Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 15 Sep 2016 11:24

Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Wat vinden jullie daarvan? Ik zou er niks van vinden als dochter voor zo'n feestje wordt uitgenodigd, ze zou dat heel leuk vinden, dus alleen maar goed. Maar nu ze volgende maand 6 wordt zijn we ook vast aan het brainstormen over haar eigen feestje. Ze wil zelf graag naar Monkey Town, en eigenlijk vind ik dat niet echt geweldig.

Er zitten zeker voordelen aan, zoals dat eten en drinken etc verzorgd worden en dat slecht weer geen problemen oplevert, en kinderen vinden het daar vaak leuk. Maar aan de andere kant vind ik het minder leuk omdat ze dan vaak allemaal alle kanten opgaan, en echt gezellig 'samen' als groepje wat doen is er dan vaak niet bij.

Ik had zelf al allerlei dingen bedacht die we zouden kunnen gaan doen, maar dochter gaat waarschijnlijk toch het liefst naar Monkey Town. Omdat het haar feestje is en niet het mijne, ben ik geneigd om dan inderdaad daarheen te gaan, zij moet het leuk vinden. Maar ben ik heel raar dat ik het eigenlijk niet zo geweldig vind om daar een feestje te geven? En zouden jullie daarheen gaan met een groepje kleuters?
<<

Anoniem193

Bericht 15 Sep 2016 11:29

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Misschien kun je het combineren. Eerst thuis ontvangen en daar iets samen doen, bijvoorbeeld cake-versieren en cadeautjes. vervolgens naar monkey town om te spelen. Daarna weer naar huis om te gaan eten en misschien nog iets wat jij had bedacht?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Sep 2016 11:34

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Ik zou dat sowieso niet willen op een gewone vrije dag, want dan vind ik het veel te druk en dan zou ik het veel te veel stress vinden. Op een roostervrije (doordeweekse) dag als er verder weinig kinderen vrij zijn, zou ik het op zich nog wel doen.

Wij hebben vorig jaar het feestje van Y gevierd bij McD, daarvan had ik ook altijd gezegd dat ik dat nooit zou doen, maar eigenlijk was het best heel leuk. Ze gingen een T-shirt versieren, mochten zelf een ijsje maken, je kon er natuurlijk ook spelen en de kinderen vonden het heel leuk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 15 Sep 2016 11:35

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Hippie schreef: Maar ben ik heel raar dat ik het eigenlijk niet zo geweldig vind om daar een feestje te geven? En zouden jullie daarheen gaan met een groepje kleuters?


Ik vind dat niet raar van je. Toen ik voor het eerst naar zo'n speelhel ging met mijn toen nog kleine peutertje, keek ik vol verbazing naar de kinderfeestjes en dacht ik bij mezelf dat ik dat nooit of te nimmer zou doen. Wij zouden wel gaan koekhappen en cakejes bakken en weet ik het.
Nu is mijn oudste een kleuter en over een half jaar geeft hij zijn eerste kinderfeestje. Ik kan me prima voorstellen dat we dat het daar zouden vieren. De kinderen vinden het leuk, je kunt ze niet kwijtraken, ze kunnen hun energie kwijt en je staat zelf niet in de keuken. Als ik denk aan 6 doldwaze 5-jarigen die op hol geslagen door ons appartement rauzen, lijkt de speelhel ineens prima. Ik weet nog niet of we het doen, maar het zou me niks verbazen. Wat jij ook zegt: het gaat om wat het kind wil (binnen bepaalde kaders). En ik vind de tip van Alibi om te combineren ook leuk.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 15 Sep 2016 11:50

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Gelukkig ben ik dus niet de enige die niet gelijk enthousiast is hierover. Ik herken precies wat je zegt Caulfield, ik dacht ook altijd dat ik dat nooit zou doen. Af en toe een middagje met mijn eigen kinderen naar een indoorspeeltuin vind ik prima, maar zelfs dan vind ik het al niet altijd even fijn (zeker als het druk is, veel herrie en schreeuwende kinderen). En als ik dan de kinderfeestjes daar zie denk ik inderdaad vaak, mij niet gezien.

Maar mits het haalbaar en realistisch is vind ik het prima om de zin van dochter te doen (en dat is in dit geval dus wel te doen). En ik hoef ook niet persé dingen te doen die ik zelf bedacht heb, maar het leek mij leuker om bijvoorbeeld een feestje in prinsessenthema te doen (ze is gek ip prinsessen) en dan met leuke activiteiten zoals een speurtocht. Ik zal eens denken of we zoiets kunnen combineren eventueel.

En ik ben benieuwd hoe het valt bij de ouders van de kinderen, ze zit op de vrije school en ik hoor toch nog vrij vaak dat feestjes thuis worden gehouden of bijvoorbeeld op een boerderij wat doen ofzo. Niet dat ik me daar persé veel van aantrek, maar ben toch wel benieuwd. En dan inderdaad nog kijken wat handig is. In het weekend is het sowieso altijd enorm druk. Dochter is gelukkig elke dag kwart over één uit bij de kleuters, dus dan denk ik een doordeweekse middag (en dan niet de woensdag, haha).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 15 Sep 2016 12:42

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Ik vind het een uitkomst! En ik ben niet de enige want er is hier geen enkel kinderfeestje wat thuis wordt gehouden. Monkeytown staat met stip op één qua kinderfeestjes hier maar ook de kinderboerderij en ijsboerderij zijn populair.
Ik tel graag een paar euro extra neer zodat ik geen half dozijn doldwaze jongens door mijn huis heb denderen. Want echt, die kunnen met elkaar gewoon níet normaal doen. Als ik meiden had gehad, had ik het zeker weten overwogen: cakejes versieren, knutselen, etc.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Sep 2016 12:46

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Toen Y vijf werd was er maar één jongetje op haar feestje en voor de rest allemaal meisjes, het jaar daarna was het volgens mij 50/50. Ze gaat bijna net zoveel om met jongens als met meisjes en die jongens mogen dus ook komen. Op zich wel leuk, zo'n gemengd gezelschap.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 15 Sep 2016 12:52

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Wat Lady zegt.
Ik betaal volgend jaar ook graag wat extra zodat we het feestje van mijn zoon buitenshuis kunnen vieren. Afgelopen jaar hebben we het thuis gevierd maar wat een verschil is dat met een meidenfeestje! Het was echt veel drukker en ze waren steeds heel snel met iets klaar. Uiteindelijk was het wel een geslaagd feestje maar volgend jaar gaan we mooi ergens heen.
Mijn kinderen vinden feestjes in een indoorspeeltuin altijd heel leuk dus ik vind dat zeker wel een optie.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 15 Sep 2016 13:09

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Ook fijn om de positieve kanten te lezen! Het geld vind ik gelukkig niet direct een probleem, vorig jaar deden we het thuis en was ik toch ook nog aardig wat kwijt aan materialen voor alle activiteiten. En iets meer betalen en dat dan alles verzorgd is vind ik inderdaad ook zeker wat waard

Vorig jaar deden we het thuis en dat ging ook prima. Was een jongen bij en de rest meisjes. Was voorbereid op het ergste, maar het viel reuze mee. Was gezellig druk, niet vervelend verder. En inderdaad dingen gedaan als knutselen, cupcakes versieren, film kijken. Vandaar dat ik thuis vieren zeker weer zou overwegen. Dit jaar waarschijnlijk weer een jongen en de rest meisjes. Over het algemeen vrij rustige kinderen, al weet je nooit hoe het gaat als je een groepje bij elkaar zet :P

Ik ga in elk geval even kijken naar de mogelijkheden / arrangementen bij Monkey Town in de buurt en als dochter het echt wil dan doen we het denk ik ook. Ik ga dan denk ik wel voor de maandagmiddag ofzo, lijkt me rustiger dan het weekend!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Sep 2016 14:21

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Er komt trouwens ook een indoor speeltuin in Z'drecht. Fruitenierstraat, beoogde opening is 3 oktober geloof ik.
L2014 & H2017
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 15 Sep 2016 14:25

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Onze oudste viert november haar kinderfeestje, en dat doen we gewoon daar ;)
Ze wil het zelf graag, en ik betaal graag inderdaad extra om de boel thuis aan kant te houden.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Sep 2016 15:00

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

M'n dochter begon ook al over monkey town voor haar kinderfeestje. Maar ik ben er niet zo gecharmeerd van. Ze kan nogal slecht tegen prikkels en op een woensdagmiddag is het daar echt de hel.
We hebben een Blijdorp abbo, misschien stel ik voor om daar haar feestje te houden. Dat lijkt me wel erg leuk!
https://www.diergaardeblijdorp.nl/bijzo ... /#tarieven
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 15 Sep 2016 15:04

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

F is in juni jarig dus ons feestje in de indoorspeeltuin was vrij rustig door het mooie weer. Ik vond het heerlijk. Geen rennende kids door mijn ( nieuwe) huis :) enige nadeel vind ik de prijs. 12,- per kind. Dan is thuis koekhappen ed een stuk voordeliger.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 15 Sep 2016 18:38

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Nou, ik heb wat gevonden! Dus als dochter binnenkort nog steeds graag wil, dan een datum prikken en reserveren. Is wel het duurste arrangement, maar ze mag toch niet onbeperkt uitnodigen en op een paar kindjes maakt het dan niet eens enorm veel uit op het totaalbedrag. Krijgen ze eten, drinken, wat lekkers van snoep of ijs en er zit ook nog een soort speurtocht / spel bij dat ze gaan spelen. Het speurtocht idee dat ik voor een thuisfeestje had vond dochter namelijk wel heel erg leuk, maar Monkey Town ook. Dus als het Monkey town wordt dan heeft ze misschien zelfs allebei!

Blijdorp vind ik ook een leuk idee trouwens! Alleen hebben wij helaas geen abbo meer, dat zou wel flink schelen in de prijs.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 15 Sep 2016 18:56

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Ik ben benieuwd hoe ik er na volgende maand over denk :-) Mijn idee nu is nog het feestje thuis te geven, omdat ik denk dat als we naar zo'n ballenbak gaat iedereen in een andere hoek zit en dat lijkt me dan juist niet zo leuk aan een kinderfeestje.
En ook omdat ik zo'n kronkel in mijn hoofd heb als ik nu de eerste keer het feestje al buiten de deur geef dan moet ik dat voortaan elkaar doen, of wat moet ik dan volgend jaar wel niet doen. Maar ik weet best dat dat tussen mijn oren zit dat hoeft natuurlijk helemaal niet.


De feestjes die mijn dochters hebben gehad, dat zijn er nog maar 2, maar die zijn wel gewoon thuis geweest bij dat kindje
.
:heart: :heart: 2011
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 15 Sep 2016 19:16

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Ik betaal ook graag wat extra's voor een binnenspeeltuin om zo al die '' ellende'' niet thuis te hebben. Niet mijn idee van een leuk feestje om dat thuis te doen met allemaal stuiterballen bovendien mogen hier de kinderen zelf kiezen en vinden ze dat gewoon erg leuk. ideaal en de aankomende verjaardag gaan we het precies weer zo doen.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 15 Sep 2016 19:47

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Ik was ook van plan om zeker in griep 1 nog niet ergens heen te gaan. Maar dochter wou ook naar indoorspeeltuin. Iedereen uit de klas deed zoiets dus zij wou ook.

Ik heb zo een hekel aan die indoorspeeltuinen en zeker op woensdag of vrijdag middag. Toen kwam ze zelf met de pannekoek huis. Super leuk was dat.
<<

Anoniem211

Bericht 15 Sep 2016 20:04

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Lady schreef:Ik vind het een uitkomst! En ik ben niet de enige want er is hier geen enkel kinderfeestje wat thuis wordt gehouden. Monkeytown staat met stip op één qua kinderfeestjes hier maar ook de kinderboerderij en ijsboerderij zijn populair.
Ik tel graag een paar euro extra neer zodat ik geen half dozijn doldwaze jongens door mijn huis heb denderen. Want echt, die kunnen met elkaar gewoon níet normaal doen. Als ik meiden had gehad, had ik het zeker weten overwogen: cakejes versieren, knutselen, etc.


Hier ook een feestje gehad in zo'n krijspaleis. Zoon wilde het ook en vond het helemaal geweldig. Net zoals de rest van de kinderen. Geen rommel thuis en tevreden kinderen. Win- win!
<<

Anoniem281

Bericht 15 Sep 2016 20:07

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Wij hebben niet echt iets in de buurt dat overdekt is, maar ik wil 't 'straks' (ooit.. later..) voor mijn Tobias ook niet. Als ik denk aan de kinderfeestjes van de basisschool, heb ik de beste herinneringen aan de kinderfeestjes buiten; speurtochten, spelletjesmiddagen enz. Hier in de buurt zit een cafetaria die organsieert ook speurtochten door 't duin, op jacht naar de schat en onderweg drinken en chippies enz. En dan je eigen patat maken en bakken. Hartstikke leuk! Dat soort dingen wil ik heel graag gaan doen, maar ik heb dan ook een lentekindje dus dat kan dan ook (hopelijk) wel.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 15 Sep 2016 20:24

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Vroeger met mijn kinderfeestjes en degene waar ik heenging zijn rt bijna altijd thuis dingen ondernomen. Laatst was dat hier door een ouder ook gedaan en dat feestje vonden ze super. Juist omdat dat tegenwoordig bijna niet meer gebeurt.

Is anders bowlen met de kinderen ook niet een optie. Ook uit huis en wel een gezamelijke activiteit.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 15 Sep 2016 20:46

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Ik ben er gelukkig nog niet mee bezig, maar ik hoop dat ik over 1,5 jaar nog niet naar een binnenspeeltuin hoef met een kinderfeestje. Wat willen ze dan wel niet als ze 10 jaar zijn ofzo?
Ik heb er nu gezien, 1 van meisje van 5, ander jongen van 7. Bij het meisje hebben ze het thuis gedaan. Ze werden gesminckt en kregen een glittertattoo, en daarnaast gespeeld, cake versierd, en friet gegeten. Bij de jongen zijn ze naar een zandheuvek gegaan en hebben ze ook veel gespeeld. Nmi op deze leeftijd net zo leuk.
Doet me denken aan die reclame van de knakkies;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 15 Sep 2016 21:06

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

http://spyctive-kinderfeestje.nl/ Dit lijkt me dan wel weer erg tof! Al is dit wel meer voor grotere kinderen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 15 Sep 2016 21:57

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Marilyn schreef:
Lady schreef:Ik vind het een uitkomst! En ik ben niet de enige want er is hier geen enkel kinderfeestje wat thuis wordt gehouden. Monkeytown staat met stip op één qua kinderfeestjes hier maar ook de kinderboerderij en ijsboerderij zijn populair.
Ik tel graag een paar euro extra neer zodat ik geen half dozijn doldwaze jongens door mijn huis heb denderen. Want echt, die kunnen met elkaar gewoon níet normaal doen. Als ik meiden had gehad, had ik het zeker weten overwogen: cakejes versieren, knutselen, etc.


Hier ook een feestje gehad in zo'n krijspaleis. Zoon wilde het ook en vond het helemaal geweldig. Net zoals de rest van de kinderen. Geen rommel thuis en tevreden kinderen. Win- win!


Krijspaleis :dance:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Sep 2016 07:53

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Elsa schreef:Ik ben er gelukkig nog niet mee bezig, maar ik hoop dat ik over 1,5 jaar nog niet naar een binnenspeeltuin hoef met een kinderfeestje. Wat willen ze dan wel niet als ze 10 jaar zijn ofzo?
Ik heb er nu gezien, 1 van meisje van 5, ander jongen van 7. Bij het meisje hebben ze het thuis gedaan. Ze werden gesminckt en kregen een glittertattoo, en daarnaast gespeeld, cake versierd, en friet gegeten. Bij de jongen zijn ze naar een zandheuvek gegaan en hebben ze ook veel gespeeld. Nmi op deze leeftijd net zo leuk.
Doet me denken aan die reclame van de knakkies;)


In groep 7 en 8 gaf eigenlijk iedereen een discofeestje voor de hele klas, ik denk dat dat nog steeds wel zo gaat. Ik denk niet dat als je op de kleuterleeftijd naar een indoorspeeltuin gaat, je met tien opeens naar Disneyland Parijs moet of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 16 Sep 2016 08:37

Re: Kinderfeestje bij indoorspeeltuin geven

Susan schreef:
Elsa schreef:Ik ben er gelukkig nog niet mee bezig, maar ik hoop dat ik over 1,5 jaar nog niet naar een binnenspeeltuin hoef met een kinderfeestje. Wat willen ze dan wel niet als ze 10 jaar zijn ofzo?
Ik heb er nu gezien, 1 van meisje van 5, ander jongen van 7. Bij het meisje hebben ze het thuis gedaan. Ze werden gesminckt en kregen een glittertattoo, en daarnaast gespeeld, cake versierd, en friet gegeten. Bij de jongen zijn ze naar een zandheuvek gegaan en hebben ze ook veel gespeeld. Nmi op deze leeftijd net zo leuk.
Doet me denken aan die reclame van de knakkies;)


In groep 7 en 8 gaf eigenlijk iedereen een discofeestje voor de hele klas, ik denk dat dat nog steeds wel zo gaat. Ik denk niet dat als je op de kleuterleeftijd naar een indoorspeeltuin gaat, je met tien opeens naar Disneyland Parijs moet of zo.


Legoland, dachten wij aan voor tegen die tijd. Of Universal Studios, even afhankelijk van de stand van de dollar.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers