Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rekening van de band valt veel hoger uit...

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Sep 2016 13:31

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Ik zou het inderdaad ook niet meer telefonisch afhandelen, maar alleen nog via de mail. Alleen maar om te zorgen dat hij dit soort dingen niet probeert. Hij voelt waarschijnlijk ook wel aan dat je via de telefoon minder sterk in je schoenen staat.
Laat het desnoods door je man afhandelen als hij hier beter in is. Die van mij zou dit veel makkelijker kunnen afhandelen dan ik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 15 Sep 2016 13:35

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Nee die is hier nóg slechter in dan ik haha, die zegt dat we gewoon maar moeten betalen.

Maar goede tip om het vanaf nu via de mail verder af te handelen. Verder laat ik het nog even bezinken, maar als ik het zo hoor heeft hij dus geen poot om op te staan...
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 15 Sep 2016 13:38

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Nee het gaat om een verbodsbepaling en die zijn er juist op gericht om de koper/afnemer voldoende bescherming te bieden. Ik durf haast wel met zekerheid te zeggen dat er zoiets terug zal te vinden zijn in de wetsgeschiedenis dat het artikel zich richt op het voorkomen van onduidelijkheden omtrent de uiteindelijke prijs. Ik zou dit echt niet betalen hij zit fout en hij weet dat heel goed anders had hij nl niet op je gevoel ingespeeld maar was hij gelijk begonnen over het gegeven dat hij een afwijkende factuur mag uitreiken die strijdig is met de wet en dat kan gewoon niet dus hij kan dat ook niet aantonen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Sep 2016 13:48

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Ik zou overigens dit niet echt direct met wetsartikelen gaan bestrijden.

"ook wij betreuren de huidige gang van zaken. Wij zijn van goeder trouw geweest door aan te nemen dat een leverancier ons geen afwijkende factuur met een verkeerde prijs zou aanbieden en op basis van die prijs hebben wij voor jullie als partij voor onze bruiloft gekozen. Nogmaals, wij betreuren de gang van zaken maar wij blijven bij ons standpunt dat hierin ons niks te verwijten valt.'
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 15 Sep 2016 13:52

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Daar had ik in het eerste mailtje al naar verwezen, oeps haha. Maar je hebt gelijk, eerst zoiets (netjes verwoord zeg, dat kan ik echt niet) sturen en dan kan dat altijd nog mocht hij moeilijk blijven doen...

Maar er is niemand die zegt: toch betalen?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Sep 2016 13:53

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Oh nee, ik zou ook echt niet zomaar betalen hoor. Ik zou er ook vanuit gaan dat de prijs die gevraagd wordt gewoon de totaalprijs is als hier verder niets over vermeld staat.
2012 & 2016
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Sep 2016 13:56

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Kijk, ik zou het ook laten afhangen van hoeveel extra geld het nu is, hoe gaaf (of niet) de band speelde op de bruiloft en hoe overal blij je bent met deze meneer. Als het antwoord daarop is dat je niet zo geweldig blij met ze was: dan zou ik eerder geneigd zijn voet bij stuk te houden.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Sep 2016 13:58

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Al was die band geweldig en was deze meneer op de bruiloft zelf een fantastische vent, ik zou nu sowieso al niet meer dat extra geld betalen. Enkel en alleen al door het feit dat hij zo op haar gevoelens probeert in te spelen en alle schuld in haar schoenen wil schuiven.
2012 & 2016
<<

Anoniem304

Bericht 15 Sep 2016 14:01

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Snoes schreef:Al was die band geweldig en was deze meneer op de bruiloft zelf een fantastische vent, ik zou nu sowieso al niet meer dat extra geld betalen. Enkel en alleen al door het feit dat hij zo op haar gevoelens probeert in te spelen en alle schuld in haar schoenen wil schuiven.

Ja dit inderdaad.
Wij hebben zoiets vergelijkbaars gehad met een bedrijf die een fout gemaakt had en ondanks dat ze die fout wel toegaven, probeerden ze ons ook een groot deel van de schuld in de schoenen te schuiven. Die kerel begon ook direct te dreigen met 'juridisch gezien' blabla. Uiteindelijk bleek dat natuurlijk blufferij en hebben we er heel wat uit kunnen slepen.

Ik zou het dus ook niet betalen. Hij heeft een fout gemaakt, lullig voor 'm. Dit gebeurt hem niet weer, leermomentje.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 15 Sep 2016 14:03

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Caro schreef:Kijk, ik zou het ook laten afhangen van hoeveel extra geld het nu is, hoe gaaf (of niet) de band speelde op de bruiloft en hoe overal blij je bent met deze meneer. Als het antwoord daarop is dat je niet zo geweldig blij met ze was: dan zou ik eerder geneigd zijn voet bij stuk te houden.


Het gaat om dik €300,- extra.
De band was super gaaf, veel complimenten over gehad en het was echt een geslaagd feest!! Maar meneer zelf was de organisator en heeft de band en DJ ingehuurd. Hij zou zelf de DJ zijn, maar heeft die ook ingehuurd omdat hij zelf op vakantie was...
Dus ja in hoe verre ben ik blij met déze meneer...

En daarnaast: ik vroeg 2 weken vóór de bruiloft al de rekening/rek. nr. , aangezien de zangeres het graag voor onze huwelijksreis wilde hebben. Prima, maar ik kreeg de rekening uiteindelijk pas eergisteren... Toen waren we dus al dik 2 weken getrouwd en al lang en breed weer terug van huwelijksreis.
Hadden we die meteen gekregen, dan hadden we dus al vóór de bruiloft achter de fout kunnen komen en dan was het aan ons geweest wat we daarmee hadden gedaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Sep 2016 14:25

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Je hoeft hem dat wetsartikel niet meteen onder de neus te wrijven, maar het is voor jezelf wel genoeg bewijs dat het zijn fout was en dat je dus niet hoeft te betalen. En dat het helemaal niet normaal is om zonder meer te snappen dat er nog BTW op komt, want dat hoort helemaal niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem282

Bericht 15 Sep 2016 15:11

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

MissBitchy schreef:Daar had ik in het eerste mailtje al naar verwezen, oeps haha. Maar je hebt gelijk, eerst zoiets (netjes verwoord zeg, dat kan ik echt niet) sturen en dan kan dat altijd nog mocht hij moeilijk blijven doen...

Maar er is niemand die zegt: toch betalen?


Ja, ik. Ga je het nu overmaken?

Kom op MissEnergy, beetje assertiever gedrag laten zien. De wet is de wet en dat heeft niets te maken met een gunfactor, omdat ze leuk speelden. Zijn fout, zijn risico (geweest). Als hij dit altijd zo heeft gedaan/geprobeerd, zijn er vast wel een aantal mensen ingetrapt. Lekker cashen voor deze band.

En als je man ook slecht is in dit verwoorden (op schrift!), zou ik hulp inschakelen van iemand in jullie omgeving die dit wel helder op papier kan zetten. Siem heeft je goede uitleg gegeven en het is natuurlijk helemaal niet erg om hem de wet voor te houden, als hij zelf meermaals insteekt met 'niet willen dreigen met het wetboek' en vervolgens wel probeert zijn inschrijving bij de KvK erbij te betrekken. Je dreigt niet hoor met de wet; je benoemt wat de wet stelt. Dat lijkt me nogal een verschil. Ik zou het bedrag overmaken wat jullie voorgeschoteld hebben gekregen op de factuur/offerte en als hij denkt nog 300 euro te kunnen vorderen, hoor je het vanzelf. Geen enkele randdebiel gaat hier een juridische procedure voor beginnen. Dat weet je hopelijk zelf ook. Niet je intimideren en/of imponeren door iemand die verbaal sterk(er) is. Doe het schriftelijk, desnoods met behulp van iemand die dit beter onder woorden kan brengen dan jij en je man. :)
<<

Anoniem245

Bericht 15 Sep 2016 15:22

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Of desnoods een mail sturen waarin je zegt alleen het bedrag over te maken waar je voor getekend hebt en je maakt dat inderdaad over. Verder helemaal niet meer uitwijden, maar gewoon simpel houden.
Ik zou niet eens durven mensen op deze manier "op te lichten". Als er gevraagd wordt wat de kosten zijn dan ga je er idd niet van uit dat dat exclusief BTW is. Wat een oen zeg.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 15 Sep 2016 15:51

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Kira, alles is via de mail gegaan. We hebben nooit een officiële offerte gekregen (tot eergister dus, toen per mail) en al zeker niks getekend.

Guattari, ja je hebt gelijk ;) Iedereen heeft hier gelijk, ik ben gewoon een mietje en geneigd om voor de makkelijkste weg te kiezen. En dan helpt het niet mee dat m'n man geen gedonder wil en het gewoon allemaal wil overmaken...
<<

Anoniem193

Bericht 15 Sep 2016 15:59

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

In de mails voor jullie bruiloft staat toch een bedrag? Als btw rekenende partij moet je naar consumenten altijd inclusief btw bedrag noemen tenzij expliciet anders staat vermeldt. Dat stond er niet.
Echt niet gaan betalen.
En eerlijk, ja er zijn meer bedrijven die dit zo proberen. Een bedrag excl btw noemen, daardoor de goedkoopste zijn en achteraf een factuur met btw erover heen versturen. Dus ik gok zomaar dat dit niet de eerste keer is dat hij het zo doet.
<<

Anoniem198

Bericht 15 Sep 2016 16:00

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Wat een rit situatie MB maar idd voet bij stuk houden.

Ooit eens in een vergelijkbare situatie gezeten en toen ook maar gewoon betaald.
Mijn vriend had ook geen zin in gedoe. Nog altijd spijt van en als ik dit topic lees al helemaal.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 15 Sep 2016 16:24

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Ik zou echt niet betalen!

En ik vind het stom dat hij zo op jullie gevoel wil inspelen. Hij gunt het jullie toch ook niet, en een bruiloft is al zo duur. :p als je me begrijpt. Je kunt het ook zo zien natuurlijk. Ik zou mailen wat caro zegt. Dat vind ik heel netjes verwoord.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Sep 2016 16:29

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Voor hetzelfde geld doet hij dit bij iedereen en heeft hij zo een leuk extraatje. Ik vind dit echt een rare gang van zaken!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 15 Sep 2016 17:58

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Wat stom zeg!
Gewoon de factuur betalen zonder btw, dat is wat afgesproken was. Lijkt me erg stug dat hij daar dan verder nog werk van wil maken.
Heb je anders rechtsbijstand, die kun je er altijd nog bijhalen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem197

Bericht 15 Sep 2016 18:36

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Gooi de naam eens in Google. Misschien hebben er meer mensen geklaagd?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Sep 2016 19:40

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Guattari schreef:
MissBitchy schreef:Daar had ik in het eerste mailtje al naar verwezen, oeps haha. Maar je hebt gelijk, eerst zoiets (netjes verwoord zeg, dat kan ik echt niet) sturen en dan kan dat altijd nog mocht hij moeilijk blijven doen...

Maar er is niemand die zegt: toch betalen?


Ja, ik. Ga je het nu overmaken?

Kom op MissEnergy, beetje assertiever gedrag laten zien. De wet is de wet en dat heeft niets te maken met een gunfactor, omdat ze leuk speelden. Zijn fout, zijn risico (geweest). Als hij dit altijd zo heeft gedaan/geprobeerd, zijn er vast wel een aantal mensen ingetrapt. Lekker cashen voor deze band.


Foute naam voor je neus?
08/2018
05/2021
<<

Anoniem282

Bericht 15 Sep 2016 19:43

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

MissEnergy schreef:
Guattari schreef:
MissBitchy schreef:Daar had ik in het eerste mailtje al naar verwezen, oeps haha. Maar je hebt gelijk, eerst zoiets (netjes verwoord zeg, dat kan ik echt niet) sturen en dan kan dat altijd nog mocht hij moeilijk blijven doen...

Maar er is niemand die zegt: toch betalen?


Ja, ik. Ga je het nu overmaken?

Kom op MissEnergy, beetje assertiever gedrag laten zien. De wet is de wet en dat heeft niets te maken met een gunfactor, omdat ze leuk speelden. Zijn fout, zijn risico (geweest). Als hij dit altijd zo heeft gedaan/geprobeerd, zijn er vast wel een aantal mensen ingetrapt. Lekker cashen voor deze band.


Foute naam voor je neus?


Haha, sorry! Ik bedoelde dus MissBitchy. :)
<<

Anoniem282

Bericht 15 Sep 2016 19:47

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Victoria schreef:Wat een rit situatie MB maar idd voet bij stuk houden.

Ooit eens in een vergelijkbare situatie gezeten en toen ook maar gewoon betaald.
Mijn vriend had ook geen zin in gedoe. Nog altijd spijt van en als ik dit topic lees al helemaal.


Zonde, want aan wat voor gedoe refereer je dan precies? Het is niet zo dat de waarheid in het midden ligt in de situatie die hier wordt geschetst, of dat de wet niet eenduidig is. Iemand kan dreigen wat hij/zij wil, maar heeft geen poot om op te staan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Sep 2016 19:54

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Ik snap sowieso niet dat er überhaupt ergens prijzen zonder btw worden genoemd. Wat heb je eraan om dat te weten?
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Sep 2016 20:01

Re: Rekening van de band valt veel hoger uit...

Bliss schreef:Ik snap sowieso niet dat er überhaupt ergens prijzen zonder btw worden genoemd. Wat heb je eraan om dat te weten?


Als particulier niets natuurlijk, maar als je de btw kunt terugvragen is het wel handig om te weten. Daarom zijn de prijzen in het Makro krantje altijd ex.btw (al staan de prijzen inclusief er volgens mij ook in het klein bij), daar komen in principe geen particulieren.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers