Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


School en ontbijt

<<

anoniem203

Bericht 14 Sep 2016 20:06

School en ontbijt

Mijn oudste zoon eet absoluut geen ontbijt voordat hij naar school gaat. Wat ik ook probeer of zeg hij wil niet. Hij heeft gewoon geen honger zegt hij. Nu gaat mijn jongste sinds 1,5 week naar de psz en die krijgt nog een papfles. Straks wil ik overgaan naar een boterham maar ik ben bang dat hij ook geen ontbijt eter wordt. Zelf eet ik ook niet gelijk als ik wakker ben ontbijt want ik krijg het er gewoon niet in. Ik moet zelf altijd een uurtje 'wakker worden' voordat ik een kopje koffie neem en brood dus ze hebben het beide niet van een vreemde. Ontbijt is heel belangrijk en ik zou graag willen dat ze toch iets zouden eten voordat ze naar school gaan. Ook al is het maar 1 boterham of cracker. Maarja ik kan het er niet in gaan proppen.

Jullie nog tips?
En eten jullie kinderen op schooldagen wel ontbijt? En wat eten ze meestal?
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 10:41

Bericht 14 Sep 2016 20:09

Re: School en ontbijt

Je zou wat eerder op kunnen staan, zodat ze, na een uurtje wakker worden, rond 8u kunnen ontbijten.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Sep 2016 20:12

Re: School en ontbijt

Mijn zoontjes eten elke ochtend een boterham met beleg (hagelslag, kaas, worst, appelstroop of pindakaas) met een beker melk. 2 boterhammen doen ze te lang over, dus vandaar maar 1.
Heb verder geen tips, want ik heb juist meteen honger als ik opsta.
Laatst gewijzigd door Annemie op 14 Sep 2016 20:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

anoniem196

Bericht 14 Sep 2016 20:13

Re: School en ontbijt

E. eet altijd 1 boterham en 1 rijstwafel/cracker/beschuitje en thee melk.

Kan je met hem iets in de supermarkt uit kiezen?
Cornflakes, brinta, muesli, of fruit?
Geroosterde boterham met iets lekkers?

Als hij dat wil kan je na en tijdje langzaam overstappen naar een boterham.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 14 Sep 2016 20:16

Re: School en ontbijt

Eet hij ook geen pap of yoghurt? Of een smoothie ofzo?
Of misschien een stickerkaart maken en een sticker laten plakken als hij gegeten heeft?

Mijn kinderen eten wel. Zoon meestal twee boterhammen, dochter wisselt een beetje met brood, rijstewafels en crackers. Dochter eet wel wat moeilijker in de ochtend maar ze eet wel altijd iets.
2010 2012
<<

anoniem203

Bericht 14 Sep 2016 20:18

Re: School en ontbijt

Orchidee1 schreef:Je zou wat eerder op kunnen staan, zodat ze, na een uurtje wakker worden, rond 8u kunnen ontbijten.


Dan zouden ze al om 6.45 op moeten staa en ik om 6.15 en dan zie ik eigenlijk niet zo zitten met 2 slechte slapers :laughcry:

Ikknutsel alles wat je opnoemd vind hij allemaal lekker maar niet het eerste uur. Ik heb hetzelfde. Ik hoop eigenlijk dat hij er een soort van overheen groeit zeg maar. Zijn vader kan ook gewoon gelijk eten als hij op staat.
<<

Anoniem255

Bericht 14 Sep 2016 20:19

Re: School en ontbijt

Hier eten ze altijd. Meestal beide 2 boterhammen maar soms ook yoghurt met muesli of knackers of een groot bord fruit met een rijstewafel...

Ik eet zelf overigens ook niet. Pas op mijn werk rond half 10.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 14 Sep 2016 20:24

Re: School en ontbijt

Hier eet de oudste wel goed. Meestal 2 boterhammen en een beker melk of een bakje pap.

De jongste heeft daar veel meer moeite mee. Die eet met moeite een cracotte met beleg. Een deel neemt ze dan mee onderweg naar de psz en gaat dan nog op.
Op andere dagen eet ze wel een hele boterham of 2 tot 3 crackers. Maar dan drinken we eerst een kop koffie (en zij ander drinken) en maken we pas later ontbijt.

Hier dus geen tips, maar wel deels herkenbaar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Sep 2016 20:32

Re: School en ontbijt

Hier ook eentje die 's ochtends niet meer wil eten, op dagen dat we niet naar school hoeven gaat het iets beter. Ze ontbijt nu heel vaak met nootjes (walnoten en pecannoten, ongezouten en ongebrand) en rauwkost, dat is wat ze zelf lekker vindt én wij gezond genoeg vinden.
Ik zou dus proberen iets te vinden wat hij wel wil eten, fruit, rauwkost, nootjes, een eitje etc.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 14 Sep 2016 21:01

Re: School en ontbijt

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn kinderen hebben gelukkig de genen van hun vader en eten gelijk een boterham, ook om 6 uur 's ochtends. Ik heb dan echt nog geen trek. Als kind kreeg ik vla, tegenwoordig neem ik een glas drinkontbijt. Is iets van zuivel ook een idee? Dus drinkontbijt/yoghurt/vla/kwark? Of misschien fruit?
2011 2012 2017
<<

anoniem203

Bericht 14 Sep 2016 21:07

Re: School en ontbijt

Drinkontbijt zou ik nog wel eens kunnen proberen ja!
<<

Anoniem186

Bericht 14 Sep 2016 21:18

Re: School en ontbijt

Mijn dochter ontbijt niet, ik zet altijd iets voor haar neer en dan mag ze zelf weten of ze het eet of niet. Ik heb ook een tijd lang gepusht, maar dat werkt niet. Ik heb toen ook een artikel gelezen over mensen die wel of niet ontbijters zijn. Toen heb ik het losgelaten. Ze eet pas met het 10 uurtje, een beetje fruit. Qua lunch gaat er ook weinig in. Ze zegt weinig tijd te hebben. Volgens mij hebben ze een kwartier om te eten, dat is niet veel, maar naar mijn idee genoeg om wel iets binnen te krijgen. Ze compenseert het op de woensdag (thuis lunchen, vandaag 5 speltboterhammen met ei) en in het weekend. Ik heb het losgelaten en vind het prima. Alleen op het drinken blijf ik wel hameren.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Sep 2016 21:22

Re: School en ontbijt

Brood lukt hier ook niet, dus onze dochter van 2 krijgt een fles pap (granenontbijt).
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Sep 2016 21:43

Re: School en ontbijt

Onze zoon gaat 2 dagen in de week naar de psz en eet in de ochtend: een kommetje havermout met appel, een bakje musli en een boterham-meestal voor de helft-
Vaak eet hij van alles een beetje en dan heeft hij toch best wat op. Dit komt toevallig zo uit omdat ik havermout eet, mijn vriend musli en ik smeer dan ook nog een boterham.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 14 Sep 2016 22:01

Re: School en ontbijt

Ik zou dan idd eens een shake maken die hij desnoods pas in de laatste 5 minuten thuis nog even gauw kan drinken, dan is hij waarschijnlijk al wel een uur wakker? Of pas bij school na het fietsen? Of in de auto als hij met de auto wordt gebracht.

Oudste dochter heeft voordat ze zelf naar school fietste vaak zat achterop de fiets haar brood/cracker etc gegeten. Schoot een stuk sneller op 's morgens zo en ze had dan wel wat binnen.
Mijn jongste is ook geen ontbijter, die wil alleen bv en rond een uur of 10 wil ze eten.

Laat je wel de tv 's morgens uit? Als die hier weleens aanstaat dan komt er van eten weinig terecht, tv is veel boeiender.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 15 Sep 2016 11:57

Re: School en ontbijt

N. eet een boterham met hagelslag en een beker water voor ze naar school gaat. Aan haar kleine tafeltje, voor de tv. Dit is haar moment van wakker worden. Daarna gaan we aankleden, haren doen en naae school. Zelf ontbijt ik pas later op de ochtend. Als N. eet drink ik koffie en maak ik haar tas klaar. Voor ons werkt het prima zo, ben blij dat ze wat eet.

Drinkt je zoon wel? Dan zou je een smoothie kunnen maken en die aanbieden.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Sep 2016 12:37

Re: School en ontbijt

Jans schreef:Mijn dochter ontbijt niet, ik zet altijd iets voor haar neer en dan mag ze zelf weten of ze het eet of niet. Ik heb ook een tijd lang gepusht, maar dat werkt niet. Ik heb toen ook een artikel gelezen over mensen die wel of niet ontbijters zijn. Toen heb ik het losgelaten. Ze eet pas met het 10 uurtje, een beetje fruit. Qua lunch gaat er ook weinig in. Ze zegt weinig tijd te hebben. Volgens mij hebben ze een kwartier om te eten, dat is niet veel, maar naar mijn idee genoeg om wel iets binnen te krijgen. Ze compenseert het op de woensdag (thuis lunchen, vandaag 5 speltboterhammen met ei) en in het weekend. Ik heb het losgelaten en vind het prima. Alleen op het drinken blijf ik wel hameren.


Zo zou ik het ook doen, gewoon voor hem neerzetten en laten gaan.

Mijn oudste van 4 eet 1 boterham of een bakje havermout. De jongste (14 maanden) een fles melk en sinds kort een boterham. Dat laatste wilde hij steeds niet, maar we bleven het voor z'n neusje zetten en sinds een week ofzo doet hij ineens mee.
<<

Geel

Bericht 15 Sep 2016 13:31

Re: School en ontbijt

Wat vind je van een smoothie? Lijkt op drinkontbijt natuurlijk. Maak je 't vol groenten en fruit, lekker wat yoghurt en water erbij. Of een bananenpannenkoek?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers