Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2017

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 23 Okt 2017 15:02

Re: Voor een kindje in 2017

Fijn dat jullie het logisch vinden, had ik waarschijnlijk tegen ieder ander ook gezegd maar nu voelt het gewoon even niet zo ofzo!
⁠♡♡♡
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Okt 2017 15:06

Re: Voor een kindje in 2017

Uffe :hug: . Fijn dat het er goed uitziet, maar heel stom om te moeten wachten lijkt me! Al weet je met de duidelijke uitleg van de gynaecoloog wel goed waarom dat beter is, dat lijkt me wel fijn.

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest omdat ik sinds het begin van mijn menstruatie een drukkend gevoel heb in mijn onderbuik. Ik weet dat er een myoom (vleesboom) zit, en icm mijn lange cyclus en de vage pijnklachten zit het me helemaal niet lekker. Ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog om te kijken of de myoom is gegroeid en mogelijk in de weg zit, en of er een andere reden is voor mijn lange cyclus. Het kan best dat 'ie gegroeid is, want ik ben ervan overtuigd dat ik kort zwanger ben geweest en hele vroege miskraam heb gehad vorige week (wat niet eens zo genoemd mag worden officieel). Ik had op dag 45 een test met een heeeeel licht streepje in mijn handen, en de dag erna zette toch mijn menstruatie door. Ik baal er van want ik heb helemaal geen zin in ziekenhuisgedoe, maar toch vind ik het fijn om het te laten checken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 23 Okt 2017 15:13

Re: Voor een kindje in 2017

Ja en gelukkig was mijn man mee en die kan iets makkelijker zijn IK WIL HET NU gevoel uitzetten en beter nadenken en het dan weer voor mij nog een keer en nog een keer en nog een keer uitleggen (ik snap het wel na de eerste keer hoor maar wil het niet ofzo).

He gets Teun dat is ook niet leuk, maar inderdaad beter even checken of het niet beter is om hem weg te halen ofzo.Heb je al een afspraak? Ik weet trouwens niet of je dat officieel niet zo mag noemen hoor, je hebt toch de hoop van dat lichte streepje gehad.
⁠♡♡♡
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 11:21

Bericht 23 Okt 2017 15:22

Re: Voor een kindje in 2017

@Uffe, ik vind het ook niet gek dat je je zo verdrietig voelt en het moeilijk vind om zwangeren in je omgeving te hebben. Je wens is groot, het is niet goed gegaan en je hebt een hoop gedoe nu. Vervelend dat je een paar cyclussen moet wachten nu eigenlijk. Ik weet niet of ik dat goed zou kunnen met zo’n grote wens om zwanger te raken.

@Teun, pfff wat vervelend dat het allemaal zo rommelig en niet lekker gaat. Hoe voel je je over die miskraam? Maak je je zorgen? Wel goed dat je het nu even laat controleren bij de gyn, hopelijk is het niet nodig dat je nog verder gedoe krijgt. Zo’n myoom groeit onder invloed van zwangerschapshormonen?
Wanneer kun je daar terecht? Hopelijk snel!

Mijn menstruatie zet niet echt door, heb nog maar een paar druppels bloed verloren. Had wel menstruatiekrampen vanmiddag, maar tot nu toe niks. Sinds gisterenochtend helemaal geen bloed meer gezien. Nog een test gedaan, negatief, dus verwacht dat ik toch echt ongesteld ga worden. Maar zou wel leuk zijn als dat dan nu ook gewoon gebeurd.

Vanaf wanneer moet je eigenlijk je eerste cyclusdag rekenen? Ik heb een app die zegt: ‘vanaf de eerste druppel rood bloed’ maar ik lees op internet ook over ‘de dag dat het voor het eerst echt doorbreekt’. Is wel handig om te weten want het begint wel vaker een beetje rommelig en met een heel klein beetje, alleen meestal stop ik tussendoor niet helemaal met bloeden zeg maar.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Okt 2017 15:31

Re: Voor een kindje in 2017

@ Uffe, ja het was wel even verwarrend vorige week ja. Maar het streepje was na vijf dagen verlies van oud bloed echt megalicht dus ik hield er meteen rekening mee dat het niet goed zou gaan. Maar toch! Ik had echt enorm pijnlijke boobs en voelde me wel even echt zwanger. Echt een mindfuck soms. Maar toch lijkt het me niet te vergelijken met een miskraam na enkele weken. Ik heb net meteen gebeld met het ziekenhuis maar de verwijsbrief was nog niet helemaal binnen of zo, dus ik moet morgen weer bellen voor een afspraak.

@ Countingdays, wat vervelend dat het niet goed doorzet. Ik weet ook nooit wat ik als dag 1 moet rekenen. Vorige week had ik dus 5 dagen oud bloedverlies en daarna zette het door met rood bloed dus reken ik maar vanaf die dag. Maar heel duidelijk is het niet nee!
Een myoom groeit inderdaad onder invloed van zwangerschapshormonen en kan na een zwangerschap weer krimpen. Maar vorig jaar, een jaar na mijn zwangerschap, was 'ie nog best groot. Als het goed is kan ik binnen 2 weken terecht, niet heeeel snel. Morgen kan ik dus weer bellen voor een afspraak.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Okt 2017 17:17

Re: Voor een kindje in 2017

Teun, check even mijn post(s) in het biechttopic. Ik heb iets soortgelijks gehad, voor mijn zwangerschap van D.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 23 Okt 2017 21:37

Re: Voor een kindje in 2017

@ uffe, ohh wat dubbel zeg. Natuurlijk fijn dat alles er goed uitzag maar daar ben je niet mee geholpen. Waarom dan telkens die miskramen.
Ik snap je gevoel heel goed dat het je steeds meer moeite kost om blij te doen bij zwangeren enz.
Maar voel je niet bezwaard om daar aan toe te geven hè. Je bent een mens met gevoel.

@ Teun, klinkt niet fijn wat je hebt. Doet het ook pijn?
En dat je een licht streepje had heb ik ook gehad..en elke dag werd het minder. Toch shit.

@ Anouschka, even niet meegekregen maar hoe staat het er bij jou voor?

Rekenen wanneer menstruatie begint. Bij mij in het ziekenhuis is de dag wanneer je bloed verlies begint maar is het na 18.00uur dan reken je vanaf de volgende dag.

En blijven liggen na de seks, doe ik ook.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn eerste IUI gehad, moest zelfs 15 min blijven liggen maar toen zei de arts dat dat veranderd gaat worden. Dat het helemaal niet uitmaakt of je wel of niet blijft liggen.
Al is het voor mijn gevoel wel dat het zou kunnen helpen.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 23 Okt 2017 22:50

Re: Voor een kindje in 2017

Oh spannend Shally!! Viel het mee?

Ik ben bijna door de wachtweken heen. Als ik tenminste weer een mooie korte cyclus heb..
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 24 Okt 2017 12:27

Re: Voor een kindje in 2017

Sorry Anousch, spellingscontrole heeft er Anouschka van gemaakt.
Maar iui viel mee hoor. Stelt niks voor. Er waren nog meer zwemmers als de iui van m'n zoontje.
Heb nu utrogestan erbij gehad en nu afwachten tot volgende week vrijdag!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 24 Okt 2017 12:42

Re: Voor een kindje in 2017

Lady, dank je! Ik heb het nu gelezen, lief! Was je cyclus meteen weer goed? Weet je waarom het bij jou onregelmatig was? Dit geeft me in ieder geval wel hoop.

Anousch, wat spannend! Wanneer kun je testen?

Shally, voor jou ook spannend dus de komende weken. Wat gek dat je moest blijven liggen terwijl artsen al weten dat het waarschijnlijk geen zin heeft. Maar ik kan me voorstellen dat het een prettiger idee is.

Ik kan onverwachts vrijdag al terecht voor een echo, er was een plekje vrij. Spannend, ik hoop dat ik me zorgen maak om niks.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 24 Okt 2017 13:23

Re: Voor een kindje in 2017

Nou zo heet ik ook dus komt goed uit hahaha.
Gelukkkg! Dus nu ook de spannende wachtweken?

Oh wat fijn Teun! Snel ineens!
Als mijn cyclus mee wilt werken dan vrijdag. Maar ik heb besloten in ieder geval tot dag 33 te wachten (hoe moeilijk ook haha) aangezien het ook ineens weer langer kan zijn.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Okt 2017 15:52

Re: Voor een kindje in 2017

Wat spannend Anousch!

Teun, mijn cyclus was na die hele lichte streep meteen regelmatig terwijl hij dus daarvoor al dertien maanden onregelmatig was. Het was alsof mijn lichaam een soort reset had gekregen en dat echt even nodig had. Ik hoop echt voor jou dat het bij jou ook zo mag gaan. Ik heb overigens geen idee waarom het steeds onregelmatig is geweest. Heb dertien jaar aan de ook gezeten, wellicht daardoor?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem286

Bericht 24 Okt 2017 19:56

Re: Voor een kindje in 2017

Spannend Anousch!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 24 Okt 2017 20:11

Re: Voor een kindje in 2017

Spannend Anousch!

Teun ook spannend, wel fijn dat je niet zo lang hoeft te wachten. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.

Shally ook spannende weken dus, was het bij je zoontje de eerste iui zwanger?
⁠♡♡♡
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 24 Okt 2017 20:22

Re: Voor een kindje in 2017

@uffe, klopt. Ik was bij de eerste IUI zwanger. Maar daarvoor wel kijkoperatie gehad en doorspuiten van de eileiders dus denk dat het daardoor kwam.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 24 Okt 2017 20:29

Re: Voor een kindje in 2017

Oke, spannend hoor!
⁠♡♡♡
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 26 Okt 2017 08:42

Re: Voor een kindje in 2017

Haha ik was zo stoer he met mn ik ga niet testen.. nou gister gedaan, stom.. hartstikke negatief...
Nou maar hopen dat het zoals afgesproken morgen gewoon komt.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 26 Okt 2017 08:55

Re: Voor een kindje in 2017

Ahh wat balen Anousch. Stiekem hoop ik dat test gewoon te vroeg was, al weet ik dat die kans klein is. Gun het je zo enorm dat je heel binnenkort een positieve test hebt!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Okt 2017 09:12

Re: Voor een kindje in 2017

Balen Anousch, ik hoop ook dat je gewoon te vroeg was. Ik duim voor je!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem286

Bericht 26 Okt 2017 10:32

Re: Voor een kindje in 2017

Jammer Anousch, hopelijk ben je idd gewoon te vroeg.

Hier net ongesteld geweest, netjes op tijd (wel lang :o voor mijn doen, ruim 6 dagen). Nu eerste maand na de hsg dus ben benieuwd :) ga iig wel ovulatietesten gebruiken deze maand, die had ik nog liggen.
<<

Brooke

Bericht 26 Okt 2017 10:42

Re: Voor een kindje in 2017

Balen Anousch! Mijn duimen draaien extra hard nu!

Fijn Highway netjes op tijd.

Hier is het ook spannend. Weet niet wat ik moet denken. Zondag moet ik ongesteld worden, maar weet niet of ik kan wachten zolang voor ik een test doe haha. Heb allemaal vage klachten die bij zowel zwanger zijn als ongesteld worden hoort. Gister aan het eind van de dag voelde mijn baarmoeder als een ballon aan, zo zwaar, heel gek, voelde het zelfs tijdens het fietsen naar mijn werk. Vanmorgen wel menstruatiekrampen gehad, nu is dat ook weg. Heb een zwangerschapstest liggen om 4 dagen voor je nod te testen, denk dat ik dat morgen eens ga doen.
<<

Countingdays

Noob

Berichten: 100

Geregistreerd: 24 Aug 2017 11:21

Bericht 26 Okt 2017 14:35

Re: Voor een kindje in 2017

Balen Anousch, er is natuurlijk nog wel een kleine kans, maar als het niet zo is dan hoop ik vooral dat je gewoon snel ongesteld wordt.

Succes Highway, fijn dat je gewoon op tijd ongesteld was.

Brooke, gek he al die klachten. En dan ga je toch wat denken. Ik zou denk ik niet nu al testen maar gewoon nog even wachten tot zondag. Maar goed, ik snap het wel hoor, als je het niet meer vol kunt houden en van alles denkt dan is het super moeilijk om nog rationeel en nuchter er naar te kijken, dat lukt mij namelijk ook niet. :palm:
<<

mysterious

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 26 Okt 2017 16:54

Re: Voor een kindje in 2017

Spannend brooke!
Mijn nod is 4 november dus nog even geduld.
Dat is niet mijn sterkste kant
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Okt 2017 18:16

Re: Voor een kindje in 2017

Spannend Brooke! Ik had wat soortgelijke klachten en testte dus wel positief.

Ja, ik ben een trouwe meelezer hier :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 26 Okt 2017 19:53

Re: Voor een kindje in 2017

Spannend Brooke en Mysterious!

Jammer van de negatieve test Anousch. En het vervelende van te vroeg testen is dat je nu eigenlijk nóg niks weet. Hopelijk heb je snel echte duidelijkheid.

Gezellig dat je mee blijft lezen en posten hoor Lady :)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers