Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verzorgingsproducten pasgeboren baby

<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 15 Sep 2016 06:17

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Het eerste halfjaar heb ik geen zeep, douchegel, badschuim, shampoo oid gebruikt. Daarna alleen als hij de pastasaus in z'n haar smeert.
Massageolie of bodylotion gebruik ik ook nooit. Aankleden was altijd huilen, dus ik ging hem dan niet ook nog insmeren. Ook niet nodig trouwens.
Luieruitslag heeft J nog nooit gehad. Voor rode plekjes billen crème van weleda.
Voor wondjes ed heb ik crèmes van de groene vrouw
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 15 Sep 2016 06:33

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Ik had heel veel producten van Zwitsal omdat ik dat zo lekker vond ruiken. Mijn zoon reageert er niet goed op dus uiteindelijk alleen water.
Voor de billen kokosolie.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 15 Sep 2016 06:51

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Naïf billencreme en wasgel. Ik wil de bodylotion ervan nog gaan halen.
Fijn spul, ruikt lekker.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 15 Sep 2016 07:07

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Minx schreef:
Heksenketel schreef:Ik gebruikte meteen, een klein beetje shampoo, omdat ik dat lekker vind ruiken en al mijn kinderen met een flinke bos haar geboren zijn.
Verder had ik geen specifiek merk maar kocht gewoon in een willekeurige winkel als ik iets nodig had.


Hier inmiddels ook een flinke bos haar maar echt nog geen shampoo. Ik wil het ook zo lang mogelijk uitstellen. Ons lichaam heeft in principe helemaal geen shampoo nodig om het haar schoon te houden. Dus zo jong al beginnen vind ik eigenlijk gewoon zonde.


Mijn jongste gebruikt ook zelden shampoo. Hij is (bijna) 7 en doucht zelfstandig en is te klein om bij het rekje te komen, maar hij vindt het ook niet fijn. Heel soms doe ik een klein beetje. Hij heeft het fijnste haar van ons alle vier. Ik denk idd dat dat komt omdat hij geen shampoo gebruikt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 15 Sep 2016 07:11

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Wij doen trouwens maizena op de smetplekjes. Dat was een tip van de kraamhulp en het werkt heel goed.
<<

Geel

Bericht 15 Sep 2016 08:16

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Ik gebruik een of andere neutrale shampoo, weet even niet welk merk het is. Zeker met dit warme weer was ik haar haar elke twee dagen, ze stinkt zo erg naar zweet soms. Verder heb ik wasgel en bodylotion van Burts Bees, Bepanthen, Vaseline en Zwitsal haarlotion (dat gebruik ik alleen als we op bezoek gaan ofzo).
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Sep 2016 08:37

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Ik heb zeepvrije wasgel en shampoo van Zwitsal die ik nu gebruik. Shampoo gebruik ik meestal 1x per week.
Daarnaast heb ik ook een aantal producten van Galenco, die vind ik ook echt heel fijn.

En zinkzalf heb ik ook altijd in huis van Zwitsal, maar voorlopig nog niet nodig gehad.
2012 & 2016
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 15 Sep 2016 08:38

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Voor nu alleen de olie en billen crème van burt's bees. Ruikt erg lekker! Shampoo en wasgel stellen we zo lang mogelijk uit.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Sep 2016 15:06

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Teun schreef:Ik heb zeep en shampoo van Naïf. De zeep gebruiken we alleen voor haar billen en hals inderdaad, en de shampoo gebruiken we één keer per week. Ze heeft een klein beetje berg en na een tijd ruikt haar hoofdhuid daarom niet meer zo fris. Daarom vind ik het af en toe wel lekker om haar haar te wassen met shampoo.

Verder gebruiken we sudocreme voor smetplekjes en bepanthen voor hele droge plekjes.

We hebben ook een heel pakket Zwitsalproducten gekregen maar die gebruik ik nauwelijks. Soms her badschuim maar ik heb het idee dat haar huid daar extra droog van wordt.

Als je van de berg af wil: bergzalf van Dokter Leenarts. Is het zo weg!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 15 Sep 2016 15:27

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Wij gebruiken weleda en bepanthen
<<

Anoniem280

Bericht 16 Sep 2016 06:21

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Ik had badolie in huis, dat was het enige.
Was van zwitsal.
Maar gebruikte liever niets.
Pas bij een halfjaar ging ik over op zeep etc. Eigenmerk kruidvat.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 16 Sep 2016 19:46

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Zo zweer ik bij Bepanthen voor de billetjes en vlekjes en plekjes. Andere verzorgingsspullen had ik van etos eigen merk (vond ditin combinaties met andere merken het minst stinken).
De 1e luiers gebruik(t)en we die gele verpakkingen en later ook van etos eigen merk.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem281

Bericht 16 Sep 2016 19:53

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Bepanthen voor de billetjes en plekjes rondom z'n zakie. Verder heb ik in 't begin niks gebruikt en na een paar weken Zwitsal in bad en weer iets later Zwitsal Goedemorgen Lotion in z'n haar.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 16 Sep 2016 20:23

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Onder de douche gebruiken we een beetje douchegel van Naïf. Billencrème eerst ook Naïf. Toen die op was overgegaan op Burts Bees en nu een van de DM (Duitse drogist). Verder gebruiken we niks voor haar.
De douchegel is nu na een jaar zowaar bijna op.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 16 Sep 2016 22:24

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Ik gebruikte vanaf het begin eigenlijk Zwitsal. Niet altijd, maar af en toe wat shampoo of badolie. Sudocreme vooe de billen en Bepanthen ook weleens voor wat plekjes.

Nu, 6 jaar later, was ik N. haar haar nog steeds met Zwitsal. Heerlijk! Ze blijft het zelf ook zo lekker vinden.
<<

Anoniem260

Bericht 17 Sep 2016 04:57

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Bepanthen op nummer 1!

Kokosolie is fijn en neutraal om mee in te smeren.
Droge schrale plekjes smeer ik nu in met Purelan (als het maar vet is :smile: ).
Tip van de kraamverzorgster: bij droge huid of droge plekken zalf gebruiken en geen crème, creme is op waterbasis, zalf op basis van vet/olie. Water droogt alleen maar meer uit.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Sep 2016 06:52

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Carrie schreef:Als je van de berg af wil: bergzalf van Dokter Leenarts. Is het zo weg!
Zo, over werkend gesproken. Ik heb het gisteren binnen gekregen en kamde me er net een berg (ha!) uit!
#teammaple🍁
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 17 Sep 2016 07:08

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Ik gebruik de producten van Weleda
Crème bad, olie en billen zalf.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 18 Sep 2016 09:12

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Ik heb bij alle 3 Zwitsal gebruikt. Vind het heerlijk ruiken en ze kunnen er alle 3 goed tegen. Voor de billen gebruik ik meestal sudocreme, of Bepanthen.

Inmiddels douchen ze met wat we in huis hebben, ik heb niet meer speciaal kinderspul wat we gebruiken. De oudste zijn haren ging ontzettend stinken van kindershampoo dus overgestapt op degene die wij gebruiken en dat gaat prima.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 19 Sep 2016 10:19

Re: Verzorgingsproducten pasgeboren baby

Ik heb shapoo en wasgel van Hema, een soort bodylotion (gebruik ik he sporadisch) van Rituals en verder staat er sudocreme en zinkzalf voor de billetjes.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers