moet veel afvallen

Maple schreef:Voorverpakte patat is inderdaad altijd voorgebakken in olie, maar het lijkt mij wel degelijk verschil maken of je de patat nu nog een tweede keer in de olie gooit om af te bakken, of in de oven/airfryer doet :)

Inderdaad. Als je ziet hoeveel vet/olie er in de opvangbak zit na het bakken van patat in de airfryer. Dat eet je anders allemaal op, met nog een laagje vet erom. :eyes:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Sep 2016 20:21

Re: Man moet veel afvallen

Dat ben ik helemaal met je eens Guattari, dat is geloof ik ook zo'n beetje wat ik in mijn reactie probeer uit te leggen. Alleen jij zegt dat kwak dan ook maar gewoon moet doorgaan met snoepen, terwijl ik juist vind dat zij, als zij die discipline wel kan opbrengen, sterk moet zijn en hem alleen gezonde maaltijden etc. moet voorzetten (aangezien kwak degene is die altijd kookt volgens mij). Al blijft het misschien trekken aan een dood paard in dit geval.

♥♥
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 19 Sep 2016 20:23

Re: Man moet veel afvallen

Tipje; verse friet van de lidl, kun je in de oven doen en is maar 100 kcal per 100 gram en serieus heel erg lekker :)
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Sep 2016 20:24

Re: Man moet veel afvallen

Maple schreef:Voorverpakte patat is inderdaad altijd voorgebakken in olie, maar het lijkt mij wel degelijk verschil maken of je de patat nu nog een tweede keer in de olie gooit om af te bakken, of in de oven/airfryer doet :)


Inderdaad, ik geloof echt niet dat dat geen verschil maakt.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Sep 2016 20:24

Re: Man moet veel afvallen

Liz schreef:Tipje; verse friet van de lidl, kun je in de oven doen en is maar 100 kcal per 100 gram en serieus heel erg lekker :)

Ja die doen wij in de Airfryer, inderdaad erg lekker!
<<

Anoniem282

Bericht 19 Sep 2016 21:16

Re: Man moet veel afvallen

Elliot schreef:Dat ben ik helemaal met je eens Guattari, dat is geloof ik ook zo'n beetje wat ik in mijn reactie probeer uit te leggen. Alleen jij zegt dat kwak dan ook maar gewoon moet doorgaan met snoepen, terwijl ik juist vind dat zij, als zij die discipline wel kan opbrengen, sterk moet zijn en hem alleen gezonde maaltijden etc. moet voorzetten (aangezien kwak degene is die altijd kookt volgens mij). Al blijft het misschien trekken aan een dood paard in dit geval.


Waar zeg ik dat precies? Ik reageerde namelijk op het voorstel van Kwak: geen frisdrank en snacks meer in huis halen. Als hij daar zo raar op reageert, zou mijn loyaliteit ophouden. Door het in huis te halen/hebben, wordt hij gefaciliteerd in zijn behoefte aan troep naar binnen werken. Toch denkt hij dat hij die verleiding prima kan weerstaan, terwijl het mij (net als Kwak) erg logisch lijkt om in het begin verleidingen buiten de deur te houden. Misschien las ik het verkeerd, maar ik baseer me op een reactie op p.2 van dit topic. :)
<<

Anoniem211

Bericht 19 Sep 2016 22:17

Re: Man moet veel afvallen

Elliot schreef:Dat ben ik helemaal met je eens Guattari, dat is geloof ik ook zo'n beetje wat ik in mijn reactie probeer uit te leggen. Alleen jij zegt dat kwak dan ook maar gewoon moet doorgaan met snoepen, terwijl ik juist vind dat zij, als zij die discipline wel kan opbrengen, sterk moet zijn en hem alleen gezonde maaltijden etc. moet voorzetten (aangezien kwak degene is die altijd kookt volgens mij). Al blijft het misschien trekken aan een dood paard in dit geval.


Het is toch geen klein kind? Hij is een volwassen man
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Sep 2016 22:47

Re: Man moet veel afvallen

SoGood schreef:Hij is toch geen klein kind? Mijn man eet ook weleens een vette hamburger, dat ik kies voor een salade terwijl mij een hambuger ook wel lekker lijkt doe ik voor mezelf en mijn eigen gezondheid.
Eens met dit. Ik wil nog twee kilo's kwijt, dat doe ik door hard te lopen en niet te snoepen. Als mijn man chips gaat eten voel ik me niet sneu hoor. Niemand verbiedt het mij: ik kies er helemaal zelf voor om dat dan niet te eten. Niks zieligs aan, ik weet waar ik het voor doe.
#teammaple🍁
<<

Anoniem282

Bericht 19 Sep 2016 23:02

Re: Man moet veel afvallen

Vooral wat Marilyn zegt: het is een volwassen man. Hij heeft overgewicht en een lijf dat niet gezond is. Ik snap dat gepamper niet zo goed: tot op zekere hoogte rekening houden met vind ik in een relatie prima, maar iemand geheel ontzien omdat hij zelf de motivatie en discipline niet heeft, zou ik zelf niet doen. Misschien denkt Kwak daar anders over; dat kan natuurlijk. :) Hij heeft zelf toch ook gezond verstand dat weet dat zijn manier van met eten en drinken omgaan niet goed voor hem is? En zelfs als Kwak oppert om alle rotzooi tijdelijk uit huis te laten, wijst hij dat van de hand. Tja, dan blijft er niet veel over om hem in te steunen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Sep 2016 07:19

Re: Man moet veel afvallen

Guattari misschien heb ik jouw eerdere post verkeerd begrepen maar dat stukje over dat jouw loyaliteit daar stopt vatte ik op zoals ik in de post die jij gequote hebt heb geschreven.
Anyway, volgens mij wordt de boel nu een beetje overdreven. Ik bedoel heus niet dat Kwak haar man als een klein kind moet behandelen. Het enige wat ik zeg is dat het echt ontzettend moeilijk kan zijn om af te vallen als je er zelf weinig tot geen discipline voor hebt. En in zo'n geval, wat volgens mij hier aan de hand is (de man van Kwak komt nu over als iemand met weinig tot geen discipline) zou ik er voor kiezen om in zijn nabijheid geen ongezonde dikmakers naar binnen te werken. Prima als anderen vinden dat dat allemaal moet kunnen, maar ik zou de gezondheid van mijn man belangrijker vinden dan het feit dat hij zelf moet leren de discipline op te brengen.
Laatst gewijzigd door Elliot op 20 Sep 2016 07:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 20 Sep 2016 07:30

Re: Man moet veel afvallen

Urban Naked schreef:
SoGood schreef:Hij is toch geen klein kind? Mijn man eet ook weleens een vette hamburger, dat ik kies voor een salade terwijl mij een hambuger ook wel lekker lijkt doe ik voor mezelf en mijn eigen gezondheid.
Eens met dit. Ik wil nog twee kilo's kwijt, dat doe ik door hard te lopen en niet te snoepen. Als mijn man chips gaat eten voel ik me niet sneu hoor. Niemand verbiedt het mij: ik kies er helemaal zelf voor om dat dan niet te eten. Niks zieligs aan, ik weet waar ik het voor doe.

Maar haar man wil nog graag zijn biertje en patatje, wekelijks. Hij kiest er dus nog niet helemaal zelf voor om een salade te eten, hij zal wel moeten. De knop is nog niet om en dat is in de eerste weken (maanden) van het dieet vaak ook nog niet zo. Als je vrouw dan een bak patat en een vette hamburger zit te echt is dat echt niet leuk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2016 07:31

Re: Man moet veel afvallen

Precies, natuurlijk moet hij dat in eerste instantie zelf doen maar samen sta je een stuk sterker. Maar gezien kwak dit topic zelf heeft geopend met vragen om tips zie je dat ze daar ook voor open staat dus dat is alleen maar positief. Kwak ik hoop dat jullie er samen je weg in gaan vinden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem197

Bericht 20 Sep 2016 07:33

Re: Man moet veel afvallen

Mizz_S schreef:
Maple schreef:Voorverpakte patat is inderdaad altijd voorgebakken in olie, maar het lijkt mij wel degelijk verschil maken of je de patat nu nog een tweede keer in de olie gooit om af te bakken, of in de oven/airfryer doet :)


Inderdaad, ik geloof echt niet dat dat geen verschil maakt.


Raar, zo zeiden ze het op de cursus. Ik ga er nu niet heen door de zwangerschap anders had ik het nagevraagd.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 20 Sep 2016 09:44

Re: Man moet veel afvallen

Het gaat er nu meer om in hoeverre iemand, in dit geval Kwak, haar man wel of niet moet steunen bij afvallen door zelf geen snacks, chips en frituur te eten.
Volgens mij vroeg ze vooral advies over wat nou gezond en ongezond eten is en goede recepten en of sites ervoor. Dit omdat ze daar zoekende in is en dit niet goed weet.
Iemand gaf al de tip van The green happines, maar misschien zijn er nog meer tips?
Daarnaast wel een interessante discussie, maar die past misschien beter in een ander topic thuis.

Kan zijn dat ik er naast zit, maar dit is wat ik zoal lees.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Sep 2016 09:51

Re: Man moet veel afvallen

Maar dat is best lastig, want we weten niet wat nu zijn/hun voedingspatroon is. Ik lees dat Kwak zegt dat hij nog naar een dietist moet, nou dan zou ik gewoon eens afwachten wat daar gezegd wordt. En nu alvast beginnen met geen alcohol/bier meer drinken en niet/nauwelijks meer (ongezond) snoepen en snacken, dat zal sowieso wel helpen denk ik.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Sep 2016 09:58

Re: Man moet veel afvallen

Ik denk dat je vooral moet kijken wat past bij je man, wat haalbaar voor hem is en aanspreekt. En hoe die manier van eten er in de praktijk van jullie gezin uit zou zien.

Over wat gezond eten is bestaan veel verschillende ideeen. The Green Happiness is nu een hype; dat is veganistisch eten, dus geen dierlijke producten meer. Is dat iets wat bij je man past? Zie je hem veganistisch eten en koken? Doe je dan mee als gezin?
Een andere trend is paleo waarbij je juist wel dierlijke eiwitten in de vorm van (grasgevoerd) vlees en vis eet, eieren, noten, en groenten en fruit. Maar dan eet je weer geen graanproducten en suiker. Daaraan verwant is low carb eten, in verschillende gradaties: van helemaal geen fruit en graan tot matig KH gebruik. Dit soort levenswijzen vragen flink wat verdieping in de samenstelling van je eten en ook best het een en ander qua voorbereidingstijd. Daar moet je ook lol in hebben.
Je kunt natuurlijk ook gaan voor het bijhouden van kcal in apps als MFP, of Weightwatchers, of de Eetmeter van het Voedingscentrum. Gewoon ouderwets calorieen tellen en zorgen dat je meer verbruikt dan erin gaat. Het gaat er uiteindelijk om dat hij iets vindt wat bij hem past, en daar zal de dietiste waarschijnlijk ook naar kijken. Dus zie je hem al food preppen en bananenbrood bakken, of eet ie liever een bammetje met rookvlees en 's avonds 'gewoon' maar net wat minder/lichter?
<<

Anoniem193

Bericht 20 Sep 2016 10:33

Re: Man moet veel afvallen

Heel goed Caulfield. Mooi omschreven.

Afvallen is geen rocket science. Natuurlijk kun je dat er wel van maken.
Mijn man moet ook wat kilo's (10 ongeveer) kwijt, maar hij wil niet ineens andere dingen moeten eten. Snap ik best, eten boeit hem niet, als hij maar wat te eten krijgt. Het moet vooral iets zijn wat hij kent, makkelijk zijn en geen gedoe geven.
Hij eet wat minder vlees, gewoon 1 stuk ipv 2 omdat de kinderen het toch niet opaten. Bier drinkt hij thuis alleen in het weekend en dan slechts 2 flesjes op een avond. (in tegenstelling tot eerder, elke avond 1 of 2 flesjes en in het weekend 4)
Eerder at hij elke avond een bakje vla na het eten. Dat doet hij niet meer, soms koopt hij nog voor in het weekend een één persoons toetje. Chips is wel in huis, maar dan die uitdeelzakjes, dat scheelt heel veel.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Sep 2016 10:41

Re: Man moet veel afvallen

Alibi, waar ik wel benieuwd naar ben, zijn jullie boodschappen zo met dit 'nieuwe leven' een stuk duurder geworden? Of weet je dat niet?
<<

Anoniem193

Bericht 20 Sep 2016 10:56

Re: Man moet veel afvallen

Nee het is wel gelijk of zelfs goedkoper.
Helemaal meetbaar is het niet, omdat onze kinderen inmiddels ook als bouwvakkers kunnen eten. Tenminste als het gaat om fruit, brood en aardappelen.
Aan de ene kant geven we veel geld uit aan al het groente en fruit wat er door gaat in een week, maar dat compenseert wel met andere dingen die niet meer of veel minder gekocht worden. We doen boodschappen bij de lidl, en kijken per week welk groente en fruit goedkoper is.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 20 Sep 2016 12:23

Re: Man moet veel afvallen

The green happiness, paleo etc werkt alleen voor iemand die daar echt achter staat en zo te lezen is dat niet zo passend bij de man van kwak. Ik zou dan ook niet verwachten dat hij gaat leven volgens dat soort richtlijnen.

Suiker is in elk geval een grote boosdoener. Vetten op zich zijn niet slecht voor je en heb je ook juist nodig om af te kunnen vallen. Alleen zet suiker zich om tot de slechte vetten. Als je de goede vetten gebruikt kan dat nog prima.
Als hij nog gewoon zijn patatje en biertje wil moet dat ook gewoon kunnen, alleen dan anders. Opeens alles omgooien gaat heus niet werken voor iemand die daar niet 100% achter staat. Laat hem eerst minderen en uiteindelijk zal hij de voordelen gaan merken, zowel geestelijk als lichamelijk.

En echt, met een patatje is echt niks mis, mits je het verantwoord maakt. Als jij gewoon lekker verse (zoete) aardappels tot frietjes snijdt. Dit mengt met 1 eetlepel olijfolie of kokosolie en in de airfryer doet ipv de frituurpan heb je echt veel lekkerdere friet die ook nog eens gewoon verantwoord is. En de portie gewoon iets kleiner dan voorheen en groenten erbij.

Verder zoveel mogelijk onbewerkt vlees/vis dus zonder paneerlagen en zelf kruiden. Wat meer eiwitten toevoegen uit eieren en kwark en misschien kun je de limonade vervangen door cool bear limonade, deze is enkel gezoet met stevia en bevat geen calorieën maar is wel fijn voor de afwisseling met water en kan icm bruisend bronwater wel het gevoel geven alsof hij fris drinkt.

Ik denk overigens dat het sowieso geen kwaad kan om de kinderen ook te laten minderen met suikers. Wellicht hebben zij de genen van hun vader en dan kun je maar beter zorgen dat ze niet verslaafd zijn aan suikers en vooral de suikers in limonade zijn zinloze suikers. Ipv snoep etc kun je er ook voor kiezen om hartige tussendoortjes te maken die ook beter vullen dan een snoep. Ik begrijp in elk geval uit je bericht dat koek en snoep voor hen vrij standaard zijn. Maar bananenijs bijv is echt al lekker zoet van nature. Ook voor je man een traktatie als hij s avonds nog wat lekkers wil.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 20 Sep 2016 12:33

Re: Man moet veel afvallen

Ik vind trouwens ook dat Kwak prima chips etc kan eten als zij dat nog wel graag wil als haar man weg is maar het gewoon beter kan laten als hij naast je zit. Ik snap dat het voor sommigen prima werkt om het niet te nemen terwijl iemand naast je het wel neemt, maar dan hebben jullie het over op gewicht blijven of enkele kg's die eraf moeten. Jullie kunnen dus maat houden en beschikken over voldoende zelfbeheersing, maar als je zoals Kwak haar man 25kg moet afvallen dan heb je dat dus niet, anders zou je die 25kg teveel niet hebben.

Hier is het andersom, mijn man neemt op een dag 3100 kcal aan shakes naast de rest vd maaltijden en tussendoortjes om geen ondergewicht te krijgen terwijl ik echt weer wat kg's kwijt moet. Op dit moment ben ik sinds de zelfmoord van mijn vriendin echt een emo-eter geworden en beschik ik niet meer zo goed over die zelfbeheersing als toen ik heel gezond leefde. Als mijn man dan naast mij gaat zitten snaaien, dan pak ik dus ook gewoon. Dus ik zorg ervoor dat er voedbaaar voedsel is wat hij kan eten waar ik ook gewoon snel vol van raak zodat hij niet graait naar koeken en snoep en ik niet mee snaai en heb zo min mogelijk in huis omdat ik door de hoeveelheid bv die ik nog geef wel snel trek heb en uit gemakzucht dus gauw wat graai wat niet voed. Ook is het voor mijn man niet gezond om al die troep te eten, dus zorg ik dat ik zelf wat verantwoords heb gemaakt. (Bijv marokkaans volkoren panbrood gevuld met kip/gehakt met groenten, groenteloempia's voor in de airfryer, volkorenpita's met zelfgemaakte tonijnsalade en dat soort hartige dingen, noten liggen er ook altijd).
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem221

Bericht 20 Sep 2016 12:49

Re: Man moet veel afvallen

Mijn vriend en ik moeten inmiddels beiden veel afvallen. Naast dat mijn vriend overdag veel eet, waarin hij mij vaak meetrekt, eet hij ook midden in de nacht en dat in zijn slaap. Toen hij in het ziekenhuis en later voor de eerste keer in het revalidatiecentrum lag, vielen zijn kamergenoten het op dat hij opeens rechtop gaat zitten, niet aan te spreken is (want niet wakker) en alles wat hij kan vinden aan eten opeet. En er met het smakkende geluid ook echt van lijkt te genieten. Ik dacht dat het deels was overgewaaid, tot we gistermorgen van bed kwamen en hij de snoeppot meester had gemaakt. Hij schaamt zich voor zijn nachteten, maar stiekem moet ik er wel om lachen. Hij is zo gefocust op eten dat hij er zelfs in zijn slaap aan denkt. En hij wil zo graag de 20kg kwijt. Hij is onder behandeling van een diëtist, maar nachteten? Hoe kun je dat nu oplossen?

Als ik niet net als mijn vriend op dieet zou hoeven, dan zou ik het ook laten om in zijn bijzijn geen chips te eten. Ik denk alleen wel dat hij zou begrijpen dat ik tijdens de normale maaltijden gewoon mijn voedingsstoffen nodig ben en zou me daarin wel laten. We letten ook nooit op elkaars bord als we eten. Dan zijn we echt bezig met eigen eten en als het op is dan is het op. In ieder geval veel succes. Het blijft een lastige situatie.
<<

Anoniem193

Bericht 20 Sep 2016 12:53

Re: Man moet veel afvallen

@fedora: Slaapkamer deur op slot en sleutel bij jou houden ;)
<<

Anoniem221

Bericht 20 Sep 2016 13:08

Re: Man moet veel afvallen

Alibi schreef:@fedora: Slaapkamer deur op slot en sleutel bij jou houden ;)


Nachtslot op de slaapkamerdeur. Ervaring leert dat hij in zijn slaap het nachtslot niet van de voordeur kan krijgen. En dat is een groot geluk, want soms wil hij een wandeling maken... Midden in de nacht en in zijn onderbroek. Tja, je hebt wat te stellen met slaapwandelaars. :P
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 20 Sep 2016 21:09

Re: Man moet veel afvallen

Hoe was het bij de HA, dat was vandaag toch?
En ik had er overheen gelezen, maar heerlijk van t weekend naar Barcelona!!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers