Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Makkelijke recepten die wat langer duren

<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 26 Sep 2016 12:17

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Urban Naked schreef:
Marin schreef:Is het trouwens ook niet een idee om extra grote porties te maken en wat in te vriezen voor in die eerste weken na de bevalling? Misschien dat dat ook helpt!
Dit zou ik zeker aanraden! Zo fijn als je dan iets uit de vriezer kunt trekken!

Er staan al een hoop goeie en lekkere tips!
Ik vind deze kip erg lekker (en die is ook goed in te vriezen, hoef je er alleen nog wat sperzieboontjes+rijst bij te doen en klaar: http://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/di ... nny-jansen

En verder dingen in de tajine maken, vind ik ook altijd leuk!


Dit recept ziet er echt goed uit, ik ga hem voor vanavond maken. Ben erg benieuwd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 26 Sep 2016 18:17

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Echt een aanrader het recept van Urban Naked. Smaakt ontzettend goed!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 26 Sep 2016 19:04

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Ik kom even mijn eigen recept spammen, maar absoluut de moeite waard!
Daging rendang :

http://www.knutselenindekeuken.nl/recip ... g-rendang/
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Sep 2016 13:38

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Oh er staan echt al super leuke (lekkere) dingen tussen, thanks! Ik ben inderdaad van plan om de vriezer vol te stouwen zodat ik in de kraamtijd niet (veel) hoef te koken, lijkt me ideaal :)

Nog maar twee wekkertjes en dan kan ik los :wink:

♥♥
<<

Anoniem197

Bericht 03 Okt 2016 14:11

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

In de allerhande van deze maand staan wat stoofpotjes.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Okt 2016 15:07

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Ah goeie tip Ddl, bedankt! Ik ga morgen meteen even een allerhande halen :)

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Okt 2016 15:11

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Oh trouwens, over dat invriezen, hoe doen jullie dat? Ik bedoel, ik snap wel dat je het gewoon in de vriezer plempt enzo, maar wat voor bakjes gebruiken jullie? Voor dingen zoals stoofvlees of soep heb ik allerlei soorten plastic bakjes, maar een ovenschotel zoals lasagne kan ik beter in een ovenvaste schaal invriezen lijkt mij? En aangezien ik de hele vriezer wil vullen... Kun je als particulier van die aluminium bakjes kopen waar je bijvoorbeeld ook pasta in krijgt als je het laat bezorgen? Zou dat werken?

♥♥
<<

Anoniem197

Bericht 03 Okt 2016 20:12

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Ik doe het altijd in een plastic bakje van de action. En schep het daarna over in een ovenschaal.

Die bakjes die jij bedoelt ken ik niet maar zoiets is denk ik vooral te koop bij de sligro en makro. Maar daarvoor moet je een pasje hebben. Krijg je alleen als je ingeschreven staat bij de kvk. Weet niet of je iemand kent met een eigen bedrijf? Ik gebruik altijd die van mijn moeder. Controleren doen ze nooit.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Okt 2016 20:27

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Ik bewaar vaak van die bakjes van de Chinees als we dat een keer halen. Kun je prima invriezen en ze kunnen ook in de magnetron.
Oh, en als ik het in de oven wil opwarmen schep ik het over.
<<

Anoniem281

Bericht 03 Okt 2016 20:34

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Ik vries veel in, in diepvrieszakken. Dan kan ik meer kwijt in de vriezer, omdat het goed stapelt. Momenteel heb ik 2 zakken soep liggen, meerdere porties kipfilet in blokjes, 2 zakken pastasaus en wat porties stampotten. Verder nog wat zakjes jus en ander vlees per porties.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Okt 2016 21:04

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Ik gebruik ook bakjes van de action en de Chinees, iets dat in de oven moet schep ik over.
En ik label alles met schildersplakband en dan schrijf ik met watervaste stift de datum erop en wat er in zit. Daar ben ik vrij obsessief in.
<<

Anoniem245

Bericht 04 Okt 2016 16:44

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Momenteeel staat er een heerlijke stoofpot op het vuur.
Kilo rundvlees, 3 paprika's, gele en groene courgette, 3 uien en 3 teentjes knoflool. Afgeblust met rundvleesbouilon en balsamico azijn. Echt heeeerlijk, is echt mijn favoriete herfst/winter gerecht. En dat eet ik straks met couscous, kan ook makkelijk met rijst. Verheug me er nu al op!
<<

Anoniem304

Bericht 04 Okt 2016 16:46

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Soleil schreef:Ik gebruik ook bakjes van de action en de Chinees, iets dat in de oven moet schep ik over.
En ik label alles met schildersplakband en dan schrijf ik met watervaste stift de datum erop en wat er in zit. Daar ben ik vrij obsessief in.

Slim!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 05 Okt 2016 13:20

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Oh, ik zie zoveel lekkere recepten ertussen staan. Mijn favoriet in de herfst/winter is Indische hachée. Gebruik het recept van mijn oma, zal het eens opzoeken.

Heb deze week helaas geen tijd meer om uitgebreid te koken, maar volgende week ga ik wat recepten uit dit topic proberen.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 05 Okt 2016 14:09

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Er komen lekkere dingen voorbij! Ik heb al even wat ervan gepind op pinterest.

Vanavond staat deze op de planning:
https://www.okokorecepten.nl/recept/kip ... r-omkijken

Maar dan eerst de balsamicoazijn met honing in een pannetje warm maken zoals één van de reacties eronder zegt.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Okt 2016 21:33

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Deze is heerlijk:
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R8 ... pureedakje, duurt 5,5 uur :smile:
Ook supergemakkelijk om te maken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem197

Bericht 25 Okt 2016 19:41

Re: Makkelijke recepten die wat langer duren

Al wat klaar kunnen maken of nog geen verlof?
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers