Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 16 Sep 2016 19:51

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Uitslapen,wasjrs draaien, babykamer in orde brengen en eens bij zus of ouders langs, haken en tv kijken. Dr laatstr weken had ik wel heel veel pijn bij het lopen dus zat/lag ik meer op de bank.
<<

Anoniem281

Bericht 16 Sep 2016 20:04

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Klagen en zeuren, want ik vond 't allemaal te lang duren :') Veel slapen (ik was vaak om 05:00 al wakker, maar ging om 09:00 gewoon weer slapen..) recepten uitproberen, geld uitgeven, lezen, kansloze programma's kijken (veel TLC bijv.) Ik was veel bij mn moedertje, 's middags dutte k nog even een uurtje en ehmm.. Nouja vooral weinig dus.
<<

Anoniem316

Bericht 16 Sep 2016 20:11

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Bazinga schreef:Klagen en zeuren, want ik vond 't allemaal te lang duren :') Veel slapen (ik was vaak om 05:00 al wakker, maar ging om 09:00 gewoon weer slapen..) recepten uitproberen, geld uitgeven, lezen, kansloze programma's kijken (veel TLC bijv.) Ik was veel bij mn moedertje, 's middags dutte k nog even een uurtje en ehmm.. Nouja vooral weinig dus.

Ik denk dat mijn verlof net zo gaat verlopen :laughcry: ik moet alleen nog wel de wasjes doen en het kamertje verder netjes maken.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Sep 2016 20:57

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Ik sliep slecht en lag soms uren wakker, daardoor was ik moe en ging ik weer meer spugen. De deur uit ging eigenlijk niet want ook dan ging ik weer spugen, ik had twee keer in de week controle in het ziekenhuis en die dagen kon ik verder niks doen. Mijn vader kwam 1 dag in de week om me gezelschap te houden en het huishouden te poetsen en mijn schoonmoeder is 2 keer geweest. Verder moest iedereen om me heen eigenlijk werken.
Ik liet Albert de boodschappen brengen en heb cupcakes gebakken met muisjes in ingevroren en soesjes met muisjes ingevroren. De babywasjes ed heeft mijn moeder eigenlijk allemaal gedaan.
Geen idee wat ik verder de hele dag deed, op de bank liggen, maar ik heb ook niet echt heel veel genetflixt of gelezen.

Na dat ik bevallen was werd het koud en echt winter, ik ging er wel dagelijks op uit, maar ook weer niet uren op pad met dat weer. Daarnaast bleek onze zoon niet te groeien in de tweede week dus toen heb ik een week besteed aan om de twee uur voeden en daarna kolven en de fles er achter aan geven, toen bleef er niet veel tijd over voor andere dingen.
Mijn man was daarna een paar weken vrij en toen zijn we wezen winkelen en lekker uit eten en dat soort dingen en daarna kwamen de feestdagen, die vliegen ook altijd wel voorbij en we hadden veel kraamvisite in de kerstvakantie. Ik ben in Januari nog een nachtje bij mij ouders wezen logeren met onze zoon, zat veel achter de naaimachine, kookte uitgebreider en had ook tijd om te bakken of toetjes te maken ed. Aan het eind van mijn verlof ( ik was in totaal 20weken vrij) begon ik me echt te vervelen en was ik ook wel weer blij dat ik aan het werk kon.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Sep 2016 21:22

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Ik ging chilluh!!

Nee, flauw. Even denken.. Ik heb de babywasjes gedraaid en het kamertje een beetje gedaan. Heb heel veel laten liggen tot het verlof zodat ik dan wat te doen zou hebben, haha. Verder series kijken en dat soort dingen, heb niet zo veel gedaan. Had totaal geen nesteldrang dus geen dagen aan het poetsen en het was toen te warm om op het balkon op het zuiden te zitten, dus ik was vrij veel binnen. Totaal niet spannend dus, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem253

Bericht 02 Okt 2016 08:34

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Ik ga volgende maand met verlof, kijk nu al uit naar het relaxen thuis ;). Niks moet, niksen mag ;).
<<

Anoniem173

Bericht 02 Okt 2016 09:14

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Oh als ik dit zo lees kan ik nu al zo'n zin krijgen in mn verlof. Moet helaas nog een half jaar wachten :p.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Okt 2016 09:18

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Bugel schreef:Oh als ik dit zo lees kan ik nu al zo'n zin krijgen in mn verlof. Moet helaas nog een half jaar wachten :p.

Ik ook!! Collega's vragen nu al wanneer ik met verlof ga. Nou. Ehhh. Nog een eeuwigheid!.

Ik heb nog één boek in de kast liggen, echt een mega saai boek uit 18honderdnogwat waarvan ik altijd heb gezegd dat ik dat ga lezen tijdens m'n verlof. Haha. Dan moet ik er toch maar aan geloven.
En ik verheug me heel erg op series kijken! Waarschijnlijk verveel ik me binnen drie dagen suf. Ik ben helemaal niet meer gewend om stil te zitten. (dit is allemaal vóór bevalling natuurlijk)
Let's discover the world together.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Okt 2016 09:23

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Ik had me bedacht dat ik heel veel ging doen maar in de praktijk was ik zo moe, dat er helemaal niks van is gekomen. Ik had ook geen nesteldrang.
L2014 & H2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 02 Okt 2016 10:49

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

mzcharlotte schreef:Ik had me bedacht dat ik heel veel ging doen maar in de praktijk was ik zo moe, dat er helemaal niks van is gekomen. Ik had ook geen nesteldrang.


Dat is precies hoe mijn verlof er nu uitziet eigenlijk. Slapen, beetje internetten en thee drinken met mensen. Maar vooral slapen :smile:
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem211

Bericht 02 Okt 2016 11:49

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Slapen en Netflix. Dat zou ik doen :D
<<

Anoniem316

Bericht 02 Okt 2016 14:50

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Ik heb trouwens nog een to do list gemaakt voor het geval ik me zou vervelen. Zijn dingen die ik de afgelopen maanden al had kunnen doen maar gewoon uitgesteld heb :laughcry:
<<

anoniem203

Bericht 02 Okt 2016 18:01

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Ik had bekkeninstabiliteit dus ik kon niet veel. Ik heb veel geslapen, tv gekeken, bijna alle Disney classics op dvd gekeken, huishouden gedaan wat haalbaar was, mensen op bezoek laten komen en dat was het eigenlijk. Ik heb mij iig geen moment verveeld maar ik ben ook wel iemand die zichzelf goed kan bezighouden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Okt 2016 18:09

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Ik heb echt onwijs genoten van de stilte. Heb echt vaak grwoon aan tafel gezeten, en gewoon lekker muziekjes geluisterd, voor en uit gestaard, gewoon echt bewust van de stilte voor de storm zeg maar. En ik had een abbo op de Volkskrant. Vet leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 02 Okt 2016 22:02

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Ik had ook heel veel plannen. Kleertjes wassen ed. Maar ik had het behoorlijk in m'n rug. En helaas belande ik na 2 weekjes verlof in het ziekenhuis met een trombosebeen. Dat was vlak voor kerst. Gelukkig mocht ik met de kerst wel naar huis. Maar ik kon eigenlijk helemaal niks. Had veel pijn.

De laatste keer heb ik vooral veel kleren uitgezocht/gewassen en kasten opgeruimd. Zoon ging regelmatig een dagje naar m'n moeder en dan deed ik ook wel eens een dagje lekker helemaal niks. Beetje bankhangen/lezen/televisie kijken.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Okt 2016 00:19

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Kan nú al niet wachten! Ik heb speciaal series nog niet gekeken zodat ik ze dan kan kijken haha
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 03 Okt 2016 06:19

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Zijn de verlofregels in Australië hetzelfde marsy?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Okt 2016 06:58

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Ik heb 18 weken zelf in te delen en man 2, ook zelf in te delen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 03 Okt 2016 15:16

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Wat heerlijk Marsy! Daar ben ik wel een beetje jaloers op. Zie er straks echt tegenop dat mijn man maar 2 dagen vrij is (als hij nog werk heeft/weer werk heeft). Ik vind dat in Nederland zo slecht geregeld! Zo ouderwets. Mijn man vind het ook echt niet leuk, die zou het liefst ook gewoon niet solliciteren zodat hij een paar maanden samen met mij thuis kan zijn, alleen dat durf ik niet aan dus hij moet van mij wel solliciteren :P
<<

Anoniem280

Bericht 03 Okt 2016 15:22

Re: Zwangerschapsverlof (eerste kindje), wat doe/deed jij?

Ik deed weinig voor de bevalling.
Was deed schoonmoeder in de wasmachine en ik hing het op te drogen en deed zittend het strijkwerk.
Verder sliep ik veel en keek ik tv.
Ik mocht verder niks meer doen.
Na de bevalling deed ik alles wat nog gedaan moest worden. Wiegjes in elkaar zetten etc. nesteldrang kwam toen pas.
En nadat de kinderen, na een maand, thuiskwamen, heb ik veel gelopen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo