Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mag dit?

<<

Anoniem197

Bericht 16 Sep 2016 16:40

mag dit?

Ik heb even een vraag en ik denk zelf dat het niet mag maar wil het toch even weten.

Ik kom ooit op een blog en diegene heeft er recepten op staan (het volledige recept) uit een kookboek. Er staat wel bij van wie en uit welk boek het komt. Maar het lijkt mij toch dat je te maken hebt met copyrights ofzo?

Wie weet dit? En zou je dat tegen die persoon zeggen als dit niet mag?
<<

Anoniem221

Bericht 16 Sep 2016 16:43

Re: mag dit?

Volgens mij mag het zolang de bron wordt vermeld.
<<

Anoniem197

Bericht 16 Sep 2016 19:58

Re: mag dit?

Maar dat is toch raar? Zo hoef je geen kookboek te kopen als alle recepten online staan?
<<

Anoniem184

Bericht 16 Sep 2016 20:01

Re: mag dit?

Als die persoon nou een heel boek overtikt dan vind ik het wat anders, maar als het verschillende recepten uit verschillende kookboeken zijn, dan lijkt het me alleen maar een mooie reclame voor het boek. Grote kans dat mensen toch nieuwsgierig worden naar het kookboek en de auteur (van het kookboek) juist blij is met zulke blogs.
<<

Anoniem243

Bericht 16 Sep 2016 20:04

Re: mag dit?

Wat grappig, dit vraag ik me ook al tijden af. Zelf plaats ik dat dus niet omdat ik dan het gevoel heb rechten te schenden (niet dat ik nou zoveel kook of recepten blog). Maar of dat ook echt zo is weet ik eigenlijk niet.
<<

Anoniem221

Bericht 16 Sep 2016 20:28

Re: mag dit?

Eens met Maple. Ik denk dat de auteur het als goede reclame ziet. Maar van wat ik weet is bronvermelding voldoende om 'iets' te mogen kopiëren. Als je het hele boek kopieert is het weer iets anders, maar het gaat hier slechts om één recept.
<<

Anoniem197

Bericht 16 Sep 2016 20:54

Re: mag dit?

Ja maar inmiddels zijn het al 10 recepten uit hetzelfde boek. Dus daarom dacht ik dat het niet mocht.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers