Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eieren over datum

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Sep 2016 13:22

Eieren over datum

In de koelkast staan 10 eieren met een tht tot 8 september. Zou je deze nog kunnen eten als ze gekookt of gebakken zijn? Ik heb er 1 gebakken en ruik/zie niks raars maar mijn man zegt dat er wellicht salmonella in kan zitten.
04-2014
10-2015
<<

Geel

Bericht 15 Sep 2016 13:25

Re: Eieren over datum

Met zuivel en eieren ben ik altijd voorzichtig. Ik zou het dus niet eten.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Sep 2016 13:29

Re: Eieren over datum

Kan nog wel hoor. Wij hebben altijd verse eieren van onze eigen kippen, en soms staan die ook wel wat langer en eten we gewoon.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 15 Sep 2016 13:41

Re: Eieren over datum

Eieren blijven bij ons ook wel eens wat langer staan, maar er is nog nooit wat mee aan de hand geweest. Je kunt ook controleren of het ei nog goed is. Dat doe ik altijd door de eieren in een kom water te leggen. Gaan ze drijven, dan zijn ze niet meer goed.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Sep 2016 13:49

Re: Eieren over datum

Salmonella heeft volgens mij niks te maken met over de datum zijn, dat zit erin of dat zit er niet in, en als je het kookt of bakt dan is het dood. Wel kunnen ze bedorven zijn. Ik ben daar zelf heel voorzichtig in, maar sommige mensen doen inderdaad de drijftest en eten het dan nog rustig op.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem243

Bericht 15 Sep 2016 13:51

Re: Eieren over datum

Ik doe ook altijd de drijftest. Ik denk dat eieren met datum 8 sept nu nog prima te eten zijn. Meestal moet er echt wel langer overheen gaan willen ze rotten. Zolang je ze niet rauw eet hoef je je over salmonella ook niet druk te maken zoals Susan al zegt.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Sep 2016 14:04

Re: Eieren over datum

Die kan je prima nog eten, maar voor de zekerheid kan je idd de drijftest doen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 15 Sep 2016 14:29

Re: Eieren over datum

Susan schreef:Salmonella heeft volgens mij niks te maken met over de datum zijn, dat zit erin of dat zit er niet in, en als je het kookt of bakt dan is het dood. Wel kunnen ze bedorven zijn. Ik ben daar zelf heel voorzichtig in, maar sommige mensen doen inderdaad de drijftest en eten het dan nog rustig op.


Dit inderdaad. En het is een ten minste houdbaar tot, mees tal zijn eieren, zeker in de koelkast bewaard, beduidend langer goed. Ik doe ook altijd de drijftest en afhankelijk daarvan (compleet zinken of een kant doe iets omhoog komt) kook ik ze hard door of durf ik ze ook nog wel zachtgenoot/normaal te gebruiken.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 15 Sep 2016 14:56

Re: Eieren over datum

Ik doe dan ook de drijftest inderdaad en afhankelijk daarvan eet ik ze dan nog wel/niet meer op.
2012 & 2016
<<

Anoniem315

Bericht 15 Sep 2016 18:52

Re: Eieren over datum

Wij eten ze ook gewoon over de datum. Je merkt het anders gauw genoeg ;)
<<

Anoniem221

Bericht 15 Sep 2016 22:09

Re: Eieren over datum

We wilden voor morgenvroeg even eitjes koken (maak broodjes gezond) en mijn vriend zegt:"Hé, het eitje drijft" en ik herinner me opeens dat ik daar vanochtend nog iets over op het forum had gelezen. Dus ik het topic er weer bij gehaald en ja hoor, als het eitje drijft dan is hij niet goed meer. Dus dankzij dit topic drama voorkomen haha.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Sep 2016 22:36

Re: Eieren over datum

Ik heb (nog) nergens last van. :banaan:
04-2014
10-2015
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 16 Sep 2016 18:13

Re: Eieren over datum

Eieren kun je echt nog veel langer eten hoor. Hier staat weleens een doos in de koelkast die ik een tijdje vergeten ben, dus ik eet ze vaker over de datum dan ervoor. En zelfs als ze drijven tijdens het koken is er meestal niks aan de hand. De geur van rotte eieren herken je echt wel :)
<<

Anoniem192

Bericht 16 Sep 2016 20:16

Re: Eieren over datum

Ik gooi ze altijd weg als ze over datum zijn - volgende keer niet meer doen dus!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Sep 2016 20:51

Re: Eieren over datum

Er zit ook verschil tussen tht en tgt datums. Ik zou het ook nog gewoon eten. Er word heel veel weggegooid wat aan of over de datum is wat nog gewoon eetbaar is. Zonde. Je ogen en neus goed de kost geven en je ziet en ruikt echt wel wat je wel of niet meer eten kunt.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 16 Sep 2016 22:19

Re: Eieren over datum

Ik zal eerlijk opbiechten dat ik echt nooit naar de datum kijk bij eieren. Ik denk er gewoonweg niet aan dat er een Tht datum op staat. Ik test idd gewoon met wel/niet drijven of ze nog goed zijn. En bij twijfel breek ik ze eerst open in een schaaltje. Als ze dan niet goed zijn merk je het snel genoeg.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 17 Sep 2016 11:26

Re: Eieren over datum

Ik eet eieren bijna alleen maar over datum haha. Ze zijn vaak maar een week, max 2 goed. Terwijl ik geen zes eitjes in die tijd eet.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 18 Sep 2016 15:15

Re: Eieren over datum

Wij schrijven op onze eieren de datum van wanneer ze gelegd zijn :), dus pakken het oudste eitje als we een eitje gebruiken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 20 Sep 2016 19:29

Re: Eieren over datum

Katie schreef:Ik gooi ze altijd weg als ze over datum zijn - volgende keer niet meer doen dus!


Ik doe dit ook... Maar eigenlijk met alles over de datum. Daar ben ik toch wel voorzichtig mee
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem304

Bericht 20 Sep 2016 20:08

Re: Eieren over datum

Zonde! Ik ben ook voorzichtig, maar vertrouw op m`n zintuigen en common sense. Eieren met een THT van vandaag zijn morgen niet ineens niet meer goed.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 21 Sep 2016 09:17

Re: Eieren over datum

Rose. schreef:
Katie schreef:Ik gooi ze altijd weg als ze over datum zijn - volgende keer niet meer doen dus!


Ik doe dit ook... Maar eigenlijk met alles over de datum. Daar ben ik toch wel voorzichtig mee

http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/eten ... lling.html

Wat cotton zegt.

Er zit sowieso verschil in houdbaar tot en ten minste houdbaar tot. Er zit verschil in verse of gedroogde producten. Of bijvoorbeeld een blik soep dat maanden houdbaar is, is een paar dagen na die datum echt niet opeens ziekmakend. Zintuigen zijn inderdaad belangrijk en kun je prima op vertrouwen, zure melk en rotte eieren ruik je echt wel. Hoewel ik ook denk dat als je je er veel zorgen om maakt dat waarschijnlijk niet werkt omdat dan "alles stinkt". Trouwens veel houdbaarheidsdata hebben überhaupt niets te maken met bederven maar met kwaliteitsgarantie.

Ik vind het eerlijk gezegd vrij simpel en ontzettend zonde om alles gelijk weg te gooien. Dan hoop ik maar dat je beter op je keukenkastjes let dan de gemiddelde Nederlander en daardoor minder verspilt ofzo.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron