Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgelicht of toeval?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 16 Sep 2016 13:12

Opgelicht of toeval?

.
Laatst gewijzigd door Fauve op 22 Sep 2016 11:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
04-2014
10-2015
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 16 Sep 2016 13:43

Re: Opgelicht of toeval?

Een nieuwe Samsung J5 kost bij de Mediamarkt hetzelfde en dan had je hem in het Nederlands gehad. Ik begrijp niet goed waarom je überhaupt een Poolse telefoon koopt? Klinkt niet echt als zuivere koffie. Volgens mij moet in de gebruiksaanwijzing wel staan hoe lang er fabrieksgarantie op een product zit, dan kun je hem laten repareren. Ik zou in ieder geval teruggaan naar de winkel met je kapotte telefoon, een nieuwe telefoon hoort het niet na twee weken al te begeven. Of je je geld hoort terug te krijgen durf ik niet te zeggen.
2011 2012 2017
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 16 Sep 2016 13:54

Re: Opgelicht of toeval?

Wij wisten helemaal niet dat de telefoons die die winkel verkoopt, uit Polen kwamen.
Bovendien bood hij aan de data en alles over te zetten en die S3 is al heel oud, dus mijn man dacht er goed aan te doen.
Hopelijk krijg ik morgen gewoon die 210 euro terug. Heb net het doosje en de bon gevonden, we gaan er morgen samen naartoe.
Maar zoooo raar dat die S3, die ze dus niet gemaakt hebben, het ineens weer deed terwijl hij zei dat ik hem weg kon gooien.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem193

Bericht 16 Sep 2016 14:39

Re: Opgelicht of toeval?

Je hebt die J5 gekocht, omdat je dacht dat je S3 kapot was en nu wil je je geld terug, omdat je S3 het toch weer doet.
Nee, zij zijn niet verplicht je dat geld uit te betalen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Sep 2016 14:41

Re: Opgelicht of toeval?

Alibi schreef:Je hebt die J5 gekocht, omdat je dacht dat je S3 kapot was en nu wil je je geld terug, omdat je S3 het toch weer doet.
Nee, zij zijn niet verplicht je dat geld uit te betalen.

Nouja, ze wil voornamelijk haar geld terug omdat die J5 binnen twee weken kapot was lijkt mij.

♥♥
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 16 Sep 2016 14:48

Re: Opgelicht of toeval?

Uhm ja die J5 is na een week al stuk en blijkbaar is mijn oude telefoon die ik volgens hen kon weggooien, helemaal niet stuk want het scherm doet het weer. Ik zit er nu op te typen.
Dus ik wil mijn 210 euro terug. En niet dat ze hem nog gaan repareren. Het vertrouwen is weg.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem193

Bericht 16 Sep 2016 15:06

Re: Opgelicht of toeval?

Oh hehe sorry niet goed gelezen. Was even niet goed binnen dat die J5 nu ook kapot is.
Ja daarvoor mogen ze je wel je geld terug geven.

Edit: Niet omdat je opgelicht bent. Maar omdat de telefoon al zo snel kapot is.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 16 Sep 2016 16:29

Re: Opgelicht of toeval?

Op basis van het non confirmiteitsbeginsel heb je recht op herstel of overeenkomst ontbinden. Geld terug dus. Een telefoon behoort langer mee te gaan dan 2 maanden.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Sep 2016 16:49

Re: Opgelicht of toeval?

Chipa schreef:Op basis van het non confirmiteitsbeginsel heb je recht op herstel of overeenkomst ontbinden. Geld terug dus. Een telefoon behoort langer mee te gaan dan 2 maanden.


Volgens mij is het wel zo dat je de winkel eerst in staat moet stellen om het gebrek te verhelpen en krijg je dus niet persé direct je geld terug.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 16 Sep 2016 20:00

Re: Opgelicht of toeval?

Dat klopt idd. Mijn antwoord was even kort door de bocht.

Mocht je meer info willen mbt consumtenrecht dan mag je me pm en.
<<

Anoniem184

Bericht 16 Sep 2016 20:06

Re: Opgelicht of toeval?

Even over die Poolse telefoon: wat is het verschil tussen een Poolse Samsung en een Nederlandse? Je kunt de taal toch gewoon wijzigen? En die Poolse apps verwijderen?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Sep 2016 20:23

Re: Opgelicht of toeval?

Maple schreef:Even over die Poolse telefoon: wat is het verschil tussen een Poolse Samsung en een Nederlandse? Je kunt de taal toch gewoon wijzigen? En die Poolse apps verwijderen?


Dat snap ik ook niet. Wij hebben sinds dit jaar een werktelefoon en een laptop, die kwamen ook allemaal uit Polen. Gewoon even de taal wijzigen en dan merk je er niets meer van hoor. En dat is allemaal centraal ingkocht via een grote organisatie, niets dubieus aan dus. Dus dat hoeft niet per se iets te betekenen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 16 Sep 2016 20:55

Re: Opgelicht of toeval?

Dat vind ik gewoon vreemd en heb ik nog niet eerder meegemaakt bij de aankoop van telefoons.
Verder is ook de handleiding en het doosje Pools. Had de apps er al afgehaald.
Ik wil geen nieuwe telefoon of reparatie, we gaan gewoon ons geld terugvragen.
Ik zeg dat ik geen vertrouwen meer heb in dit toestel en ga nadenken over een ander toestel...
wil er niet meer heen na morgen.
Ze wilden ook mijn man 50 euro aftroggelen door te zeggen dat er iets kapot was in zijn iphone (die laadde niet meer op) maar er zat een pluis in die ze in de apple store eruit haalden.
04-2014
10-2015
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 16 Sep 2016 20:59

Re: Opgelicht of toeval?

Mizz_S schreef:
Maple schreef:Even over die Poolse telefoon: wat is het verschil tussen een Poolse Samsung en een Nederlandse? Je kunt de taal toch gewoon wijzigen? En die Poolse apps verwijderen?


Dat snap ik ook niet. Wij hebben sinds dit jaar een werktelefoon en een laptop, die kwamen ook allemaal uit Polen. Gewoon even de taal wijzigen en dan merk je er niets meer van hoor. En dat is allemaal centraal ingkocht via een grote organisatie, niets dubieus aan dus. Dus dat hoeft niet per se iets te betekenen.

Er zal waarschijnlijk geen verschil zitten tussen een Poolse en Nederlandse Samsung, maar ik zou het toch erg vreemd vinden wanneer ik in een Nederlandse winkel een nieuwe telefoon koop, deze helemaal in het Pools zou zijn.
2011 2012 2017
<<

Anoniem184

Bericht 16 Sep 2016 21:06

Re: Opgelicht of toeval?

Ik denk dat ik vreemd zou opkijken als ik een toestel in het Pools meenam uit de Vodafone-, KPN- of T-Mobilewinkel, maar bij zo'n reparatiewinkeltje die veelal toch al gerund wordt door mensen van buitenlandse komaf, nee, dan niet.
<<

Anoniem184

Bericht 16 Sep 2016 21:10

Re: Opgelicht of toeval?

Overigens is de J5 een prima toestel hoor. Een beetje 'platsic' als je de S-serie gewend bent en iets minder geavanceerd, maar verder prima. Ik denk dat je wat de J5 betreft gewoon pech gehad hebt en dat je het anders moet verwoorden, volgens mij ben je niet het vertrouwen in het toestel kwijt, maar in de winkelier die jou het toestel verkocht heeft en wil je daarom gewoon je geld terug. Wat ik begrijp trouwens hoor. Maar of je daarmee (of het vertrouwen wat je niet meer hebt in het toestel) in je recht staat...
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 16 Sep 2016 21:11

Re: Opgelicht of toeval?

Ik heb ooit mijn ipod in een emmer water laten vallen die deed het vervolgens ook niet meer maar toen ik hem een half jaar later tegenkwam in een la deed hij het weer. Dus het kan zo zijn dat het leek dat de telefoon niet te repareren viel (je geeft zelf al aan dat het een oud toestel is) maar dat het probleem zich vanzelf heeft opgelost.

Ten aanzien van je nieuwe telefoon hoeven ze je zoals hierboven al aangegeven geen geld terug te geven gelijk. Ze hebben het recht om eerst het gebrek te verhelpen, het kan zijn dat ze je het geld teruggeven maar dat is dan uit coulance en niet omdat je daar recht op hebt.

Vind persoonlijk ook dat je wat voorbarig reageert. Je hebt het over oplichting, aftroggelen etc. terwijl je dit baseert op een gevoel en niet op de feiten. Met betrekking tot de iphone kan die 50 euro ook gebaseerd zijn op de moeite die zij moeten doen en de onderzoekskosten (daar betaal je bij een andere winkel ook voor als je het product daar niet hebt gekocht). Dat de apple store je kosteloos verder helpt heeft ook te maken met het gegeven dat zij de producent zijn en dit stukje service is meegenomen in de verkoopprijs. De winkel waar jij naar toe bent gegaan is niet de producent, niet de verkoper en zal dus gewoon gemaakte kosten/manuren in rekening brengen dat is een normale manier van zaken.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 16 Sep 2016 22:16

Re: Opgelicht of toeval?

Maple schreef:Even over die Poolse telefoon: wat is het verschil tussen een Poolse Samsung en een Nederlandse? Je kunt de taal toch gewoon wijzigen? En die Poolse apps verwijderen?



Ik heb mijn telefoon bij Belsimpel besteld en die stond ook Pools (of iets anders onleesbaars) ingesteld. Kreeg er gewoon een handleiding bij hoe ik hem naar Nederlands kon zetten. K zou daar echt niet raar van opkijken, zoveel telefoons komen via het buitenland.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Sep 2016 22:23

Re: Opgelicht of toeval?

Indigo schreef:
Mizz_S schreef:
Maple schreef:Even over die Poolse telefoon: wat is het verschil tussen een Poolse Samsung en een Nederlandse? Je kunt de taal toch gewoon wijzigen? En die Poolse apps verwijderen?


Dat snap ik ook niet. Wij hebben sinds dit jaar een werktelefoon en een laptop, die kwamen ook allemaal uit Polen. Gewoon even de taal wijzigen en dan merk je er niets meer van hoor. En dat is allemaal centraal ingkocht via een grote organisatie, niets dubieus aan dus. Dus dat hoeft niet per se iets te betekenen.

Er zal waarschijnlijk geen verschil zitten tussen een Poolse en Nederlandse Samsung, maar ik zou het toch erg vreemd vinden wanneer ik in een Nederlandse winkel een nieuwe telefoon koop, deze helemaal in het Pools zou zijn.


Ze staan toch ook vaak op Engels ipv Nederlands? Vind je dat ook raar?
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 16 Sep 2016 22:37

Re: Opgelicht of toeval?

Ik heb zelfs gewoon een telefoon van T-mobile en die was duits toen ik hem kreeg. Er staan ook een paar duitse apps op waar ik dus geen zak aan heb. Nooit bij stil gestaan eigenlijk..
09-07-2018
11-07-2021
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Sep 2016 22:46

Re: Opgelicht of toeval?

Milou schreef:Dat vind ik gewoon vreemd en heb ik nog niet eerder meegemaakt bij de aankoop van telefoons.
Verder is ook de handleiding en het doosje Pools. Had de apps er al afgehaald.
Ik wil geen nieuwe telefoon of reparatie, we gaan gewoon ons geld terugvragen.
Ik zeg dat ik geen vertrouwen meer heb in dit toestel en ga nadenken over een ander toestel...
wil er niet meer heen na morgen.
Ze wilden ook mijn man 50 euro aftroggelen door te zeggen dat er iets kapot was in zijn iphone (die laadde niet meer op) maar er zat een pluis in die ze in de apple store eruit haalden.


De winkelier is op basis van jou verhaal niet verplicht je geld terug te geven. Het lijkt mij ook niet waarschijnlijk dat hij dit gaat doen.
De nieuwe, kapotte telefoon zou ik er wel heen brengen ter reparatie.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 17 Sep 2016 07:40

Re: Opgelicht of toeval?

Gezien ze een ondeugdelijk product hebben verkocht dat binnen een week stuk gegaan is en er garantie op zit heb ik recht.op een andere telefoon of geld terug.
Nu wil ik met hun geen zaken meer doen dus vraag ik mijn geld terug.
Zal wel ff laten weten hoe het afloopt.
Lijkt me dat iedereen geld terug wil als je ergens een telefoon koopt die na een week stuk is en je oude het ineens weer doet. Of hebben jullie allemaal een geldboompje?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2016 08:06

Re: Opgelicht of toeval?

Beachgirl schreef:
Maple schreef:Even over die Poolse telefoon: wat is het verschil tussen een Poolse Samsung en een Nederlandse? Je kunt de taal toch gewoon wijzigen? En die Poolse apps verwijderen?



Ik heb mijn telefoon bij Belsimpel besteld en die stond ook Pools (of iets anders onleesbaars) ingesteld. Kreeg er gewoon een handleiding bij hoe ik hem naar Nederlands kon zetten. K zou daar echt niet raar van opkijken, zoveel telefoons komen via het buitenland.

Same here bij Belsimpel idd.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 17 Sep 2016 08:12

Re: Opgelicht of toeval?

Je hebt recht op een oplossing wat een vervangend product kan zijn of een reparatie. Je hebt wettelijk gezien geen recht op geld terug de winkelier kan hiervoor kiezen maar is hier niet toe verplicht.

Daarnaast maak je de aanname dat het gaat om een ondeugdelijk product zonder dat het defect is vastgesteld. Ik heb in een ver verleden (ging toen om een nokia dus dat is al lange tijd geleden) ook last gehad van strepen dit was het gevolg van vochtschade dus lag de fout bij mij.

Nee ik heb geen geldboom in mijn tuin maar ik zou teruggaan naar de winkel en kijken welke oplossing wordt geboden en niet gelijk mijn geld terug eisen simpelweg omdat ik daar geen recht op heb. Daarnaast zou ik ook niet de naam van een winkel op internet plaatsen en insinueren dat ik ben opgelicht terwijl hier feitelijk gezien geen aanleiding voor is en het puur gaat om een gevoel wat ik heb.
<<

Anoniem184

Bericht 17 Sep 2016 08:34

Re: Opgelicht of toeval?

Milou schreef:Gezien ze een ondeugdelijk product hebben verkocht dat binnen een week stuk gegaan is en er garantie op zit heb ik recht.op een andere telefoon of geld terug.
Nu wil ik met hun geen zaken meer doen dus vraag ik mijn geld terug.
Zal wel ff laten weten hoe het afloopt.
Lijkt me dat iedereen geld terug wil als je ergens een telefoon koopt die na een week stuk is en je oude het ineens weer doet. Of hebben jullie allemaal een geldboompje?


Garantie geeft geen recht op geld terug. Heb je de voorgaande reacties niet gelezen? Er zijn allerlei regeltjes waaraan de winkelier moet voldoen. Jij als klant hebt een hoop rechten, maar een winkelier heeft er ook een aantal. Het niet verplicht zijn geld terug te geven in dit geval is er ook zo eentje. Áls de winkelier jou wel geld terug geeft dan hoop ik dat je begrijpt dat dat een enorm gebaar van service naar jou toe zal zijn, maar dus geen verplichting van de winkelier. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je zo'n stampij gaat maken dat de winkelier jou maar geld terug geeft om van het gezeur af te zijn, maar dan zou ik zelf al niet meer blij kunnen zijn met m'n geld, als ik jou was..

Over die geldboom: je hebt het geld ervoor over gehad om een nieuwe telefoon te kopen, dat je oude het weer doet en je nu met twee telefoons zit is m.i. een luxeprobleem en heeft niet zozeer veel met die geldboomte maken. En anders laat je hem repareren en zet je hem daarna op marktplaats. Moet je zien hoe snel je hem kwijt bent, telefoons met ganantie lopen prima daar.

Verder eens met Siem.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers